|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ArSaghar |
#443596 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:19; Temat postu: Dodawanie gazu i brak przyspieszenia, bez innych efektów. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Witam,
Przedwczoraj podczas jazdy Grande Punto 1.9 JTD Dieselek zdarzyła się taka sytuacja:
- wychodzę z zakrętu, dodaje gazu, zmieniam bieg, po czym znów dodaję gazu i ... nic.
Auto zaczęło zwalniać (tak jakby silnik zgasł), nic nie warknęło, nie podskoczyły obroty, ot, jakby pedał gazu był martwy.
Po chwili było normalnie.
Dziś sytuacja się powtórzyła.
W baku połowa V-Power.
Z racji mrozów miałem ostatnimi czasy problemy z zapalaniem.
(odpalał za drugim razem i to po sporych bólach)
Żadne lampki, ani inne objawy się nie pojawiają.
Co się dzieję Panowie?
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#443600 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
podlacz pod kompa, bledy musialy sie zapisac
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#443606 Wysłany:
21 Lut 2011, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
ArSaghar miałem to samo jak przyszły pierwsze mrozy, silnik bałaganił po odpaleniu, po paru minutach jak u ciebie mniej wiecej wyjazd z ronda i zero reakcji na gaz, po chwili zgasł. Ponowne odpalenie wszystko ok, na wolnych ok ale brak reakcji na gaz.
Dotankowałem lepszego paliwa,samochód jak parkuje to w nasłonecznionym miejscu a na noc do garażu.
Dodatkowo zasłoniłem filtr paliwa kawałkiem ręcznika i od tego czasu skończyły się problemy
[ Dodano: 21 Lut 2011 20:34 ] aha u mniepojawiło się check engine ale jak sie ustabilizowała sytuacja z paliwem ( zagrzło się) zniknęło samo i więcej się nie pojawiło
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#443648 Wysłany:
21 Lut 2011, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Aha, autko stoi całą noc w garażu, a sytuacja(e) miała(y) miejsce po kilku godzinnym pobycie na dworze, mrozie.
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#443652 Wysłany:
21 Lut 2011, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
dużo paliwa miałes w baku? może jakieś resztki miałeś i dodatkowo niskiej jakości i przymarzło?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#443866 Wysłany:
22 Lut 2011, 15:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Tak jak napisałem, w baku była połowa.
Dotankowałem do pełna, sytuacja się powtórzyła ...
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#443869 Wysłany:
22 Lut 2011, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Panowie, nie zapominajcie, że w Grande pedał gazu nie mechanicznie połączony z przepustnicą. Pedał jest połączony z czujnikiem jego położenia i odpowiednie sygnały przekazywane są przez komputer dalej do przepustnicy, wtrysku itp.
Może ten czujnik szwankuje i stąd te problemy? Warto sprawdzić - po podpięciu pod kompa powinny być zapisane ew. błędy.
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#443872 Wysłany:
22 Lut 2011, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Tak, tylko dlaczego to się dzieje po przejechaniu około kilometra, a potem odpuszcza?
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#443873 Wysłany:
22 Lut 2011, 16:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
ja stawiam na paliwo. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Czy po dłuższej jezdzie problem sie ujawnia?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#443874 Wysłany:
22 Lut 2011, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
Tego już nie wiem. Ale z czujnikami tak czasem bywa - może np. jakaś wtyczka jest luźna albo coś jest zanieczyszczone? Mi np. tej zimy dwa razy wyskoczyło "ABS nie do użycia" w czasie jazdy i zapaliła się kontrolka. Po paru minutach zgasła. Później na kompie wyszedł błąd: "nieprawidłowa wartość sygnału z czujnika koła lewego przedniego". Skasowałem, od tamtej pory spokój  Podobnie było z immo albo z komunikatem "Skontroluj silnik".
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#443878 Wysłany:
22 Lut 2011, 16:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Filtru paliwa nigdy nie wymieniałem. Auto ma ok. 50000 km przebiegu.
Dłuższa jazda nie sprawia problemu - jak już się "oddławi", to chodzi jak żyletka.
Zawiozłem do serwisu. Dam znać co powiedzą.
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#443880 Wysłany:
22 Lut 2011, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
ArSaghar napisał(a): Filtru paliwa nigdy nie wymieniałem. Auto ma ok. 50000 km przebiegu. Producent zaleca wymianę przy 60kkm więc może to już koniec jego żywota...
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#443886 Wysłany:
22 Lut 2011, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
ArSaghar napisał(a): Filtru paliwa nigdy nie wymieniałem. Auto ma ok. 50000 km przebiegu. am znać co powiedzą.
no to czas pomyśleć nad nowym (ori)
co do usterki hmm ciekawa sprawa , bo egr nie zamula az tak , przeplywka tak samo , dziwne ze edc16 nie zraportował zadnego bledu .. podejrzewam ze aso bedzie myslec tygodniami co sie dzieje i wymieniac pol samochodu za Twoja kase jak nic egzaminer im nie powie ( znam z doswiadczenia niestety ) , imho zaczalbym od wymiany filtra paliwa
Wersja bez dpf rozumiem ? Problemów przy odpalaniu nie masz?
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#443897 Wysłany:
22 Lut 2011, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Tak, zleciłem wymianę filtru paliwa - od czegoś trzeba zacząć (a może i skończyć?)
Komputer nic nie informował.
O DPF wiem tyle, ile mi powiedział google, więc nie mam zielonego pojęcia czy to mam, czy nie.
A problemy z odpalaniem teraz zimą były, tak jak opisałem na samym początku.
(nie chciał odpalić za pierwszym podejściem, czasem pojawiała się wtedy lampka i opis - chyba radiator czy coś - taka czerwona), za drugim podejściem dawał jednak radę i było ok.
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#444035 Wysłany:
22 Lut 2011, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
ArSaghar napisał(a): czasem pojawiała się wtedy lampka i opis - chyba radiator czy coś
A nie było to przypadkiem coś takiego:
???
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#444064 Wysłany:
22 Lut 2011, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
woda w filtrze paliwa? 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#444068 Wysłany:
22 Lut 2011, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
@Hubik
Hehe, dobre
Ale raczej nie zdarza się przy pełnym baku.
Staram się mieć zawsze sporo paliwa, nigdy jeszcze nie jechałem na rezerwie nawet.
Woda w filtrze jest prawdopodobna... 
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#444082 Wysłany:
22 Lut 2011, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
ArSaghar napisał(a): @Hubik Hehe, dobre  Ale raczej nie zdarza się przy pełnym baku. Staram się mieć zawsze sporo paliwa, nigdy jeszcze nie jechałem na rezerwie nawet. Woda w filtrze jest prawdopodobna... 
No ale nie napisałeś w końcu: to była ta kontrolka czy jakaś inna?
Bo ta której wzór wkleiłem, to właśnie ostrzeżenie: "woda w filtrze paliwa" 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#444199 Wysłany:
23 Lut 2011, 02:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
ArSaghar napisał(a): Tak, zleciłem wymianę filtru paliwa - od czegoś trzeba zacząć (a może i skończyć?) Komputer nic nie informował.
O DPF wiem tyle, ile mi powiedział google, więc nie mam zielonego pojęcia czy to mam, czy nie.
A problemy z odpalaniem teraz zimą były, tak jak opisałem na samym początku. (nie chciał odpalić za pierwszym podejściem, czasem pojawiała się wtedy lampka i opis - chyba radiator czy coś - taka czerwona), za drugim podejściem dawał jednak radę i było ok.
imho raczej coś z dostaniem się ropy , tzn filtr lub pompa ewentulanie , jeżeli padałby wtrysk to imho check engine wawaliłby edc
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#444417 Wysłany:
23 Lut 2011, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Więc tak.
Auto wróciło z wymiany filtra paliwa, w którym podobno było sporo lodu (wody). Założono nowy filtr ... ale problem pozostał.
A nawet gorzej, bo dzisiaj udało się silnikowi zgasnąć podczas jazdy.
Wyglądało standardowo - wszystko ok, pierwsze kilkaset metrów, nagle gaz przestaje działać, nie zwiększają się obroty, zgasł.
Odpaliłem ponownie - cały czas ten sam efekt, więc jechał na dwójce, jakieś 20 km/h, po czym po kilkuset metrach się "odetkało" i dalej kilkanaście kilometrów (z postojem) bez większych problemów.
Co do licha się dzieje?
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#444423 Wysłany:
23 Lut 2011, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
ArSaghar napisał(a): Więc tak. Auto wróciło z wymiany filtra paliwa, w którym podobno było sporo lodu (wody). Założono nowy filtr ... ale problem pozostał.
A nawet gorzej, bo dzisiaj udało się silnikowi zgasnąć podczas jazdy.
Wyglądało standardowo - wszystko ok, pierwsze kilkaset metrów, nagle gaz przestaje działać, nie zwiększają się obroty, zgasł. Odpaliłem ponownie - cały czas ten sam efekt, więc jechał na dwójce, jakieś 20 km/h, po czym po kilkuset metrach się "odetkało" i dalej kilkanaście kilometrów (z postojem) bez większych problemów.
Co do licha się dzieje?
Diagnostyka ? Narazie to wróżenie z fusów ... zloguj auto i daj wyniki ...
Możemy tak gdybać do rana co jest do wymiany , może egr , a może pompa paliwa etc.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
ArSaghar |
#453588 Wysłany:
17 Mar 2011, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Kwi 2009, Posty: 22
|
Ok, Jednak ten jeden raz, zaraz po wymianie filtra paliwa, był póki co wyjątkiem.
Autko sprawuje się doskonale.
Odpala elegancko i wszelkie inne problemy też zniknęły.
_________________ Grande Punto 1.9 JTD Multijet 130 KM Sporting Edition
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#453636 Wysłany:
17 Mar 2011, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
czyli mam rozumieć że trafiłem 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
krism84 |
#453755 Wysłany:
18 Mar 2011, 00:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: 126
Silnik: 1.7 60KM D
Paliwo: CNG
Wersja: MyLive
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 05 Lut 2010, Posty: 283
|
ArSaghar napisał(a): dodaję gazu i ... nic.
Nie znam się za bardzo na dieslach ale miałem identyczną sytuację w bmw e46 (diesel) tzn pedał w podłodze i zero reakcji - straszono mnie że turbina pada , że przepustnica do wymiany itp okazało się że przedziurawił się przewód powietrza dochodzący do trubo
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|