You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #436869 Wysłany: 03 Lut 2011, 04:43; 
 Temat postu: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
STax napisał(a):
W domu podłączyłem akumulator do prostownika, natężenie 3A i napięcie w trakcie ładowania to 14,95V

lepiej kup porzadniejszy prostownik bo zdychającego aku dobijasz na amen :> I ryzykujesz wybuchem jak by cos sie zaiskrzyło w pobliżu :>

Ciekawe jakie pod koniec :devil: pewnie ciągnie do 18 :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #436870 Wysłany: 03 Lut 2011, 07:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Ciekawe jakie pod koniec pewnie ciągnie do 18

Nie, stałe 14,95V
Prostownik ma hmm... ze 20 lat? Może 25? Mój tata zawsze go używał i nigdy problemów nie było.
A ile wg ciebie powinno być?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436914 Wysłany: 03 Lut 2011, 16:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
14,4 maksymalne napięcie łądowania, na chwilę nic sie nie stanie jak podjedzie nawet do 15 ale dłuższe takie ładowanie powoduje intensywne wydzielanie wodoru (aku sie gotować zaczyna - aku jest przeładowywany a to powoduje opad mas czynnych) i 1 iskra w nieodpowiednim miejscu i to, że dostaniesz kawałkami plastiku to pal sęk, ale bedziesz pływać w H2SO4 ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436918 Wysłany: 03 Lut 2011, 16:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Wodór zawsze przy ładowaniu się wydziela nieważne czy ładujesz 13V czy 15V. To teraz robicie z igły widły...
Poza tym ładować aku mozesz napieciem i 18V. Nie jest to samochód gdzie przeładowanie (powyżej 14.4) możesz instalacje spalić czy sfajczyć jakiś przekaźnik lub układ. Wyższe napięcie = wyższy prad łądowania...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436919 Wysłany: 03 Lut 2011, 16:14; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Nie, stałe 14,95V

Napięcie nie może być stałe przys tałym prądzie. Jak napięcie jest stałe to prąd maleje, jak prąd jest stały to napiecie rośnie.

[ Dodano: 03 Lut 2011 15:11 ]
dzikidaniel napisał(a):
Wodór zawsze przy ładowaniu się wydziela nieważne czy ładujesz 13V czy 15V.

Tylko, że powyżej 14,4 jak dłuzej potrzymasz to dzieje się to intensywnie jak widzielanie skroplonej pary ze wrzącej wody ;)

[ Dodano: 03 Lut 2011 15:14 ]
dzikidaniel napisał(a):
Wyższe napięcie = wyższy prad łądowania...

tak, ale nie można przekraczać 14,4. Załąduj nowy aku kwasowy do instalki 15V w espero dostosowaniej do aku żelowych ;) Pół roku nie polata i zdechnie :) Moze być tak, że zanim zdechnie to przy zbiegu nieszczęśliwych okoliczności wybuchnie :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436923 Wysłany: 03 Lut 2011, 16:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Wodór zawsze przy ładowaniu się wydziela nieważne czy ładujesz 13V czy 15V.

Tylko, że powyżej dzieje się to intensywnie jak widzielanie skroplonej pary ze wrzącej wody ;)

g***o prawda. Rośnie liniowo do ilości ładowanego prądu. No ale jeśli łądować bedziesz 100V to napewno zagotujesz...


ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Wyższe napięcie = wyższy prad łądowania...

tak, ale nie można przekraczać 14,4. Załąduj nowy aku kwasowy do instalki 15V w espoero dostosowaniej do aku żelowych ;) Pół roku nie polata i zdechnie :) Moze być tak, że zanim zdechnie to przy zbiegu nieszczęśliwych okoliczności wybuchnie :>

Powiedz o co Ci chodzi. Jak masz mieć żelowy aku to amsz taki stosować i kropka.
Każdy ładowany aku siarkowy wydziela wodór, taka jest fizyka tego urządenia i kropka. Pitolenie że przy 14.4V nie zapali się od iskry jest tak naiwne że aż debilne...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436936 Wysłany: 03 Lut 2011, 17:17; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
g***o prawda. Rośnie liniowo do ilości ładowanego prądu. No ale jeśli łądować bedziesz 100V to napewno zagotujesz...

chopie, nie wypowiadaj się o tym, o czym pojęcia nie masz :E
Napięcie w momencie włączenia prostownika skokowo się podwyższa i wymusza prąd, później róśnie logarytmicznie w kijowym prostowniku prawie do do amplitudy pulsów. Dobry prostownik ogranicza napięcie do maksymalnej dopuszczalnej wartości i później ładuje stałym napięciem, po czym się przełącza w tryb ładowania podtrzymującego maksymalne naładowanie. I wcale nie trzeba 100V do zagotowania aku, tylko 14,7-8V przez dłuższy czas ;)

dzikidaniel napisał(a):
Powiedz o co Ci chodzi. Jak masz mieć żelowy aku to amsz taki stosować i kropka.

Chodzi o to, że nawet 15V regulator napięcia (inaczej: końcowe i długotrwałe napiecie łądowania 15V) zabija akumulator kwasowo ołowiowy.



Poszerz swoją wiedzę nt. akumulatorów kwasowych i ogólną z elektrotechniki.


Image
Tak mniej więcej wygląda ładowanie aku. przerywaną linią zaznaczone to co robi byle jaki prostownik.


...A potem się człowiek dziwi, że jak czyta na wikipedii czy gdziekolwiek w necie stek bzdur ze aż skręca lub człowiek dowiaduje się, ze w alternatorze jest komutator :E , jak każdy przed kompem to ekspert pierwsza klasa.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436948 Wysłany: 03 Lut 2011, 18:02; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2783
Pomógł: 2
po tym wycieciu obudowy marny żywot filtra :) ciekawe ile deszczu złapie jak popada :D

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #436982 Wysłany: 03 Lut 2011, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
marioskarpa napisał(a):
po tym wycieciu obudowy marny żywot filtra ciekawe ile deszczu złapie jak popada

Czy ja wiem czy marny? Na pewno więcej brudu złapie, to fakt, ale kosztuje 15zł, więc nawet zmieniając 2 razy w roku fortuny nie wydam.
A wody to nie widzę powodu żeby łapał, w końcu od góry przez maskę nie pada ;)

ipIV, dzikidaniel - ja powiem tak - elektrolit przy ładowaniu u mnie zaczyna się gotować (lekko) dopiero po jakichś 12 godzinach ładowania. Problemów nigdy nie było z tym prostownikiem, ani z żywotnością akumulatorów przez niego ładowanych (ta centra coś się nie udała, ale poprzednia 7 lat wytrzymała).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437002 Wysłany: 03 Lut 2011, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
gotowanie to druga z oznak przeładowania, pierwszą jest zbyt wysokie napięcie. Jak aku się gotuje groźba wybuchu jest duża :>


STax napisał(a):
Problemów nigdy nie było z tym prostownikiem

Przeładowywuje to jest jego problem. Przy takich prostownikach trzeba pilnować napięcia, dojdzie do 14,5V - bezwarunkowo należy wyłączyć.

A jak szybko osiąga to napięcie przy rozładowanym aku ładując takimi małymi prądami to żywot aku dobiegł końca, przeładowanie o dobija jeszcze bardziej ;)

Pytanie brzmi ile razy się łąduje aku :> jednorazowe przeładowanie nie wpływa mocno na żywotność, ale wielokrotne już tak.

Nawet olać tą żywotność, lepiej pomyśl co to będzie jak z aku stanie się to:
Image


;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 03 Lut 2011, 20:10, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #437006 Wysłany: 03 Lut 2011, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Pytanie brzmi ile razy się łąduje aku

Raz na rok? Raczej rzadziej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437009 Wysłany: 03 Lut 2011, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Raz na rok? Raczej rzadziej.

Ja nigdy ;) ofc. jak się jeździ to nie ma takiej potrzeby.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437017 Wysłany: 03 Lut 2011, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No ja miałem na myśli ładowanie jak padnie zimą. W innym wypadku wiadomo, że nie ma potrzeby.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437083 Wysłany: 03 Lut 2011, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
ja profilaktycznie ładuje jesienią :P

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437097 Wysłany: 03 Lut 2011, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
g***o prawda. Rośnie liniowo do ilości ładowanego prądu. No ale jeśli łądować bedziesz 100V to napewno zagotujesz...

chopie, nie wypowiadaj się o tym, o czym pojęcia nie masz :E
Napięcie w momencie włączenia prostownika skokowo się podwyższa i wymusza prąd, później róśnie logarytmicznie w kijowym prostowniku prawie do do amplitudy pulsów. Dobry prostownik ogranicza napięcie do maksymalnej dopuszczalnej wartości i później ładuje stałym napięciem, po czym się przełącza w tryb ładowania podtrzymującego maksymalne naładowanie. I wcale nie trzeba 100V do zagotowania aku, tylko 14,7-8V przez dłuższy czas ;)

Cytuja całość a nie tylko fragment. To zdanie które cytowałeś odnosiło się do ilości wydzielanego wodoru a nie do łądowania aku. No i nie wyszło zrobienie debila ze mnie...
Do przeładowania starczy 14.4V a nawet mniej. Kwestia jak długo taki aku będzie ładowany. Wkońcu wszystko ma swoje granice. Czemu to chyba wiesz...
Prostownik daje stałe napięcie które spada pod wpływem oporu wewnętrznego na akumulatorze (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości akumulatora nie prostownika). Może zmieniać się nateżenie, napięcie już niebardzo. No chyba że wyłożysz kupę kasy gdzie masz wszystkie wartosci cyfrowo i dokładnie co do 0.01V(lub A) ustalane.

ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Powiedz o co Ci chodzi. Jak masz mieć żelowy aku to amsz taki stosować i kropka.

Chodzi o to, że nawet 15V regulator napięcia (inaczej: końcowe i długotrwałe napiecie łądowania 15V) zabija akumulator kwasowo ołowiowy.

Każdy regulator zabija aku. Kwestia tego jak szybko.



ipIV napisał(a):
Poszerz swoją wiedzę nt. akumulatorów kwasowych i ogólną z elektrotechniki.

Przygadał kocioł garnkowi...


ipIV napisał(a):
Tak mniej więcej wygląda ładowanie aku. przerywaną linią zaznaczone to co robi byle jaki prostownik.

Jak ma się kijowy prostownik to się nie zostawia się aku na pastwe losu (w tym przypadku prostownika) tylko się pilnuje i odłącza w odpowiednim momencie.

EDIT ort

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 03 Lut 2011, 23:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #437099 Wysłany: 03 Lut 2011, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Dajcie sobie już spokój z tym ładowaniem ;)
Chociaż z ciekawości sprawdzę kiedyś jakie napięcie daje przy ładowaniu prostownik, który kupiłem tacie na święta.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437101 Wysłany: 03 Lut 2011, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
dzikidaniel napisał(a):
odłańcza

odłącza :>

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437104 Wysłany: 03 Lut 2011, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
Do przeładowania starczy 14.4V a nawet mniej. Kwestia jak długo taki aku będzie ładowany. Wkońcu wszystko ma swoje granice. Czemu to chyba wiesz...

Do przeładowania potrzeba wyzszego napiecia od 2.4V/ogniwo i czasu.



dzikidaniel napisał(a):
Prostownik daje stałe napięcie które spada pod wpływem oporu wewnętrznego na akumulatorze (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości akumulatora nie prostownika). Może zmieniać się nateżenie, napięcie już niebardzo. No chyba że wyłożysz kupę kasy gdzie masz wszystkie wartosci cyfrowo i dokładnie co do 0.01V(lub A

Prostownik daje zmienne napięcie pulsacyjne wyprostowane dwupołówkowo (jest to napięcie zmienne z dużą składową stałą) które spada pod wpływem zmienności napięcia transformatora. (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości napiecia i prądu akumulatora nie prostownika a ponieważ akumulator jest podłączony do zacisków prostownika jest również napieciem na prostowniku, napięcie przed podłączeniem wygląda jak sin wyprostowany dwupołówkowo. Prąd właściwie też jest pulsacyjny tylko, że wykres dotyczy wartości średniej)
Może zmieniać się nateżenie, przy stałym napięciu ładowania, ponieważ SEM akumulatora podczas ładowania rośnie, przez co różnica napięcia wymuszającego prąd spada (tr się odciąża, zmienność napiecia się zmniejsza powodując jego wzrost.). Prawo ohma. Aby utrzymać stały prąd ładowania potrzebne jest podwyższanie napiecia aby utrzymać stałą różnicę napięć wymuszającą prąd lub taką przy zmianie Rw aku, żeby prąd był stały. Dokłądność nie ma większego znaczenia pownieważ zmiana napięcia od 12,5 do 14,4 jest zauważalna nawet nieskiej jakości przyrządami.


dzikidaniel napisał(a):
Każdy regulator zabija aku. Kwestia tego jak szybko.

Każdy regulator który przekracza 14,4V zabija aku. Zadaniem regulatora napięcia jest takie sterowanie prądem wzbudzenia aby napiecie na zaciskach alternatora było stałe i wynosiło 14,2-14,4V przy różnym obciążeniu, oraz niedopuszczenie do przeciazenia obwodu wzbudzenia. Wtedy przy przeciążeniu altka napięcie siada. Dzięki temu alternatora nie można przeciążyć.


dzikidaniel napisał(a):
Jak ma się kijowy prostownik to się nie zostawia się aku na pastwe losu (w tym przypadku prostownika) tylko się pilnuje i odłańcza w odpowiednim momencie.


oooo tu się zgodzę :)


Zapraszam na wydział elektryczny politechniki ;) Za takie teorie wylot z labek odbyłby się z hukiem :lol:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 03 Lut 2011, 23:40, edytowano w sumie 7 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #437110 Wysłany: 03 Lut 2011, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
ipIV napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Prostownik daje stałe napięcie które spada pod wpływem oporu wewnętrznego na akumulatorze (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości akumulatora nie prostownika). Może zmieniać się nateżenie, napięcie już niebardzo. No chyba że wyłożysz kupę kasy gdzie masz wszystkie wartosci cyfrowo i dokładnie co do 0.01V(lub A

Prostownik daje stałe, pulsacyjne napięcie wyprostowane dwupołówkowo które spada pod wpływem zmienności napięcia transformatora. (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości napiecia i prądu akumulatora nie prostownika a ponieważ akumulator jest podłączony do zacisków prostownika jest również napieciem na prostowniku, napięcie przed podłączeniem wygląda jak sin wyprostowany dwupołówkowo. Prąd właściwie też jest pulsacyjny tylko, że wykres dotyczy wartości średniej)
Może zmieniać się nateżenie, przy stałym napięciu ładowania, ponieważ SEM akumulatora podczas ładowania rośnie, przez różnica napięcia wymuszającego prąd spada (tr się odciąża, zmienność napiecia się zmniejsza powodując jego wzrost.). Prawo ohma. Aby utrzymać stały prąd ładowania potrzebne jest podwyższanie napiecia aby utrzymać stałą różnicę napięć wymuszającą prąd lub taką przy zmianie Rw aku, żeby prąd był stały. Dokłądność nie ma większego znaczenia pownieważ zmiana napięcia od 12,5 do 14,4 jest zauważalna nawet nieskiej jakości przyrządami.

Powiem tak. Z większoscia się zgodzę, może nawet z całościa jeśli dorzucisz słowa takie jak spadek napięcia i straty. Pomińmy moje uproszczenia (jak np stały prąd bo taki tylko ogniwo może dać). I wtedy się zgodzę w pełni.
Co do dokładnosci to chodziło mi o to że można mieć prostownik który będzie ładować "stałym" napieciem 14.4V ale wtedy sam stabilizator będzie wart sporo ponad wartość pozostałości prostownika.

PS. Nie trzeba być na elektrycznym by wiedzieć z czym to się je...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437112 Wysłany: 03 Lut 2011, 23:44; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
o zgadzać się zaczynamy :) Cieszy mnie to, natomiast ja mówię, o stabilizatorze napięcia alternatora. Stad ta gadka o espero - tu się nie zrozumieliśmy.


dzikidaniel napisał(a):
Co do dokładnosci to chodziło mi o to że można mieć prostownik który będzie ładować "stałym" napieciem 14.4V

Jak chcesz ładować rozładowany aku 14,4 to prąd naprawdę byłby duży.
Trzeba by mieć prostownik z transformatorem przynagmniej 2kVA. A te co są w prostownikach to 50-200VA. zalezy jaki prostownik.
Alternator nawet taki 70A nie utrzyma 14,4V przy rozładowanym akumulatorze, rozładowany aku wtedy ładowałby się setkami A.

Jak odpalimy auto z rozładowanym aku to alternator łąduje go maksymalnym pradem jaki jest w stanie z siebie wyciągnąć przy zmniejszonym napięciu - regulator nie przeciąża obwodu wzbudzenia.
POtem jak aku się podładuje napiecie zaczyna rozsnąć do 14 z hakiem aż się ustali na pewnym poziomie i prąd zaczyna spadać wykładniczo do 0.

uuuoooo straty pomijam :> sprawnosć ładowania aku to inna bajka.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437122 Wysłany: 04 Lut 2011, 00:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Mam Cię ździwić? Mam prostownik (choć powinno się go nazywać zapalarką bo do tego służy) który ciągnie silnik 3kW (więc wyobraź sobie ile VA ma na rozruchu), tak więc da się. Kwestia sterowania fdo tego ;)

Tak więc jak wprowadzasz w błąd (nie pisząc że zmieniasz "zawodnika") to się nie dziw że ja swoje i Ty też.

Z altkiem tyż prawda. Kwestia zawsze co kto ile może.

Może warto by to wyciąć STaxowi z tematu? Dla potomnych ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437126 Wysłany: 04 Lut 2011, 00:25; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
Mam Cię ździwić? Mam prostownik (choć powinno się go nazywać zapalarką bo do tego służy) który ciągnie silnik 3kW (więc wyobraź sobie ile VA ma na rozruchu), tak więc da się. Kwestia sterowania fdo tego

to już inna bajka tam zapewne jest prostownik tyrystorowy a nie diodowy.
Jak ~250A uciąga to już rzekłbym, że jest to prawie spawarka.


dzikidaniel napisał(a):
Tak więc jak wprowadzasz w błąd (nie pisząc że zmieniasz "zawodnika")

regulator napięcia raczej mi się bedzie zawsze kojarzyć z alt niż z "wątpliwej jakości" prostownikiem do ładowania aku. Ale tu analogicznie możliwości trafa ograniczają jego działanie a tam mozliwości obwodu wzbudzenia :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545168 Wysłany: 06 Lut 2012, 12:38; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 25 Lis 2008,
Posty: 160
Witam.
Posiadam Punto I 1.2 75KM.Od roku mam nowy akumulator Centra Futura 47[Ah] 450[A]podczas tej zimy(-25) kropek bez problemu zapalał,jednakże w "magicznym oczku" jest kolor czarny co oznacza doładowanie.Czy w takim razie koniecznie muszę go doładować mimo ze nie ma problemów z odpaleniem :?:
Na rożnych forach przeczytałem ze czasami te oczka wskazują błędnie.Dodam ze wcześniej oczko wskazywało na "OK".

_________________
Fiat Punto MK I '97 SX 75KM :)
http://fiatpunto.com.pl/topic12309.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545182 Wysłany: 06 Lut 2012, 13:04; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
U mnie jet to samo i gęstość spadła na białe pole, czyli jest mniejsza. Z kolei napiecie wyniosło 12.6 V. Wiadomo, że wydajność spada ze spadkiem temp. ale jak się ma do tego gęstość elektrolitu :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545191 Wysłany: 06 Lut 2012, 13:22; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
te oczka to pic na wodę, zwłaszcza że ich "wskazania" dotyczą tylko jednej z cel akumulatora


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO