You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #451909 Wysłany: 13 Mar 2011, 16:23; 
 Temat postu: Punto SX 55 1.1 i dziwne zamułki
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lut 2011,
Posty: 9
Witam. Swoje punto posiadam już od sierpnia '09. Wiele już przy nim zrobiłem, ale jednej usterki nie mogę usunąć i dojść do tego co może być przyczyną. Moje Punto od samego początku ma czasem dziwne zamułki. Objawia się to w taki sposób że np w momencie mocnego dodania gazu na 1 biegu (np. w momencie gdy chce szybko włączyć się do ruchu) auto rusza ale na 2-3 sekundy zmulone, bez mocy po czym nagle dostaje kopa i już dalej jedzie normalnie ale dalej w trakcie jazdy czyli w momencie jak już napędzę odpowiednio auto i jedę sobie stałą prędkością np. 70 km/h to też czuję takie 2 czasem zdarzają się 5 sekundowe spadki mocy tak jakby przez moment auto było takie przytłumione i nie reagowało na pedał gazu. W przypadku gdy jadę autem już rozpędzony to raczej to w niczym nie przeszkadza ponieważ nie jest to jakieś nagminne i zdarza się w takiej częstotliwości że aż tak bardzo mnie to nie irytuje co jednak nie zmienia faktu że nie jest to na pewno normalne. Gorzej własnie gdy ma to miejsce w momencie gdy chce szybko ruszyć z miejsca. To co zdążyłem zauważyć odnośnie tej usterki:

- zamułki nie występują na zimnym silniku pojawiaja się po rozgrzaniu silnika. Gdy odpalam rano auto to idzie jak burza ale gdy się nagrzeje to zauważam już że np stojąc na światłach na luzie obroty delikatnie falują i zamułki zaczynają występować
- wydaje mi się że to chwilowe zmulenie w momencie gdy auto jest juz rozpędzone występuje w momencie gdy jade przez dłuższy czas stałą prędkością. Kiedy go mocno cisnę i cały czas napędzam auto to zamułki praktycznie nie występują bądź nie sa odczuwalne
- kiedy mam juz nagrzany silnik i zatrzymam auto wrzuce je na luz i dodam gazu na tyle żeby utrzymac stałe obroty na poziomie 2 tysięcy to przez chwile silnik trzyma cały czas 2 tysiące po czym cos zaczyna przerywać obroty spadają po czym wracaja znowu do 2 tysięcy.
- od początku jak mam auto usterka ta ani nie występuje częściej ani w mniejszej częstotliwości; po prostu występuje czyli ani nie jest lepiej ani gorzej.

Oczywiście rozmawiałem z mechanikami na ten temat jednak w żaden sposób nie uzyskałem odpowiedzi ani pomocy w tej kwestii. Słyszałem pewne sugestie odnośnie tej sprawy czyli na początku przewody i świece które wymieniłem na początku na jakieś tańsze i ostatnio ponieważ myślałem że może pomoga jakieś lepsze to kupiłem nowe świece i przewody jeszcze raz. Wymieniłem też filtr paliwa. Pompa paliwa jest ponoć sprawna a jeden z mechaników mi zasugerował że gdyby była to pompa to świeciła by mi sie kontrolka wtrysku co nie występuje u mnie w trakcie jazdy a czy jest to prawda co on mówił - nie wiem. Filtr powietrza wymieniony. Dodam jeszcze że ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Wcześniej wymieniona została cała skrzynia biegów i kompletne sprzęgło, rozrząd.

Trochę się ropisałem ale chciałem jak najlepiej przybliżyć ten problem. Gdzies na forum czytałem że ktoś miał podobne objawy i okazało się że to były cewki zapłonowe. Czy ktoś ma jakies sugestie? Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #451917 Wysłany: 13 Mar 2011, 16:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Paź 2010,
Posty: 613
Najszybciej można jeszcze sprawdzić sondę lambda,skład mieszanki na rozgrzanym silniku ma duży wpływ na pracę silnika.Nie znam się na elektryce ale podejrzewam że na forum znajdziesz więcej informacji na ten temat.Z drugiej strony upewnij się czy masz drożny układ paliwowy (filtr) oraz dolotowy - paradoksalnie najprostsze awarie dają najbardziej w kość.Do całości dorzuciłbym także zapchany katalizator.Chyba nikt nie kupuje nowego katka do nastoletniego auta,skoro jego usunięcie w P1 przynosi w zasadzie same korzyści dla użytkownika.

_________________
Było: '95 Bertone Cabrio
'84 FSM 126p Rally & Cult
'90 FSM 126p Cabrio
'93 E36 318/320/323 Modes
'90 FSO 125p "1313"


Jest: '96 Audi A3 1.9TDI
'90 FSM 126 Bis
'87 FSM 126p Tufo
'90 FSM 126p Oslo Rally


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451929 Wysłany: 13 Mar 2011, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lut 2011,
Posty: 9
Anzel napisał(a):
Najszybciej można jeszcze sprawdzić sondę lambda,skład mieszanki na rozgrzanym silniku ma duży wpływ na pracę silnika.Nie znam się na elektryce ale podejrzewam że na forum znajdziesz więcej informacji na ten temat.Z drugiej strony upewnij się czy masz drożny układ paliwowy (filtr) oraz dolotowy - paradoksalnie najprostsze awarie dają najbardziej w kość.Do całości dorzuciłbym także zapchany katalizator.Chyba nikt nie kupuje nowego katka do nastoletniego auta,skoro jego usunięcie w P1 przynosi w zasadzie same korzyści dla użytkownika.


Tak podobnych tematów jest wiele, jednak chciałem przedstawic dokładnie mój problem bo wiem że jest tu sporo zorientowanych użytkowników. Znajomy mówił mi o podłączeniu od komputer, czy taka diagnostyka wykazała by jakąś usterkę sondy lambda?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451945 Wysłany: 13 Mar 2011, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
dawno wymieniales filtr paliwa? nic nie pomoglo? chociaz czesciowo to moze sugerowac na pompe paliwa.. sprawdzales cisnienie?

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451964 Wysłany: 13 Mar 2011, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lut 2011,
Posty: 9
Filtr paliwa wymieniałem miesiąc temu, a pompę musiałbym sprawdzić bo mechanik mówił mi że to zapewne nie ona bo że są niby mało awaryjne. Bede musiał ją sprawdzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451992 Wysłany: 13 Mar 2011, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
a paliwo normalne tankujesz ? :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452289 Wysłany: 14 Mar 2011, 11:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
mr19inches ja bym jednak sprawdził ciśnienie tej pompy. a nie wymieniales jej? wczesniej? bo te od silników 1.1 nie pasują do 1.2. bo cisnienie za male. moze taki myk? ktos zrobił?

[ Dodano: 14 Mar 2011 10:42 ]
a fakt teraz widze ze masz 1.1 :) poprostu ją sprawdź.;)

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452979 Wysłany: 15 Mar 2011, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość:
Rejestracja: 05 Sty 2008,
Posty: 111
stawiam na sonde

[ Dodano: 15 Mar 2011 19:50 ]
w moim przypadku podłączenie pod kompa nic nie pokazało ,dopiero po wymianie mu przeszło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453574 Wysłany: 17 Mar 2011, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 23 Sty 2011,
Posty: 37
I jak tam ? Robiłeś już coś ze swoim kropkiem ? Mam identyczne objawy tylko, że w silniku 1.2 75KM i z chęcią bym się dowiedział czy podpowiedzi kolegów coś dały.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453737 Wysłany: 17 Mar 2011, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
A ja bym sprawdził przewód od podciśnienia czy nie ciągnie lewego powietrza bo u mie właśnie tym się to objawiało

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481199 Wysłany: 11 Cze 2011, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lut 2011,
Posty: 9
bodek600 napisał(a):
stawiam na sonde

[ Dodano: 15 Mar 2011 19:50 ]
w moim przypadku podłączenie pod kompa nic nie pokazało ,dopiero po wymianie mu przeszło


i dokładnie chodziło o sondę. W czwartek byłem u mechanika i tak mi się przypomniało o tym podpięciu pod komputer bo problem cały czas występował. Po podpięciu wykazało błąd sondy i nie dało się go niestety usunąć, cały czas był wyświetlany. Mechanik mi powiedział że w takim razie odłączy mi sondę i żebym się przejechał i zobaczył bo że to powinno załatwić problem. Faktycznie ruszyłem na przejażdżkę i auto jakby dostało nowe życie. Zero zamulania czy dając mu kopa na jedynce, czy w trakcie jak już jadę. Problem zniknął. Na początku myślałem że to jednorazowe, ale od tamtego momentu ani na chwile się nie przymulił i elegancko jeździ. Piszę o tym również ponieważ mam pytanie. Mianowicie mam teraz odpiętą sonde, a nową bedę miał pod koniec przyszłego tygodnia. Auto jest w ciągłej eksploatacji i zastanawia mnie fakt czy mogę jeździć do tego czasu z odpiętą sondą czy mogę tym w jakiś sposób zaszkodzić. Mechanik mi powiedział że to niczemu nie szkodzi, ale po pewnej sytuacji jego rady traktuje raczej z dystansem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481201 Wysłany: 11 Cze 2011, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011,
Posty: 246
Pomógł: 1
moze troche zawalać katalizator
ale jak tylko tydzień to myślę ze nic mu nie będzie ;]

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481266 Wysłany: 12 Cze 2011, 09:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
da rade te kilka dni bez sondy.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481834 Wysłany: 14 Cze 2011, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Kwi 2011,
Posty: 13
Tylko będzie palił ze 12 litrów na setke :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO