You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #510081 Wysłany: 09 Paź 2011, 17:26; 
 Temat postu: zwarcie w uk?adzie ch?odzenia2
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
Witam, otó? ostatnio moja kropka zagotowa?a si? na ?rodku miasta... Dojecha?em do domu i stwierdzi?em ?e wiatrak na ch?odnicy si? nie kr?ci mimo i? silnik jest gor?cy. Sprawdzi?em bezpiecznik - okaza? si? spalony, wyj??em przewody zasilaj?ce wiatrak i niestety okaza?o si? ?e dotyka?y rury od ch?odnicy i od temperatury zgrza?y si? w jeden przewód... uzna?em ?e to przyczyna problemu, tak wi?c kable odizolowa?em od siebie, wsadzi?em ?wie?y bezpiecznik i ku mojemu zdziwieniu wiatrak zaczyna si? kr?ci? ( mimo i? silnik zimny, auto sta?o ca?? noc ) no wi?c wiatrak pokr?ci? si? z oko?o 30-40sekund... i wywali?o bezpiecznik... polecia? lekki dymek z przewodów które izolowa?em...

Moje pytanie do was czy to normalne ?e wiatrak kr?ci si? mimo i? autko jest zimne. Co jeszcze mo?e doprowadza? do zwarcia?

Dzi?ki z góry pozdro


Góra
 Profil  
 

 
 Post #510087 Wysłany: 09 Paź 2011, 18:02; 
 Temat postu: zwarcie w układzie chłodzenia?
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
Witam, otóż ostatnio moja kropka zagotowała się na środku miasta... Dojechałem do domu i stwierdziłem że wiatrak na chłodnicy się nie kręci mimo iż silnik jest gorący. Sprawdziłem bezpiecznik - okazał się spalony, wyjąłem przewody zasilające wiatrak i niestety okazało się że dotykały rury od chłodnicy i od temperatury zgrzały się w jeden przewód... uznałem że to przyczyna problemu, tak więc kable odizolowałem od siebie, wsadziłem świeży bezpiecznik i ku mojemu zdziwieniu wiatrak zaczyna się kręcić ( mimo iż silnik zimny, auto stało całą noc ) no więc wiatrak pokręcił się z około 30-40sekund... i wywaliło bezpiecznik... poleciał lekki dymek z przewodów które izolowałem...

Moje pytanie do was czy to normalne że wiatrak kręci się mimo iż autko jest zimne. Co jeszcze może doprowadzać do zwarcia?

Dzięki z góry pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510201 Wysłany: 10 Paź 2011, 09:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
posprawdzaj dokładnie te kabelki a najlepiej wymień na nowe bo może robić zwarcie w innym miejscu.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510275 Wysłany: 10 Paź 2011, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
No taki mam zamiar - zamówiłem już wiązkę w sklepie...130zł... Mam nadzieję że to rozwiąże problem. BTW czy termostat może być winny temu że załącza wiatrak na zimnym silniku?

_________________
>>>>>KROPSON BURY<<<<<

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510286 Wysłany: 10 Paź 2011, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
ale jak zimnym? czy po paru godzinach stania auta i przy odpaleniu od razu działa wiatrak to nie, a jak powiedzmy po przejechaniu kilku kilometrów to tak.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510299 Wysłany: 10 Paź 2011, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
auto stoi całą noc w garażu, nie odpalam go, nawet stacyjka nie jest przekręcona, tylko podłączam aku i od razu zaczyna kręcić.... Czyżby termo wariował i robił mi zwarcie?

BR

_________________
>>>>>KROPSON BURY<<<<<

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510303 Wysłany: 10 Paź 2011, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
tak masz gdzieś zwarcie na kablach do wiatraka.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510360 Wysłany: 10 Paź 2011, 23:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Warto zastanowić się, czy czujnik w chłodnicy nie został uszkodzony przez to zwarcie. Może cały czas zamyka obwód. Termostat działa wyłącznie mechanicznie, więc nie może powodować zwarcia. To samo tyczy się silniczka wentylatora. Czy nie ucierpiał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510491 Wysłany: 11 Paź 2011, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
Witajcie, wymieniłem przewód na nowy, generalnie wiatrak już sam się nie załącza przy zimnym silniku, zrobiłem krótką przejażdżkę i bezpiecznika nie wywala,ale wiatrak się nie włączył - myślę że to raczej spowodowane tym iż silnik się nie nagrzał ( tak myślę ) skoro on dopiero przy 94stopniach ma się włączyć. No zobaczymy mam głęboką nadzieję że to koniec moich problemów z chłodzeniem.

Dzięki za wszystkie wpisy, pozdrawiam

_________________
>>>>>KROPSON BURY<<<<<

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510505 Wysłany: 11 Paź 2011, 20:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
masz wskaźnik temp.? może faktycznie się nie zagrzał.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510653 Wysłany: 12 Paź 2011, 13:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Nałęczów
Rejestracja: 03 Paź 2011,
Posty: 105
nie spamuj :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510654 Wysłany: 12 Paź 2011, 13:53; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Bury: nie zakładaj 10 takich samych tematów. Ani nawet 2. Następnym razem sypną się ostrzeżenia!

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510694 Wysłany: 13 Paź 2011, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
Chciałbym zwrócić uwagę na ważny fakt, mianowicie temat zakładam zaraz po sobotnim "odrodzeniu" forum.... Nie mam pojęcia czemu założyło się 10 moich tematów. Tak czy inaczej nie zrobiłem tego umyślnie, i przepraszam wszystkich.

PS niestety mam deskę rozdzielczą z zegarkiem....więc nie mogę obserwować temperatury na bieżąco...
Więc jeżeli jednak coś jest nie tak i wiatrak się nie załącza pozostaje tylko czekać aż się zagotuje znowu, wtedy będzie wiadomo że się nie kręci.....

[ Dodano: 13 Paź 2011 16:33 ]
Witajcie ponownie, otóż problem z chłodzeniem cz.2 Dziś stałem trochę w korku, i po dojechaniu do domu bezpiecznik był spalony.... ( ręce opadają ) no więc wsadziłem nowy bezpiecznik i włączyłem silnik patrząc co się pod tą maską dzieje i tak po chwili wiatrak się włączył i kręcił dłuższą chwilę, zgasiłem silnik wiatrak kręcił się jeszcze chwilę i zatrzymał się, następnie w okolicy wiatraka unosiła się odrobina dymu, bezpiecznik jest cały.... czyżby sam silnik wiatraka robił mi zwarcie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510929 Wysłany: 13 Paź 2011, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
bardzo możliwe że silnik wiatraka kończy swój żywot.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510976 Wysłany: 13 Paź 2011, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Proponuje rzucić okiem jak obraca się sam wentylator ( ręką, przy zimnym silniku). Czy nie zacina się po wykonaniu np. niewielkiego obrotu, lub obrót jest bardzo utrudniony)? Może powoli kończą żywot łożyskowania wirnika wentylatora. Nadmierne obciążenie tego elementu ( spowodowane przez trudności z wykonaniem obrotu przez silnik) prowadzi do wypalenia przewodów i zadziałania bezpiecznika. Kontroli trzeba poddać też samo podłączenie elektryczne wentylatora ( czy wtyka jest dobrze i do końca założona, a styki czyste). Ostatnio w Peugeocie 206 miałem przypadek, gdy zasilanie przychodziło na wentylator, który był tak zatarty, że się nie obracał, bezpiecznik nie się nie wyzwolił a z wnętrza wentylatora wydobywała się chmurka dymu. :wink:

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511045 Wysłany: 13 Paź 2011, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Bury już napisałem, że silniczek wiatraka może być uszkodzony. Jak, bodajże 30 A, bezpiecznik wywala, to wyobraż sobie jaki musi płynąć prąd.
W końcu akumulator wykończysz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511080 Wysłany: 14 Paź 2011, 09:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
Witajcie, dzięki za wszystkie odpowiedzi. Przedzwonie dziś do sklepu i dowiem się ile kosztuje nowy silnik ( mam nadzieję że można kupić go bez śmigła i ramki ) Jeszcze pytanie do was, czy ktoś słabo znający się na samochodach jest w stanie wymienić taki silnik? Czy to raczej zajęcie dla mechanika samochodowego?

_________________
>>>>>KROPSON BURY<<<<<

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511083 Wysłany: 14 Paź 2011, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Bury napisał(a):
czy ktoś słabo znający się na samochodach jest w stanie wymienić taki silnik? Czy to raczej zajęcie dla mechanika samochodowego?

Jak masz śrubokręt, odpowiedni klucz i nie masz 2 lewych rąk to dasz radę ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511103 Wysłany: 14 Paź 2011, 10:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Wymieniałem nie tak dawno silniczek z całym osprzętem. Można kupić sam silniczek, ale różnica w cenie nie jest tak duża. Kupując nowy, masz wszystko wyważone. Z dostawą zapłaciłem 160 zł. Wygląda na to, że silniczek wentylatora dostał przebicia, czy nawet izolacja została nadtopiona, ale to należy sprawdzić.
W dziale zrób to sam masz o tym trochę napisane [ mojego autorstwa].


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511889 Wysłany: 17 Paź 2011, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 61
Panowie tak na szybko

http://moto.allegro.pl/silnik-wentylatora-chlodnicy-punto-1-i1872301858.html

będzie pasował ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #512011 Wysłany: 17 Paź 2011, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
tak pasuje.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #512143 Wysłany: 18 Paź 2011, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Wszystko zależy jaką masz ośkę. Poza tym są silniczki, które mają 80 W i te słabsze 50 W.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO