|
Obecny czas: 15 Maj 2025, 06:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
639 |
#177013 Wysłany:
05 Paź 2008, 13:50; Temat postu: Koło Dwumasowe |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Witam
Przeglądając rózne fora znalazlem sporo ciekawych postów dotyczących KOŁA DWUMASOWEGO. ciekawe urządzenie pełniące funkcje "emilinatora drgan". i jak to w zyciu bywa czesto lubi padac  a objawy są rózne:
- piski podczas odpalania
- drgania calej budy
- i wiele wiele innych
cena takiego koła klasuje się od 1500 w góre  i w przypadku jego wymiany nalezy wymienic tez kompletne sprzęgło co daje ogromna kwote
na szczęscie firma Valeo wymyslila tanszy patent w skład którego wchodzi : "zwykłe koło zamachowe i wzmocnone sprzęgło z rozbudowanym tłumikiem drgan skrętnych"
http://www.valeoservice.com/html/poland ... CDA5CDD84C
w Punciakach koła 2masowe z tego co wyczytalem są stosowane tylko w ropniakach.
czy którys z posiadaczy ropopija mial do czynienia z zagadnieniem 2Masowego KOŁA ZAMACHOWEGO?
zapraszam do dyskusji
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dziq78 |
#179329 Wysłany:
13 Paź 2008, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 16 Paź 2007, Posty: 55
|
O ile się nie mylę to "dwumas" jest w JTD a w DS zwykłe koło zamachowe.
_________________ Fiat Punto II 1.9D 60KM 2001
190950km (2.02.2009 r.) - ostatnia wizyta na forum
~212000km (02.12.2010 r.) - w ogóle mało jeżdżę
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#179451 Wysłany:
14 Paź 2008, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Ja wymieniałem je jak kupiłem auto bo biło >a narazie mam spokój
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
oli7 |
#344525 Wysłany:
13 Mar 2010, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 17
|
[/quote]
A mógłyś napisać jaki to koszt i czy wymieniles tylko kolo czy całe sprzeglo?
_________________ Punto II 1.9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#344639 Wysłany:
14 Mar 2010, 12:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Różnie to nazywają mnie chodzi o "tłumik drgań skrętnych" który jest widoczny po otwarciu maski z lewej strony (największe koło po którym idzie pasek wielorowkowy) Za koło w serwisie dałem coś około 450zł a mechanik wziął parę groszy(i po problemie na jakieś 60kkm)
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
pacos |
#507842 Wysłany:
27 Wrz 2011, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 20 Lut 2011, Posty: 173
|
A ja mam takie pytania dwa, czy jezeli dwumas padnie to mozna go wymienic na zwykle kolo jednomasowe tak jak to robia wlasciciele aut z silnikami TDI?
Oraz czy podczas wymiany dwumasy trzeba wymieniac sprzeglo jezeli jest w miare nowe?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#507845 Wysłany:
27 Wrz 2011, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
And |
#529237 Wysłany:
15 Gru 2011, 01:27; Temat postu: Re: Koło Dwumasowe |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 24 Lip 2011, Posty: 119 Pomógł: 1
|
Parę miesięcy temu, przy wymianie sprzęgła, mechanik powiedział, że dwumas ma luz na 4 ząbki. Stwierdziłem, że zostawiam. Objawy jakie towarzyszą takiemu zużyciu (u mnie oczywiście) to: drżenie kierownicy na wolnych obrotach, delikatne dzwonienie z przodu podczas jazdy, a podczas odpalania i gaszenia silnika, następuje lekkie szarpnięcie budą. Myślę, że jeszcze trochę pojeżdżę z tą dwumasą, bo praktycznie oprócz ww dolegliwości, nic specjalnego się nie dzieje.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|