|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
esik1982 |
#472418 Wysłany:
10 Maj 2011, 19:43; Temat postu: Układ zapłonowy |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
Witajcie,
po dłuższej nie obecności znów muszę poprosić o pomoc. A mianowicie wymieniłem: cewki zapłonowe, czujnik położenia wału+przewody, świece NGK mają przejechane jakieś 35kkm (iskrę dają odpowiednią). Pozostały mi jeszcze do wymiany przewody WN i tutaj mam pytanie:
mimo iż tak wiele zostało zrobione wciąż mam problem z niedopalaniem mieszanki gaz-powietrze(kropek ma LPG). Sprawdzona sonda i instalacja LPG wszystko prawidłowo sonda pracuje w zakresie 0-0,7 czyli jest ok. Reduktor założyłem nowy, wyregulowany. Czy spotkaliście się z czymś takim? Może ktoś miał podobny problem i udało się rozwiązać. Gdzie szukać jeśli okaże się, że to nie przewody WN?
Z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam
esik1982
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mati.91 |
#472484 Wysłany:
10 Maj 2011, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#472515 Wysłany:
12 Maj 2011, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
Korzystam od 4 lat z usług tylko jednego "gazownika" poza tym ten sam problem występuje także na benzynie z tym, że w mniejszym stopniu być może dlatego, że benzyna nie potrzebuje aż tak sprawnego układu zapłonowego jak LPG.
[ Dodano: 12 Maj 2011 22:09 ] OK, temat można zamknąć znalazłem problem a mianowicie przewody WN. Natomiast ciekawostką jest to, że nowe przewody mają większe przebicie jak stare dlatego zareklamowałem. Co ciekawsze sprzedawca dał mi jeszcze do sprawdzenia NGK i też jeden z przewodów miał przebicie. Powiedzcie mi jakie w takim razie kupić przewody? Oryginalne fiata kosztują prawie 200zł a co sądzicie o magneti marelli, bosh lub denso ?
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#473195 Wysłany:
12 Maj 2011, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
esik1982 ja też przez to przechodziłem i przy 3 komplecie powiedziałem dość  Kupiłem dwie rolki taśmy izolacyjnej i wyowijałem każdy kabel od samego początku do końca. Do końca jazdy puntem nie było mowy o jakimś skoku iskry, nawet najmniejszym.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#473198 Wysłany:
12 Maj 2011, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#473199 Wysłany:
12 Maj 2011, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#473279 Wysłany:
13 Maj 2011, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
To jest jakaś totalna paranoja a jak mówiłem nie kupię oryginalnych przewodów no chyba, że mnie sytuacja zmusi.
"Do końca jazdy puntem nie było mowy o jakimś skoku iskry, nawet najmniejszym."
to już nie masz puntolota ?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#473287 Wysłany:
13 Maj 2011, 11:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#473305 Wysłany:
13 Maj 2011, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#473308 Wysłany:
13 Maj 2011, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#473448 Wysłany:
13 Maj 2011, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
No cóż mam nadzieję, że niebawem znów będziesz miał kropka bo z tego co przeczytałem masz VW teraz. Powodzenia.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#473457 Wysłany:
13 Maj 2011, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#476792 Wysłany:
26 Maj 2011, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
No to wracam z trochę innym pytaniem, a mianowicie pokusiłem się na wymianę, świec, przewodów WN i cewek i niestety nadal silnik nie równo pracuje. A mianowicie po odpaleniu przez około 30sek pracuje idealnie po czym jakby zanikał na chwilę zapłon jakby na jednej świecy, sprawdziłem na każdej jest iskra i tutaj pytanie o co chodzi? Bo mam ochotę zepchnąć go ze skarpy.
Kolejną sprawą jest to, że przebija prawie wszystkie przewody WN, pokusiłem się i założyłem BERU za prawie 160zł ok, tych nie przebiło, jeszcze... macie może pomysł co może być przyczyną przebijania przewodów?
pozdrawiam
esik1982
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#476818 Wysłany:
26 Maj 2011, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
esik1982MAM TO SAMO. swiece wymienilem jedna cewke tez. gaz jest do regeneracji tzn parownik. ale na paliwie tez nie równo. do pewnego momentu chodzi ładnie a jak sie zagrzeje przerywa. moze filtr paliwa? wtrysk zatkany?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#476822 Wysłany:
26 Maj 2011, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#476831 Wysłany:
26 Maj 2011, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
Świece sprawne(nowe beru)dają iskrę nie przebite, cewki nowiutkie(beru), przewody 5 z kolei (też beru) po 30 KM jazdy dostały przebicia, izolowanie taśmą nic nie daje. W poniedziałek zakupię przewody w serwisie fiata trudno wydam kasę ale mam nadzieję, że będzie już ok. A mam jeszcze pytanie jaka powinna być odległość na świecach? Bo te nowe fabrycznie mają 1,0mm.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#476836 Wysłany:
26 Maj 2011, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Odstęp pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej powinien zawierać się w zakresie 0,85 – 0,95 mm.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#476841 Wysłany:
26 Maj 2011, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
Ok, czyli muszę jutro sklepać na 0,9 i powinno być ok, a czytałem gdzieś, że dla LPG (a kropek posiada ) powinno być 0,7mm.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#476847 Wysłany:
26 Maj 2011, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Przewody, które kupiłeś możesz śmiało reklamować z powodu przebicia. Potrzebny będzie paragon, lub inny dowód zakupu. Ja kilka razy zwracałem już takie wadliwe ( nowe) przewody i tych tańszych obecnie już mi nie proponują przy zakupie.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#477276 Wysłany:
28 Maj 2011, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
Mam jeszcze jedno pytanie jak są sterowane cewki w silniku 1.1? Bo mam książkę tę niebieską i tam pisze, że cewki są sterowane z komputera tylko jak to sprawdzić ktoś może już coś takiego miał?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#477277 Wysłany:
28 Maj 2011, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#477324 Wysłany:
29 Maj 2011, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Widze ze prawie karzdy ma problem z tymi kablami do świec że sa przebicia kupcie sobie przewody firmy sentech sa nie drogie ale przebicia nie ma 70 tys auto przejechało na gazie na tych przewodach i nic sie nie działo teraz tez wymienilem na te same kable i jest wszystko wporzadku zadnych przebic nie ma . a wczesniej mialem kable magneti ,ngk i zawsze iskra skakala chyba 5 kompletó ich bylo i karzde bely uszkodzone .A te kable sentech sa ok
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#477534 Wysłany:
29 Maj 2011, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
To powiem tak faktycznie z tych kabli co sprawdzałem i miały przebicie sentech najlepiej wypadał, ale nie sety w nocy pod maską dyskoteka dlatego nie wiem już gdzie szukać.
Czy w Krakowie ktoś może polecić dobry serwis(i nie drogi) gdzie sprawdzą mi błędy w ECU?
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#483167 Wysłany:
19 Cze 2011, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
WitaM. podepne sie pod temat. bo widze ze mam podobny problem.otoz nie moge pozbyc sie wypadania zapłonów na lpg. swiece wymienione. cewki jedna nowa druga na szrocie znalazłem prawie nowka wizualnie (parametry tez w normie). kable przebicia na niskich ani wysokich obrotach nie maja nic nie widac. więc co? dodam ze ostatnio regenerowałem reduktor i mam jechac do regulacji. moze byc to dlatego ze gaz jest niewyregulowany?
podczas wciskania gazu na lpg. tak od 1500 obr w spód nie strzela z wydechu ani nie szarpie.
pomozcie bo juz nie mam pomysłów:(
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|