|
Obecny czas: 05 Maj 2025, 07:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mario |
#489418 Wysłany:
11 Lip 2011, 08:21; Temat postu: JTD a MultiJet - różnica |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
Witam! Nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem to pytanie w razie błędu niech mod poprawi..
Koledzy mam pytanie: czym różni się silnik JTD od MultiJeta? (1.3 90KM)
Bo jeździłem ostatnio oglądać kilka sztuk ponieważ jestem na kupnie a każdy sprzedawca mówił coś innego i sam już nie wiem...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#489420 Wysłany:
11 Lip 2011, 08:29; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
1.3 tylko multijety są - mJTD (multiJet Turbo Diesel).
zwykły JTD to uniJet TD.
Różnica polega na tym że JTD od razu podaje całą dawkę paliwa, a mJTD partiami.
W GP nie znajdziesz zwykłego JTD-ka.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#489533 Wysłany:
11 Lip 2011, 17:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
Mhm dziękuję za odpowiedź...
A jak kto jest z filtrami cząstek stałych czy coś takiego w tych MultiJetach?
Swoją drogą na jednych silnikach/grillach piszą MultiJet a na innych nie...
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#489536 Wysłany:
11 Lip 2011, 17:43; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#489537 Wysłany:
11 Lip 2011, 17:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
SOMEONE007 napisał(a): bo 1.9 130KM to JTD
nie prawda to też multijet.
Ostatni JTD to była 85-tka w PIIFL. 100-tka to już chyba multijet.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#489558 Wysłany:
11 Lip 2011, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
a ten DPF to jakieś zło w Fiacie?
Bo w Volvo jest z tym spory problem 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#489564 Wysłany:
11 Lip 2011, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
w kazdym aucie filtr czastek stalych to zlo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#489582 Wysłany:
11 Lip 2011, 20:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
To w takim przypadku jaki wiąże się koszt z jego wymianą w GP?
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#489585 Wysłany:
11 Lip 2011, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
SOMEONE007 napisał(a): bo 1.9 130KM to JTD synu nie dupc... SOMEONE007 napisał(a): DPF jest w 1.9
ponownie synu niedupc
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#489608 Wysłany:
11 Lip 2011, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kox napisał(a): SOMEONE007 napisał(a): DPF jest w 1.9 ponownie synu niedupc
tzn może być, ale nie musi.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#489613 Wysłany:
11 Lip 2011, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
Jak bedziesz bral GP z DPF'em jedyna rada-wypiertolic,pojechac do Cinka,ustawi Ci kompa i spokojna Twoja rozczochrana  ...A jak juz bedziesz u niego,to niech Ci zmodzi silnik,to troszku mocniejszy bedzie 
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#489630 Wysłany:
11 Lip 2011, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
czy w Brodnicy stoi już pomnik Marcina?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#489644 Wysłany:
11 Lip 2011, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
 Jeszcze nie  ale jest znany  w tym rejonie Polski
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#489681 Wysłany:
12 Lip 2011, 07:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
Panowie, ale do rzeczy
Bo znowu zaczyna każdy swoją wersje i na inny temat OT robicie
DPF służy żeby silnik multijet nie kopcił tak?
Co ile się wymienia ten filtr i jaki koszt jest tego hmmm??
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#489684 Wysłany:
12 Lip 2011, 07:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
Cytuj: filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Stosowane od 1980 roku a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.
W celu eliminacji większej ilości cząstek stałych, jak również innych związków trujących, filtry cząstek stałych stosowane są w połączeniu z innymi układami zmniejszającymi ich ilość, tj. katalizatorami oxicat, DeNOx lub ich kombinacją w postaci katalizatorów czterofunkcyjnych[1][2]. Przykładem może być układ CRT będący połączeniem katalizatora oxicat i filtra cząstek stałych[3].
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#489685 Wysłany:
12 Lip 2011, 07:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Mario Evo napisał(a): DPF służy żeby silnik multijet nie kopcił tak?
DPF jest po to, żeby spaliny były czystsze a ekolodzy zadowoleni. I tylko do tego 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#489709 Wysłany:
12 Lip 2011, 09:21; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Mario Evo napisał(a): DPF służy żeby silnik multijet nie kopcił tak?
Z tego co kojarzę DPF jest w klekotach spełniających euro5 w starszych było to tylko opcją (której żaden rozsadnie myślący człowiek by nie wziął), (w nowych - dot. tylko punto evo jest na podstawowym wyposażeniu)
Tak "ekolodzy" psują silniki wysokoprężne.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#489851 Wysłany:
12 Lip 2011, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
ehh to ja już nic teraz nie wiem
Jestem na kupnie kropka.. chce diesla 90KM z rocznika 06/07... i skad mam wiedzieć czy on ma DPF czy też nie?
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#489857 Wysłany:
12 Lip 2011, 16:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#489862 Wysłany:
12 Lip 2011, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
No tak tylko tam nie ma tego silnika, którego chce  wyposażenia też nie wszystkie są...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#489950 Wysłany:
12 Lip 2011, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#489973 Wysłany:
12 Lip 2011, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają jeżdżący benzyniakami, którzy ponadto DPFa na oczy nie widzieli.
Po kolei:
-system wtrysku unijet i multijet to systemy, w których dawka wtrysku podzielona jest na kilka mniejszych,
-różnią się ilością wtrysków: unijet 2 wtryski, multijet I i II ma od 3 do 7 wtrysków na dawkę ale lepiej pogoogluj, znajdziesz szczegóły, bo piszę to z pamięci,
-DPF to mechaniczny filtr, z wyglądu przypominający katalizator, jego głównym zadaniem jest wyłapywać cząstki stałe, gromadzić i wypalać.
Mam ten filtr w moim 2.0 i jest kompletnie bezproblemowy.
Nie wiem kiedy się dopala. Rury z tyłu są bialutkie, jak w nie dieslu, brak "smrodku" diesla, brak dymu podczas ostrego przyspieszania.
Mimo to moja rada: jeśli głównie jeździsz w mieście unikaj aut z DPF.
Pamiętaj też, że kupujesz auto używane, więc nie wiadomo w jakim stanie będzie DPF. Jeśli w ogóle będzie, bo sprzedawane w Polsce Grande nie miały montowanego seryjnie DPFa, wymagał dopłaty 3 tysi, więc raczej nikt tego nie dokładał.
Nawet jeśli DPF jest i wkurza to można go mechanicznie usunąć i przeprogramować centralkę (robi to choćby wspomniany CINEK).
Nie wiem tylko czy jest to zrobienia w silniku 1.3 M-jet bo ma on sterowanie Magneti Marelli.
Silnik 1.3 w wersji 90 konnej, jest świetny.
Poszukaj moich wpisów, miałem Grande z tym motorem i sporo na jego temat pisałem.
Pozdrawiam i udanego zakupu życzę 
|
|
Góra |
|
 |
Mario |
#490043 Wysłany:
13 Lip 2011, 07:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
No i o taką odpowiedź mi chodziło  dzięki daras 
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#490047 Wysłany:
13 Lip 2011, 08:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Nie ma problemu
Jak coś chcesz wiedzieć więcej, to pisz tu albo na PW.
Grande 1.3 M-jet jest naprawdę super ale będzie ciężko znaleźć dobre autko.
Ci którzy mają to jeżdżą i raczej nie myślą o sprzedaży.
Jeśli nie potrzebujesz wersji 5 drzwiowej to pomyśl o wersji Sport, która bardzo fajnie wygląda i seryjnie jest znakomicie wyposażona.
|
|
Góra |
|
 |
jano |
#490337 Wysłany:
14 Lip 2011, 00:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Janusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL Rejestracja: 16 Mar 2011, Posty: 63
|
Ja posiadam GP 1.3 MultiJet 90 KM z filtrem DPF (auto przyjechao z niemiec), jak narazie nie mam żadnych problemów i nie mam zamiaru się przejmować ani czekać aż padnie DPF, jeśli pojawią się jakieś problemy to dopiero wtedy będę myślał nad ich rozwiązaniem, a na chwilę obecna cieszę sie z jazdy
jedyną informację, że w tym modelu jest DPF (oprócz tego, że mi o tym powiedział gość od którego auto kupowałem) to znalazlem na naklejce która sie znajduje na centralce komputera, pod maską po lewej stronie, jutro postaram się pyknąć zdjęcie jak to wygląda.
zdjęcie

_________________ Czarny GP Sport
1.3 MultiJet 90KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|