|
Obecny czas: 01 Cze 2025, 11:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
sn2radzik |
#488226 Wysłany:
06 Lip 2011, 21:51; Temat postu: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Radek Rejestracja: 21 Cze 2011, Posty: 2
|
Witam! Jaki akumulator do Punto II 1.9 JTD. Miałem w swoim jak kupiłem 70Ah, ale padł. Nie wiem czy nie jest za duży.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
jackyl |
#488229 Wysłany:
06 Lip 2011, 21:56; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
luk94 |
#522491 Wysłany:
21 Lis 2011, 00:47; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 25
|
A jakie największy wymiar aku tam wejdzie? Chodzi mi o miejsce - szerokość i długość. Może ktoś próbował
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#522523 Wysłany:
21 Lis 2011, 11:12; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Z tego co wiem największy w 1.9 JTD to bodajże 242x175x190 (dł, szer, wys) I taki bym kupił z jak największym prądem rozruchowym oczywiście nie kupujemy starszych niż 3-5mc. Do 1.3 to już 207x175x190 [ Dodano: 21 Lis 2011 10:12 ]Co do pojemności to 100Ah można dać i nic się nie stanie.... tzn stanie się to że dłużej będzie w stanie uruchomić silnik  Gdy 50Ah będzie zużyte i już nie uciągnie to 60-tka da jeszcze rade 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luk94 |
#522527 Wysłany:
21 Lis 2011, 12:22; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 25
|
ipIV napisał(a): Z tego co wiem największy w 1.9 JTD to bodajże 242x175x190 (dł, szer, wys) O to chodziło:) Dzieki!
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#522558 Wysłany:
21 Lis 2011, 13:31; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
luk94 napisał(a): O to chodziło:) Dzieki! sprawdź bo co do długości moge sie mylić  Ale 95% ze jest to 242
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
luk94 |
#522560 Wysłany:
21 Lis 2011, 13:42; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 25
|
Takie są wymiary dla jtd 24*17 wys 19
Taki mam zapasowy i chciałem go wsadzić ale ponoć nie wejdzie. 27x17 wys 19
A mówię ponoć bo nie mogę tego sam sprawdzić czy pokobinować bo nie ma mnie w kraju i kobita zadana sama na siebie;/
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#522567 Wysłany:
21 Lis 2011, 14:17; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
27 wejdzie jak plastikową obudowę skrzynki sie wyrzuci (na zatrzaskach jest)  Będzie stał krzywo ale wejdzie bez plastiku. Ale nie polecam, bo przez takie oparcie na "kancie" może pęknąć 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#524299 Wysłany:
27 Lis 2011, 11:06; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): I taki bym kupił z jak największym prądem rozruchowym oczywiście nie kupujemy starszych niż 3-5mc. Do 1.3 to już 207x175x190 [ Dodano: 21 Lis 2011 10:12 ]Co do pojemności to 100Ah można dać i nic się nie stanie.... tzn stanie się to że dłużej będzie w stanie uruchomić silnik  Gdy 50Ah będzie zużyte i już nie uciągnie to 60-tka da jeszcze rade  Ja mam teki dylemat odnośnie wkładania większego aku. Zaznaczam, że nie bardzo znam się na prądzie, dlatego pytam tutaj. Wkładając do kropka(jak w podpisie) akumulator (przykładowo 45Ah 540A) podczas rozruchu zimą, gdy wszystko jest prawie zamarznięte i stawia duży opór czy przepływ tak dużego prądu nie uszkodzi czasem przewodów idących do rozrusznika. Krótko mówiąc czy się nie stopią?
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#524320 Wysłany:
27 Lis 2011, 12:50; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
 Moze sie nie stopia,jak bedą sie topić będzie smrodek:D Wieksza srednica przewodów jest lepsza tyle,ze fiat oszczędza gdzie sie da.Podobno maja to byc optymalne rozwiązania.Tylko coraz częściej nie potrafią sie przyznać do błędu i placi za to uzytkownik.
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#524348 Wysłany:
27 Lis 2011, 15:32; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
autopunto napisał(a): :D Moze sie nie stopia,jak bedą sie topić będzie smrodek:D Wieksza srednica przewodów jest lepsza tyle,ze fiat oszczędza gdzie sie da.Podobno maja to byc optymalne rozwiązania.Tylko coraz częściej nie potrafią sie przyznać do błędu i placi za to uzytkownik. to jest gdybanie,a gdzie konkrety
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#524371 Wysłany:
27 Lis 2011, 17:53; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
jak, To nie jest zadne gdybanie tylko wlasnie konkrety.Wiadomo,ze grubszy przewod lepiej przewodzi prad,lepszy styk takze.Nawet jak masz super aku a slabe przewody to nic nie poradzisz-nie wykorzystasz calego pradu z akumulatora(chodzi o chwilowy pobor pradu).Mozesz wtedy krecic az padnie aku.Rozrusznik bedzie krecil dlugo ale niskimi obrotami.Zreszta ta pogon za nowoczesnoscia w ciagu ostatnich 10 lat i tumanienie ludzi wysokim poziomem techniki czesto nie sprawdza sie.Starsze Fiaty miały grubsze przewody i mniej problemów z rozruchem zima a to jest zmora Punto 2.Ale i to potem wykorzystaja sprzedajac wiecej czesci.  Czysta ekonomia. [ Dodano: 27 Lis 2011 16:53 ] W minusowych temperaturach aku oddaje mniej pradu znaczy,ze pojemnosc spada wraz ze spadkiem temperatury.Wyobraz sobie -30 i aku 43ah 
|
|
Góra |
|
 |
sentym |
#524377 Wysłany:
27 Lis 2011, 18:29; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Zawidów Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 75
|
Akumulator należy dobierać taki, jak przewiduje instrukcja, a nie według rozmiarów plastikowej skrzynki. Aku o zbyt dużych parametrach może być ciągle niedoładowany, bo alternator też ma swoje ograniczenia w doładowaniu, w zimie i na krótkich dystansach może to tylko spotęgować o czy pisałem wcześniej,a doładowywać nowy akumulator prostownikiem- bez sensu. 
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#524387 Wysłany:
27 Lis 2011, 19:37; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
sentym napisał(a): Akumulator należy dobierać taki, jak przewiduje instrukcja, a nie według rozmiarów plastikowej skrzynki. Aku o zbyt dużych parametrach może być ciągle niedoładowany, bo alternator też ma swoje ograniczenia w doładowaniu, w zimie i na krótkich dystansach może to tylko spotęgować o czy pisałem wcześniej,a doładowywać nowy akumulator prostownikiem- bez sensu.  Mam założony zgodnie z wymogami tj. 40Ah 320A i od -10 mogę mażyć o odpaleniu. On nie ma sily zakręcić 
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#524584 Wysłany:
28 Lis 2011, 07:59; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
autopunto napisał(a): Moze sie nie stopia,jak bedą sie topić będzie smrodek:D Wieksza srednica przewodów jest lepsza tyle,ze fiat oszczędza gdzie sie da.Podobno maja to byc optymalne rozwiązania.Tylko coraz częściej nie potrafią sie przyznać do błędu i placi za to uzytkownik. Dzizas chłopie nie wypowiadaj się, bo pleciesz kompletne bzdury. autopunto napisał(a): jak, To nie jest zadne gdybanie tylko wlasnie konkrety taa konkretne bzdury. autopunto napisał(a): :!: W minusowych temperaturach aku oddaje mniej pradu znaczy,ze pojemnosc spada wraz ze spadkiem temperatury.Wyobraz sobie -30 i aku 43ah  Dlatego im większy aku tym mniej problemów zimą. Ale nie "bo przewody się stopią bo aku większy" mimo, ze obciążenie jest podobne  -------- Nie ma się czego bać.... rozrusznik w stanie zwarcia (n=0rpm) Ciągnie ok 300A i więcej nie ma szans, bo jego rezystancja ogranicza prąd. Poza tym nic się nie stopi czy przegrzeje bo przewód nie zdąży się rozgrzać (obciążenie dorywcze) z resztą takie same czy przy aku z prądem rozruchowym 300 czy 1300A. Prąd determinuje obciążenie a nie maksymalny prąd, który akumulator może "wypluć". Analogia: to ze moc zwarciową w gniazdku w domu masz na poziomie 30kVA wcale nie znaczy, że przewód do lampki 10W musi wytrzymywać prąd ~130A, bo popłynie 0,05A, zwiększymy moc zwarciową bo w stacji SN/nN dali większy transformator i będzie 2x większa to lampka dalej będzie ciągnąć 0,05A. Nawet jak dojdzie do zwarcia, to przewód nie zdąży się nagrzać na tyle żeby się uszkodził bo wyłącznik inst. czy bezpiecznik zadziała. To ze akumulator (np. ten 540A) jest w stanie zasilić rozrusznik o mocy 6,5kW nie ma nic do zasilania rozrusznika o mocy 1kW. Prąd zwyczajnie będzie 6x mniejszy. Wstawianie akumulatora z dużym prądem rozruchowym jest uzasadnione, ponieważ z czasem i spadkiem temp aku traci swoje właściwości. I wtedy kiedy po 4 latach i -20*C aku 300A zaniemoże, to 540A da jeszcze radę. [ Dodano: 28 Lis 2011 06:30 ]A jak dojdzie do zwarcia przed bezpiecznikiem to czy to będzie akuś 7Ah z motocykla czy 1500Ah z ciężarówki tak, czy siak fura się spali. [ Dodano: 28 Lis 2011 06:41 ]sentym napisał(a): Aku o zbyt dużych parametrach może być ciągle niedoładowany Kolejna bzdura To że z wiadra o pojemności 10l wylejesz 1l, żeby je napełnić musisz wlać 1l. To że z wanny o pojemności 200l wylejesz 1l, żeby ją napełnić musisz dalej wlać 1l. Alternator z punciaka spokojnie naładuje aku 400-500Ah. sentym napisał(a): alternator też ma swoje ograniczenia w doładowaniu no ma bo daje maksymalnie 65A W praktyce po rozruchu silnika aku jest naładowany do poziomu w jakim był naładowany przed rozruchem po kilku sekundach. sentym napisał(a): w zimie i na krótkich dystansach może to tylko spotęgować o No jak ten krótki dystans trwa kilka sekund to masz rację. Prosty przykład -> -20*C, auto stalo 2 tyg, aku nie ma "siły" kręcic. Odpalasz z kabli za pomocą samochodu sąsiada. Po 2-3minutach spokojnie możesz zgasić i bez problemu odpalić samochód. Te wszystkie teorie niedoładowania się wywodzą z czasów maluchów, które miały zwykłą, komutatorową prądnicę DC a nie prądnicę synchroniczną, trófazową, z regulatorem napięcia i prostownikiem. (cały zestaw jest zwany alternatorem  ) W drugim przypadku prąd i napięcie nie zależy od prędkości obrotowej, tylko od samego obciążenia. Podłączysz coś co pobiera prąd 10A czy 50A nie ma znaczenia - da radę. Regulator napięcia podjedzie w górę z prądem wzbudzenia i gra. Jedynie zwiększa się moment obciążenia wału alternatora (fachowiec by powiedział, ze zwiększył się kąt mocy maszyny synchronicznej  ), przez co jak np właczymy wszystko co się da w aucie czuć że silnik jest mocniej obciążony. Stare prądnice DC z malucha to ładowały w pewnym przedziale obrotów i np. stojąc na światłach czy powoli jadąc nic nie ładowały i się rozładowywało akumulator  I bilans energetyczny po krótkiej jeździe wychodził na minus.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#524585 Wysłany:
28 Lis 2011, 08:00; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ipIV, dobrze prawi, Ja mam wstawiony 50ah 420A i zero problemów w zimę, autopunto, nie wiem z kąd te teorie snujesz 
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#524684 Wysłany:
28 Lis 2011, 18:57; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
ipIV dzięki za wyczerpujacą odpowiedź
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#524694 Wysłany:
28 Lis 2011, 19:30; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
|
Pseudo mechanicy i elektronicy snują takie teorię. U siebie w C360 mam 2 aku po 200A rozruchy i alternator z dużego fiata. Ładuje odpala na mrozie. Rozrusznik i tak nie pracuje na 12V tylko spada poniżej tej wartości.
[ Dodano: 28 Lis 2011 18:30 ]
Za dużo czytania instrukcji Fiata.
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#524700 Wysłany:
28 Lis 2011, 19:55; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
ipIV, Widzisz rozmijamy sie w temacie.1.Zawsze wieksza srednica przewodu zawsze jest lepsza!(latwo zrobic doswiadczenie z np kablami rozruchowymi)Lub jesli masz slaby styk to zapomnij o wykorztstaniu potencjalu aku. 2.Fiat montuje ciensze przewody i klemy rozruchowe niz jakies 10lat temu.3.rozrusznik ma ciensze szczotki niz nawet ten z cinquecento(szczerze powiem to najwieksza lipa jaka widzialem w aucie).4.Akumulator i jego fabryczna pojemnosc to jakby byl na sztuke.Zawsze wraz ze spadkiem temperatury spada efektywnosc kazdego akumulatora!!!Mozesz miec nówke aku i slabe przewody to nie odpalisz auta. Nie chodzi tu o krytyke ale o fakt i efekt jest taki,ze jak tego nie poprawisz lub troche zaniedbasz to wychodza "oszczednosci"(optymalne rozwiazania fiata:E )i nie mozna uruchomic Punta2 nawet przy -20 podczas gdy stary cienki odpala bez problemu przy-30.Ale on ma solidniejszy rozrusznik(co ciekawe tej samej mocy0,8kw),przewody- podlubiesz troche to zrozumiesz o czym mowie.
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#524814 Wysłany:
28 Lis 2011, 23:37; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
autopunto napisał(a): i nie mozna uruchomic Punta2 nawet przy -20 LOL, mam jtd'ka i przy -25*C odpala aku 72Ah 720A  zobaczymy tej zimy jak bedzie 
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#524835 Wysłany:
29 Lis 2011, 07:18; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
autopunto napisał(a): Zawsze wieksza srednica przewodu zawsze jest lepsza! Oczywiście ale w samochodzie nie jest to uzasanione ekonomicznie Faktycznie jest minimum z minimum ale to co jest zamontowane pomiedzy aku a rozrusznikiem - nie wiem na oko 25mm^2? Wystarczy. w pierwszym momencie masz 300A. Przewód aku-rozr ma długość 1m. R = 1/55*25 [l/gamma*s] = 727uOhm (0,000727 Ohm) Spadek napięcia przy takiej rezystancji przewodu (w momencie przekręcenia kluczyka): 0,000727*300 = 0,21V  Spadek napięcia przy takiej rezystancji przewodu (jak już rozrusznik zacznie się kręcić): 0,000727*70 = 0,05V  Straty mocy w tym przewodzie (w momencie przekręcenia kluczyka): dP = R I^2 = 0,000727*300*300 = 65W (grzałka o mocy 65W rozciagnięta na długości 1m) Straty mocy w tym przewodzie (jak już rozrusznik zacznie się kręcić): dP = R I^2 = 0,000727*70*70 = 3,56W (grzałka o mocy 3,56W rozciagnięta na długości 1m) temperatura przewodu nawet o 2-3*C się nie podniesie w czasie rozruchu silnika. Chyba, ze ktoś ma zablokowany rozrusznik i na siłę będzie chciał kręcić przez kilka sekund to faktycznie przewód się rozgrzeje, nadal nie do takiego stopnia, żeby się stopiło coś  ale to już jest awaria rozrusznika. - dalej czy mamy aku 330 czy 3300A nie ma znaczenia, bo i tak popłynie 300A -------------- autopunto napisał(a): (latwo zrobic doswiadczenie z np kablami rozruchowymi)Lub jesli masz slaby styk to zapomnij o wykorztstaniu potencjalu aku Bo największy spadek napiecia jest na największej rezystancji - styku. Żabkami nie uzyskasz db styku. Poza tym przewody rozruchowe maja przekroje rzędu 4, 6, 8mm^2 a mają długość (2-3m)x2 a reszta to 100mm^2 izolacji. Za pomocą takich przewodów i samego dodatkowego aku trudno odpalić auto, właściwie powinno się tylko podłączyć drugi uruchomiony samochód na 2-3min i nie odpalać zdechłego. Aku się podładuje i sam odpali po kilku minutach. --------------- autopunto napisał(a): 2.Fiat montuje ciensze przewody i klemy rozruchowe niz jakies 10lat temu.3.rozrusznik ma ciensze szczotki niz nawet ten z cinquecento(szczerze powiem to najwieksza lipa jaka widzialem w aucie).4.Akumulator i jego fabryczna pojemnosc to jakby byl na sztuke.Zawsze wraz ze spadkiem temperatury spada efektywnosc kazdego akumulatora!!!Mozesz miec nówke aku i slabe przewody to nie odpalisz auta. Ja tam nie wiem jak miałem świeży aku 40Ah/330A to nie było niespodzianek nawet przy -25*C  Faktem, jest że trudniej jest zakręcić silnikiem przy -20, ale przy sprawnym akumulatorze nie ma najmniejszego problemu. Proszę: Aku w nocy w samochodzie: http://www.youtube.com/watch?v=ZBRYm_IuZ58A tutaj zabrany na noc do domu tylko w celu rozgrzania, bo nie mam prostownika: http://www.youtube.com/watch?v=A_pxvtt9GzcWięc nie osprzęt samochodu (przekroje, moc rozrusznika czy co tam jeszcze wymyśliłeś), tylko sam aku jest winny, bo nie jest w stanie nawet 100A wypluć przy takich temp. A dając 540 zamiast 330 po tych 3 latach 540-tka dałaby radę.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#524850 Wysłany:
29 Lis 2011, 10:28; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ipIV, przy okazji mam pytanie, alternator jak ma podana wydajnosc np. 80A to przy kazdych obrotach wypluwa taki prad czy tylko przy jakichs okreslonych, np. Maksymalnych?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#524925 Wysłany:
29 Lis 2011, 17:28; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Przy każdych (oczywiście w swoim zakresie pracy), moc maszyny synchronicznej zależy od mocy na wale a nie od obrotów, napiecie od prądu wzbudzenia 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#524963 Wysłany:
29 Lis 2011, 18:51; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#525019 Wysłany:
29 Lis 2011, 21:52; Temat postu: Re: Jaki akumulator do punto 2 1.9 JTD |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
buladag, Za to jest odpowiedzialny regulator napiecia.ipIV, Masz racje rozrusznik pobierze tyle pradu ile musi o ile polaczenie(klema,przewod,szczotki) pozwola ten prad dostarczyc.Jak zawiedzie polaczenie efekt bedzie taki-nizsza predkosc obrotowa rozrusznika.Sa to tak delikatne elementy,ze kazda nawet najmniejsza sniedż powoduje problemy.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|