|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 15:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mejdyss |
#464506 Wysłany:
18 Kwi 2011, 18:21; Temat postu: Dziwne objawy - Fiat Punto I. UPG? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 15 Sty 2010, Posty: 44
|
Mam taki problem, otóż dzisiaj zajeżdżając na parking temperatura wskoczyła mi grubo ponad połowę. Po postoju ok. 20 minutowym chciałem odpalić samochód pierwsza próba jak i druga, trzecia była nieudana samochód niby zapalił ale poklekotał 2 sekundy i zgasł nawet po próbie dodania gazu - bezskutecznie. Po otworzeniu maski i spojrzeniu w zbiorniczek płynu chłodniczego zobaczyłem, że poziom płynu jest poniżej min a po odkręceniu korka wróciło do poziomu max. Zakręciłem korek, odpaliłem samochód i znowu poziom spadł do min więc dolałem trochę płynu i przejechałem 15 km. Po przejechaniu tego odcinka i otworzenia maski poziom płynu był już ciągle w granicy max.
Dziwi mnie fakt, że gdziekolwiek nie przejadę jakiegoś nawet najmniejszego odcinka 3-4 km działa ciągle wentylator a w mieście wyłącza się na chwilę na światłach. Podjechałem do mechanika i powiedział, że to uszczelka pod głowicą ale nie za bardzo w to wierzę. Spadku mocy nie widzę i innych objawów, które stawiałyby na ewentualną wymianę uszczelki. Dodam, że termostat jest nowy, świece i kable zapłonowe, pompa olejowa.
Zastanawia mnie pompa wody, która jest na pasku rozrządu, dziwnie ta "rolka", która jest napędzana rusza się na boki i można usłyszeć lekkie stukanie. Jak myślicie co to może być? Ostatnio też przy ruszaniu z biegu 1 samochód zaszarpie i tak samo jest jak wrzucę bieg 2 a na wyższych biegach tak nie ma. Proszę o ewentualne porady, które mogą pomóc. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kuba201 |
#464511 Wysłany:
18 Kwi 2011, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sokolniki k. Tarnobrzega Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 107
|
|
Góra |
|
 |
Mejdyss |
#464514 Wysłany:
18 Kwi 2011, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 15 Sty 2010, Posty: 44
|
kopcić na biało nie kopci. Jak sprawdzić to masełko pod korkiem jak to wygląda? jak taka maź?
|
|
Góra |
|
 |
Foksiu |
#464570 Wysłany:
18 Kwi 2011, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 23 Sty 2011, Posty: 37
|
Po prostu pod krokiem oleju taki biały osad.
_________________ Mój Punciak
|
|
Góra |
|
 |
b3liar |
#464581 Wysłany:
18 Kwi 2011, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
z tą pompą wody to na pewno jest cos nie tak  jesli slychac stukanie i rolka lata na boki to trzeba to naprawic/ pompe zmienic.
|
|
Góra |
|
 |
Foksiu |
#464585 Wysłany:
18 Kwi 2011, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 23 Sty 2011, Posty: 37
|
b3liar napisał(a): z tą pompą wody to na pewno jest cos nie tak  jesli slychac stukanie i rolka lata na boki to trzeba to naprawic/ pompe zmienic.
Ewentualnie przy okazji można rozrząd zrobić za jednym zamachem (jeśli już sporo przejechał).
_________________ Mój Punciak
|
|
Góra |
|
 |
Mejdyss |
#464818 Wysłany:
29 Kwi 2011, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 15 Sty 2010, Posty: 44
|
pod korkiem nie ma białego osadu, są zwykłe ślady oleju. Pompa wody oczywiście do wymiany razem z rozrządem bo jak wymieniać to kompletnie ale dalej nie mam pojęcia co jest powodem takiego grzania i działania non stop wentylatora. Wentylator i chłodnica jest nowa więc na pewno z nią coś nie tak być nie może. Zastanawia mnie jak sprawdzić czy spaliny są w układzie macie jakieś sposoby ?
a dlaczego samochód tak szarpie na 2-óch pierwszych biegach ale tylko jak puszczam sprzęgło a później już ok? jeszcze jedno, jak sprzęgło wchodzi ciężko i ciężko wrzuca się biegi to jest wina niskiego stanu oleju przekładniowego?
[ Dodano: 29 Kwi 2011 15:33 ] odświeże temat : ostatnio sprawdzałem czy to może być ta upg i dostrzegłem kilka szczegółów, które mogą podpowiedzieć w podaniu przyczyny, zauważyłem, że na ścianie bloku pod uszczelką pokrywy zaworów są ślady oleju bądź płynu chłodniczego tak jakby się "pocił".
Druga rzecz to otworzyłem otwór wlewu oleju i przy zapalonym silniku jak przyłożyłem rękę czuć na ręce wydmuch powietrza.
Proszę o porady czy to na pewno upg. Chcę się upewnić przed wymianą by nie pakować się w koszty
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#468355 Wysłany:
29 Kwi 2011, 18:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
Mejdyss napisał(a): zauważyłem, że na ścianie bloku pod uszczelką pokrywy zaworów są ślady oleju bądź płynu chłodniczego tak jakby się "pocił". uszczelka pod pokrywą do wymiany. Mejdyss napisał(a): Druga rzecz to otworzyłem otwór wlewu oleju i przy zapalonym silniku jak przyłożyłem rękę czuć na ręce wydmuch powietrza.
czyli norma 
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Mejdyss |
#468358 Wysłany:
29 Kwi 2011, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 15 Sty 2010, Posty: 44
|
[quote="nickoo"][quote="Mejdyss"]zauważyłem, że na ścianie bloku pod uszczelką pokrywy zaworów są ślady oleju bądź płynu chłodniczego tak jakby się "pocił". [/quote]
uszczelka pod pokrywą do wymiany.
[quote="Mejdyss"]Druga rzecz to otworzyłem otwór wlewu oleju i przy zapalonym silniku jak przyłożyłem rękę czuć na ręce wydmuch powietrza. [/quote]
czyli norma :wink:[/quote]
a czy fakt, że samochód stracił na mocy i stał się mułem i to że silnik głośniej chodzi to spowodowane uszczelką pod pokrywą?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#468363 Wysłany:
29 Kwi 2011, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
FUFU |
#468366 Wysłany:
29 Kwi 2011, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grojec koło Oświęcimia Rejestracja: 14 Mar 2011, Posty: 319 Pomógł: 5
|
u mnie jak poszła uszczelka to po troszku palił olej i płyn ale moc była praktycznie taka sam a u ojca w oplu vectra jak poszła uszczelka wrąbało cały płyn do oleju i wogule na wolnych obrotach nie chciała jechać więc bardzo możliwe że uszczelka ci poszła
nickoo napisał(a): jeszcze jedna opcja jaka mi się nasuwa to to że może przeskoczył pasek rozrządu.
na to nie wpadłem sprawdź pasek jak kolega nickoo napisał
_________________ Punto mk1 1.2 75KM SX 97 r.
http://fiatpunto.com.pl/topic28539.html
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#471349 Wysłany:
07 Maj 2011, 15:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
Chciałem zadać od siebie pyt. dotyczące UPG ponieważ wątek tego dotyczy.
Mianowicie zauważyłem że płyn w chłodnicy zmętniał stał się lekko brązowo-brunatny w płynie pojawiły się, jakby to określić, białawe kłaczki przypominające wyglądem np. ścięte białko lub jakby watę w wodzie.
Da się też zauważyć ślady, krople tłuszczu w tej zawiesinie. Stan nieco się podniósł ale niewiele. Nie zauważam natomiast jakiegoś wielkiego ubytku oleju i sam olej jest klarowny i "czysty" bez oznak przedostającego się płynu chłodniczego. Pod korkiem wlewu oleju też jest czysto bez typowych śladów opisywanych wcześniej. Auto na biegu jałowym pracuje także nieco nieregularnie, momentami tak jakby przerywało.
Szczególnie martwi mnie wygląd płynu bo często zmieniam (co roku) i drugi sezon stosuję bezbarwny. I do tej pory nigdy mi nie mętniał i nie zabarwiał na brunatny kolor, zawsze był prawie krystalicznie bezbarwny.
Dziś byłem u mechanika który, co prawda dość szybko i pobieżnie, ocenił że jego zdaniem to nie UPG.
Więc co może być powodem mętnienia płynu zawiesiny w postaci jasnych kłaczków i delikatnego przerywania na biegu jałowym ?
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#471350 Wysłany:
07 Maj 2011, 15:07; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
marcogal: prawie na pewno padła ci UPG. Stąd właśnie zabrudzenia w płynie. Ubytek oleju może być minimalny, ale to nie zmienia faktu, że uszczelka go przepuszcza.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#471356 Wysłany:
07 Maj 2011, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
STax napisał(a): marcogal: prawie na pewno padła ci UPG. Stąd właśnie zabrudzenia w płynie. Ubytek oleju może być minimalny, ale to nie zmienia faktu, że uszczelka go przepuszcza.
dzięki za odp.
Niestety tego się obawiałem.
Co jest najczęstszym powodem że UPG wysiada ?
To jeszcze standardowe pytanie ile teraz kosztuje, w przybliżeniu, wymiana ale bez rozrządu bo niedawno zmieniałem.
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
punto98 |
#471709 Wysłany:
08 Maj 2011, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jarosław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 27 Maj 2008, Posty: 127 Pomógł: 2
|
Ja u siebie za UPG zapłaciłem ok 500zł razem z robocizną częściami i planowaniem głowicy
_________________ JAREK
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|