You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #479350 Wysłany: 04 Cze 2011, 15:16; 
 Temat postu: Problem z zamknięciem tylnych drzwi (centralny)
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wałcz
Rejestracja: 06 Lip 2009,
Posty: 9
Witam! Mam centralny zamek działający z kluczyka. Zamykają się trzy zamki, tylny lewy nie reaguje. Siłownik po wymontowaniu i odpięciu cięgien działa niby normalnie. Nie ma zbyt dużych oporów cięgien, bo są przesmarowane, proste. Czy siłownik może po czasie wykazywać się mniejszą mocą?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #479353 Wysłany: 04 Cze 2011, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Ja bym sprawdził czy próbuje zamknąć/otworzyć drzwi - zamontowany w drzwiach. Jak nie to bym szukał przyczyny w instalacji drzwi - body komp.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479370 Wysłany: 04 Cze 2011, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Wyczyśc na początek złącze między drzwiemi i karoserią. Ja swoje ratowałem dokładając do gniazda kilka drucików z linki przewodu elektrycznego. Działa już rok. A było wyraźnie widać które, bo już wręcz zielony styk miałem. U mnie otwierał, ale nie zamykał :E

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479709 Wysłany: 05 Cze 2011, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wałcz
Rejestracja: 06 Lip 2009,
Posty: 9
Siłownik zamontowany w drzwiach próbuje owszem zamykać je, ale jest to tylko ledwie widoczny ruch- tak jakby brakowało mu siły do całkowitego zamknięcia. Dzięki za podpowiedzi-spróbuję je zrealizować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479715 Wysłany: 05 Cze 2011, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
witek494 napisał(a):
jest to tylko ledwie widoczny ruch- tak jakby brakowało mu siły do całkowitego zamknięcia

może odlutowało się kółko zębate będące na tym pręciku od silniczka

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479945 Wysłany: 06 Cze 2011, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wałcz
Rejestracja: 06 Lip 2009,
Posty: 9
hmm, nie chcę ingerować w środek siłownika, tym bardziej, że jest praktycznie nierozbieralny, a koszt nowego niewielki (oczywiście zamiennik, a nie oryginał). Ale dzięki!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479981 Wysłany: 06 Cze 2011, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
A jak podłączysz bezpośrednio pod przewody siłownika 12V to zamyka bez problemu?
kolorów kabli Ci nie podam, bo nie mam fabrycznej instalacji...

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481226 Wysłany: 11 Cze 2011, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wałcz
Rejestracja: 06 Lip 2009,
Posty: 9
No niestety nie chce mu się nijak zapracować- tzn. jak pisałem wcześniej sam bez obciążenia działa, ale z cięgnami-mimo ich niewielkich oporów-nie. W poniedziałek lub wtorek dotrze zamówiony nowy siłownik i wtedy zobaczymy. Napiszę o efektach. A co do kolorów to też mam centralny nieoryginalny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481694 Wysłany: 14 Cze 2011, 02:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
No jak bezpośrednio pod zielony i niebieski się podłącza napięcie, to on powinien aż "kopać". Uniwersalne tak mają. Bo Oryginalne to nie wiem, w fordach np. jest płynne zamykanie 4 sekundy. I na pewno elektryczne, bo montowałem to dziadostwo w dwóch egzemplarzach.

Te uniwersalne siłowniki są raczej marnej jakości. Jeszcze jak naleci do środka wody, to już zupełnie chętnie padają.

Zielony i niebieski to przewody silnika siłownika, a biały,czarny i szary to sterowanie (informacja zamknięte/otwarte).
Przy następnej "okazji" możesz spokojnie wziąć zapasowe ze dwie sztuki "master" i po prostu olać te dodatkowe przewody jeśli padnie slave (2przewodowy). Zaoszczędzisz na wysyłkach ;)

Zwróć uwagę przy montażu na to, żeby cięgno nie pracowało pod kątem względem siłownika, bo Ci padnie w miesiąc siłownik.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481863 Wysłany: 14 Cze 2011, 22:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wałcz
Rejestracja: 06 Lip 2009,
Posty: 9
Zamówiłem 2 slave (1 na wszelki wypadek, bo prawy tył też miał okresowo problemy), dziś doszły i to był jednak problem siłownika, który niby działał, a nie miał dość siły, aby poruszyć cięgna. Teraz "kopie" aż miło! Kolory przewodów to właśnie zielony i niebieski, ale musiałem je połączyć na opak, czyli zielony z niebieskim w instalacji itd. aby prawidłowo działał -ale to drobiazg.Dzięki za porady!!! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481935 Wysłany: 15 Cze 2011, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Bo te siłowniki to różne są ;)
Z resztą to tylko informacja, gdzie są przewody silnika, bo i tak czasem bywa tak, że "skracanie" siłownika będzie powodowało otwieranie drzwi i na odwrót ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO