|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 11:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
adaa64 |
#420882 Wysłany:
10 Gru 2010, 18:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Głogów Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 11
|
Witam wszystkich.U mnie falowanie obrotów pojawilo się dopiero teraz a jestem posiadaczem GP od 2006.Zastosowałem sposób buli21 i problem z falowaniem obrotów na postoju ustąpił.U mnie naprawdę zadziałało .Pozdrawiam
_________________ grande punto 1.4 8V ENERGY 3D
|
|
Góra |
|
|
|
|
kam |
#422482 Wysłany:
16 Gru 2010, 00:34; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Alcoholic Comando Suicide Wrocław Rejestracja: 16 Gru 2010, Posty: 1
|
Sposób buli21 rzeczywiście działa przynajmniej u mnie,
Problem dopadł mnie na mrozach
znalazłem na tym forum powyższe rozwiązanie no i zaraz na przejażdżkę;
piaty bieg do obrotów jałowych, a potem po hamulacach na biegu, tak aby obroty spadły do 500set dwa razy pod rząd przed światłami i jak ręką odjął
aż zalogowałem się na forum, aby napisac :
Dzięki buli21
_________________ GP 3d Active 1.4 8v
|
|
Góra |
|
|
autofan |
#422536 Wysłany:
16 Gru 2010, 14:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Dzidek napisał(a): można stosować jeszcze taktykę taką i powiedzieć do niego, że jak nie przestanie to go się sprzeda czasem działa
I obiecać, że pójdzie na naukę jazdy aby nie myślał, że bedzie czasami lepiej
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
|
marcin85 |
#422828 Wysłany:
17 Gru 2010, 15:19; Temat postu: Re: falowanie obrotów |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Ostrołęka Rejestracja: 23 Lut 2009, Posty: 120 Pomógł: 1
|
buli21 napisał(a): Miałem identyczny problem podczas duzych mrozów. Przyczyna usterki mógł być korek lodowy w zbiorniku paliwa, gdyz miałem mniej niż 1/4 zbiornika. Zastosowałem pewien sposób i pomogło- temat zniknął- mianowicie przejechałem samochodem ok 500 metrów na drugim biegów na obrotach jałowych. mozna spróbować hamowanie silnikiem- obroty jałowe i jednoczesne wymuszenie ruchu pojazdu. Działa...
Jakim cudem to działa
Dołączam się do tematu bo w moim Kropku też zaczęły falować obroty. Wyjęcie akumulatora nie pomogło, ładowanie aku też nie. Samochód w garażu stal ale i tak po nagrzaniu silnika obroty falowały w taki sam sposób jak wszystkim wyżej. Dopiero sposób jaki wymyślił "buli21" zadziałał (ale w moim przypadku 1,5km na jedynce bez gazu a nawet co jakiś czas dusiłem silnik hamulcem). Wie ktoś może jakim cudem falowanie ustało po tej metodzie Jestem bardzo ciekawy co się stało w tym silniku bo chodzi teraz równiutko i cichutko.
|
|
Góra |
|
|
kanterinf |
#422840 Wysłany:
17 Gru 2010, 15:54; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Gru 2010, Posty: 1
|
Witam,
Zeszłej zimy miałem ten sam problem. Po odpaleniu auta obroty najpierw falowały, a póżniej auto gasło. Przy utrzymywaniu wyższych obrotów można było jechać, lecz przy zatrzymaniu na światłach i spadku obrotów silnik gasł. Pojechałem do ASO i powodem awarii okazała się zatkana przepustnica. Koszt jej oczyszczenia to około 100 złoty + na początek podpięcie do komputera 100 zł (żadnych błędów nie wykazało)
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#422883 Wysłany:
17 Gru 2010, 19:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
hehe dobre z tą metodą, już kilku osobą pomogło
|
|
Góra |
|
|
marcin85 |
#422915 Wysłany:
17 Gru 2010, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Ostrołęka Rejestracja: 23 Lut 2009, Posty: 120 Pomógł: 1
|
No pomogło. Jakieś indiańskie sposoby robiące nie wiadomo co ale naprawdę jak na razie od wczoraj pracuje silnik równiutko
buli21 napisz co to się dzieje, że to działać zaczyna- czary
_________________ Grande Punto 1.4 8v Energy 2008/09
|
|
Góra |
|
|
Beergson |
#422923 Wysłany:
17 Gru 2010, 21:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Płock Rejestracja: 04 Cze 2009, Posty: 27
|
orientuje sie ktos jaki jest czas czyszczenia tej przepustnicy ewentualnie czujnika podcisnienia i wgrania softu bo niestety dzisiaj i mnie to trafilo
przebieg: 21 tys
_________________ GP 2009 1.4 77KM ESTIVA B&M
|
|
Góra |
|
|
biker |
#422937 Wysłany:
17 Gru 2010, 22:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: józefosław Rejestracja: 27 Maj 2009, Posty: 39
|
może to i czary... ale działa!!!
dziś mnie dopadło falowanie
samochód gasł co skrzyżowanie
odprawiłem czary od buli21
no i przestało
nie wiem czemu, nie wiem jak...
zresztą co za różnica
_________________ Duża brązowa Kropka Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Gebczak |
#422938 Wysłany:
17 Gru 2010, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Poręba/Zawiercie Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 77
|
W ASO Zawiercie zajeło im to w granicach 1,5h.:czysczenie przepustnicy, podłączenie do examinera i wymiana odpowietrzenia pokrywy zaworów
_________________ MOJE GP
GP2008Dynamic+pakiet comfort czarny crossver
|
|
Góra |
|
|
marszapol |
#423279 Wysłany:
19 Gru 2010, 13:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Malec Rejestracja: 13 Lip 2010, Posty: 160
|
No mnie tez zaczely falowac obroty,przebieg prawie 5.000
_________________
Punto Evo 1.4 8V ESTIVA BLE&ME Fiat seicento 0.9
|
|
Góra |
|
|
biker |
#423302 Wysłany:
19 Gru 2010, 15:16; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: józefosław Rejestracja: 27 Maj 2009, Posty: 39
|
marszapol napisał(a): No mnie tez zaczely falowac obroty,przebieg prawie 5.000
zanim ruszysz do ASO koniecznie wypróbuj metody z jazdą bez gazu
u mnie po kilometrze pokonanym w ten sposób falowanie zupełnie zniknęło
_________________ Duża brązowa Kropka Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#423416 Wysłany:
28 Gru 2010, 20:01; Temat postu: Re: falowanie obrotów |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
marcin85 napisał(a):
Sprawa jest banalnie prosta
Znana już z modelu Punto MK II
W ten sposób wykonujemy tzw. autoadaptację ustawień.
W MK II który falował mi wielokrotnie jesienią, robiłem ciut inaczej. Zdejmowałem klemę na jakieś 5 minut. Zakładałem, odpalałem i gaz do odcięcia obrotów.
Potem autko przez rok chodziło jak nowe do nastyępnej jesieni.
Przypuszczam , że sposób opisany powyżej to jakaś swoista autoadaptacja obrotów GP
Wcześnie przez 2 lata jeździłem z tym falowaniem do serwisu, aż w końcu jakiś mechanik się ulitował, powiedział co mam robić i potem już przynajmniej stówa zostawała w kieszeni. Początkowo wmawiali mi że pod komputer podłaczają i tak się natrudzą przy tym [ Dodano: 28 Gru 2010 19:01 ]Dziś mojego 2006 też dopadło falowanie i gaśnięcie... Ciekawe gdzie ja kilometr ulicy znajdę żeby na 2 jce przejechac..
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
przemallo |
#425929 Wysłany:
29 Gru 2010, 10:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: z za zakrętu :) Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 78
|
Hehe już chciałem zakładać temat o falowaniu obrotów a tu proszę bardzo...nie jestem sam Przed chwilą zajechałem do pracy, zostawiłem autko odpalone z włączonym nawiewem i zacząłem wycierać do sucha odmarznięte szyby i słyszę, że auto co chwilę dusi się i zwiększa obroty (700 - 1100 obr/min). Wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu i bez zmian. Włączyłem klimatyzację, komp delikatnie podniósł obroty i falowania już nie było, po wyłączeniu klimy znów falowanie Dziś po raz pierwszy w te mrozy auto nie "spało" w garażu i stawiam, że to wina temperatury. Przejadę się dziś poza miasto, żeby trochę przegonić auto i zobaczymy. Jak coś to wypróbuję sposób buli21. Jeśli dobrze rozumiem to mam wbić drugi bieg i jechać bez wciśniętego pedału gazu, tak? Silnik ma być już rozgrzany czy zaraz po odpaleniu to robić?
_________________ Grande Punto 2009
1.4 8V Dynamic + Blue&Me
Niebieski Rock&Roll
|
|
Góra |
|
|
adaa64 |
#425976 Wysłany:
29 Gru 2010, 14:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Głogów Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 11
|
Silnik ma być rozgrzany.
_________________ grande punto 1.4 8V ENERGY 3D
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#425993 Wysłany:
29 Gru 2010, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
Ja wczoraj zauważyłem u siebie że co 15 sekund spadają obroty do 500 i wracają z powrotem na 800. Dzisiaj wybrałem się do serwisu, a po drodze przejechałem na dwójce bez gazu z 1.5kilometra i póki co spokój. Gostek w serwisie umówił mnie na piątek, mówił coś że trzeba adaptację przepustnicy zrobić a najpierw egzaminer. Póki co nic nie będę insynuował, zobaczymy co wymyślą. Przebieg autka 237km
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
Matowy |
#443694 Wysłany:
21 Lut 2011, 22:58; Temat postu: falowanie metoda buli21 |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Matowy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 20 Gru 2010, Posty: 93
|
witam. dzis zauwazyłem falowanie dotkneło to i mnie ;/
temperatura -15stopni
wszedłem na forum czytam i znalazłem metode buli21
sprawdziłem i falowanie ustało
zrobiłem około 1km na dwójce bez gazu i prosze;] to jednak działa ..zobaczymy na jak długo;] oby pomogło
_________________ prędkość, niebezpieczna, bajeczna prędkość
|
|
Góra |
|
|
marjan1985 |
#444445 Wysłany:
23 Lut 2011, 19:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
To się nawraca...dziś byłem z tym na serwisie. Zamówili jakiś czujnik.
_________________
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#444647 Wysłany:
24 Lut 2011, 01:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
marjan1985 napisał(a): To się nawraca...dziś byłem z tym na serwisie. Zamówili jakiś czujnik.
to było do przewidzenia , dowiedz się jaki czujnik , jestem ciekaw czy w 1,4 wrócili po rozum do głowy i normalnie można tps wymienić
podejrzewam , że czyszczenie przepustnicy + wymiana tps pomoże
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
arseniq |
#450144 Wysłany:
09 Mar 2011, 01:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Wilków Polski Rejestracja: 08 Mar 2011, Posty: 9
|
a u mnie jak silnik pracuje na jałowym ma drgania - jak by się dusił... obroty trzyma na ok 800... Wiecie o co chodzi? Punto evo... - mam tak od nowości ....
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#450150 Wysłany:
09 Mar 2011, 01:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
arseniq napisał(a): a u mnie jak silnik pracuje na jałowym ma drgania - jak by się dusił... obroty trzyma na ok 800... Wiecie o co chodzi? Punto evo... - mam tak od nowości ....
Przecież masz auto na gwarancji , forum Ci nie naprawie tego , tylko ASO. Co do usterki trzeba zobaczyć ,skoro ma drgania to nie związane z krokowcem , być może poduszka pod silnikiem.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
robcius |
#492919 Wysłany:
24 Lip 2011, 20:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: robcius
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Kołobrzeg Rejestracja: 28 Mar 2010, Posty: 5
|
witam
dołączę swoje doświadczenia z obrotami i gasnącym silniku na skrzyżowaniu...
Grande Punto 1,4 8V 2007 r.prod. + gaz
przebieg 60 tys (rzeczywisty 90 tys)km
pomogła dopiero regulacja zaworów koszt 230zł w ASO
w tym uszczelka i płytki - musi być wykonywana co 60 tys km a na gazie co 40 tys
objawy ustąpiły jak ręką odjął
i jeszcze jedno zanim udasz sie do gazownika musisz być na 100% pewien że na benzynie jest OK
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Wirkowski |
#493581 Wysłany:
27 Lip 2011, 09:56; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
I ja się dołącze - regulacja co 30.KKM - nie lekceważcie tego - u mnie po 60Kkm falowania i gaśnięcia skończyło się wymianą 4 zaworów wydechowych, szlifowaniem gniazd i planowaniem głowicy - to tak przy okazji remontu całego kropka.
|
|
Góra |
|
|
maly78 |
#500190 Wysłany:
24 Sie 2011, 09:06; Temat postu: Nierowna praca silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 24 Sie 2011, Posty: 5
|
Mam problem z silnikiem, a dokładniej przy jeździe na każdym biegu przy równej prędkości w przedziale obrotów 1700-2300 zaczyna się drganie /szarpanie silnika.
W czym tkwi problem????
_________________ Akcja społeczna ilemogewypic.pl
|
|
Góra |
|
|
PartyzantGP |
#500296 Wysłany:
24 Sie 2011, 18:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Brzeg Rejestracja: 01 Cze 2008, Posty: 34
|
Mam to samo silnik 1,4 8v - problem tkwi - cewka?, przewody w/n, świece???, jutro zmieniam kable na Beru i Świece na NGK-dedykowane FIAT-Lancia te z trzema paskami koszt ok 300zł niestety, nie opłaca się oszczędzać, nie polecam kabli NGK to już nie ta sama jakość co kiedyś świece też tylko z ASO ze złotymi końcówkami nie z szarymi.
Inne doświadczenia:
- kable SENTECH - pęknieta "fajka" i migajaca kontrolka silnika ( problem z zapłonem na trzecim garze - komputer wykazał, ale także w tym cylindrze świeca cała czarna , reszta świec ok. ) , kable źle się zapinają na świecy.
- kable Leader Polska - troszkę lepiej niż sentech , ale ogólnie ta sama klasa.
-kable NGK - jedna z końcówek łączących z cewką krzywa, niestety występuja przebicia.
Pozostaja juz tylko kable z ASO koszt ok 160zł. oryginalne fiat. lub Beru ok- 200zł i więcej.
_________________ Grande Punto GP 2008 1.4 8v 77KM
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|