|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 07:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Dave |
#217687 Wysłany:
10 Lut 2009, 20:31; Temat postu: Zawór upustowy turbo |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Witam!
Ostatnio przeglądałem kilka filmów na youtube, na których mozna zobaczyć i posłuchać syczące zawory upustowe w GP (wersje silnikiem turbo oczywiście). Czy ktoś z Was instalował w swoim samochodzie coś takiego? Jaki jest koszt i zakres ingerencji mechanicznej?
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PiotrT |
#219626 Wysłany:
16 Lut 2009, 10:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 132
|
Raczej nie znajdziesz pomocy.
Wszystkie T-Jety na forum są jeszcze na gwarancji, a montaż blow-off'a jest na tyle widoczny że każda wizyta w ASO powodowała by jej utratę.
Co do zakresu zmian, to montaż zaworu ma sens kiedy robione są inne zmiany - przede wszystkim zwiększane ciśnienie doładowania.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#278595 Wysłany:
10 Sie 2009, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Tutaj bym się nie zgodził, że montaż takiego zaworu ma sens tylko przy podnoszeniu ciśnienia doładowania. Przecież taki zawór jest zainstalowany fabrycznie a jego zmiana miałaby przyczynić się wyłącznie do podniesienia jego "słyszalności". Co do gwarancji to nie jestem pewny. Można np. zainstalować zawór od Abartha w autoryzowanej stacji.
Nie chcę zakładać nowego tematu więc dopisze tutaj. Ostatnio widziałem we Fiacie Uno Turbo i Lanci Delta Integrale analogowe wskaźniki ciśnienia doładowania. Czy w GP (wersji turbo oczywiście) można podpiąć taki wskaźnik? Niektóre wersje komputera GP mają wskaźnik doładowania ale... tylko cyfrowy wg mnie niezbyt ciekawy z wyglądu a i jego dokładność pozostawia sporo do życzenia. Tak więc zwykły, mały analog ze wskzówką byłby miłym dodatkiem 
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
johnyRLR |
#279453 Wysłany:
13 Sie 2009, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 27 Wrz 2008, Posty: 54
|
Możesz tak samo jak do kazde auta i nie koniecznie z turbo. W wolnossakach pokazuje podciśnie a w turbo doładowanie. Montaż prosty-podpinasz pod podcisnienie-w turbo nadciśnienie i jazda 
_________________ www.projektsafari.pl
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#279464 Wysłany:
14 Sie 2009, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Bez turbo to uważam jest bez sensu. No chyba, że ktoś lubi choinkę  Przy obecnej turbinie przynajmniej widać jak ją kręcić. Fajnie to napisałeś... podpiąć i po sprawie. A da radę więcej szczegółów? Co najlepiej podpiąć (jaki wskaźnik, może jakiś typ), gdzie konkretnie podpiąć (jak wygląda instalacja czegoś takiego najlepiej konkretnie w GP, czy nie trzeba pruć połowy samochodu albo wiercić dziur w tapicerce  ) itd.
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
johnyRLR |
#279466 Wysłany:
14 Sie 2009, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 27 Wrz 2008, Posty: 54
|
Nie wiem jak dokładnie wygląda to w Twoim silniku, ale ogólnie podpina się wężyk-który masz w zestawie z zegarem, pod podciśnienie-któreś z wyjść przed przepustnicą. Robisz trójnik i wpinasz się przewodem od zegary. DO zegara musisz jeszcze doprowadzic prąd pod podświetlanie-najlepiej od podświetlania deski rozdzielczej zeby sie włączał jak światła się włączają-tzn ty je włączasz  no i musisz gdzies to zamontować, wiec albo słupek, albo jakies tajemne miejsce. Jeśli chodzi o firmy zo zalezy ile chcesz na to kasy wydać. Tanie są auto guade czy jakos tak bo kupisz za 60zł zegar i mysle ze do seri wystarczy. Bardziej precyzyjny Greedy ale kosztuje ok 800zł. Ja mam taki w Bravo HGT Turbo i jest dokładniejszy ale dużo droższy. pozdro
_________________ www.projektsafari.pl
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#279734 Wysłany:
15 Sie 2009, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
A czy Ty w HGT miałeś tego typu wskaźnik seryjnie? Zastanawiam się czy nie ma takiego wskaźnika np. w GP Abarth. Wtedy byłoby skąd podpatrzeć gotowe rozwiązania a może nawet ASO coś takiego by zamontowało. Miałoby to swoje zalety  Szczególnie w temacie gwarancji. Bo jednak trzeba tam pogrzebać w "rurkach z ciśnieniem".
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
johnyRLR |
#279823 Wysłany:
16 Sie 2009, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 27 Wrz 2008, Posty: 54
|
W HGT\nie bylo seryjnie bo HGT nie wychodzilo seryjnie z turbo  ja uturbilem auto. Mozliwe ze Abarth na wskaznik seryjnie.
_________________ www.projektsafari.pl
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#279933 Wysłany:
16 Sie 2009, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Rozumiem. Tylko, że z tego co udało mi się ustalić Abarth (i chyba jeszcze jakaś wersja GP) ma wskaźnik doładowania zrealizowany za pomocą wyświetlacza komputera pokładowego. Takiego czegoś nie zrobię chyba, że wymieniłbym komp. razem z wyświetlaczem. Zresztą takie rozwiązanie raczej nie przypadło mi do gustu. Wskaźnik analogowy ma swój urok (i precyzję). Zdaje się, że ASO jednak nie będzie pomocne (ale zapytam).
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#502850 Wysłany:
04 Wrz 2011, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
Podepnę się pod temat.
Czy da się zamontować blow-off'a w 1.4 16v 95KM ?
Jeśli tak to w którym miejscu go dać?
Chodzi mi tylko o efekt "syczenia".
|
|
Góra |
|
 |
Szefo444 |
#502853 Wysłany:
04 Wrz 2011, 18:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
A ma turbo ten samochód??
_________________ Punto GT 1.4 Turbo custom
Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...
Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#502862 Wysłany:
04 Wrz 2011, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Sebooo napisał(a): Podepnę się pod temat.
Czy da się zamontować blow-off'a w 1.4 16v 95KM ? Jeśli tak to w którym miejscu go dać? Chodzi mi tylko o efekt "syczenia".
A w którym miejscu masz tam nadciśnienie?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#502887 Wysłany:
04 Wrz 2011, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
2rotor napisał(a): A w którym miejscu masz tam nadciśnienie
jak to? to nie wiesz?
w 4 takich okrągłych z gumy ...... no jak im tam........
o mam juz sobie przypomniałem ....opony:)
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#502929 Wysłany:
04 Wrz 2011, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#502933 Wysłany:
04 Wrz 2011, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
Sebooo napisał(a): Czy da się zamontować blow-off'a w 1.4 16v 95KM ?
jak nie masz turbo to niema co ci syczeć
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#502935 Wysłany:
04 Wrz 2011, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#502937 Wysłany:
04 Wrz 2011, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
proszę 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#506202 Wysłany:
20 Wrz 2011, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#506208 Wysłany:
20 Wrz 2011, 11:15; Temat postu: |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
ciekawe jak to wyglada jesli w gre wchodzi ropniak? moze ktoś wie?
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#506209 Wysłany:
20 Wrz 2011, 11:17; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#506210 Wysłany:
20 Wrz 2011, 11:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ciśnienie to jedno, ale z dieslami też był jeszcze jakiś inny problem, nie wiem czy we wszystkich, ale chyba o brak typowej przepustnicy chodziło.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#554287 Wysłany:
01 Mar 2012, 18:06; Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#554650 Wysłany:
02 Mar 2012, 18:36; Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#554746 Wysłany:
02 Mar 2012, 21:49; Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
Szefo444 |
#554791 Wysłany:
02 Mar 2012, 23:18; Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
Wpisz na allegro blow off i będziesz wiedział jakie są ceny 
_________________ Punto GT 1.4 Turbo custom
Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...
Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|