|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
d00lar |
#476674 Wysłany:
26 Maj 2011, 14:34; Temat postu: Przeróbka obudowy filtra powietrza? |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
hmmm tak sobie myślałem i myślałem w robocie ostatnio i wysnułem teorie ze kropek moze bedzie miał ciut więcej mocy jak by np zdemontować tą odpinaną część obudowy filtra powietrza
tylko gdzie potem dac filtr powietrza;D i wziąłem przykleiłem go na chwile na taśmie izolacyjnej ładnie uszczelniłem żeby żadne lewe powietrze / śmieci sie do komory nie dostały
i hmmm po pierwsze ładniej brzmi jak sie przyspiesza;D
a po 2 chyba naprawdę ciut wiecej mocy ma
czy to możliwe ? czy typowe placebo i nie bawić się w to?:D
może warto by np upierdzielić tą rurke gumową przez któą przechodzi całe powietrze do silnika , powiękrzyć dziórę i dać coś troche grubszego?
edit
o widze że nie byłem pierwszy z tym pomysłem
http://fiatpunto.com.pl/post433955.html#433955
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#476694 Wysłany:
26 Maj 2011, 15:28; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Nom, pierwszy nie byłeś
Czy to faktycznie coś daje? Jak dorobisz rurę, żeby doprowadzać zimne powietrze spod zderzaka tak jak u mnie to jakiś efekt jest, bo silnik dostaje więcej powietrza i to chłodniejszego.
No i do tego dźwięk
Tylko nie radzę robić filtra na taśmie klejącej i tym podobnych rzeczach, tylko jak już to właśnie obudowę nieco obciąć.
I z obserwacji kolegów na forum wynika, że z LPG to nie za bardzo współpracuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#476708 Wysłany:
26 Maj 2011, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
hmm test z tasma izolacyjna przeprowadzalem na gazie i ja kdla mnie jest ciut lepiej
a z resztą nawet gdyby nie było to i tak - ten dzwięk 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#476711 Wysłany:
26 Maj 2011, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
No z LPG to pewnie zależy od instalacji, ale niektórym nie współdziałało.
Natomiast co do taśmy to radziłbym szybko ją zmienić na chociażby ramkę jakąś (ja kiedyś z drewna miałem zrobioną  ) bo taśma pod wpływem ciepła znad kolektora się rozklei i albo będą nieszczelności albo całkiem zgubisz filtr 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#476809 Wysłany:
26 Maj 2011, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
no ja mam swierzutką sekwencje więc moze temu
pewnie na 2 generacji nie chodzi - tam zupełnie inaczej ma sie sprawa przez zwężke w dolocie
hmm narazie zrobiłęm cos takiego
http://imageshack.us/photo/my-images/192/img0038wc.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/857/img0040lb.jpg/
1nawiert takim czymśc do wiercenia dziór w kartongispie  idealnie na styk zeby weszła stara rura z odkurzacza
i wypusciłem ją tam gdzie jest miejsce na hak do holowania z przodu
jutro to jeszcze zaspreyuje na srebrno żeby sie tak w oczy nie rzucało - mam swój kolor lakieru w sprayu końcówke jeszcze;D
testy też jutro - bo bawiąc sie z tym robiłęm jeszcze pare innych rzeczy i jakies piwka padły w międzyczasie
do czego to dochodzi - punto turbo w benzynie 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#476810 Wysłany:
26 Maj 2011, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
d00lar napisał(a): do czego to dochodzi - punto turbo w benzynie
Ani w tym nic niezwykłego by nie było (wszak seryjnie były 1.4 T...) ani turbo to żadne nie jest
No i poza dźwiękiem różnica jest minimalna, tzn delikatna jest, wydaje mi się, ze wypłaszcza to przebieg momentu obrotowego, ale na podniesienie wartości mocy i momentu za bardzo nie wpłynie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#476815 Wysłany:
26 Maj 2011, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
no prawie jak turbo - im szybciej jedziesz tym wiecej powietrza jest tam wpychane ;P
hmm no ja tam na żadne cuda nie liczę ale jadąc na tym filtrem na taśmie izolacyjnej miałęm wrażenie jakby ze 2-3 zdechnięte ze starości kucyki zmartchwychwstały;]
następnym krokiem będzie ten filterek kn
podejdzie ten?
http://allegro.pl/filtr-sportowy-powiet ... 73020.html
a jak nie to ten jest wart uwagi?
http://allegro.pl/wyprzedaz-filtr-sport ... 17510.html
o kn czytalem duzo opini ze daje troche kopa o kingdeagon szczerze to pierwsze słysze
ale ten pasuje do 75kucy a tamte w specyfikacjach maja tylko 1.2l ale 60 kucy - on jest chyba mniejszy z tego co pamiętam?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#476833 Wysłany:
26 Maj 2011, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
d00lar napisał(a): no prawie jak turbo - im szybciej jedziesz tym wiecej powietrza jest tam wpychane ;P
Teoretycznie tak, ale policz sobie ile powietrza wpada przez rurę o takiej średnicy a ile potrzebuje go silnik przy danej prędkości. Zawsze będzie za mało  Po prostu rura by musiała być bardzo duża. Bardziej liczy się to, że to powietrze jest chłodniejsze.
Co do filtrów to K&N za tą cenę warto, przynajmniej ponoć coś tam daje. Ten kindragon bym sobie darował, tym bardziej jak jest w cenie K&N.
Co do wielkości filtra to nie wiem, ale z opisu aukcji wygląda że raczej nie pasuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#477037 Wysłany:
27 Maj 2011, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
hmm do pracy jechałem z odkurzaczoturborurką
a z pracy bez
jednak bez rurki o dziwo idzie duzo lepiej!
wystarczyło ze spojzałem na wykres z instalacji lpg
w 1 strone po staremu
a w 2gą zaraz musiałem mnożnik zmieniac bo na wykresie linia gazu poszła sporo w górę!
_________________
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#477043 Wysłany:
27 Maj 2011, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
d00lar napisał(a): wystarczyło ze spojzałem na wykres z instalacji lpg w 1 strone po staremu a w 2gą zaraz musiałem mnożnik zmieniac bo na wykresie linia gazu poszła sporo w górę!
?? jaki mnożnik i jaka linia bo nie bardzo rozumiem w tym momencie.
W każdym razie uprzedzałem, że z gazem to nie chce działać 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#477046 Wysłany:
29 Maj 2011, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
jak sie reguluje gaz to sie ustawia tzw mnoznik
to taka korekta stosunku obrotów do obciązenia silnika i do czasu wtrysków i jest osobny wykres dla tego stosunku na benzynie i osobny na gazie
no i z wyjętą rurą oba zmieniłt krztałt i poszły w górę
no musiał bys to zobaczyć;D
zrobie screena jak bede mial chwile i lapka znow w aucie;p
[ Dodano: 29 Maj 2011 15:29 ]
tak to wyglądało bez dziury: patrz niebieska linia i tu i tu)
a tak z dziurą (bez tego węża jednak)
ewidendnie widac jest ciut lepiej na całym paśmie obrotó prawie a na górnym najbardziej - tam juz wyres chciałiśc w prawo a nie w górę a teraz trzyma kąt do końca
(dopiero co zebralem mape na benzynie - po zrobieniu dzióry jednak trzeba jesli am sie lpg wiec mnożnik dopiero ustawiam;p )
|
|
Góra |
|
 |
bbolss |
#477677 Wysłany:
30 Maj 2011, 06:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 03 Maj 2008, Posty: 118
|
hmmmmm no faktycznie wygląda lepiej
chyba i ja dziś sobie powiercę 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|