You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #474480 Wysłany: 17 Maj 2011, 13:11; 
 Temat postu: Za niskie obroty moim zdaniem ..
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Witam, posiadam Punto II 2001 benzyna 8V od 4 dni, lecz podejrzewam iz ma on za niskie obroty na postoju(tj.luz)
Otoz autko po zapaleniu osiaga 800 obrotow/min po czym spadaja one tak do okolo 550, czy to normalne?Przyznam, ze autko nigdy mi nie zgaslo i chodzi rowno, lecz czy to nie za niskie obroty?

Pytam tutaj, poniewaz to moj pierwszy samochod, wiec wolalbym sie upewnic, zanim go gdzies zaprowadze do ewentualnej naprawy.

Pozedrawiam serdecznie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #474481 Wysłany: 17 Maj 2011, 13:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Punto 1,2 8V powinno mieć około 850obr/min. Jeżeli są za niskie to pewnie przepustnica do czyszczenia, lub silniczek krokowy źle się ustawia może nawet lekko przytarty lub zabrudzony od oleju. Tylko teraz takie pytanie (bo może po prostu obrotomierz źle wyskalowany) czy silnik na biegu jałowym drży dosyć mocno? Przy takich obrotach jak piszesz powinno to być wyraźnie wyczuwalne w samochodzie (drżenie kierownicy itp), w celu potwierdzenia najlepiej podjechać na kompa i sprawdzić jakie są prawdziwe obroty.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474482 Wysłany: 17 Maj 2011, 13:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Gocław
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 444
550 to zdecydowanie za niskie. Po odpaleniu zimnego silnika powinno byś sporo ponad 1000 obrotów, a na rozgrzanym nieco poniżej 1000. Może spróbuj przeczyścić przepustnicę z silniczkiem krokowym. Zadanie na tyle banalne, że naprawdę nie trzeba prowadzić auta do warsztatu. Jeżeli silnik na tak niskich obrotach pracuje naprawdę równo, to domniemam, że problem zapłonu (świeczki, kable WN) odpada. Może przydał by mu się nowy filtr powietrza? Zobacz w jakim jest stanie, może jest zapchany i może to on robi "wąskie gardło" Napisz jeszcze czy obroty Ci czasami nie falują: kilka sekund wyższe obroty, po czym kilka sekund niższe, i tak na zmianę. Na biegu jałowym oczywiście

[ Dodano: 17 Maj 2011 12:26 ]
aha no i potwierdzam powyższy post: jak mam obroty ~700 to nieźle nim telepie już i mam wrażenie, że jakby jeszcze troche obroty spadły to poprostu by zgasł

_________________
MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
Image
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474489 Wysłany: 17 Maj 2011, 13:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
standard 850-900 to obrotow. U mnie jak mialem przeboje z akumulatorem to po nocnym ladowaniu dawal na starcie jakies 1100 i byla zauwazalna roznica w glosnici i pracy. Ale po kilku dniach ulegl "autoadaptacji" :D i znowu bylo ile trzeba

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474685 Wysłany: 17 Maj 2011, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Witam, wrocilem dopiero z pracy, nie mialem jak wczesniej odpisac, otoz wlasnie oto chodzi, ze punciak chodzi normalnie, nie drzy praktycznie w ogole, jak silnik jest zimny to fakt, obroty sa wyzsze, gdy chwilke pochodzi to spadaja, ale nie gasnie, ani nie drzy, wiec to jest wlasnie dziwnie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474705 Wysłany: 17 Maj 2011, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Może ktoś rozbierał zegary i źle wskazówkę założył przy składaniu. Warto byłoby sprawdzić u jakiegoś mechanika jakie obroty silnik utrzymuje po rozgrzaniu na biegu jałowym i wtedy szukać przyczyny.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474724 Wysłany: 18 Maj 2011, 07:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
sprawdz przy jakich obrotach odcina zaplon,
jezeli chodzi rowno (a prz 550 nie powinien) to obrotomierz jest przestawiony

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474756 Wysłany: 18 Maj 2011, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Witam ponownie, postanowilem nagrac filmik jak to u mnie wyglada
http://www.youtube.com/watch?v=d4oqcEkg5mU

Jutro mam wolne, tak wiec dam auto do 'przedladu' przez mojego sasiada mechaniak, moze on cos poradzi, bo nie ukrywajac, ze w dziedzinie aut jestem kiepski..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474759 Wysłany: 18 Maj 2011, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg
Rejestracja: 25 Sie 2010,
Posty: 945
Pomógł: 2
jak na moje oko masz przestawione wskazówki.

_________________
Zapraszam do oglądania grafitowej strzały:
Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura"
oraz Peugeot 307 kombi 1.6
:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474761 Wysłany: 18 Maj 2011, 10:40; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
liferelax88 napisał(a):
jak na moje oko masz przestawione wskazówki.

W FES'ie można to sprawdzić.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474768 Wysłany: 18 Maj 2011, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
domin45670 napisał(a):
liferelax88 napisał(a):
jak na moje oko masz przestawione wskazówki.

W FES'ie można to sprawdzić.


Albo jeszcze prościej, przekręć kluczyk żeby się kontrolki włączyły i nie uruchamiaj silnika. Wskazówki powinny się wyzerować. Jeżeli obrotomierz będzie poniżej zera to już wiadomo co jest :)

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474773 Wysłany: 18 Maj 2011, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Wlasnie to sprawdzilem, gdy wlaczam zaplon, to wskazowka od paliwa wedruje na swoje miejsce a od obrotomierza stoi w miejscu, tak samo jak przy wylaczonym zaplonie(w ogole sie nie rusza i jest kilka milimetrow ponizej zera)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474776 Wysłany: 18 Maj 2011, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No i masz odpowiedź. Trzeba rozebrać liczniki, wyjąć wskazówkę, zamontować i podłączyć bez obudowy liczniki, włączyć zapłon i wmontować wskazówkę w pozycji "0".

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474777 Wysłany: 18 Maj 2011, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Jutro sie za to wezme :D
Dzieki wszystkim za pomoc!!!

PS. A u was jak wlaczycie zaplon wskazowka leci od razu na 0?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474778 Wysłany: 18 Maj 2011, 11:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik paliwa i temperatury są sterowane elektrycznie i komputer zaraz po włączeniu zapłonu zeruje wskaźniki. Więc tak, zaraz po przekręceniu kluczyka wskazówka prędkości i obrotomierza wędruje na "0".

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475073 Wysłany: 19 Maj 2011, 17:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Witam, wyjalem przednio pokrywe od zegarow i co teraz dalej?jakos tak ta wskazowka nie chce za lekko wyjsc, czy musze wyjmowac caluscie zegary?

Oto zdjecie na ktorym jestem etapie:
Image


Dziekuje za wasza pomoc!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475135 Wysłany: 19 Maj 2011, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Z tego co wiem to ludzie wyjmowali tą wskazówkę bardzo wyszukanym sposobem - widelec pod wskazówkę i podważasz.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475282 Wysłany: 20 Maj 2011, 17:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Maj 2011,
Posty: 10
Zrobilem, wszystko okej, ale jednak i tak za niskie te obroty, sa w granicy 670-700 na postoju, czasami nawet nizej, i mininalnie kierownica drzy, jest mozliwosc regulacji obrotow w Punciaku pod maska?

Dzieki z gory za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475284 Wysłany: 20 Maj 2011, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Czyszczenie przepustnicy najpierw trzeba zrobić żeby wykluczyć oczywistą sprawę. Obroty na upartego da się wyregulować w 1,2 8V. W okolicach mocowania linki jest śruba do ustawiania stałego uchylenia przepustnicy. Jednak jeżeli nie masz pewności, że cały układ zasilania i sterowania pracą silnika jest w pełni sprawny to nie ruszaj jej. Na dobry początek odpięcie akumulatora tak na ok. godzinkę i zrobienie autoadaptacji. Jeżeli to nie pomoże, sprawdź filtr powietrza może jest tak zawalony kurzem, że silnik się dusi. No i jeszcze kwestia ile Ci pali bo może któraś sonda jest na wykończeniu. Ogólnie podjechał bym do jakiegoś fachowca na diagnostykę komputerową, albo sam podpiął laptopa z FES.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475288 Wysłany: 20 Maj 2011, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
stK napisał(a):
sa w granicy 670-700 na postoju,

w 1,2 8V prawidłowe obroty to 750 (+-50 )
1,2 16V to 700 (+- 50 )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475318 Wysłany: 20 Maj 2011, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
dokładnie wojtass18 dobrze pisze, stK jak masz ok 700 to jest okej (zobacz sobie w instrukcji) ja mam 16v i też mam od początku 650.
Jak masz jakieś drgania to sie zainteresuj poduszkami pod silnikiem i skrzynią biegów.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO