|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
makin25 |
#444141 Wysłany:
22 Lut 2011, 23:05; Temat postu: czujnik wału |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
czy w punto 1,9 jtd jest czujni połozenia wału
i za co on odpowiada??
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Zaq |
#444363 Wysłany:
23 Lut 2011, 16:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Jest, i steruje np. pracą wtryskiwaczy.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#444364 Wysłany:
23 Lut 2011, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#444366 Wysłany:
23 Lut 2011, 16:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zaq napisał(a): Jest, i steruje np. pracą wtryskiwaczy.
Nie szerz herezji. On jest tylko i wyłącznie po to by dawać sygnał z informacją o obrotach silnika.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#444468 Wysłany:
23 Lut 2011, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#444694 Wysłany:
24 Lut 2011, 11:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
czy ten czujnik może wpłynąć na to że auto nie zawsze odpala na ciepłym silniku i podczas jazdy zdarza się że sie zadławi tak jak by miał odcięcie paliwa.(po prostu jak by na 2-3 sek. wyłączyć zapłon kluczykiem)
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#444926 Wysłany:
24 Lut 2011, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Chyba może mieć na to wpływ. Komputer steruje pracą wtryskiwaczy na podstawie sygnału z czujnika wałka rozrządu (mój wcześniejszy błąd).
Jest jeszcze możliwość, że układ paliwowy zapowietrza się. Może gdzieś jest minimalna nieszczelność (filtr paliwa), i przez to spada ciśnienie na szynie Cr , powodując zakłócenia w pracy silnika - takie moje sugestie.
_________________ Punto classic 2010
Ostatnio edytowany przez Zaq, 25 Lut 2011, 10:01, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#444990 Wysłany:
24 Lut 2011, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zaq napisał(a): Komputer steruje pracą wtryskiwaczy za pomocą czujnika wałka rozrządu (mój wcześniejszy błąd).
???
makin25, jak najbardziej. Jeden z objawów kończącego się czujnika.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#445080 Wysłany:
25 Lut 2011, 10:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
dzikidaniel - poprawiłem, teraz lepiej?
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#445082 Wysłany:
25 Lut 2011, 10:34; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Nie szerz herezji. On jest tylko i wyłącznie po to by dawać sygnał z informacją o obrotach silnika.
Jak już mamy się czepiać to nie służy on do pomiaru prędkości obrotowej silnika tylko do pomiaru kąta położenia wału w danej chwili  I między innymi na podstawie tego jest wyliczana przez centralkę prędkość obrotowa silnika, jest potrzebny do określenia czas wtrysku, ciśnienia na railu, momentu otwarcia/zamknięcia wtrysku itd. Sam czujnik nie nadaje sie do bezpośredniego pomiaru prędkości obrotowej (na podst. amplitudy sygnału) tak samo jak nie nadaje sie do sterowania wtryskami. Czujnik położenia wału to nie jest prądniczka tachometryczna. Jakby nie było na kole fonicznym bazy pomiarowej, to wtedy nadałby się do pomiaru rpm za pomocą częstościomierza ale kąta położenia nie dałoby rady określić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|