|
Obecny czas: 29 Maj 2025, 14:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mateusz x man |
#473432 Wysłany:
13 Maj 2011, 21:22; Temat postu: Awaria JTD- ciężko odpala, po kilku minutach gaśnie... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
Witam. Punto mojej mamy odmówiło posłuszeństwa w drodze. Jechało, nagle spadek mocy, check engine i zgon. Później bardzo oporne odpalanie i po przejechaniu 1-2km znowu to samo. Wymieniłem już czujnik położenia wału korbowego. Jedyny efekt to taki że nie pojawia się check engine gdy auto gaśnie. Natomiast cały czas miga marchewka od świec żarowych. Kluczyk na zapłon, pojawia się marchewka na 2-3 sekundy, znika, odpalam czy nie to po około 10s pojawia się marchewka i miga przez około minutę. Świece wymienione w zeszłoroczną zimę na nówki NGK.
Nie mam pojęcia co zrobić. Proszę o jakieś rady i wskazówki.
Pozdro;)
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
_twardy_ |
#473435 Wysłany:
13 Maj 2011, 21:29; Temat postu: Re: Awaria JTD- ciężko odpala, po kilku minutach gaśnie... |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 87
|
mateusz x man napisał(a): Kluczyk na zapłon, pojawia się marchewka na 2-3 sekundy, znika, odpalam czy nie to po około 10s pojawia się marchewka i miga przez około minutę.
To jest oznaka, że któraś świeca nie grzeje. Chociaż jak urwała mi się kiedyś masa to też mi ta spiralka mrugała.
_________________ 1.9 JTD 2000r. Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.
|
|
Góra |
|
 |
mateusz x man |
#473443 Wysłany:
13 Maj 2011, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
No ale jedna świeca chyba nie będzie powodować aż takich problemów?
_twardy_, mam pytanie, czy u Ciebie po wyłączeniu silnika bądź przełączeniu kluczyka na zapłon słychać w przewodach paliwowych jakiś bulgotanie lub coś takiego? U mnie słychać właśnie i nie wiem już jak to powinno być.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#473460 Wysłany:
13 Maj 2011, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
To nie świece. Świece służą tylko do odpalania a potem nie mają znaczenia. Najpierw obowiązkowa jazda na kompa a potem będziemy myśleć.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
_twardy_ |
#473479 Wysłany:
14 Maj 2011, 01:13; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 87
|
mateusz x man napisał(a): No ale jedna świeca chyba nie będzie powodować aż takich problemów? _twardy_, mam pytanie, czy u Ciebie po wyłączeniu silnika bądź przełączeniu kluczyka na zapłon słychać w przewodach paliwowych jakiś bulgotanie lub coś takiego? U mnie słychać właśnie i nie wiem już jak to powinno być.
Świeca nie będzie powodować takich problemów (przy obecnych temperaturach są one nawet zbędne) i tak jak pisze kolega 2rotor one nie mają znaczenia przy Twojej awarii.
A to "bulgotanie" u mnie występuję od zawsze, więc to też nie jest rozwiązaniem problemu...
_________________ 1.9 JTD 2000r. Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.
|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#473530 Wysłany:
14 Maj 2011, 12:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
u mnie tez jest bulgotanie czasem do wychwycenia takze mysle ze to nie problem 
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#473542 Wysłany:
14 Maj 2011, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Tak jak 2rotor napisał: obowiązkowo komp, inaczej można wróżyć z fusów i wymieniać po kolei wszystko co się da 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mateusz x man |
#473938 Wysłany:
15 Maj 2011, 16:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
Dziś był mechanik z komputerem.
Błędy jakie wyświetliło to P0006, C0100, P000A. Zna ktoś te błędy?
Jutro muszę wymienić filtr paliwa bo bardzo słabe jest ciśnienie paliwa.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#473944 Wysłany:
15 Maj 2011, 17:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
P0006 - Fuel Shutoff Valve "A" Control Circuit Low
P000A - Camshaft Position Slow Response
ten C0100 to chyba od ABSu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mateusz x man |
#473946 Wysłany:
15 Maj 2011, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#473947 Wysłany:
15 Maj 2011, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
1) zawor odciecia paliwa
2) czujnik polozenia walu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mateusz x man |
#473948 Wysłany:
15 Maj 2011, 17:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
Co do tego zaworu to co z nim może być nie tak? Brak ciśnienia może wywołać ten błąd?
Czujnik to założyłem już nowy, także błąd już powinien zniknąć.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#473949 Wysłany:
15 Maj 2011, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
komp zanotowal niskie napiecie, pewnie przez to niskie cisnienie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mateusz x man |
#473950 Wysłany:
16 Maj 2011, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
No to zobaczymy co będzie się działo jak wymienię ten filtr paliwa, bo najprawdopodobniej jest zasyfiony. Choć to trochę dziwne bo w zimę zmieniony był.
[ Dodano: 16 Maj 2011 21:08 ] Wymiana filtra nie pomogła:/ Auto już u mechanika stoi. Jutro jak rozbierze to będzie coś więcej wiadomo.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
barseba |
#474377 Wysłany:
16 Maj 2011, 21:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Czewa Rejestracja: 21 Mar 2011, Posty: 49
|
sprawdz czy nie masz zwrotnych przewodow paliwowych popekanych. Ja mam zwykledo DS ale obiawy byly identyczne jak sie powietrze dostalo do ukladu. Albo czy przewody od wtryskow nie leja.
|
|
Góra |
|
 |
mateusz x man |
#474596 Wysłany:
17 Maj 2011, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
Miałem dzwonić dziś do mechanika, a tu on zadzwonił że auto do odbioru.
Powód awarii- zasyfiony układ paliwowy. Przy okazji wymieniona świeca żarowa. Koszt naprawy to 250zł(robocizna+koszt świecy). Ogólny koszt naprawy auta wyniósł 375zł. Czujnik położenia wału korbowego 75zł, filtr paliwa 50zł.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
PS. Chciałbym sobie na przyszłość kupić kabelek do diagnostyki. Co polecacie z autopsji?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|