|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
skip1 |
#428994 Wysłany:
09 Sty 2011, 11:09; Temat postu: Termostat 1.2 (60KM) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 18 Lip 2010, Posty: 27
|
Czy do silnika 1.2 (60KM) pasuje termostat od silnika 1.1 i czy znajduje się on w tym samym miejscu co w 1.1 ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#429008 Wysłany:
09 Sty 2011, 11:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jest ten sam i znajduje sie w tym samym miejscu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
skip1 |
#430392 Wysłany:
13 Sty 2011, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 18 Lip 2010, Posty: 27
|
greg505 napisał(a): jest ten sam i znajduje sie w tym samym miejscu
Termostat wymieniłem na nowy, ale wskaźnik temp. dochodzi do lierwszej kreski a nie jak powinno byc do środkowej. Co mogę jeszcze sprawdzić?
|
|
Góra |
|
 |
Sinoby |
#430393 Wysłany:
13 Sty 2011, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 21 Wrz 2010, Posty: 104
|
Odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
_________________ Punto 1.1 8v Sole 5D 1999r. 0-100 km/h 12.00 sek.
|
|
Góra |
|
 |
skip1 |
#430536 Wysłany:
13 Sty 2011, 20:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 18 Lip 2010, Posty: 27
|
Sinoby napisał(a): Odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Nie, ale jeśli jest zapowietrzony układ chłodzenia to silnik też tak długo się nagrzewa. Dzisiaj stałeł w korku jakieś 15-20 min i temperatura minimalnie tylko ruszyła się powyżej pierwszej kreski. W sobotę odpowietrzę układ i mam nadzieje, że problem zostanie rozwiązany.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#430570 Wysłany:
13 Sty 2011, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
Silnik się grzeje pewnie normalnie, ale jeśli będziesz miał zapowietrzony układ to czujnik temp może wariować i stąd te wskazania. Odpowietrz porządnie tzn zagrzej auto do włączenia wentylatora i odkręć odpowietrznik. Ja po wymianie mieszanki na czysty płyn odpowietrzałem układ ok 15min, dopiero po tym czasie z odpowietrznika leciał sam płyn.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#430657 Wysłany:
13 Sty 2011, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Jak 15 minut odpowietrzales to cos dlugo bo jak sie plyn wymienia to odkreca sie odpowietrznik przy chlodnicy nalewa sie plynu i jak bedzie sie przelewal odpowietrznikiem to sie go zakreca dolewa sie plynu a puzniej jak sie odpali silnik to jeszcze ten 2 odpowietrznik trzeba odkrecic i czekac jak bedzie lecial plyn
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#430671 Wysłany:
13 Sty 2011, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
Ja na tym z tyłu odpowietrzałem. Szczerze o tym przy chłodnicy wtedy nie wiedziałem. A z tamtego leciał niby płyn ale czasem przestawał tak jakby powietrze jeszcze uciekało. Wolałem dłużej potrzymać, przynajmniej byłem pewny że odpowietrzę 
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
skip1 |
#431076 Wysłany:
14 Sty 2011, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 18 Lip 2010, Posty: 27
|
mati.91 napisał(a): Ja na tym z tyłu odpowietrzałem. Szczerze o tym przy chłodnicy wtedy nie wiedziałem. A z tamtego leciał niby płyn ale czasem przestawał tak jakby powietrze jeszcze uciekało. Wolałem dłużej potrzymać, przynajmniej byłem pewny że odpowietrzę 
Jeden odpowietrznik przy chlodnicy znalazlem (motylek) ktory znajduje sie na gorze po lewej stronie, ale mam problem ze znalezieniem tego drugiego odpowietrznika. Jesli dobrze zrozumialem to mam zrobic tak:
1. Nalewam prawie do maksa plyn
2. Odkrecam odpowietrznik przy chlodnicy i odpalam samochod, zakrecam dopiero jak zacznie wypywac plyn. Czy dopiero odkrecic odpowietrznik jak wlaczy sie wentylator. A co z drugim odpowietrznikiem jesli go znajde czy rownoczesnie odkrecam tez drugi czy dopiero po zakreceniu pierwszego.
P.S. Przepraszam, ze bez polskich liter ale post pisalem z telefonu.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#431082 Wysłany:
14 Sty 2011, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
Z tego co wiem to przy nalewaniu odkręcasz ten przy chłodnicy, Jeśli zacznie płyn lecieć to go zakręcasz i dolewasz płynu. Później chyba lepiej najpierw zagrzać auto i odkręcić odpowietrznik chociaż nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie. Ten drugi odpowietrznik jest z tyłu prawie przy samej ścianie grodziowej. Taka śrubka na wężu. Można ją śrubokrętem płaskim odkręcić.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#431183 Wysłany:
15 Sty 2011, 10:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
skip 1 zle napisales
wymiana plynu
1 wylac stary plyn odkrecic kurek od chlodnicy i odkrecic opaske na dolnym wezu przez niego sie plyn wylewa
2 zakrecic opaske na dolnum wezu
3 odkrecic odpowietrznik taki motylem przy chlodnicy
4 wlac tyle plynu az bedzie plyn wylewal sie przez odpowietrznik zakrecic
5 dolac plynu do chlodnicy odpalic samochod
6 przekrecic pokretlo ogrzewania na max
7 jak pusci termostat to troche plynu ubedzie w zbiorniczku dolac
8 zakrecic kurek i odpowietrzyc nagrzewnice ( odpowietrznik za za filtrem powietrza)az poleci troche plynu i tyle jak bedzie wszystko dobrze zrobione poczekac az sie wlaczy wiatrak nic skaplikowanego
Chyba ze ktoś na forum ma jakis inny patent na wymiane plynu to niech napisze
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#431194 Wysłany:
15 Sty 2011, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
skip1 |
#433656 Wysłany:
23 Sty 2011, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 18 Lip 2010, Posty: 27
|
nickoo napisał(a): wymiana plynu 1 wylac stary plyn odkrecic kurek od chlodnicy i odkrecic opaske na dolnym wezu przez niego sie plyn wylewa 2 zakrecic opaske na dolnym wezu 3 odkrecic odpowietrznik taki motylem przy chlodnicy 4 wlac tyle plynu az bedzie plyn wylewal sie przez odpowietrznik zakrecic 5 odkręcic odpowietrznik przy nagrzewnicy 6 wlac tyle plynu az bedzie plyn wylewal sie przez odpowietrznik zakrecic 7 dolac plynu do chlodnicy odpalic samochod 8 przekrecic pokretlo ogrzewania na max 9 jak pusci termostat to troche plynu ubedzie w zbiorniczku dolac 10 kontrolnie posprawdzać na odpowietrznikach czy leci sam plyn a nie powietrze. To moja metoda.
Zrobiłem według opisu, płynu w zbiorniczku wyrównawczym było prawie pod sam korek, parę razy odkręcałem odpowietrzniki (na przemian) i parę razy wyleciało powietrze a poźniej płyn, ale wskazówka od temp. cały czas nie dochodzi do odpowiedniej temperatury.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#433774 Wysłany:
23 Sty 2011, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|