You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 17:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #51908 Wysłany: 08 Paź 2007, 12:03; 
 Temat postu: Nie odpala
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 19 Sie 2007,
Posty: 38
Witam. Znów mam problem. Mam punto 1.1 z 95 roku i nie chce mi gnojek odpalić. Ma pełen bak, normalnie nim jeździłęm, paski są a jak próbuje go odpalić to tylko słychać przeskok iskry a silnik sie nie kręci. Czy ktoś może wie co to może być??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #51910 Wysłany: 08 Paź 2007, 12:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
Silnik nie chce zapalic.

Silnik nie kreci mimo ze rozrusznik dziala.
Przyczyny:
Rozladowany akumulator (naladowac, uzyc innego lub zapalic na pych), brak styku na klemach akumulatora (korozja), defekt polaczenia masy akumulatora do nadwozia, tasma masy laczaca silnik z nadwoziem uszkodzona, lub utracila styk, defekt przewodow rozrusznika lub cewki, selektor automatycznej skrzyni w zlej pozycji, lub wadliwy przelacznik inhibitora (?), wadliwy przelacznik zaplon/rozrusznik, uszkodzenie mechaniczne (zatarcie, zakleszczenie), wewnetrzne uszkodzenie rozrusznika lub cewki.

Rozrusznik obraca walem powoli.
Przyczyny:
Czesciowo rozladowany akumulator (j.w), brak styku na klemach (korozja), defekt polaczenia masy akum. do nadwozia, utracona masa silnika (uszkodzona tasma), defekt przewodow rozrusznika, lub cewki, Wewnetrzne uszkodzenie rozrusznika (zwarcie na zwojach).

Rozrusznik kreci, ale silnik nie.
Przyczyny:
Zakleszczenie kola zebatego rozrusznika w tuleji, zeby kola zamachowego uszkodzone (wylamane lub starte), poluzowanie srub mocowania rozrusznika.

Silnik kreci sie normalnie ale nie chce zapalic
Przyczyny:
Zniszczone lub stare swiece zaplonowe, kable wysokiego napiecia, kopulka aparatu zaplonowego, brudne styki lub niewlasciwe ustawienia przerw w aparacie zaplonowym, brak paliwa w zbiorniku, problem z dostarczeniem paliwa, slabe otwarcie przepustnicy (zimny silnik), lub zbyt duze otwarcie przepustnicy, uszkodzone lub zle ustawione przerwy na swiecach (wymienic swiece, lub wyciagnac stare, wyczyscic i ustawic przerwy ponownie), inny problem z zaplonem, slaba kompresja, powazne uszkodzenie mechaniczne (np. uszkodzenie walka rozrzadu).

Silnik zapala ale zaraz gasnie.
Przyczyny:
Slabe otwarcie przepustnicy (zimny silnik), "falszywe" powietrze wchodzace do gaznika lub ukladu dolotowego, defekt rezystora balastowego(?), lub inny defekt zaplonu.

# Silnik zgasl i nie chce zapalic.

Silnik zgasl nagle - problem z zaplonem
Przyczyny:
Poluzowane lub rozlaczone kable niskiego napiecia, mokre przewody wysokiego napiecia, lub kopulka aparatu zaplonowego (np po wjechaniu w kaluze), defekt cewki lub kondensatora (sprawdzic iskre), inny problem z zaplonem.

Silnik przerywal zanim zgasl - problem z paliwem
Przyczyny:
Brak paliwa, uszkodzenie pompy paliwa lub zapchany filtr paliwa, zatkany odpowietrzacz zbiornika paliwa (slyszalny glosny syk przy odkrecaniu korka), zakleszczenie zaworu iglicowego w gazniku, zapchane dysze w gazniku (zanieczyszczone paliwo), inny problem ukladu paliwowego.

Silnik zgasl - pozostale przyczyny:
Powazne przegrzanie silnika, powazne uszkodzenie mechaniczne (np. walka rozrzadu).

# Przegrzewanie silnika.

Zapalona kontrolka zaplonu (ladowania):
Luzny, lub zerwany pasek klinowy - naciagnac lub wymienic.

Kontrolka zaplonu nie swieci sie:
Przyczyny:
Wyciek plynu chlodzacego (wewnatrz, lub na zewnatrz), defekt termostatu, niski poziom oleju, zapieczone hamulce, zapchana chlodnica, elektryczny wiatrak nie dziala prawidlowo, zapchane kanaly wodne w silniku, zle ustawiony zaplon, wadliwe dzialanie automatyki, zbyt uboga mieszanka

moze to na coś naprowadzi (z jakiejś strony )

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52045 Wysłany: 08 Paź 2007, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zawiercie
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 69
dałeś czadu szacunek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #66667 Wysłany: 24 Lis 2007, 11:16; 
 Temat postu: nie odpalał ;)
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 19 Sie 2007,
Posty: 38
No i sprawa się wyjaśniła... drodzy koledzy i koleżanki przyczyną był poluzowany kabelek elektromagnesu w rozruszniku<tak mi to wytłumaczył elektromechanik> koszt naprawy 50 zł... czas 25 minut... cóż może ktoś powie że szkoda kasy ale ja na elektromechanice się nieznam a teraz mam kropka sprawnego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #167112 Wysłany: 09 Wrz 2008, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 8
panowie - walczyłem z akumulatorem ponad pol roku - wymiana akumulatora , prostowniki cuda wianki. badanie elektryki i okazało się całkiem przez przypadek że winowajca jest TYLNA LAMPKA W BAGAŻNIKU. okazuje sie ze nie jestem jedynym który mia z tym problem. Z racji ze ejst ono w bagażniku ledwo co go widac nawet w całkowitej ciemności stad sprawdzcie czy plastiki nie sa ciepłe.
Winowajca to uszkodzony czynnik zamknięcia tylnej klapy

problem wyeliminowany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206309 Wysłany: 08 Sty 2009, 23:52; 
 Temat postu: Problem!!!
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
Otoz kropas dzisiaj omowil posluszenstwa. zapalilem go i po chwili zgasl i nie moge go zapalic a pod maska smierdzi paliwem. Kolo wtrysku widac jak by tam cieklo i od czego by tu zaczac..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206394 Wysłany: 09 Sty 2009, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
No to zacznij od zlokalizowania tego wycieku i jego zlikwidowania. Być może po prostu za mało paliwa dochodziło do gaźników i nie miał czym kręcić...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208453 Wysłany: 15 Sty 2009, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
hehe... paliwem smierdzialo bo sie zalewał a przyczyna nieodpalajacego silnika to zbyt rozciagniety pasek. rozrzad sie przestawil teraz jest ok


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274049 Wysłany: 21 Lip 2009, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 186
witam,

Mam taki problem: auto jeździło, potem postało dwa dni i już nie odpaliło. Najpierw świeciły się kontrolki, nie działał centralny i nie kręcił rozrusznik.

Odszedłem na chwilę od auta a kiedy wróciłem to grało radio ale tak, że panel się nie świecił. Dodam, że na bank radio wyłączyłem po ostatniej jeździe.

Po kilku przełączeniach kluczyka rozrusznik zaczął kręcić tak na pół obrotu, kontrolki dalej świeciły a centralny raz działał a raz nie. Radia już się nie dało włączyć.

Wiem, że brzmi to trochę jak z ArchiwumX, ale może macie jakąś diagnozę. Myślicie, że może to być akumulator?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274056 Wysłany: 21 Lip 2009, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Może faktycznie akumulator jest uszkodzony i raz daje napięcie raz nie...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274065 Wysłany: 21 Lip 2009, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 186
Jutro wstawię akumulator z drugiego auta i zobaczę czy odpali.
Zastanawia mnie najbardziej dlaczego się to radio włączyło, może było jakieś zwarcie?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO