|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grzeszko1987 |
#441413 Wysłany:
16 Lut 2011, 18:43; Temat postu: Szarpanie silnika |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Małopolska Rejestracja: 16 Lut 2011, Posty: 2
|
Witam serdecznie! Mam problem związany z szarpaniem silnika gdy np przejeżdżam na skrzyżowaniu na 2 biegu i są niskie obroty to szarpie silnikiem również gdybym przydusił go np przy hamowaniu i dodał gazu to szarpie silnikiem. jest to uciążliwe w użytkowaniu i gdzie szukać przyczyn. U kolegi w takim samym Puncie 1.1 97 rok nie ma takiego problemu. Dziękuje za pomoc Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
toner |
#442491 Wysłany:
19 Lut 2011, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 04 Paź 2008, Posty: 49
|
Hey, moze poduchy silnika siadają?? albo skrzyni. Mam podobne objawy ale na wysokim biegu i niskich obrotach cos dzwoni,tak ze podlaczam sie do pytania kolegi.
|
|
Góra |
|
 |
dawid781 |
#444020 Wysłany:
22 Lut 2011, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
grzeszko1987 |
#444761 Wysłany:
24 Lut 2011, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Małopolska Rejestracja: 16 Lut 2011, Posty: 2
|
A w jaki sposób najszybciej sprawdzić tą sąde???
|
|
Góra |
|
 |
Mamut |
#444773 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Lip 2007, Posty: 19
|
SONDĘ sprawdzasz poprzez jej wykręcenie z kolanka przy kolektorze i upewnieniu się, że nie jest cała w sadzy. Moja była tylko lekko zapylona i była w porządku.
Druga metoda to sprawdzanie jej parametrów opornikiem podczas pracy silnika. Ale nie wiem gdzie się przykłada przewody i jakie wyniki są prawidłowe.
_________________ Punto SX Mk.I
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#444994 Wysłany:
24 Lut 2011, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
Mamut napisał(a): SONDĘ sprawdzasz poprzez jej wykręcenie z kolanka przy kolektorze i upewnieniu się, że nie jest cała w sadzy. Moja była tylko lekko zapylona i była w porządku.
Ło metoda optyczna raczej malo wiarygodna 
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Mamut |
#445465 Wysłany:
26 Lut 2011, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Lip 2007, Posty: 19
|
nickoo napisał(a): Mamut napisał(a): SONDĘ sprawdzasz poprzez jej wykręcenie z kolanka przy kolektorze i upewnieniu się, że nie jest cała w sadzy. Moja była tylko lekko zapylona i była w porządku.
Ło metoda optyczna raczej malo wiarygodna 
Mało co z elektroniki można naprawiać metodą optyczną.
Najlepszy sposób to miernik, ale są problemy jak powyżej.
_________________ Punto SX Mk.I
|
|
Góra |
|
 |
Brayli |
#509477 Wysłany:
04 Paź 2011, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 31 Maj 2011, Posty: 22
|
Ja właśnie rozwiązałem problem z szarpaniem na niskich obrotach. Przyspieszając czy hamując musiałem trzymać obroty powyżej 2,2 tys. Zepsuty był termostat powietrza - dochodziło do silnika za gorące powietrze. Teraz mogę startować nawet z 1,5 tys i hamować również - płynnie.
_________________ PI (6 speed) 1.1 '94, italiano importo
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#521974 Wysłany:
19 Lis 2011, 15:40; Temat postu: Re: Szarpanie silnika |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
Brayli |
#522108 Wysłany:
19 Lis 2011, 22:53; Temat postu: Re: Szarpanie silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 31 Maj 2011, Posty: 22
|
Jak masz nad silnikiem dolot powietrza -tą budkę plastikową. To odczepiając dolną część, tak jak przy wymianie filtra powietrza, w środku jest termostat, wygląda jak gruby pisak ze sprężyną w środku i długą rączką otwierająca klapkę.
Przy okazji: nie da się dokupić samego nowego termostatu, tylko całą budę. W ASO mówią 640zł (!) kupiłem używkę, ale termostat był spie***, no wiecie. Zamontowałem termostat z malucha za 15zł i działa!
Potrzeba: termostat z malucha, pasującą nakrętkę (12??), kawałek elastycznej linki, odpornej na temperaturę, wiertarka. I jazda!
Tak to wygląda u mnie:
Załączniki: |
Komentarz do pliku: Patent na termostat Punto
DSC00640.JPG [ 56.68 KiB | Obejrzany 4649 razy ]
|
_________________ PI (6 speed) 1.1 '94, italiano importo
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|