|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
EndrYou |
#41091 Wysłany:
24 Sie 2007, 16:20; Temat postu: ZAWIESZENIE wersji: SX SPORTING GT TD RÓŻNICE I TUNING help! |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Lip 2007, Posty: 3
|
Witam wszystkich posiadaczy kropka
Z racji że ogólnie w necie mało jest info na temat punciaków mam nadzieje że wy mi pomożecie.
Poszukuje informacji na temat zawieszeń (dokładniej różnic) wersji sporting , GT ,TD . Najlepiej gdyby ktoś miał książke do takiego modelu (w mojej niema) i napisał jakie są -
-Sprężyny (średnica drutu, liczba zwoi, długość swobodna i pod obciążeniem)
-Amortyzatory (dokładniej skok , bo raczej charakterystyk i twrdości nikt niebędzie znał ,niestety to nie poczciwy poldzio gdzie charakterystyki były w książce wkł).
-Drążki stabilizatora (tu może ktoś o dobrym sercu pofatyguje sie i zmierzy sówmiarką średnice drążka)
Pewnie większość z was już sie domyśliła jaki to ma cel?
Oczywiście poskładać jak najlepsze zawieszenie za jak najmniejsze pieniądze.
WdzIęczny bym był też za wszystkie info na temat modyfikacji zawieszenia kropka i oceny eksploatacji tuningowanego zawiasu.
licze na was.
Pozdro
_________________ Ala ma kota ,a ja mam fiata bo kotów nie lubie...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#41128 Wysłany:
24 Sie 2007, 20:09; Temat postu: |
|
|
Najprościej poszukaj sobie tu na forum katalogu ePer. Sprawdzisz sobie numerki interesujących Cię części dla danego modelu i mając numerek chociażby w sklepie motoryzacyjnym zmierzysz sobie co potrzeba itp na danej części.
Co do drążka to jeśli będę miał czas to mogę zmierzyć... Chociaż tutaj ważniejsza jest wytrzymałość na skręcanie niż średnica.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#44682 Wysłany:
12 Wrz 2007, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#44770 Wysłany:
13 Wrz 2007, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
W GT są i twardsze i niższe niż w reszcie kropek. Sporting też miał niższe i twardsze zawieszenie ale nie aż takie jak GT. TD ma chyba podobne zawieszenie do GT czy Sportinga ze względu na mase. Ale nie mam pewności 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#44778 Wysłany:
13 Wrz 2007, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
|
Góra |
|
 |
Ósmy |
#44791 Wysłany:
13 Wrz 2007, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała ZŁ Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 79
|
Jak uda mi sie zeskanować to podeśle Ci skan.
Ale z tego co widze w książce to:
Zawieszenie Przód:
średnica drutu sprężyny zawieszenia/liczba zwojów czynnych (mm)
*1,1 i 1,2(60KM)- 12,9/3,25;
*1,2(75KM)- 12,1/4,25;
*1,4T- 13,5/3,25;
*1,7TD- 12,6/4,25;
*1,6- 11,7/5,25;
Wysokość sprężyny w stanie swobodnym/pod obciążeniem (mm)
*1,1 i 1,2(60KM)- 328/213 przy 2750 N;
*1,2(75KM)- 448/213 przy 3190 N;
*1,4T- 328/198 przy 3390 N;
*1,7TD- 440/213 przy 3580 N;
*1,6- 435/210,5 przy 3100 N;
Zawieszenie Tył:
średnica drutu sprężyny zawieszenia/liczba zwojów czynnych (mm)
*1,1 i 1,2(60KM)- 12,3/4,5;
*1,2(75KM)- 11,9/4,75;
*1,4T- 12,2/4,25;
*1,7TD- 12,2/4,25;
*1,6- 11,9/4,75;
Wysokość sprężyny w stanie swobodnym/pod obciążeniem (mm)
*1,1 i 1,2(60KM)- 264/185 przy 2990 N;
*1,2(75KM)- 277/185 przy 2990 N;
*1,4T- 254/175 przy 3050 N;
*1,7TD- 254/185 przy 2940 N;
*1,6- 277/185 przy 2940 N;
Mam nadzieje że Ci pomogłem  reszty w książce nie ma 
_________________ PUNTO GT 1,4 TURBO Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#44813 Wysłany:
13 Wrz 2007, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
A jakby to było jakbym założył sprężyny od gt to "cywilnej"  Kropki
Sorki...pytanie od laika z zakresu zawieszenia w punciach 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#44818 Wysłany:
13 Wrz 2007, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
cubus1 napisał(a): A jakby to było jakbym założył sprężyny od gt to "cywilnej"  Kropki  Sorki...pytanie od laika z zakresu zawieszenia w punciach 
o tym samym myślę dlatego chciałem odkurzyć trochę temat
gdyż te sprężynki oryginalne w 55 są troszkę zbyt miękkie szczególnie z tyłu a nie chcąc zbyt mocno zarówno obniżać jak i utwardzać chciałbym założyć sprężynki z GT.
Takie obniżenie 10 mm i lekkie utwardzenie od obecnych sprężynek by mi pasowało dlatego szukam coś więcej o sprężynkach od wersji GT  jak się mają do 55
i z tego co widzę przód jest praktycznie tak samo wysoko siedzi jedynie sa grubsze zwoje sprężynki a co do tyłu to nawet o 0,1mm cieńsze zwoje od wersji 55 tyle,że liczba zwoi jest minimalnie mniejsza znaczy sie o 0,4 zwoja mniej...
wydaje mi się z tego co widzę,że to tak raczej nie wiem czy by dobrze było gdyż przód niby taki sam wysoki jeżeli chodzi o sprężyny jedynie z GT sątwardsze i to ujdzie gorzej z tyłem gdyż jest niższy o 10mm w porównaniu do 55 i przy załadowaniu bedzie siedział niżej niż na oryginalnych sprężynach gdyż zwiększy się twardość przodu co bedzie skutkować tym,że nie bedzie tak siadał co oznacza,że po załadowaniu tył może jeszcze bardziej siąść niż w zwykłej wersji 55 gdyż ta jest od GT o jakieś 150kg lżejsza i się sprawa tutaj ma inaczej już wtedy... wtedy najlepiej też przód musiał by być również niższy...
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
Ostatnio edytowany przez Thomas, 13 Wrz 2007, 13:46, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#44819 Wysłany:
13 Wrz 2007, 13:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
No bo krop rzeczywiście jest trochę za miękki...można go utwardzić sportowymi spręzynami, jednak do cywilnej jazdy na codzień będzie mi to zbyteczne, bo będzie za twardo co może odbić się na wnętrzu autka i na moich plombach(mam 2) 
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#44820 Wysłany:
13 Wrz 2007, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
sebek_200 |
#44876 Wysłany:
13 Wrz 2007, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: płock Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 83
|
A czy ktos z was orientuje sie jakie sa roznice w cenie sprezyn zwyklej wersji do gt??
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|