|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#436869 Wysłany:
03 Lut 2011, 04:43; Temat postu: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): W domu podłączyłem akumulator do prostownika, natężenie 3A i napięcie w trakcie ładowania to 14,95V
lepiej kup porzadniejszy prostownik bo zdychającego aku dobijasz na amen I ryzykujesz wybuchem jak by cos sie zaiskrzyło w pobliżu
Ciekawe jakie pod koniec pewnie ciągnie do 18
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#436870 Wysłany:
03 Lut 2011, 07:43; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV napisał(a): Ciekawe jakie pod koniec pewnie ciągnie do 18
Nie, stałe 14,95V
Prostownik ma hmm... ze 20 lat? Może 25? Mój tata zawsze go używał i nigdy problemów nie było.
A ile wg ciebie powinno być?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#436914 Wysłany:
03 Lut 2011, 16:05; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
14,4 maksymalne napięcie łądowania, na chwilę nic sie nie stanie jak podjedzie nawet do 15 ale dłuższe takie ładowanie powoduje intensywne wydzielanie wodoru (aku sie gotować zaczyna - aku jest przeładowywany a to powoduje opad mas czynnych) i 1 iskra w nieodpowiednim miejscu i to, że dostaniesz kawałkami plastiku to pal sęk, ale bedziesz pływać w H2SO4
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#436918 Wysłany:
03 Lut 2011, 16:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wodór zawsze przy ładowaniu się wydziela nieważne czy ładujesz 13V czy 15V. To teraz robicie z igły widły...
Poza tym ładować aku mozesz napieciem i 18V. Nie jest to samochód gdzie przeładowanie (powyżej 14.4) możesz instalacje spalić czy sfajczyć jakiś przekaźnik lub układ. Wyższe napięcie = wyższy prad łądowania...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#436919 Wysłany:
03 Lut 2011, 16:14; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Nie, stałe 14,95V Napięcie nie może być stałe przys tałym prądzie. Jak napięcie jest stałe to prąd maleje, jak prąd jest stały to napiecie rośnie. [ Dodano: 03 Lut 2011 15:11 ]dzikidaniel napisał(a): Wodór zawsze przy ładowaniu się wydziela nieważne czy ładujesz 13V czy 15V. Tylko, że powyżej 14,4 jak dłuzej potrzymasz to dzieje się to intensywnie jak widzielanie skroplonej pary ze wrzącej wody [ Dodano: 03 Lut 2011 15:14 ]dzikidaniel napisał(a): Wyższe napięcie = wyższy prad łądowania...
tak, ale nie można przekraczać 14,4. Załąduj nowy aku kwasowy do instalki 15V w espero dostosowaniej do aku żelowych Pół roku nie polata i zdechnie Moze być tak, że zanim zdechnie to przy zbiegu nieszczęśliwych okoliczności wybuchnie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#436923 Wysłany:
03 Lut 2011, 16:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Wodór zawsze przy ładowaniu się wydziela nieważne czy ładujesz 13V czy 15V. Tylko, że powyżej dzieje się to intensywnie jak widzielanie skroplonej pary ze wrzącej wody g***o prawda. Rośnie liniowo do ilości ładowanego prądu. No ale jeśli łądować bedziesz 100V to napewno zagotujesz... ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Wyższe napięcie = wyższy prad łądowania... tak, ale nie można przekraczać 14,4. Załąduj nowy aku kwasowy do instalki 15V w espoero dostosowaniej do aku żelowych Pół roku nie polata i zdechnie Moze być tak, że zanim zdechnie to przy zbiegu nieszczęśliwych okoliczności wybuchnie
Powiedz o co Ci chodzi. Jak masz mieć żelowy aku to amsz taki stosować i kropka.
Każdy ładowany aku siarkowy wydziela wodór, taka jest fizyka tego urządenia i kropka. Pitolenie że przy 14.4V nie zapali się od iskry jest tak naiwne że aż debilne...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#436936 Wysłany:
03 Lut 2011, 17:17; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): g***o prawda. Rośnie liniowo do ilości ładowanego prądu. No ale jeśli łądować bedziesz 100V to napewno zagotujesz... chopie, nie wypowiadaj się o tym, o czym pojęcia nie masz Napięcie w momencie włączenia prostownika skokowo się podwyższa i wymusza prąd, później róśnie logarytmicznie w kijowym prostowniku prawie do do amplitudy pulsów. Dobry prostownik ogranicza napięcie do maksymalnej dopuszczalnej wartości i później ładuje stałym napięciem, po czym się przełącza w tryb ładowania podtrzymującego maksymalne naładowanie. I wcale nie trzeba 100V do zagotowania aku, tylko 14,7-8V przez dłuższy czas dzikidaniel napisał(a): Powiedz o co Ci chodzi. Jak masz mieć żelowy aku to amsz taki stosować i kropka.
Chodzi o to, że nawet 15V regulator napięcia (inaczej: końcowe i długotrwałe napiecie łądowania 15V) zabija akumulator kwasowo ołowiowy.
Poszerz swoją wiedzę nt. akumulatorów kwasowych i ogólną z elektrotechniki.
Tak mniej więcej wygląda ładowanie aku. przerywaną linią zaznaczone to co robi byle jaki prostownik.
...A potem się człowiek dziwi, że jak czyta na wikipedii czy gdziekolwiek w necie stek bzdur ze aż skręca lub człowiek dowiaduje się, ze w alternatorze jest komutator , jak każdy przed kompem to ekspert pierwsza klasa.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
marioskarpa |
#436948 Wysłany:
03 Lut 2011, 18:02; Temat postu: |
|
|
GPS |
|
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
po tym wycieciu obudowy marny żywot filtra ciekawe ile deszczu złapie jak popada
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
|
STax |
#436982 Wysłany:
03 Lut 2011, 19:34; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
marioskarpa napisał(a): po tym wycieciu obudowy marny żywot filtra ciekawe ile deszczu złapie jak popada
Czy ja wiem czy marny? Na pewno więcej brudu złapie, to fakt, ale kosztuje 15zł, więc nawet zmieniając 2 razy w roku fortuny nie wydam.
A wody to nie widzę powodu żeby łapał, w końcu od góry przez maskę nie pada
ipIV, dzikidaniel - ja powiem tak - elektrolit przy ładowaniu u mnie zaczyna się gotować (lekko) dopiero po jakichś 12 godzinach ładowania. Problemów nigdy nie było z tym prostownikiem, ani z żywotnością akumulatorów przez niego ładowanych (ta centra coś się nie udała, ale poprzednia 7 lat wytrzymała).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#437002 Wysłany:
03 Lut 2011, 20:06; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
gotowanie to druga z oznak przeładowania, pierwszą jest zbyt wysokie napięcie. Jak aku się gotuje groźba wybuchu jest duża
STax napisał(a): Problemów nigdy nie było z tym prostownikiem
Przeładowywuje to jest jego problem. Przy takich prostownikach trzeba pilnować napięcia, dojdzie do 14,5V - bezwarunkowo należy wyłączyć.
A jak szybko osiąga to napięcie przy rozładowanym aku ładując takimi małymi prądami to żywot aku dobiegł końca, przeładowanie o dobija jeszcze bardziej
Pytanie brzmi ile razy się łąduje aku jednorazowe przeładowanie nie wpływa mocno na żywotność, ale wielokrotne już tak.
Nawet olać tą żywotność, lepiej pomyśl co to będzie jak z aku stanie się to:
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 03 Lut 2011, 20:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#437006 Wysłany:
03 Lut 2011, 20:09; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#437009 Wysłany:
03 Lut 2011, 20:12; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Raz na rok? Raczej rzadziej.
Ja nigdy ofc. jak się jeździ to nie ma takiej potrzeby.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#437017 Wysłany:
03 Lut 2011, 20:47; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#437083 Wysłany:
03 Lut 2011, 22:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#437097 Wysłany:
03 Lut 2011, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): g***o prawda. Rośnie liniowo do ilości ładowanego prądu. No ale jeśli łądować bedziesz 100V to napewno zagotujesz... chopie, nie wypowiadaj się o tym, o czym pojęcia nie masz Napięcie w momencie włączenia prostownika skokowo się podwyższa i wymusza prąd, później róśnie logarytmicznie w kijowym prostowniku prawie do do amplitudy pulsów. Dobry prostownik ogranicza napięcie do maksymalnej dopuszczalnej wartości i później ładuje stałym napięciem, po czym się przełącza w tryb ładowania podtrzymującego maksymalne naładowanie. I wcale nie trzeba 100V do zagotowania aku, tylko 14,7-8V przez dłuższy czas Cytuja całość a nie tylko fragment. To zdanie które cytowałeś odnosiło się do ilości wydzielanego wodoru a nie do łądowania aku. No i nie wyszło zrobienie debila ze mnie... Do przeładowania starczy 14.4V a nawet mniej. Kwestia jak długo taki aku będzie ładowany. Wkońcu wszystko ma swoje granice. Czemu to chyba wiesz... Prostownik daje stałe napięcie które spada pod wpływem oporu wewnętrznego na akumulatorze (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości akumulatora nie prostownika). Może zmieniać się nateżenie, napięcie już niebardzo. No chyba że wyłożysz kupę kasy gdzie masz wszystkie wartosci cyfrowo i dokładnie co do 0.01V(lub A) ustalane. ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Powiedz o co Ci chodzi. Jak masz mieć żelowy aku to amsz taki stosować i kropka. Chodzi o to, że nawet 15V regulator napięcia (inaczej: końcowe i długotrwałe napiecie łądowania 15V) zabija akumulator kwasowo ołowiowy. Każdy regulator zabija aku. Kwestia tego jak szybko. ipIV napisał(a): Poszerz swoją wiedzę nt. akumulatorów kwasowych i ogólną z elektrotechniki. Przygadał kocioł garnkowi... ipIV napisał(a): Tak mniej więcej wygląda ładowanie aku. przerywaną linią zaznaczone to co robi byle jaki prostownik.
Jak ma się kijowy prostownik to się nie zostawia się aku na pastwe losu (w tym przypadku prostownika) tylko się pilnuje i odłącza w odpowiednim momencie.
EDIT ort
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 03 Lut 2011, 23:16, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#437099 Wysłany:
03 Lut 2011, 23:04; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Dajcie sobie już spokój z tym ładowaniem
Chociaż z ciekawości sprawdzę kiedyś jakie napięcie daje przy ładowaniu prostownik, który kupiłem tacie na święta.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#437101 Wysłany:
03 Lut 2011, 23:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#437104 Wysłany:
03 Lut 2011, 23:13; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Do przeładowania starczy 14.4V a nawet mniej. Kwestia jak długo taki aku będzie ładowany. Wkońcu wszystko ma swoje granice. Czemu to chyba wiesz... Do przeładowania potrzeba wyzszego napiecia od 2.4V/ogniwo i czasu. dzikidaniel napisał(a): Prostownik daje stałe napięcie które spada pod wpływem oporu wewnętrznego na akumulatorze (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości akumulatora nie prostownika). Może zmieniać się nateżenie, napięcie już niebardzo. No chyba że wyłożysz kupę kasy gdzie masz wszystkie wartosci cyfrowo i dokładnie co do 0.01V(lub A Prostownik daje zmienne napięcie pulsacyjne wyprostowane dwupołówkowo (jest to napięcie zmienne z dużą składową stałą) które spada pod wpływem zmienności napięcia transformatora. (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości napiecia i prądu akumulatora nie prostownika a ponieważ akumulator jest podłączony do zacisków prostownika jest również napieciem na prostowniku, napięcie przed podłączeniem wygląda jak sin wyprostowany dwupołówkowo. Prąd właściwie też jest pulsacyjny tylko, że wykres dotyczy wartości średniej) Może zmieniać się nateżenie, przy stałym napięciu ładowania, ponieważ SEM akumulatora podczas ładowania rośnie, przez co różnica napięcia wymuszającego prąd spada (tr się odciąża, zmienność napiecia się zmniejsza powodując jego wzrost.). Prawo ohma. Aby utrzymać stały prąd ładowania potrzebne jest podwyższanie napiecia aby utrzymać stałą różnicę napięć wymuszającą prąd lub taką przy zmianie Rw aku, żeby prąd był stały. Dokłądność nie ma większego znaczenia pownieważ zmiana napięcia od 12,5 do 14,4 jest zauważalna nawet nieskiej jakości przyrządami. dzikidaniel napisał(a): Każdy regulator zabija aku. Kwestia tego jak szybko. Każdy regulator który przekracza 14,4V zabija aku. Zadaniem regulatora napięcia jest takie sterowanie prądem wzbudzenia aby napiecie na zaciskach alternatora było stałe i wynosiło 14,2-14,4V przy różnym obciążeniu, oraz niedopuszczenie do przeciazenia obwodu wzbudzenia. Wtedy przy przeciążeniu altka napięcie siada. Dzięki temu alternatora nie można przeciążyć. dzikidaniel napisał(a): Jak ma się kijowy prostownik to się nie zostawia się aku na pastwe losu (w tym przypadku prostownika) tylko się pilnuje i odłańcza w odpowiednim momencie.
oooo tu się zgodzę
Zapraszam na wydział elektryczny politechniki Za takie teorie wylot z labek odbyłby się z hukiem
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 03 Lut 2011, 23:40, edytowano w sumie 7 razy
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#437110 Wysłany:
03 Lut 2011, 23:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Prostownik daje stałe napięcie które spada pod wpływem oporu wewnętrznego na akumulatorze (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości akumulatora nie prostownika). Może zmieniać się nateżenie, napięcie już niebardzo. No chyba że wyłożysz kupę kasy gdzie masz wszystkie wartosci cyfrowo i dokładnie co do 0.01V(lub A Prostownik daje stałe, pulsacyjne napięcie wyprostowane dwupołówkowo które spada pod wpływem zmienności napięcia transformatora. (a taki właśnie wykres wrzuciłeś - to są wartości napiecia i prądu akumulatora nie prostownika a ponieważ akumulator jest podłączony do zacisków prostownika jest również napieciem na prostowniku, napięcie przed podłączeniem wygląda jak sin wyprostowany dwupołówkowo. Prąd właściwie też jest pulsacyjny tylko, że wykres dotyczy wartości średniej) Może zmieniać się nateżenie, przy stałym napięciu ładowania, ponieważ SEM akumulatora podczas ładowania rośnie, przez różnica napięcia wymuszającego prąd spada (tr się odciąża, zmienność napiecia się zmniejsza powodując jego wzrost.). Prawo ohma. Aby utrzymać stały prąd ładowania potrzebne jest podwyższanie napiecia aby utrzymać stałą różnicę napięć wymuszającą prąd lub taką przy zmianie Rw aku, żeby prąd był stały. Dokłądność nie ma większego znaczenia pownieważ zmiana napięcia od 12,5 do 14,4 jest zauważalna nawet nieskiej jakości przyrządami.
Powiem tak. Z większoscia się zgodzę, może nawet z całościa jeśli dorzucisz słowa takie jak spadek napięcia i straty. Pomińmy moje uproszczenia (jak np stały prąd bo taki tylko ogniwo może dać). I wtedy się zgodzę w pełni.
Co do dokładnosci to chodziło mi o to że można mieć prostownik który będzie ładować "stałym" napieciem 14.4V ale wtedy sam stabilizator będzie wart sporo ponad wartość pozostałości prostownika.
PS. Nie trzeba być na elektrycznym by wiedzieć z czym to się je...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#437112 Wysłany:
03 Lut 2011, 23:44; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
o zgadzać się zaczynamy Cieszy mnie to, natomiast ja mówię, o stabilizatorze napięcia alternatora. Stad ta gadka o espero - tu się nie zrozumieliśmy.
dzikidaniel napisał(a): Co do dokładnosci to chodziło mi o to że można mieć prostownik który będzie ładować "stałym" napieciem 14.4V
Jak chcesz ładować rozładowany aku 14,4 to prąd naprawdę byłby duży.
Trzeba by mieć prostownik z transformatorem przynagmniej 2kVA. A te co są w prostownikach to 50-200VA. zalezy jaki prostownik.
Alternator nawet taki 70A nie utrzyma 14,4V przy rozładowanym akumulatorze, rozładowany aku wtedy ładowałby się setkami A.
Jak odpalimy auto z rozładowanym aku to alternator łąduje go maksymalnym pradem jaki jest w stanie z siebie wyciągnąć przy zmniejszonym napięciu - regulator nie przeciąża obwodu wzbudzenia.
POtem jak aku się podładuje napiecie zaczyna rozsnąć do 14 z hakiem aż się ustali na pewnym poziomie i prąd zaczyna spadać wykładniczo do 0.
uuuoooo straty pomijam sprawnosć ładowania aku to inna bajka.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#437122 Wysłany:
04 Lut 2011, 00:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Mam Cię ździwić? Mam prostownik (choć powinno się go nazywać zapalarką bo do tego służy) który ciągnie silnik 3kW (więc wyobraź sobie ile VA ma na rozruchu), tak więc da się. Kwestia sterowania fdo tego
Tak więc jak wprowadzasz w błąd (nie pisząc że zmieniasz "zawodnika") to się nie dziw że ja swoje i Ty też.
Z altkiem tyż prawda. Kwestia zawsze co kto ile może.
Może warto by to wyciąć STaxowi z tematu? Dla potomnych
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#437126 Wysłany:
04 Lut 2011, 00:25; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Mam Cię ździwić? Mam prostownik (choć powinno się go nazywać zapalarką bo do tego służy) który ciągnie silnik 3kW (więc wyobraź sobie ile VA ma na rozruchu), tak więc da się. Kwestia sterowania fdo tego to już inna bajka tam zapewne jest prostownik tyrystorowy a nie diodowy. Jak ~250A uciąga to już rzekłbym, że jest to prawie spawarka. dzikidaniel napisał(a): Tak więc jak wprowadzasz w błąd (nie pisząc że zmieniasz "zawodnika")
regulator napięcia raczej mi się bedzie zawsze kojarzyć z alt niż z "wątpliwej jakości" prostownikiem do ładowania aku. Ale tu analogicznie możliwości trafa ograniczają jego działanie a tam mozliwości obwodu wzbudzenia
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
szydel7 |
#545168 Wysłany:
06 Lut 2012, 12:38; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 160
|
Witam. Posiadam Punto I 1.2 75KM.Od roku mam nowy akumulator Centra Futura 47[Ah] 450[A]podczas tej zimy(-25) kropek bez problemu zapalał,jednakże w "magicznym oczku" jest kolor czarny co oznacza doładowanie.Czy w takim razie koniecznie muszę go doładować mimo ze nie ma problemów z odpaleniem Na rożnych forach przeczytałem ze czasami te oczka wskazują błędnie.Dodam ze wcześniej oczko wskazywało na "OK".
_________________ Fiat Punto MK I '97 SX 75KM
http://fiatpunto.com.pl/topic12309.html
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#545182 Wysłany:
06 Lut 2012, 13:04; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
U mnie jet to samo i gęstość spadła na białe pole, czyli jest mniejsza. Z kolei napiecie wyniosło 12.6 V. Wiadomo, że wydajność spada ze spadkiem temp. ale jak się ma do tego gęstość elektrolitu
|
|
Góra |
|
|
rzel |
#545191 Wysłany:
06 Lut 2012, 13:22; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
te oczka to pic na wodę, zwłaszcza że ich "wskazania" dotyczą tylko jednej z cel akumulatora
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|