You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #487819 Wysłany: 05 Lip 2011, 17:17; 
 Temat postu: Alternator pada?
Jakiś czas temu przy dużych obrotach zauważyłem, że słychać jakiś dziwny dźwięk, jakby coś się zacierało, dziś przy większych ulewach i kałużach przy podobnych obrotach na desce dodatkowo zapaliła się kontrolka od akumulatora, jednak po jakiejś minucie zgasła.

Alternator pada czy coś innego?


Góra
  
 

 
 Post #487841 Wysłany: 05 Lip 2011, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
pewnie łożysko się zaciera altka, sprawdź czy przypadkiem obudowa nie jest pęknięta


Góra
 Profil  
 
 
 Post #488874 Wysłany: 09 Lip 2011, 07:06; 
 Temat postu:
taki--jeden napisał(a):
Jakiś czas temu przy dużych obrotach zauważyłem, że słychać jakiś dziwny dźwięk, jakby coś się zacierało, dziś przy większych ulewach i kałużach przy podobnych obrotach na desce dodatkowo zapaliła się kontrolka od akumulatora, jednak po jakiejś minucie zgasła.

Alternator pada czy coś innego?


U mnie było podobnie. Na początku te dziwne dźwięki, a w zasadzie wycie, było słychać sporadycznie. Początkowo myślałem, że przy przebiegu 80 000 km może być pompa wody lub rolka napinająca pasek, więc wymieniłem. Rzeczywiście pompa miała już nieszczelność. Po 2 miesiącach od wymiany rozrządu znowu wycie i taki słodkawy zapach spalenizny z komory silnika. Dodatkowo zaświeciła się kontrolka ładowania. Zdążyłem jeszcze przejechać kilkaset metrów i zaparkować, ale już odłączyło mi wspomaganie. Teraz czekam na wymianę alternatora...


Góra
  
 
 
 Post #493087 Wysłany: 25 Lip 2011, 19:06; 
 Temat postu:
wojtass18 napisał(a):
pewnie łożysko się zaciera altka, sprawdź czy przypadkiem obudowa nie jest pęknięta


Przy okazji wymiany płynów zauważyłem, że niestety obudowa pęknięta
:(

Taki altek kwalifikuje się do wymiany?


Góra
  
 
 
 Post #493090 Wysłany: 25 Lip 2011, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
na takim długo nie pojeździsz, pozostaje zakup nowego lub regenerowanego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493091 Wysłany: 25 Lip 2011, 19:20; 
 Temat postu:
Czy przy wymianie trzeba spuszczać czynnik z klimatyzacji?

I jaki alter zastosować? Przejrzałem szybko Allegro i są różne. Mam GP 1.4 z klimą. Im mocniejszy tym lepiej czy nie bardzo?


Góra
  
 
 
 Post #493092 Wysłany: 25 Lip 2011, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
bez klimy chyba słabsze montowali, jak masz klimę to mocniejszy potrzebny, nie trzeba nic spuszczać, wykręca się stary i wstawia drugi, pasek od razu najlepiej zmień


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493102 Wysłany: 25 Lip 2011, 19:55; 
 Temat postu:
EPER pokazuje, że ma być 70A


Góra
  
 
 
 Post #493161 Wysłany: 25 Lip 2011, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Mar 2010,
Posty: 29
Sprawdziłem i u mnie 95 A posiadam klimę -- 1.4 8V

_________________
2008 1.4 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493215 Wysłany: 26 Lip 2011, 06:56; 
 Temat postu:
Energy napisał(a):
Sprawdziłem i u mnie 95 A posiadam klimę -- 1.4 8V


Sprawdzałeś w EPER czy organoleptycznie?


Góra
  
 
 
 Post #493248 Wysłany: 26 Lip 2011, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 20 Lut 2010,
Posty: 25
U mnie podczas odpalania silnika w wilgotne dni (szczególnie rano) słychać dziwne dźwięki z okolic alternatora. Pasek się niby nie ślizga (nie jest to dźwięk piszczącego paska) nie świeci się mi żadna kontrolka. Kiedyś co prawda śmierdziało gumą czyli musiał się pasek chyba ślizgać ale raczej zdarza się to rzadko. Co to może być?

_________________
Grande Punto Active 1.4 77KM wrzesień 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493272 Wysłany: 26 Lip 2011, 12:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
może być łożysko, sprawdź obudowę to podstawa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493445 Wysłany: 26 Lip 2011, 21:04; 
 Temat postu:
A czy wszystkie alternatory mają tą samą obudowę/wymiary czy też różnią się zależnie od natężenia prądu?


Góra
  
 
 
 Post #493473 Wysłany: 26 Lip 2011, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1180
Pomógł: 9
Widze że nie tylko ja borykam sie z tym problemem :) już raz regenerowałem altak ale chyba teraz pokuszę sie o wymianę całego... Wymieniał ktoś ? jaki koszt samego alternatora? Może być i 70A ? bo z teog co sie doczytałem to chyba 50 bądz 55 mam w tej chwili.

_________________
minus do minusa plus do plusa a resztę na masę :E :E :E

[SPRZEDAM] Osłona słupka przedniego Grande Punto (flok, CA)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493705 Wysłany: 27 Lip 2011, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Mar 2010,
Posty: 29
taki--jeden napisał(a):
Energy napisał(a):
Sprawdziłem i u mnie 95 A posiadam klimę -- 1.4 8V


Sprawdzałeś w EPER czy organoleptycznie?


Sprawdziłem jaki faktycznie mam zamontowany :D

_________________
2008 1.4 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #496624 Wysłany: 09 Sie 2011, 21:05; 
 Temat postu:
Czy alternatory z poszczególnych wersji różnią się pomiędzy sobą obudowami? Mam dylemat co kupić. Upatrzyłem 90A ale nie widzę nigdzie informacji, czy będzie pasował do 1.4 8V z klimą.


Góra
  
 
 
 Post #497439 Wysłany: 13 Sie 2011, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 22
Cytuj:
Sprawdziłem jaki faktycznie mam zamontowany :D


A jak sprawdziłeś, bo u mnie od góry to widać tylko sprężarkę klimatyzacji?

_________________
Fiat 199 1.4 16V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO