|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Michal_M |
#289110 Wysłany:
17 Wrz 2009, 11:34; Temat postu: Luz na półosi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 6
|
Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc chciałbym się przywitać.
Mam problem z moim Punto 1.2 8V, z racji, że to półoś to zdecydowałem się na umieszczenie tego tematu w tym dziale. Przejrzałem też forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku.
Zaczęło się dziwnym hałasem z prawego przedniego koła, pojawiał się przy mniejszych prędkościach i hamowaniu, choć już też po zwolnieniu hamulca. Coś niby mocno rozwalone łożysko, a niekiedy jak by tarcie zużytych klocków po tarczy hamulca. Podniosłem auto i poszarpałem koło (auto na zostawione na biegu) i odkryłem, że cała półoś ma luz około 15-20 stopni w obie strony zanim poczuje opór.
Domyślam się, że bez mechanika się nie obejdzie, ale może ktoś z kolegów wie co to jest i pomoże oszacować koszta. Wolę się przygotować
Pozdrawiam i załączam fotkę gdzie widać co i gdzie

|
|
Góra |
|
 |
|
|
Melon |
#289121 Wysłany:
17 Wrz 2009, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
Po mojemu to rozwalone łożysko zwrotnicy
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
 |
Michal_M |
#289123 Wysłany:
17 Wrz 2009, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 6
|
Czy to poważna wymiana? Da się do tego dostać bez większej demolki?
|
|
Góra |
|
 |
Melon |
#289129 Wysłany:
17 Wrz 2009, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
łożysko koło 70-80zł i wymiana około 50zł. oczywiście jak łożysko nie rozwaliło piasty
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
 |
Michal_M |
#289149 Wysłany:
17 Wrz 2009, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 6
|
Dzięki za odpowiedź, jak to wrócę od mechanika to dam znać jak się to skończyło.
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#291057 Wysłany:
22 Wrz 2009, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Jeśli kręcąc (poruszając) kołem prawo lewo masz taki luz i oczywiście rusza ci się koło razem z półosią to jest ok to luz normalny na mechanizmie różnicowym w dowolnym samochodzie jest zawsze trochę luzu na kołach.
A podnieś cały przód włącz luz pokręć jednym kołem do przodu a to po przeciwnej będzie się kręcić w drugą stronę to dopiero czary.
A na poważnie nie jest to usterka i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej norze klocki ci trą o tarcze (nie odbijają do końca ) może blacha która osłania tarczę. ??
Spokojnie pomyśl bo często ulegamy auto sugestii że jak coś zauważymy najpierw to to musi być to a nie koniecznie.
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
Michal_M |
#293487 Wysłany:
28 Wrz 2009, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 6
|
Tak jak przewidział saimon500 problem nie leżał tam gdzie myślałem. Powodem hałasu były okrutnie zużyte klocki, po prawej stronie było to po prostu bardziej słyszalne.
Dziękuje za podpowiedzi. Problem rozwiązany
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#293494 Wysłany:
28 Wrz 2009, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#293742 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Cieszę się że udało się wszystko bezboleśnie rozwiązać.
pozdrawiam.
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#300500 Wysłany:
20 Paź 2009, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
podlacze sie pod zakonczony temat
a wiec przy zmianie na zimowki zauwazylem ze na lewej polosi mam luz wzdluzny (mam nadzieje ze dobrze go nazwalem  )
Luz jest wzdloz osi polosi, ok 5mm - dokladnie tak jak przebiega czerwona linia na zjdeciu z pierwszego posta.
przy poruszaniu poloska wystepuja stuki.
Teraz pytanie, co jest do zrobienia?
przegub zew/wew? czy co innego
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#300511 Wysłany:
20 Paź 2009, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Prawdopodobnie nic nie jest do zrobienia .
Luz wzdłużny rzędu kilku milimetrów to normalne . Luz ten jest konieczny do normalnej pracy półosi .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#300512 Wysłany:
20 Paź 2009, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
z luzem sie zgodze ale w takim razie dlaczego stuka?
i tylko na jednej polosce
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#300513 Wysłany:
20 Paź 2009, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
A podczas jazdy też stuka ?
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#300514 Wysłany:
20 Paź 2009, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
przy ruszaniu przy niskich obrotach stuka, ale to raczej poduszka silnika.
wiec ciezko mi stwierdzic czy przy okazji tez polos
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#300520 Wysłany:
20 Paź 2009, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Jeśli wszystkie osłony przegubów są nieuszkodzone to raczej przeguby są ok. Same sie praktycznie nie psują .
Jeśli przy wolnej jeździe na mocno skręconych kołach nic nie stuka to raczej wszystko jest ok .
Ale na 100% bez oglądania to nigdy nie można stwierdzić .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#300523 Wysłany:
20 Paź 2009, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ogladalem oslony i nigdzie nie byly poprzecierane.
sprawdzalem juz jazde na skreconych kolach przod/tyl, wiec przeguby zewnetrzne chyba sa OK.
dziwi mnie ten metaliczny stuk przy ruszaniu poloska.
tak przy okazji czy poduszka silnika - ta pod akumulatorem - moze powodowac klekotanie silnika na wolnych obrotach i szarpanie/stukanie przy ruszaniu? (na 100% nie jest to wina lizaka)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
BlackHand |
#495242 Wysłany:
04 Sie 2011, 09:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
Cześć chciałbym się dołączyć do tematu.
Wczoraj sprawdziłem i mam ewidentnie luz na półosiach od strony skrzyni biegów. Luz występuje przy poruszaniu półośką góra dół.
Może ktoś wie co jest powodem tego luzu?
Pozdrawiam.
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#495251 Wysłany:
04 Sie 2011, 09:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Na obu? Jak duży to luz? Góra/dół czyli stojąc pod autem ruszasz nimi pionowo, nie wzdłuż ich osi, dobrze rozumiem?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
BlackHand |
#495253 Wysłany:
04 Sie 2011, 09:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
tak niestety na obu ale na jednej jest on większy a na drugiej mniejszy.
gdzieś ok 1mm się ruszają tak ruszałem nimi pionowo.
[ Dodano: 04 Sie 2011 09:47 ] zauważyłem też że czasami przy ruszaniu dygoczą koła do przodu i do tyłu.
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#495260 Wysłany:
04 Sie 2011, 10:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Wewnętrzny przegub to takie 3 satelity z łożyskami i do tego kielich z wieloklinem wchodzący do skrzyni. Luz minimalny zawsze na tym będzie, czy aż 1mm nie wiem, nigdy tego nie mierzyłem. Jak będziesz wymieniał przegub wewnętrzny to musisz doliczyć wymianę oleju w skrzyni i być może uszczelnienia.
Ile auto ma nalotu? Bo wewnętrzne przeguby padają raczej przy mocno sporych przebiegach. Możesz sprawdzić jak tam stan smarowania w przegubie, wewnętrzny najczęściej wypełniony jest gęstym olejem, ale mozna też tam napakować smaru grafitowego i oleju silnikowego.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
BlackHand |
#495263 Wysłany:
04 Sie 2011, 10:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
No właśnie auto ma bardzo mały przebieg bo tylko 119 tys. od czasu do czasu troszkę ostrzej się nim jeździ.
A wiesz może jaki to jest mniej więcej koszt części ?
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#495265 Wysłany:
04 Sie 2011, 10:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Masz auto od nowości? Bo przy 120tys km to raczej co najmniej dziwne, zewnętrzny prędzej.
Co do cen to niestety się nie orientuję, wymianę powinieneś ogarnąć sam, kanał/podjazd mile widziane.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
BlackHand |
#495282 Wysłany:
04 Sie 2011, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
Nie ale mniej więcej znam jego historię. Przebieg jest w 100% oryginalny.
Też wydawało mi się że to mogą być zewnętrzne a tu niespodzianka.
Powiedz mi tylko czego ja mam szukać i o co pytać jak nazywają się te części?
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#495286 Wysłany:
04 Sie 2011, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Upewnij się najpierw czy to na pewno to. Jesli tak to pytać musisz o przegub wewnętrzny do swojego Punto. Potrzebny Ci też będzie ściągacz do Pierścieni Segera, olej do skrzyni, warto tez mieć w razie czego zapas smaru grafitowego, gdyby w zestawie z przegubem było mało i gdyby wyleciał z przegubu zewnętrznego, bo jego też raczej będziesz musiał rozebrać, aby wybić satelity przegubu z wieloklina półosi, potrzebne też będą obcęgi do zaciśnięcia opasek, młotek i być może też imadło, aby wybić przegub z osi. Nie wiadomo w jakim stanie są uszczelnienia w skrzyni i czy po wyjęciu i włożeinu nowych kielichów nie będą popuszczać oleju ze skrzyni.
Tak z pamięci to chyba tyle.
Dobrze by było mieć kanał albo podjazd, ale na upartego można to też ogarnąć "na lewarku" (oczywiscie zabezpieczonym), ale trzeba się będzie trochę natarzać.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
BlackHand |
#495292 Wysłany:
04 Sie 2011, 11:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
cena przegubu gdzieś ok. 130zł za jeden.
Oczywiście upewnię się co do tych przegubów no i najprawdopodobniej będę musiał się zabrać za robotę.
buladag wielkie dzięki za pomoc 
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|