|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
eRBe |
#505749 Wysłany:
18 Wrz 2011, 14:01; Temat postu: Malowanie tłumika końcowego |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 18 Wrz 2011, Posty: 44
|
Witam,
W moim pierwszym poście na tym forum chciałem się z Wami podzielić spostrzeżeniami na temat malowania tłumika końcowego w celu zabezpieczenia go przed korozją.
Dwa tygodnie temu wymieniałem w swoim Kropku (II FL, 1.2 8V, gaz) tłumik końcowy. Stary zardzewiał już po roku, więc pomyślałem nad dodatkowym zabezpieczeniu nowego. Po przejrzeniu paru postów na niniejszym forum kupiłem w Castoramie farbę do wysokich temperatur w sprayu. Poniżej krótka relacja z wymiany:
1. Zakup tłumika, wieszaka tłumika, farby i benzyny ekstrakcyjnej do odtłuszczenia,
2. Odtłuszczenie tłumika przy pomocy szmatki i pędzelka (do trudno dostępnych miejsc),
3. Po wyparowaniu benzyny (parę godzin na słońcu) nałożenie pierwszej warstwy,
4. Po 12 godzinach nałożenie 2. warstwy,
5. Po kolejnych 12 godzinach montaż tłumika.
Materiały:
- Tłumik Bosal: 143 zł,
- Gumowy wieszak tłumika Bosal: 10 zł,
- Benzyna ekstrakcyjna: 8 zł,
- Farba DUPLI-COLOR Zinc Spray: 35 zł.
Efekt:
Po dwóch tygodniach wokół spoiny rury wydechowej farba zaczyna pękać. Prawdopodobnie wynika to z tego, że w tym miejscu tłumik nagrzewa się najbardziej. Jest to o tyle dziwne, że producent podaje, że farba wytrzymuje temperaturę 600 st C. Na etykiecie farby można przeczytać: "Spray cynkowy. Doskonała ochrona przed rdzą na powierzchniach z metalu, oraz punktach spawalniczych. Żaroodporny do 600 st C.
Sądzicie, że producent kłamie, czy po prostu ta farba wymaga jeszcze kolejnej warstwy lakieru?
Pozdrawiam,
eRBe
_________________ Fiat Punto II FL Rocznik 2003
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#505760 Wysłany:
18 Wrz 2011, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Wygląda mi to albo na przegrzanie farby, albo na zbyt grubą warstwę lakieru.
Na to spękanie nie nakładałbym kolejnej warstwy, trzeba to usunąć i dopiero wtedy można myśleć nad ponownym lakierowaniem.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#505765 Wysłany:
18 Wrz 2011, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
eRBe napisał(a): Sądzicie, że producent kłamie, czy po prostu ta farba wymaga jeszcze kolejnej warstwy lakieru?
Może troszkę mija się z prawdą  Ale też pewnie jak poszukasz na stronie producenta, to znajdziesz zapis, że KRÓTKOTRWALE wytrzymuje taką temp.
Jedyną słuszną farbą do tłumików jest srebrzanka.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#506110 Wysłany:
19 Wrz 2011, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Która i tak mało co pomaga. Ja tu nie widzę sensu malowania. Korozja atakuje też od środka, spaliny robią swoje.  Tak samo z malowaniem kolektora wydechowego - po prostu mając takie zwyczajne środki "dla śmiertelników" nie da rady. Trzeba by sprowadzić taką czarną farbę z zakładu Zębiec  wytrzymuje na piecu od 88 roku.
PS. Istnieje też coś takiego, jak rozszerzalność temperaturowa  na 100% farba popękała od tego.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#506120 Wysłany:
19 Wrz 2011, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Angry_Us3r napisał(a): Tak samo z malowaniem kolektora wydechowego - po prostu mając takie zwyczajne środki "dla śmiertelników" nie da rady
Nie da? U mnie kolektor srebrzanką 2 lata pomalowany i zero śladów żeby się z farbą działo.
Na tłumiku srebrzanka tym bardziej powinna się trzymać jeśli jest dobrej jakości (ja miałem bodajże "silżar" czy coś takiego).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#506132 Wysłany:
19 Wrz 2011, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Jakaś na prawdę dobra musi być. Mamie pomalowałem w Pugo 106 taką ze słoiczka, to zeszło po miechu. O dobre przygotowanie powierzchni zadbałem...
Sam bym chciał machnąć w mojej 75, ale jest strasznie "skraterowany" a nie mam zamiaru tego sam wykręcać  w dodatku jedna śruba przyspawana...
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#506136 Wysłany:
19 Wrz 2011, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Angry_Us3r napisał(a): , ale jest strasznie "skraterowany" a nie mam zamiaru tego sam wykręcać
A po co wykręcać?  Kolektor spokojnie założony pomalujesz, owszem, nie będzie "pro" itd, ale z góry będzie ładnie wyglądać.
U mnie tak się to prezentuje:

_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#506139 Wysłany:
19 Wrz 2011, 22:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Na pewno lepiej niż u mnie  Ciekaw jestem, dlaczego w 75 nie ma tej rurki do doprowadzania ciepłego znad kolektora? A może była, tylko już jej nie ma?  Pewnie skróciłbym czas jazdy na ssaniu.
BTW. ładny filterek 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#506152 Wysłany:
19 Wrz 2011, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#506259 Wysłany:
20 Wrz 2011, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Może to kwestia wibracji i dlatego grubsza warstwa farby popękała? Ja swój w 126p pomalowalem farbą której służby używają do malowania pasów na jezdni,wcześniej tą samą farbą malowałem blachę dachową - po kilku latach nic jej nie ruszyło 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
eRBe |
#506359 Wysłany:
20 Wrz 2011, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 18 Wrz 2011, Posty: 44
|
@buladag Cytuj: Tłumik zapewne był aluminiowany. Nie wydaje mi się, chociaż mogę się mylić. Ostatnio jak miałem w rękach tłumik, który na pewno był aluminiowany, to zostawiał on na dłoniach charakterystyczny metaliczny ślad. A tak wogóle to sądzisz, że odtłuszczona powierzchnia aluminiowana nie jest dobrą bazą dla farby? @Angry_Us3r Cytuj: Ja tu nie widzę sensu malowania. Korozja atakuje też od środka, spaliny robią swoje. Nie do końca się z tobą zgadzam, mój ostatni tłumik zaczął rdzewieć najpierw od zewnątrz i jeśli malowanie przedłużyłoby jego żywotność to sądze, że warto to robić. Pozdrawiam, eRBe [ Dodano: 20 Wrz 2011 19:40 ]Anzel napisał(a): Może to kwestia wibracji i dlatego grubsza warstwa farby popękała?
Nie sądzę. Zauważ, że farba popękała jedynie w okolicy rury wydechowej, co raczej wskazuje na wysoką temperaturę.
Następnym razem tłumik pomaluję srebrzanką.
Pozdrawiam,
RB
_________________ Fiat Punto II FL Rocznik 2003
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#506361 Wysłany:
20 Wrz 2011, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
eRBe napisał(a): A tak wogóle to sądzisz, że odtłuszczona powierzchnia aluminiowana nie jest dobrą bazą dla farby?
Robię troche z blachami i do aluminium sa specjalne podkłady. Z resztą sam popełniłem ten błąd i pomalowałem wydech aluminiowany i calutka srebrzanka wysokotemperaturowa malowana na gorąco zeszła platami.
BTW zamienniki są duzo trwalsze od oryginalnego wydechu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
buds90 |
#521415 Wysłany:
17 Lis 2011, 12:54; Temat postu: Re: Malowanie tłumika końcowego |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Panda
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Lis 2011, Posty: 10
|
Pamiętam, gdy u siebie malowałem. Niestety tylko papierem ściernym go potratkowałem, ale trzymała się srebrzanka dosyć długoo 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|