|
Obecny czas: 26 Maj 2025, 06:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maciekchn |
#463536 Wysłany:
16 Kwi 2011, 14:21; Temat postu: Czujnik położenia wał i wtryskiwacz.... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Kwi 2011, Posty: 5
|
Jaka powinna być rezystancja czujnika wału ja mam na 2 stykach 0,602-0,604k
I mam punto 1.1 97r 1 pkt wtrysk z LPG. rozebrałem wtryskiwacz (ten pomarańczowy) i widzę że ma lekko pofałdowane siateczki czy to uszkodzenie? i niema czarnej zatyczki od góry.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AndyPol |
#463541 Wysłany:
16 Kwi 2011, 14:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Książka podaje rezystancję mierzoną pomiędzy końcówkami urządzenia sterującego ( 28 i 11) na poziomie od 650 Ohma do 720 Ohma ( przewody biegnące w kierunku czujnika położenia i prędkości wału korbowego). Jeśli pomiaru dokonałeś bezpośrednio na czujniku, to ta wartość będzie zapewne nieco mniejsza. Więc zbadane przez Ciebie wartości można przyjąć za prawidłowe ( trzeba jeszcze brać pod uwagę temperaturę otoczenia podczas pomiaru i rezystancje samych kabli pomiarowych, dokładność miernika uniwersalnego). Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
maciekchn |
#463542 Wysłany:
16 Kwi 2011, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Kwi 2011, Posty: 5
|
Miernik mam dobry mierzone na wtyczce.
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#465867 Wysłany:
22 Kwi 2011, 19:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Ze swojego doświadczenia wiem, że tego czujnika tak łatwo zdiagnozować się nie da.
Mialem u siebie taki przypadek, że auto jak się zagrzało i później chwilę postało to nei chciało odpalać - pomiar czujnika omomierzem wykazywał, że jest dobry. Na zimno silnik palił idealnie.
Po wymianie czujnika problem znikł.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#475713 Wysłany:
25 Maj 2011, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam. mam problem u siebie. otoz na lgp i pb na zimnym silniku chodzi wręcz idealnie ale gdy sie nagrzeje robi zaczyna przerywac.tzn chodzi rowno ale notorycznie gubi cykle.wymienilem cewke na ktorej byla slaba iskra ciut lepiej ale dalej tosamo.
mierzylem czujnik dzisiaj tylko ze nie na całkowicie zimnym silniku ale po ok.minucie pracy miedzy koncowkami jak pisze AndyPol i na wtyczce. i jest tak samo ok.1 ohm roznicy.tzn 1116-1117. czyli co uwalony czujnik?
[ Dodano: 25 Maj 2011 19:22 ] Panowie jak to jest z tym czujnikiem?
wymieniłem własnie świece i moze ciut lepiej.ale dalej to samo.co dalej sprawdzać? moze wtryski? filtr paliwa?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#478903 Wysłany:
02 Cze 2011, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Witam.
A jakie są takie typowe (książkowe) efekty uszkodzenia czujnika położenia wału? Czy złącze tego czujnik znajduje się na obudowie paska?Mam problem tego typu że podczas jazdy gaśnie mi samochód zazwyczaj chyba przy hamowaniu  jak się nagrzeje silnik chyba zazwyczaj to występuje ...
Auto gaśnie, próbuje odpalić ale nawet nie załapuje. Po kilku minutach auto odpala od pierwszego. często (byłem zmuszony) podepchnąć samochód do przodu kawałeczek i po przepchnięciu samochód również odpalił bez problemu
Jakieś pomysły?
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#478910 Wysłany:
02 Cze 2011, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Wymieniaj czujnik, na 99% to on jest winowajcą.Złącze jest tak jak piszesz, na obudowie rozrządu.
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#478913 Wysłany:
02 Cze 2011, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Robiłem dziś pomiar (tylko na kostce a nie na złączu modułu sterującego) i miernik (uniwersalny) na zimnym silniku wskazywał 850 ohm a na ciepłym (załączył się wentylator) ok 930 ohm. Czy problem jest z wymianą tego czujnika?On jest na śrubie mocowany czy jak?Może jakiś manual jest do wymiany tego czujnika?
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#478916 Wysłany:
02 Cze 2011, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Jak juz kiedys na forum pisalem pomiarem opornosci nie mozna sprawdzic do konca czy czujnik jest sprawny. U mnie pomiary wykazaly wartosci wrecz katalogowe, a czujnik byl uszkodzony. Wymieniac go najlepiej z kanału/podnośnika, o ile pamiętam trzyma go jedna śruba. Mnie wymiana zajela 15 minut.
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#478919 Wysłany:
02 Cze 2011, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Dzięki wielkie za pomoc. Czy proponujesz czujnik jakiejś konkretnej firmy? Czy ten czujnik powoduje również taka "dziurę"/ zadławienie przy ok 2000 obr?
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#478921 Wysłany:
02 Cze 2011, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Być może to wina czujnika, aczkolwiek u siebie tez mam ten problem i po wymianie czujnika nie znikł. Tylko ze u mnie on nie występuje zawsze, czesciej na cieplym silniku, ale juz sie przyzwyczailem
Czujnik bierz z Magneti Marelli, u siebie dostałem go za 70 zł wiec mysle ze to nie jest drogo 
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#478927 Wysłany:
02 Cze 2011, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
A czy przy zakładaniu tego czujnika należy jakąś dokładnie określoną odległość zachować czy jest mocowanie tylko w jednej pozycji i inaczej się nie da?
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#478930 Wysłany:
02 Cze 2011, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Inaczej go nie przykręcisz, po prostu wyjmuejsz stary, w miejsce starego wkładasz nowy, do końca [uważaj żeby nie podeszły zabrudzenia pod niego bo wtedy nie dojdzie do końca] przykręcasz śrubką [1 otwór więc inaczej go nie obrócisz], przykręcasz, wkładasz kostke i gotowe. Plug&Play 
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#478932 Wysłany:
02 Cze 2011, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Jeszcze sie nie przyglądałem i myślałem że ma jakieś regulacje na śrubie. Dzięki za pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#478937 Wysłany:
02 Cze 2011, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
czasem wystarczy przeczyścić czujnik
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#478941 Wysłany:
02 Cze 2011, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
wojtass18 napisał(a): czasem wystarczy przeczyścić czujnik
Jakieś czyszczenie benzyną czy coś podobnego czy takiego elementu nie za bardzo w ten sposób czyścić?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#478962 Wysłany:
02 Cze 2011, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
lukasik czasem może jakiś bród się dostać , wystarczy szmatką przetrzeć, tak robiłem jeszcze w cc, jak nie pomoże to wymiana
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|