|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 22:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dzikidaniel |
#411961 Wysłany:
12 Lis 2010, 00:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tak jak pisałem jak się wie i się dba to można wiele kkm zrobić. Milion km to na fireowskie silniki sporo ale do zrobienia.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#412834 Wysłany:
15 Lis 2010, 16:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Komu potrzebne auto co zrobi 1mln w dzisiejszych czasach? Po pierwsze 3 x zdążyłoby się znudzić a po drugie wejdą 2 albo 3 nowsze wersje tego modelu w tym czasie.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Kuba201 |
#412882 Wysłany:
15 Lis 2010, 19:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sokolniki k. Tarnobrzega Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 107
|
W moim puncie po 165 tyś tapicerka na fotelu kierowcy jest już poprzecierana i fotel lekko wyrobiony ale reszta foteli trzyma się całkiem nieźle.
_________________ Punto I S 1.1 55KM
http://fiatpunto.com.pl/topic25295.html
|
|
Góra |
|
|
barthezz |
#413340 Wysłany:
17 Lis 2010, 18:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
2rotor napisał(a): Komu potrzebne auto co zrobi 1mln w dzisiejszych czasach? Po pierwsze 3 x zdążyłoby się znudzić a po drugie wejdą 2 albo 3 nowsze wersje tego modelu w tym czasie.
Owszem. Międzyczasie samochód przegnije na tyle, że prawidłowego przeglądu by nie przeszedł .
_________________ Z poważaniem
|
|
Góra |
|
|
markpm |
#425922 Wysłany:
29 Gru 2010, 10:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 25 Lis 2010, Posty: 11
|
Crazydrake napisał(a): Mamy rekordzistę na forum. Kolega woncki już nabił swoim MK1 przeszło 400tys. dzikidaniel napisał(a): barthezz, jak si nie dba to się nie ma co dziwić. Znam punciaka 1.1 co ma już ponad 500kkm (jak nie zapomnę to dowiem się ile dokładnie teraz ma) i wiąz jeździ i poza zwykłymi eksploatacyjnymi sprawami nic nie było robione...
Chyba muszę poprawić Wasz wyczyn
Stuknęło tydzień temu. Teraz już jest 500 km więcej. Niestety przez pół roku nie działał licznik, więc spokojnie siódemka mogłaby być z przodu Mk1 oczywiście.
_________________ Punto I 55S
|
|
Góra |
|
|
STax |
#425928 Wysłany:
29 Gru 2010, 10:36; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#425939 Wysłany:
29 Gru 2010, 11:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
markpm no to ładny wynik
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#462281 Wysłany:
12 Kwi 2011, 23:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
Czy ja tam dobrze widzę 650 tys km :O
(wiem że odgrzewany kotlet , ale natrafiłem przeglądając forum )
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#462427 Wysłany:
13 Kwi 2011, 14:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
moj juz dobil do 130 500 km a slynny sej wuja przekroczyl 201 k (ale rzekomo amorki szwankuja z tylu, fabryczne co byly
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#462564 Wysłany:
13 Kwi 2011, 19:28; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
większość allegrowych PI ma 300+, PII 200+
niedawno widziałem takiego PII co miał 270.... spokojnie na 110 można cofać [ Dodano: 13 Kwi 2011 19:28 ]co 150kkm wiekszy serwis i można tak mln nabić
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
michu0802 |
#462621 Wysłany:
13 Kwi 2011, 20:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
Mój kropek (96r 60sx) + 303 000 km i na razie jest OK. Wiadomo że tapicerka foteli już w niektórych miejscach przetarta (planuje w najbliszym czasie sie tym zając), że na plastikach jakies drobne rysy itd... Byle blacha wytrzymała.... bo silnik i inne częsci mechaniczne zawsze mozna wymienić
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#462650 Wysłany:
13 Kwi 2011, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
Jedi napisał(a): Wiesz - miałem Toyote Carinę E z 1992 - przelot 270 tys jak kupiłem - oryginalny wydech, oryginalne kable od świec, oryginalne amory i oryginalne sprzęgło. Przy 300 tys zaczęło to wszystko już szwankować ale po takim wieku i przelocie to miało prawo. Tyle że teraz już Toyota nie robi tak trwałych aut Ojciec też ma tą z silnikiem GTI (wydaje mi się że sportowy powinien być mniej wytrzymały) ma już na liczniku 280kkm i poprzedni właściciel na bank cofnął licznik (obstawiamy z ojcem 100kkm) i jeździ, może 160KM już nie ma ale na 140 bym stawiał porównując do jazdy innymi autami. Teraz co prawda głowica będzie planowana bo UPG siada ale gólnie ok. Bracholek miał corolle '88 przy 210 założył gaz sprzedał przy 315 tylko dlatego że za granicę się wyprowadził silnik był igła i koleś 3 lata napewno się jeszcze nim woził. Kuba201 napisał(a): W moim puncie po 165 tyś tapicerka na fotelu kierowcy jest już poprzecierana i fotel lekko wyrobiony ale reszta foteli trzyma się całkiem nieźle.
Jak ojciec kupił przy 80tys były idealne a teraz mam 138kkm i już mega przetarty kierowcy a robiłem większość km w trasie (100km) bok się prztarł. Pod tyłkiem też ale to z mojej winy bo jeansy miały blaszkę i zachaczyła ze 2 razy zanim ją wyrwałem i już dlaej szło...
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#462767 Wysłany:
13 Kwi 2011, 23:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
ipIV napisał(a): większość allegrowych PI ma 300+, PII 200+ niedawno widziałem takiego PII co miał 270.... spokojnie na 110 można cofać [ Dodano: 13 Kwi 2011 19:28 ]co 150kkm wiekszy serwis i można tak mln nabić
mln to beczką ,ale nie punto
nikt nie konstruował tego samochodu do takich przebiegów (w rozumieniu 500tys km) bo nie ma takiej potrzeby
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#464239 Wysłany:
17 Kwi 2011, 22:56; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
divers88 napisał(a): ale nie punto Wink nikt nie konstruował tego samochodu do takich przebiegów (w rozumieniu 500tys km) bo nie ma takiej potrzeby
widziałem takiego co miał 400+ bo przy 400 licznik pokazuje --- --- i jeździ dalej Kiere i fotel kierowcy wymienić i skręcić na 150 można [ Dodano: 17 Kwi 2011 22:56 ]Niedopuścić do gnicia budy a spokojnie przetrwa tyle
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#464338 Wysłany:
18 Kwi 2011, 10:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
moj to chyba przejdzie najdrozszy serwis w tym tygodniu za mojej historii
Poza tym docelowo skonczy na utylizacji rodzinnej wiec mysle ze bede mogl za kolejne 10 lat wpisac jak sie sprawuje
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#464868 Wysłany:
19 Kwi 2011, 17:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
remind |
#464933 Wysłany:
19 Kwi 2011, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
420tys km jakby było w dieslu to nadal lejemy 0w40 i cieszymy się jazdą, w punto to siadają niestety wahacze - sworznie, przynajmniej u mnie tak co ok 50tyś km. Jak kupiłem z przebiegiem 100 tyś to miałem przeżarty na wylot tłumik końcowy ( w sumie nie wiem na czym się trzymał ale cały był w rdzy ) i 2 rurkę przy silniku. Niestety bardzo często psuje się olej, po 10 tyś do wymiany. Mój w życiu to miał pewnie z 50x wymieniany. Mam podejrzenie że szybciej się zepsuje buda niż układ napędowy w moim. Sprzęgło nadal mam oryginalne.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#465112 Wysłany:
20 Kwi 2011, 09:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm
nie bylo tak zle. Wyszlo 850 zl tj wymiana kompletnego wydechu na asmeta (tlumik jeszcze oryginal byl, za to rura juz byla raz reanimowana przed poprzedniego usera), do tego kable WN (byly fabryczne ), nowy aku, cos tam w alternatorze (chyba regulator napiecia wymieniony), usuniety wyciek z oringu przy cewkach i na razie starczy.
Spod pokrywy zaworow znowu zaczelo cieknac w zeszlym tygodniu, wymieniana uszczelka byla przy przebiegu 109k, chyba trzeba bedzie patent adasiowy zastosowac, tyle moze jak bede rozrzad robil i przy okazji regulacje luzow.
Tak jak remind pisze, tlumik od zeszlego roku znaczaco sie pogorszyl, mialem wrazenie ze zaraz sie rozpadnie. Diagnosta na pewno by nie przepuscil wiec co bede dwa razy jezdzil
Teraz jeszcze rozrzad i bedzie cacy ale to juz pewnie na jesien
Wahacze ogladalem zardzewiale, sprezyny zreszta tez ale nie jestem esteta wiec jak dziala to dziala
errata:
linki recznego tez wymienilem bo napwe pomimo regulacji i tak nie chwytal aszczeki wymienialem w zeszlym roku
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#465139 Wysłany:
20 Kwi 2011, 10:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Pytanie w temacie jest trochę niesprecyzowane w sumie, bo dokładając do auta to będzie jeździć "wiecznie".
Jeśli chodzi o Punto II (na własnym przykładzie) to po wyjeździe z salonu zupełnie bezawaryjnie przejedzie około 40-50tys km, mniej więcej po tym przebiegu trzeba szykować się na wymianę wydechu. Po kolejnych ~40tys km przyszła pora na alternator. W międzyczasie przy około 60tys km zaczyna zapadać się fotel kierowcy. Doliczyć też trzeba wymianę uszczelki pokrywy dekla i/lub uszczelnień wałka, ale ta raz zrobiona powinna wytrzymać długo.
Takich rzeczy jak wymiana rozrządu, akumulatora, u mnie jednej końcówki drążka czy eksploatacja, nie liczę.
To tyle jeśli chodzi o usterki. Poza tym jedynie paliwo do baku i jazda.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#465157 Wysłany:
20 Kwi 2011, 11:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
buladag
u mnie sie nie zapada, mimo ze 130k juz przejechane, ale zgodze sie ze po myciu tapicerki wnetrze zyskalo by bardzo na estetyce
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#465159 Wysłany:
20 Kwi 2011, 11:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
pieta Usiądź na drugim fotelu i zobacz.
No chyba, że fotel w międzyczasie wymieniony na jakiś z anglika lub ważysz 50kg.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#465160 Wysłany:
20 Kwi 2011, 11:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#465171 Wysłany:
20 Kwi 2011, 12:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
buladag
az sprawdze po pracy, bo bede do mechaniora jechal zeby go odebrac, fotel oryginal seria od 2002 roku
50 kilo nie waze ale mysle ze 130 tez nie
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#465217 Wysłany:
20 Kwi 2011, 16:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
buladag wydech wytrzymuje trochę więcej niż 40 tys km
Mój ma 60 i jeszcze się trzyma ,aczkolwiek widać że jego dni są już policzone , ale jak Bóg da to do 70 może przetrwa. Inna sprawa że powinien minimum 100. Siedzenia mam jeszcze w dobrym stanie , nie widać po nich większego zużycia. Natomiast zawieszenia to klęska. Wymieniałem już dwa wahacze chyba stabilizator a podobno amortyzatory z przodu już mi się kończą.
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
STax |
#465251 Wysłany:
20 Kwi 2011, 18:35; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Heh, wygląda, że mk I robili bardziej wytrzymał niż mk II
U mnie aktualnie 14 lat i 146 tys km:
- zero problemów z fotelami
- amortyzatory z przodu wymienione przy przebiegu coś ponad 120tys km
- amortyzatory tył cały czas nowe
- sprzęgło przy 100tys km ale profilaktycznie, bo jeszcze dobre było
- 110 i 130tys km - naprawa prawego i potem lewego wahacza tylnego (albo odwrotnie )
- 2 większe awarie - alternator przy ok 110tys km i UPG po 120tys km
- tarcze przednie przeżyły 145tys km
- bębny z tyłu wymienione po ponad 130tys km ale jeszcze mogły sporo jeździć
- wydech - gdzieś przy 70-80tys km wymieniony końcowy, przy ok 115tys km przepaliła się rura między środkowym a końcowym
- przy jakichś 100tys km padła tylna wycieraczka
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|