|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slepy1301 |
#475242 Wysłany:
20 Maj 2011, 11:13; Temat postu: Dziwne zachowanie silnika - wchodzi na za duże obroty. |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Witam
Problem jest taki : w czasie jazdy jak wcisne pedał gazu do końca to silnik momentalnie wchodzi na obroty ale nie ma reakcji w przyspieszeniu dopiero po chwili jakby załapuje obroty spadają i zaczyna ciągnąć. Dzieje się tak na wszystkich biegach opruch jedynki. Ma ktoś pomysł czego może to być wina? Jest to bardzo dziwne zachowanie tak jakbym wciskał sprzęgło dodawał gazu - silnik zaczyna wyć a nie ciągnie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#475243 Wysłany:
20 Maj 2011, 11:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#475246 Wysłany:
20 Maj 2011, 11:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Sprzęgło było robione jakieś 35 tyś temu więc to raczej nie to. Jak gaz dodaje płynnie to wszystko jest ok tylko wariuje jak dodam raptownie gazu.Czasemu mu się zdaży że jak jadę to wszystko jest ok i nagle mu coś odwali więc myśle że to raczej wina jakiegoś czujnik który jest odpowiedzialny za obroty silnika i czasem się wiesza.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#475247 Wysłany:
20 Maj 2011, 11:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#475263 Wysłany:
20 Maj 2011, 12:50; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
slepy1301 napisał(a): myśle że to raczej wina jakiegoś czujnik który jest odpowiedzialny za obroty silnika i czasem się wiesza.
Obroty podskakują tylko na obrotomierzu czy dźwięk silnika też się zmienia?
Bo jak silnik faktycznie wchodzi na obroty a nie jedzie to raczej jednak sprzęgło.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#475267 Wysłany:
20 Maj 2011, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
stax ma rację
skoro przy maksymalnym dodaniu gazu tak się dzieje to raczej sprzęgło bo pewien moment obrotowy przenosi ale przy maksymalnym dodaniu gazu już nie wyrabia...
Masz jakąś gwarancję na sprzęgło??
Podjedź do mechanika który je robił zapytaj czy to nie znowu to samo...
Może jakieś słabe ci się trafiło...
Gdyby czujnik położenia wału siadał to raczej nie zależałoby od szybkości wkręcania a od obrotów.
Map sensor czy wtrysk to moc spadnie ale tu na obroty wchodzi silnik...
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#475280 Wysłany:
20 Maj 2011, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Sprzęgło było robione dwa lata temu więc o gwarancji nie mam co nawet myśleć. Natomiast całkiem niedawno był wymieniony na nowy czujnik położenia wału i gdzieś tydzień po zmianie to się zaczeło . Może mimo że nowy trafił mi się wadliwy? Gdyby to było sprzęgło to na jedynce też by był ten objaw chyba? A to że obroty idą to słychać po pracy silnika a obrotomierza nie mam.
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#475281 Wysłany:
20 Maj 2011, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Na jedynce nie bedzie to tak odczuwalne. A może cieknie ci z uszczelniacza wału - tak jak mi ? I też mi czasami prześlizgnie ale nie aż tak jak tobie.
Zrób taki test mało dobry dla sprzęgła ale jak sprzęgło dobre to nic mu się nie stanie.
Wrzuć dwójkę , trzymaj wciśnięte sprzęgło , obroty na powiedzmy 4-5tyś obr i puść gwałtownie sprzęgło , powienien przymielić albo zgasnąć a jak ruszy z wyższych obrotów to sprzęglo się ślizga.
A jak masz dobry ręczny to zaciągnij go na MAX , wrzuć 4bieg i też gaz do 4tyś obr i pusć sprzęgło , jak zgaśnie to OK a jak nie to źle
pzdr
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
sentek |
#475302 Wysłany:
20 Maj 2011, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 113
|
według mnie musi być coś ze sprzęgłem bo jeśli jest puszczony pedał to nie powinno być takiej możliwości żeby momentalnie wchodził na obroty a nie przyśpieszał bo to znaczy że się ślizga. żaden czujnik nie wywoła takich objaw ewentualnie coś ze skrzynią ale mniej prawdopodobne
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#475317 Wysłany:
20 Maj 2011, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Jutro zrobię tak jak radzisz BolekPunto i napisze jakie efekty.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#475323 Wysłany:
20 Maj 2011, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
To co BolekPunto pisał można zrobić, ale można też prościej - jeśli na 1 i 2 przy przyspieszaniu nie ma problemu, a pojawia się przy mocnym wciśnięciu gazu na 4. i 5. to na pewno to sprzęgło.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#475344 Wysłany:
20 Maj 2011, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
nie widzę związku z czujnikiem położenia wału...
Jakby był coś winny to by mocy brakło i by się nie wkręcał a z tego co piszesz na obroty wchodzi więc przekazanie mocy szwankuje czyli sprzęgło.
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#475455 Wysłany:
21 Maj 2011, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Więc tak na 4 po raptownym puszczeniu sprzęgła auto rusza zamiast zgasnać. Ale znalazlłem jeszcze coś mianowicie pod drążkiem zmiany biegów jest olej ( zdjołem osłone- gume drążka ) a chyba nie powinno go tam być. Może poszła jakaś uszczelka i leje olej na sprzęgło i przez to się ślizga?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#475459 Wysłany:
21 Maj 2011, 15:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
może tak być, jeszcze w kiedyś ojciec w cc tak miał ślizgało się sprzęgło właśnie temu że uszczelka puściła i dostał się olej
[ Dodano: 21 Maj 2011 15:07 ]
Pietro napisał(a): nie widzę związku z czujnikiem położenia wału..
czujnik położenia odpowiedzialny jest za podanie iskry we właściwym momencie
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#475524 Wysłany:
21 Maj 2011, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
A jak się nazywa ta uszczelka w punto ? Gdzie się dokładnie znajduje?
|
|
Góra |
|
 |
miki1004 |
#475536 Wysłany:
21 Maj 2011, 23:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 122
|
STax napisał(a): To co BolekPunto pisał można zrobić, ale można też prościej - jeśli na 1 i 2 przy przyspieszaniu nie ma problemu, a pojawia się przy mocnym wciśnięciu gazu na 4. i 5. to na pewno to sprzęgło.
A nie na odwrót?
Wg mnie to większe obciążenia sa na niższym biegu.
|
|
Góra |
|
 |
gray5 |
#475547 Wysłany:
22 Maj 2011, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: gdynia Rejestracja: 10 Sty 2009, Posty: 107
|
a jak tu działa sprzęgło? na linke jest czy hydraulicznie? może odpowietrzyć trzeba?
_________________ Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#475557 Wysłany:
22 Maj 2011, 07:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
miki1004 napisał(a): Wg mnie to większe obciążenia sa na niższym biegu.
A auto łatwiej jedzie na niskich czy na wysokich biegach?
Na wyższym biegu skrzynia i koła stawiają silnikowi większy opór i prędzej się ślizgające sprzęgło objawia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#475600 Wysłany:
22 Maj 2011, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Na linke.
Ja u siebie trochę poluzowałem linkę i jest lepiej , może spróbuj. A gdzie łapie ci sprzęgło ?
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#475640 Wysłany:
22 Maj 2011, 14:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Sprzęgło bierze mi mniej więcej w połowie. A jak to jest z olejem powinien być pod drążkiem zmiany biegów czy nie ? Mi sie wydaje że nie a jak zdjołem gume pod drążkiem zmiany biegów to jest tam około 2cm oleju.
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#475655 Wysłany:
22 Maj 2011, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
wojtass18 napisał(a): Pietro napisał(a): nie widzę związku z czujnikiem położenia wału.. czujnik położenia odpowiedzialny jest za podanie iskry we właściwym momencie
Wiem ale nie ma to najmniejszego związku z problemem kolegi, skoro auto bez problemu wchodzi na obroty znaczy że moc jest czyli iskra jest w dobrym momencie -czyt. czujnik położenia wału jest ok.
Do autora tematu
Będziesz się sam bawił w rozbieranie/ czyszczenie sprzęgła czy dajesz mechanikowi??
Jakbyś się sam bawił porób fotki i wrzuć na forum może się komuś to przyda kiedyś bo chyba nie ma takiego tematu w zrób to sam.
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#475689 Wysłany:
22 Maj 2011, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Pietro ktoś wspomniał o tym więc tylko napisałem co jest pięć 
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#476912 Wysłany:
27 Maj 2011, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Więc tak .Winowajcą było sprzęglo a mianowicie łożysko zablokowalo się na słoneczku i paliło sprzegło. Koszt kompletnego sprzęgła z allegro- firma hart (nie zależało mi na jakości bo i tak pewnie kropek niedługo ducha wyzionie) cena 142 z wysyłką.Wymiana sprzęgła w warsztacie 180zl.I w auto wstąpił nowy duch. Dzięki za porady
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|