You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Maj 2025, 06:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #463536 Wysłany: 16 Kwi 2011, 14:21; 
 Temat postu: Czujnik położenia wał i wtryskiwacz....
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Kwi 2011,
Posty: 5
Jaka powinna być rezystancja czujnika wału ja mam na 2 stykach 0,602-0,604k

I mam punto 1.1 97r 1 pkt wtrysk z LPG. rozebrałem wtryskiwacz (ten pomarańczowy) i widzę że ma lekko pofałdowane siateczki czy to uszkodzenie? i niema czarnej zatyczki od góry.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #463541 Wysłany: 16 Kwi 2011, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Książka podaje rezystancję mierzoną pomiędzy końcówkami urządzenia sterującego ( 28 i 11) na poziomie od 650 Ohma do 720 Ohma ( przewody biegnące w kierunku czujnika położenia i prędkości wału korbowego). Jeśli pomiaru dokonałeś bezpośrednio na czujniku, to ta wartość będzie zapewne nieco mniejsza. Więc zbadane przez Ciebie wartości można przyjąć za prawidłowe ( trzeba jeszcze brać pod uwagę temperaturę otoczenia podczas pomiaru i rezystancje samych kabli pomiarowych, dokładność miernika uniwersalnego). Pozdrawiam.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #463542 Wysłany: 16 Kwi 2011, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Kwi 2011,
Posty: 5
Miernik mam dobry mierzone na wtyczce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465867 Wysłany: 22 Kwi 2011, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Ze swojego doświadczenia wiem, że tego czujnika tak łatwo zdiagnozować się nie da.
Mialem u siebie taki przypadek, że auto jak się zagrzało i później chwilę postało to nei chciało odpalać - pomiar czujnika omomierzem wykazywał, że jest dobry. Na zimno silnik palił idealnie.
Po wymianie czujnika problem znikł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475713 Wysłany: 25 Maj 2011, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
Witam. mam problem u siebie. otoz na lgp i pb na zimnym silniku chodzi wręcz idealnie ale gdy sie nagrzeje robi zaczyna przerywac.tzn chodzi rowno ale notorycznie gubi cykle.wymienilem cewke na ktorej byla slaba iskra ciut lepiej ale dalej tosamo.
mierzylem czujnik dzisiaj tylko ze nie na całkowicie zimnym silniku ale po ok.minucie pracy miedzy koncowkami jak pisze AndyPol i na wtyczce. i jest tak samo ok.1 ohm roznicy.tzn 1116-1117. czyli co uwalony czujnik?

[ Dodano: 25 Maj 2011 19:22 ]
Panowie jak to jest z tym czujnikiem?

wymieniłem własnie świece i moze ciut lepiej.ale dalej to samo.co dalej sprawdzać? moze wtryski? filtr paliwa?

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478903 Wysłany: 02 Cze 2011, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Witam.

A jakie są takie typowe (książkowe) efekty uszkodzenia czujnika położenia wału? Czy złącze tego czujnik znajduje się na obudowie paska?Mam problem tego typu że podczas jazdy gaśnie mi samochód zazwyczaj chyba przy hamowaniu :? jak się nagrzeje silnik chyba zazwyczaj to występuje ...
Auto gaśnie, próbuje odpalić ale nawet nie załapuje. Po kilku minutach auto odpala od pierwszego. często (byłem zmuszony) podepchnąć samochód do przodu kawałeczek i po przepchnięciu samochód również odpalił bez problemu :evil:
Jakieś pomysły?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478910 Wysłany: 02 Cze 2011, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Wymieniaj czujnik, na 99% to on jest winowajcą.Złącze jest tak jak piszesz, na obudowie rozrządu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478913 Wysłany: 02 Cze 2011, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Robiłem dziś pomiar (tylko na kostce a nie na złączu modułu sterującego) i miernik (uniwersalny) na zimnym silniku wskazywał 850 ohm a na ciepłym (załączył się wentylator) ok 930 ohm. Czy problem jest z wymianą tego czujnika?On jest na śrubie mocowany czy jak?Może jakiś manual jest do wymiany tego czujnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478916 Wysłany: 02 Cze 2011, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Jak juz kiedys na forum pisalem pomiarem opornosci nie mozna sprawdzic do konca czy czujnik jest sprawny. U mnie pomiary wykazaly wartosci wrecz katalogowe, a czujnik byl uszkodzony. Wymieniac go najlepiej z kanału/podnośnika, o ile pamiętam trzyma go jedna śruba. Mnie wymiana zajela 15 minut.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478919 Wysłany: 02 Cze 2011, 20:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Dzięki wielkie za pomoc. Czy proponujesz czujnik jakiejś konkretnej firmy? Czy ten czujnik powoduje również taka "dziurę"/ zadławienie przy ok 2000 obr?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478921 Wysłany: 02 Cze 2011, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Być może to wina czujnika, aczkolwiek u siebie tez mam ten problem i po wymianie czujnika nie znikł. Tylko ze u mnie on nie występuje zawsze, czesciej na cieplym silniku, ale juz sie przyzwyczailem :D
Czujnik bierz z Magneti Marelli, u siebie dostałem go za 70 zł wiec mysle ze to nie jest drogo :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478927 Wysłany: 02 Cze 2011, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
A czy przy zakładaniu tego czujnika należy jakąś dokładnie określoną odległość zachować czy jest mocowanie tylko w jednej pozycji i inaczej się nie da?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478930 Wysłany: 02 Cze 2011, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Inaczej go nie przykręcisz, po prostu wyjmuejsz stary, w miejsce starego wkładasz nowy, do końca [uważaj żeby nie podeszły zabrudzenia pod niego bo wtedy nie dojdzie do końca] przykręcasz śrubką [1 otwór więc inaczej go nie obrócisz], przykręcasz, wkładasz kostke i gotowe. Plug&Play :D :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478932 Wysłany: 02 Cze 2011, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Jeszcze sie nie przyglądałem i myślałem że ma jakieś regulacje na śrubie. Dzięki za pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478937 Wysłany: 02 Cze 2011, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
czasem wystarczy przeczyścić czujnik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478941 Wysłany: 02 Cze 2011, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
wojtass18 napisał(a):
czasem wystarczy przeczyścić czujnik


Jakieś czyszczenie benzyną czy coś podobnego czy takiego elementu nie za bardzo w ten sposób czyścić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #478962 Wysłany: 02 Cze 2011, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
lukasik czasem może jakiś bród się dostać , wystarczy szmatką przetrzeć, tak robiłem jeszcze w cc, jak nie pomoże to wymiana


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO