You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 07:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #505864 Wysłany: 18 Wrz 2011, 20:56; 
 Temat postu: Remont silnika - dolnośląskie, Wrocław i okolice
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Witam.

Panowie, jest problem. Jako, że nie ma większych szans na trafienie dobrego silnika tak pomyślałem o remoncie generalnym.

Czy ktoś może polecić firmę, w której można byłoby zrobić remont silnika? Mój, jak zapewne wiecie, żre olej - 2l na jakieś 560-600km. Naciąłem się na to auto, ten silnik.

Chciałbym wykonać naprawę - prawdopodobnie wymiana gniazd zaworowych, planowanie głowicy, wymiana pierścieni i uszczelniaczy tak aby nie brał oleju i miał poprawną kompresję.

Więc pytam ponownie - czy ktoś z Was może polecić dobrą firmę, w której coś takiego można zrobić?


Pozdrawiam i dziękuję.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #505949 Wysłany: 19 Wrz 2011, 07:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Jeżeli silnik spala tyle oleju to nie wiem czy nie lepiej rozejrzeć się za jakimś silnikiem w dobrym stanie, będzie taniej niż robić remont silnika.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505965 Wysłany: 19 Wrz 2011, 09:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
_marcin00_ napisał(a):
Jeżeli silnik spala tyle oleju to nie wiem czy nie lepiej rozejrzeć się za jakimś silnikiem w dobrym stanie, będzie taniej niż robić remont silnika.


I tutaj leży pies. Właśnie nie jest taniej. Używany silnik kosztuje od 300 do nawet 1800 złotych - to raz. Dwa - kupując używany silnik, z niewiadomego źródła, gdy nie ma się pewnej okazji, kupuje się de facto kota w worku, czyli nie wiadomo czy nie kupimy jeszcze gorszego niż mamy aktualnie. Trzy - nikt z tych super sprzedawców z Allegro nie daje gwarancji na 3-6 miesięcy czy więcej, a jedynie śmieszne w stylu 10-14 dni.

Jest jeszcze jedno - przekładka silnika u mnie kosztuje 1000 złotych, gdy remont u znajomego w Warszawie - niestety nie wiem czy w ogóle tam dojadę - kosztuje 900 złotych (planowanie głowicy, wymiana gniazd zaworowych itd.), a w momencie, gdy mam wydać 1000 złotych na przekładkę silnika z niewiadomego źródła to wolę wykonać remont.

Czemu remont? BO po nim będę mieć silnik w idealnym stanie, jak z salonu - znajomemu również wszędzie odradzano, gdy poszedł mu pasek w Sienie i rozleciał się silnik - kolizyjny. Wykonał remont, auto do dziś jeździ rewelacyjnie, gdy wszyscy "mechanicy" (od zmiany koła...) doradzali swap silnika. To jest bzdura, gdy nie ma się silnika z pewnego źródła, a te z Allegro nie są w ogóle pewne - mógłbym pojechać na szrot ze swoim silnikiem, sprzedać go za 500 i ktoś inny od nich kupiłby później go za 800-1000 - te firmy rozbierają auta nie znając stanu sprzedawanych części.


Ps - zapomniałem o jednym. Cennik tych silników od 300 do 800 złotych to silniki gołe bez osprzętu! Cena swapa za silnik bez osprzętu jest jeszcze większa przy gołym!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505970 Wysłany: 19 Wrz 2011, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Nie mówiłem o silniku z allegro bo to zazwyczaj jest padaka, szukasz szrotu na którym stoi samochód, albo silnik z możliwością odpalenia.

Po strzeleniu paska masz tylko remont głowicy i silnik dalej jeździ jak wcześniej. U Ciebie jest o tyle gorzej że za te 900zł nie wiem czy uda się wyremontować zużyty silnik. Jak chcesz zrobić to porządnie to trzeba brać pod uwagę wszystko, a nie tylko remont polegający na wymianie uszczelniaczy/prowadnic zaworów. Wydaje mi się że, jakby wziąć pod uwagę honowanie cylindrów wymianę pierścieni, wymianę panewek i remont głowicy to 900zł to zdecydowanie za mało.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506040 Wysłany: 19 Wrz 2011, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Kupić zdrowy, świeży dół od Pandy albo GP i wyremontować swoją głowicę. Najpewniejsza i najtańsza opcja. Remont silnika taki z prawdziwego zdarzenia z nowymi tłokami, pierścieniami, honowaniem cylindrów i remontem głowicy wyjdzie strzelam ze 3000zł albo i lepiej.
Do tego jeszcze majstry potrafią to często spier.....

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506058 Wysłany: 19 Wrz 2011, 16:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
2rotor napisał(a):
Kupić zdrowy, świeży dół od Pandy albo GP i wyremontować swoją głowicę. Najpewniejsza i najtańsza opcja. Remont silnika taki z prawdziwego zdarzenia z nowymi tłokami, pierścieniami, honowaniem cylindrów i remontem głowicy wyjdzie strzelam ze 3000zł albo i lepiej.
Do tego jeszcze majstry potrafią to często spier.....


Pytałem w ASO - między 3000,a 5000 i ta druga kwota jest, gdy padły tłoki - sam tłok kosztuje 460 złotych.


Nie chcę kupować "dołów" bo się na tym nie znam - już raz pod kontrolą mechanika, w zakładzie diagnostycznym udało się mnie naciąć na to auto, ten silnik, a mechanik nic nie wykrył.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506190 Wysłany: 20 Wrz 2011, 09:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
No jak nie chcesz kupować używki to musisz wybulić parę tysi bo tanio i dobrze to nikt Ci nie zrobi.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506206 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
bunczu napisał(a):
żre olej - 2l na jakieś 560-600km

Lepiej niż mój japoński złom. :E

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506207 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
buladag napisał(a):
Lepiej niż mój japoński złom. Szczerbol


No to jest przesada, za samochodem musi się ciągnąć gęsty niebieski dymek cały czas.

bunczu napisał(a):
już raz pod kontrolą mechanika, w zakładzie diagnostycznym udało się mnie naciąć na to auto, ten silnik, a mechanik nic nie wykrył


I to mnie zastanawia co to za "mechanik" jak nie zauważył dymu z rury wydechowej, przy takich ilościach oleju to już widać jak na dłoni że silnik to kaplica, nawet zalany motodoktorem czy innymi wynalazkami będzie dymił.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506215 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
_marcin00_ napisał(a):
No to jest przesada, za samochodem musi się ciągnąć gęsty niebieski dymek cały czas.


Nie ciągnie się. Nie ma żadnego dymu.

Cytuj:
I to mnie zastanawia co to za "mechanik" jak nie zauważył dymu z rury wydechowej, przy takich ilościach oleju to już widać jak na dłoni że silnik to kaplica, nawet zalany motodoktorem czy innymi wynalazkami będzie dymił.


Jak mówiłem - nie ma żadnego dymu z rury. Nie ma chmury. Piłując silnik na luzie również nie ma chmurki - żadnej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506217 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Skoro nie ma to może układ wydechowy jest nieszczelny albo masz gdzieś wyciek?
U mnie przy apetycie 1l/~2500km też nie kopci, ale u Ciebie zjada kilka razy więcej. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506218 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Może katalizator wszystko wyłapuje ;) :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506219 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 818
Pomógł: 4
remont silnika to koszt kolo 4 tys
ja osobiscie majac seicento mialem taki dylemat
mam goscia ktory sprzedaje pewne silniki bo kupilem do sc od niego silnik
chcial 1000 zl za silnik niewiem ile do punta chce To link do sklepu http://zaak.pl/
co do przekladki zrobilem ja sam w garazu wiec sam tez dasz rade


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506221 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
buladag napisał(a):
Skoro nie ma to może układ wydechowy jest nieszczelny albo masz gdzieś wyciek?
U mnie przy apetycie 1l/~2500km też nie kopci, ale u Ciebie zjada kilka razy więcej. :P


Nie rozumiesz. Gdyby nawet był nieszczelny to i tak z któregoś miejsca miałbym dym, chmurę - nie ma czegoś takiego, czego sami mechanicy nie rozumieją, a jeśli chodzi o wyciek oleju to go nie gubi, po jeździe pod autem nie ma plam.

[ Dodano: 20 Wrz 2011 11:57 ]
coffe napisał(a):
remont silnika to koszt kolo 4 tys
ja osobiscie majac seicento mialem taki dylemat
mam goscia ktory sprzedaje pewne silniki bo kupilem do sc od niego silnik
chcial 1000 zl za silnik niewiem ile do punta chce To link do sklepu http://zaak.pl/
co do przekladki zrobilem ja sam w garazu wiec sam tez dasz rade


Nie dam bo nie mam garażu, nie mam podnośnika, nie mam lewarka, a silnika ręcznie z punto nie uniosę...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506224 Wysłany: 20 Wrz 2011, 12:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 818
Pomógł: 4
potrzeba tylko garaz i cos takiego http://allegro.pl/ruchcug-wciagarka-na- ... 08284.html i robisz cuda :] Auta niepodnosisz wyjmujesz silnik gora
niestety w sc musialem wyjac dolem :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506238 Wysłany: 20 Wrz 2011, 13:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
bunczu napisał(a):
Gdyby nawet był nieszczelny to i tak z któregoś miejsca miałbym dym, chmurę - nie ma czegoś takiego, czego sami mechanicy nie rozumieją, a jeśli chodzi o wyciek oleju to go nie gubi, po jeździe pod autem nie ma plam.


Jeżeli tak jest to gdzie olej ubywa?

Są tylko 3 możliwości:
* bardzo nieszczelny silnik i po nim się leje (ale piszesz że nie)
* nieszczelna komora spalania (głowica, pierścienie, tłoki, panewki itp.) - byłoby widać dużo dymu z wydechu
* walnięta UPG i masz majonez w chłodnicy i misce olejowej.

Sprawdzałeś co masz w chłodnicy?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506240 Wysłany: 20 Wrz 2011, 13:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
_marcin00_ napisał(a):
bunczu napisał(a):
Gdyby nawet był nieszczelny to i tak z któregoś miejsca miałbym dym, chmurę - nie ma czegoś takiego, czego sami mechanicy nie rozumieją, a jeśli chodzi o wyciek oleju to go nie gubi, po jeździe pod autem nie ma plam.


Jeżeli tak jest to gdzie olej ubywa?

Są tylko 3 możliwości:
* bardzo nieszczelny silnik i po nim się leje (ale piszesz że nie)
* nieszczelna komora spalania (głowica, pierścienie, tłoki, panewki itp.) - byłoby widać dużo dymu z wydechu
* walnięta UPG i masz majonez w chłodnicy i misce olejowej.

Sprawdzałeś co masz w chłodnicy?


1.Nie leje.
2.Nie ma dymu.
3.Nie wiem co masz na myśli mówiąc o majonezie, w chłodnicy jest płyn chłodniczy i nic więcej.

4. Auto przepala olej - po dłuższej trasie, otwierając korek od wlewu oleju, z otworu leci lekki biały dymek, który ustaje przy ostudzeniu silnika, a i którego nie ma jeżdżąc przy niskiej temperaturze.

5. Kompresja na zdjętych świecach - 4 bary, a powinno być 10/12.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506245 Wysłany: 20 Wrz 2011, 13:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
bunczu napisał(a):
4. Auto przepala olej - po dłuższej trasie, otwierając korek od wlewu oleju, z otworu leci lekki biały dymek, który ustaje przy ostudzeniu silnika, a i którego nie ma jeżdżąc przy niskiej temperaturze.


Skoro przepala to musi dymić no nie da się inaczej. Palony olej silnikowy zawsze dymi, ilość dymu zależy od ilości oleju który się spala.

Cytuj:
5. Kompresja na zdjętych świecach - 4 bary, a powinno być 10/12.


To dziwne, że przy tak niskiej kompresji jeszcze odpala, ale potwierdza to że olej dostaje się przez nieszczelne pierścienie do cylindrów i jest tam spalany. Chyba że wypalone są gniazda zaworów i dlatego nie trzyma ciśnienia.

bunczu napisał(a):
3.Nie wiem co masz na myśli mówiąc o majonezie, w chłodnicy jest płyn chłodniczy i nic więcej.


Zmieszany płyn chłodniczy z olejem po awarii uszczelki pod głowicą przypomina typowy, trochę brudny majonez.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Ostatnio edytowany przez _marcin00_, 20 Wrz 2011, 13:45, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #506246 Wysłany: 19 Sty 2012, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
_marcin00_ napisał(a):

To dziwne, że przy tak niskiej kompresji jeszcze odpala, ale potwierdza to że olej dostaje się przez pierścienie do cylindrów i jest tam spalany.


Zmieszany płyn chłodniczy z olejem po awarii uszczelki pod głowicą przypomina typowy, trochę brudny majonez.


1. Dwa cylindry pracują poprawnie, są problemy z odpaleniem, ale po odpaleniu - gdy nadpali paliwo - odpala za każdym razem, nawet na chłodzie i po dużym postoju.

2. Nie ma, czysto.

[ Dodano: 19 Sty 2012 17:51 ]

Panowie, temat do zamknięcia.


Dzięki koledze pies86 mój Punciak został uratowany od przerobu na żyletki. Piotrek, jeszcze raz serdecznie dziękuję.

BTW - handlarze dawali mi za niego ledwo 1000...tłumacząc, że jest biały (zabawne jest to, że sami wsadziliby tam silnik ze szrotu i pogonili go za ponad 2000, bo auto blacharsko idealne, a dodatkowo z oc i przeglądem na rok - dlatego tak bardzo mnie ściskało na myśl o tym, że pójdzie na przemiał jeśli nie znajdę silnika do niego) :E

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO