|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kyubi91 |
#472736 Wysłany:
11 Maj 2011, 17:56; Temat postu: Uturbianie 1.2 60KM Możliwe i opłacalne? |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Sty 2011, Posty: 35
|
Tak jak w temacie czy ktos kiedys wkladal turbo do takiego punciaka?Jakie koszty i czy opłacalne??
|
|
Góra |
|
|
|
|
OLO1986_2007 |
#472737 Wysłany:
11 Maj 2011, 17:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bojszowy Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 500 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#472738 Wysłany:
11 Maj 2011, 17:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
OLO1986_2007 |
#472739 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bojszowy Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 500 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
misiaczek88on |
#472740 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
żaden mod nie jest opłacalny bo wszystko trzeba kompletować od nowa i do tego często jest tak że trzeba kombinować coś z częściami od innych modeli czy marek
|
|
Góra |
|
|
OLO1986_2007 |
#472741 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bojszowy Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 500 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#472742 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
fredric |
#472745 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wkz Rejestracja: 29 Kwi 2011, Posty: 49
|
Tylko od czego dmuchawkę zapodać aby było mało problemów i była wydajna. Podejrzewam że rękodzieło z podłączeniem będzie duże ale jak dmuchnie pod 100KM to czemu nie.
_________________ cerwony punciak w cabrio
|
|
Góra |
|
|
OLO1986_2007 |
#472746 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bojszowy Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 500 Pomógł: 5
|
silnik z gt-ka wyjdzie jakieś 1000zł plus do tego osprzęt. Ewentualna naprawa bo w tych czasach igły takiego silnika nie kupisz, więc powiedzmy, że wyjdzie to z jakieś 2 tyśki. swap z 600zł. i wtedy idzie kombinować dalej-jak juz rozpędzi się ten potwór przydało by się go wyhamować...
Turbo fajna sprawa lecz jak masz mało mocy to kup sobie osprzęt z 1.2 75km. Czyli wielopunkt tańsze, mniej przeróbek a poczujesz różnicę
_________________ najlepsza reklama kropki
"nie auta tworzą klimat, a ludzie..."
zielony SX
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
fredric |
#472748 Wysłany:
11 Maj 2011, 18:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wkz Rejestracja: 29 Kwi 2011, Posty: 49
|
Chyba taniej wyjdzie kupić całego anglika gt, bo tak to koszty zjedzą.Choć i tak zjedzą przy takich modach.
_________________ cerwony punciak w cabrio
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#472770 Wysłany:
11 Maj 2011, 19:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
|
Góra |
|
|
misiaczek88on |
#472793 Wysłany:
11 Maj 2011, 20:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
fredric Punto GT anglik na szrocie? raczej mało prawdopodobne to jednak jest mało spotykany model więc jak już byś trafił to z jakieś 1000 funtów plus przywóz tj jakieś 2 tyś za tyle kupisz u nas Punto GT do roboty.
OLO1986_2007 napisał(a): swap z 600zł
Kolego znajdź mi mechanika który sie zna i zrobi to za takie pieniądze bo mi osobiście za 600 zł nie chciało by mi się za przeproszeniem nawet pierdnąć.Przy takiej przekładce co najmniej na 2 dni wyłączony warsztat z obiegu a tak mechanik zmieni parę kompletów klocków tarcz czy coś i zarobi tyle samo w szybszym czasie i łatwiej
|
|
Góra |
|
|
STax |
#472813 Wysłany:
11 Maj 2011, 20:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Turbo w 1.2 60? Możliwe jak najbardziej, ale całkowicie nieopłacalne, jeśli ma być profesjonalnie zrobione, bo mając umiejętności i warunki można samemu dość tanio zrobić jakąś druciarnię.
Lepiej swapować a najlepiej (w sensie ekonomicznym) zmienić auto.
BTW jak już, to przed turbo warto założyć górę silnika od punto 75, już na starcie 15KM więcej i większe możliwości.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#472839 Wysłany:
11 Maj 2011, 21:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
niestety, koledzy mają rację. Standardowa głowica będzie miała problem z ogarnięciem turbo. Czeka cię zwiększanie zaworów wylotowych, a na to raczej nie ma miejsca. Ogólnie da się w sumie wszystko zrobić, ale w tym przypadku sensu nie ma. Z punto 60 bez turbo do ok 100KM powinno się dać dojść (ale tanio nie będzie).
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#472863 Wysłany:
11 Maj 2011, 22:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
OLO1986_2007 napisał(a): silnik z gt-ka wyjdzie jakieś 1000zł plus do tego osprzęt. Biorę taki silnik, abo od razu dwa Dostać zdrowy silnik za 1000 zł to marzenie. Dokupienie osprzętu to dopiero koszta. Jak się bawić to tylko SWAP na 1.6 16V z Palio/Siena (ma się 100KM więc właśnie tyle ile ma być). Jak się uda to za 2kzł można myśleć o takim swapie więc najbardziej opłacalna forma wzmocnienia auta. mrabraa napisał(a): niestety, koledzy mają rację. Standardowa głowica będzie miała problem z ogarnięciem turbo.
Niby czemu? Głowica to nie problem, problemem będzie kolektor z tym jednym siusiakiem...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#472872 Wysłany:
11 Maj 2011, 22:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
Kurde, w Polsce to walisz największy silnik jaki się da, a tu u mnie w Irlandi, gdzie za każde 100ml silnika dopłacasz kupę kasy w podatku rocznym i ubezpieczeniu podrasowanie 1242ccm okazuje się bardziej opłacalne.
Czy głowica to nie problem? Nie zgodzę się z Tobą. Kolektor można wpasować od Punto 75, kwestia dorobienia flanszy. W silniku trzebaby zmniejszyć kompresję pod turbo, powiększyć w miarę zawory i porty od wydechu, żeby napędzić turbo. Zawory można wsadzić tylko o 1mm większe co niewiele da, a dużo zepsuje (tzw. valve shrouding nastąpi, tj. zawór nie będzie w odpowiedniej odległości od ścian komory powodując słabse wyciąganie spalin, a w efekcie duszenie się auta). Trzeba by zmienić prowadnice na mosiężne dla lepszego odporowadzenia ciepła, prawdopodobnie zmienić sprężyny zaworów lub wstawić dodatkowe w środek od Punto 85. Tzn. bez zmian pewno zadziała, ale żywotność jednostki spadnie ogromnie i pełni mocy nie osiągnie...
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
kyubi91 |
#472941 Wysłany:
12 Maj 2011, 08:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Sty 2011, Posty: 35
|
Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.Co innego jak jest full sport walki itp. itd.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#472942 Wysłany:
12 Maj 2011, 08:50; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
kyubi91 napisał(a): Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.
To z jakimś za przeproszeniem nieukiem gadałeś
Słabe konstrukcje, dobry żart...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#472949 Wysłany:
12 Maj 2011, 09:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
dzikidaniel napisał(a): Dostać zdrowy silnik za 1000 zł to marzenie.
Goły silnik za 1k ?
W tej cenie trafiały się całkiem możliwe sztuki.
Inna rzecz, że nie zawsze jest możliwość upewnienia się co do stanu motoru
Ale jednak nie polecałbym kupować samego silnika a potem kompletować osprzęt, bo to babranina będzie.
_________________ 176B6.000 1372 Gran Turismo 146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#472953 Wysłany:
12 Maj 2011, 09:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
STax napisał(a): To z jakimś za przeproszeniem nieukiem gadałeś Słabe konstrukcje, dobry żart...
dokładnie, przecież nie montowali by ich w rajdowych czy wyścigowych sejach jak by było inaczej, opłacalne czy nie to już każdego indywidualna sprawa
osobiście jak bym miał wolne $$ to najchętniej bym po modził aby pokazać że też da radę i nieźle ciśnie
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#473011 Wysłany:
12 Maj 2011, 13:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
W tuningu nie ma pojęcia opłacalne czy nie. To nie montaż LPG. Masz kasę to bierzesz i robisz, nie masz to nie podejmujesz tematu i jeździsz serią. Z 2k w ręku to nie ma co nawet podchodzić do wymiany motoru na 1,6 16V bo nie wystarczy.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#473016 Wysłany:
12 Maj 2011, 13:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
kyubi91 napisał(a): Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie.Co innego jak jest full sport walki itp. itd.
Te silniki są bardziej pancerne niż łby w AGT ;p
Seryjne doły wytrzymują 200KM więc jak słaba konstrukcja to silnik co wytrzyma 150KM/litr to nie wiem co znaczy mocna. Co innego gdy się mówi o KM/zł...
SWAPuj 1.6 16V i się więcej o turbo nie pytaj.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#473022 Wysłany:
12 Maj 2011, 14:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
STax napisał(a): kyubi91 napisał(a): Gadalem z czlowiekiem z AGT i stwierdzil ze jest to nie oplacalne i ze predzej czy pozniej korbowod wyszedl by bokiem bo te silniki fiata to slabe konstrukcjie. To z jakimś za przeproszeniem nieukiem gadałeś Słabe konstrukcje, dobry żart...
Pewno gadał z właścicielem VW albo Hondy. Oni mają takie wyssane z palca wiadomości STax, może wrzucisz panu kyubi91 na PW linka do tej gazetki, co ostatnio dawałem w temacie o portingu?
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
STax |
#473070 Wysłany:
12 Maj 2011, 17:07; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#473131 Wysłany:
12 Maj 2011, 20:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Ostatnio słyszałem opinię że normalne auta psują się jak stoją a Fiaty psują się jak jeżdżą i że każdy silnik Fiata po 200 000km nadaje się do remontu. Nic mnie już nie zdziwi.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|