You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #497950 Wysłany: 16 Sie 2011, 11:39; 
 Temat postu: nierówna praca silnika / wypadający zapłon / cewka?
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Warszawa i jej okolice :)
Rejestracja: 26 Paź 2009,
Posty: 4
Szanowni forumowicze,

piszę post, gdyż szukałem trochę na forum i trochę mnie zaniepokoiła ilość potencjalnych powodów mogących generować ten problem, który mnie się wydaje po prostu problemem z cewką.

Ale do rzeczy:

problemem jest nierówna praca silnika, szczególnie zauważalna na niskich obrotach (pytanie, czy na wyższych po prostu się tego już nie słyszy, mimo, iż problem występuje nadal?). Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Poza tym auto generalnie dobrze idzie.

Punto 98 1.1 55 z gazem (o ile to istotne).
przebieg 220tys.
filtr powietrza wymieniany na bieżąco, filtr paliwa również jakoś ostatnio.
w ubiegłym tygodniu wymienione świece i przewody wysokiego napięcia.
(przy okazji sprawdziłem ciśnienie w cylindrach takim czujnikiem wkładanym w świecę - jest o ile dobrze pamiętam ok. 7,5 tys. - ważne, że na wszystkich czterech cylindrach ciśnienie jest równe, więc to nie to).

ciekawostką jest wygląd świec - trzy "osmalone" na biało, jedna (2. lub 3. cylindra) na brązowo.

mechanik coś wspominał o wypadającym zapłonie i mogących pojawiać się mikro-wybuchach gazu, ale ja żadnych wybuchów nie słyszę, po prostu silnik nie pracuje równo.

pytanie zatem, czy uwzględniając powyższe informacje można stwierdzić, że do wymiany jest cewka.

przy okazji pytanie dodatkowe - czy w tym silniku w ogóle występuje kopułka zapłonowa (przerywacz), tak jak w silnikach, które mają jedną cewkę na wszystkie cylindry, czy skoro w punciaku są dwie cewki, to nie ma żadnego przerywacza, ew. wmontowany jest on w każdą z cewek z osobna (bo rozumiem, że jedna cewka odpowiada za 1. i 4. cylinder, a druga za 2. i 3. - zgadza się?)

zatem, co sądzicie? cewka? czy może być jeszcze coś innego? od czego zacząć? bo cewka magneti kosztuje 70zł, więc to nie dramat w razie czego.

_________________
Punto 1.1 SX 55KM 1998r. 220tys. km


Góra
 Profil  
 

 
 Post #498064 Wysłany: 16 Sie 2011, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
Na Twoim miejscu zamieniłbym miejscami cewki na próbę i sprawdził czy coś się zmieniło i czy przebarwienie przeniosło się na inną świecę.

P.S. Zapłonem steruje komputer , nie ma żadnych rozdzielaczy. W jednym momencie pojawia się iskra na dwóch świecach podłączonych do tej samej cewki

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO