|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Thomas |
#527297 Wysłany:
07 Gru 2011, 19:00; Temat postu: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
|
kornat |
#527301 Wysłany:
07 Gru 2011, 19:07; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
silnik na łapy pasuje, skrzynia i komp z 1.2 tez pasuja, kolektor wydechowy moze zostac z 1.2, kolektor ssacy z 1.2 + najlepiej przepustnica z 1.6
_________________ Volvo V70 2.3 20vT Mk1 1.9 16vT Q2 N2O
https://www.facebook.com/punto16vT
Ostatnio edytowany przez kornat, 07 Gru 2011, 20:26, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#527302 Wysłany:
07 Gru 2011, 19:08; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
kornat |
#527324 Wysłany:
07 Gru 2011, 20:40; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
dopiero teraz zauważyłem, ze masz 1.2 16v 80km, myślalem ze chodzi o 1.2 16v 86km z p1. Czym rożnią się te silniki od siebie, nie wiem, nie zagłębiałem się w ten temat. Pewnie różnica jest w osprzęcie lub elektronice
_________________ Volvo V70 2.3 20vT Mk1 1.9 16vT Q2 N2O
https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
Góra |
|
|
FUFU |
#527366 Wysłany:
07 Gru 2011, 22:33; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grojec koło Oświęcimia Rejestracja: 14 Mar 2011, Posty: 319 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#527370 Wysłany:
07 Gru 2011, 22:46; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#527403 Wysłany:
07 Gru 2011, 23:56; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Jak przeswapujesz z wtryskami i centralką (przekodować immo trzeba) to myślę, że będzie hulać
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kornat |
#527407 Wysłany:
08 Gru 2011, 00:08; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#527409 Wysłany:
08 Gru 2011, 00:13; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
kornat napisał(a): program i tak trzeba będzie robić Po co jak się przerzuci centralkę z IIFL 1.4 16V? Albo program i centralka z 1.2 albo przekodowanie immo i centralka z 1.4
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kornat |
#527413 Wysłany:
08 Gru 2011, 00:27; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
ipIV napisał(a): Po co jak się przerzuci centralkę z IIFL 1.4 16V? Albo program i centralka z 1.2 albo przekodowanie immo i centralka z 1.4 to było do Thomasa, jak pisałem odp to nie było jeszcze Twojego posta. Chodziło mi o to ze program ii tak by trzeba bylo robic czy to komp z 1.2 16v 86km czy 1.2 16v 80km
_________________ Volvo V70 2.3 20vT Mk1 1.9 16vT Q2 N2O
https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#527416 Wysłany:
08 Gru 2011, 00:34; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#527434 Wysłany:
08 Gru 2011, 09:19; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Mi się wydaje, że jest p&p, najwyżej będzie trzeba jakieś błachostki dokupić. Spr czy takie same wtryski są itp. Wiekszosć osprzętu będzie pasować
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#527579 Wysłany:
08 Gru 2011, 19:36; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#528249 Wysłany:
11 Gru 2011, 13:54; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): i mocowanie silnika pod aku ... tym sie akurat nie przejmuj Thomas napisał(a): kolektor ssący ma inny nume to bym wymienił razem z przepustnicą
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
batman |
#550432 Wysłany:
19 Lut 2012, 19:20; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Forumowicz |
Imię: Artur
Samochód: Inny
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Lut 2012, Posty: 2
|
Witam. Chce zrobic to samo ale w Lancii Y elefantino rosso. Z tego co wiem to sterowanie przepustnica w 1,4 jest przez kompa (tzn elektroniczne) w 1,2 jest mechaniczne ale mozna zrobic przekladke - do silnika 1,4 mozna wsadzic przepustnice z 1,2 mech reszta praktycznie to samo (wyjdzie w trakcie ) Zastanawia mnie tylko czy komp z 1,2 bez problemu bedzie wspolpracowac z 1,4. Teoretycznie sonda lambda i komp powinien sobie przeliczyc dane i ustawic sterowanie na 1,4 - ale to tylko teoria. Mam tylko pytanie do kogoś kto to robil - jaki jest efekt końcowy Pozdro
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#550455 Wysłany:
19 Lut 2012, 20:10; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#550460 Wysłany:
19 Lut 2012, 20:37; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
Thomas, po co zastanawiać się i kombinować zapytaj na centomani tam kilku forumowiczów ma zaaplikowane 1.4 t-jety w sejach czy czinkolach i mają temat ogarniety od potrzewki wystarczy zapytać.Mi bardzo pomogli przy swapie
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
batman |
#550920 Wysłany:
20 Lut 2012, 23:50; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Forumowicz |
Imię: Artur
Samochód: Inny
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Lut 2012, Posty: 2
|
z ta linka to zalezy w jakim silniku 1,2 16v jedne (czyt. starsze np 86KM) mają linke a nowsze maja sterowanie przez kompa
|
|
Góra |
|
|
EGONZGIERZ |
#679972 Wysłany:
10 Lip 2013, 09:40; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Lis 2011, Posty: 149 Pomógł: 1
|
jest osoba która robiła takiego swapa po tez mi chodzi po głowie wymiana silnika z 1.2 16V na 1.4 16V czy na 100% wiazki instalacji sa takie same ?
_________________ Miłośnik samochodów włoskich.
|
|
Góra |
|
|
wałek |
#679979 Wysłany:
10 Lip 2013, 10:33; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Mr Schaft |
|
Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 1691
|
Tu na forum raczej nie ma kogos takiego to w p2 swapowal 1.216v na 1.4 16v ale mysle ze wiekszego problemu nie bedzie, byc moze lapa silnika ta gorna bedzie inna (3sruby, w p2 jest na 4).Mi tez to po glowie chodzi jak moj silnik sie wysra ze starosci, niewiem czy sprzegla z 1.4 nie trzeba bedzie zaaplikowac, pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Matek |
#688592 Wysłany:
01 Wrz 2013, 14:37; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 03 Paź 2011, Posty: 788 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#688618 Wysłany:
01 Wrz 2013, 17:11; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Matek, nie wiem, ale ja akurat CAN sie troche boje. Fakt, ładują do centolotów co popadnie, jak do taniej kiełbasy, ale...cento nie mają CAN, więc to tylko kwestia ogarnięcia kablologii ECU. Bo jakby sie okazało, że wystarczy tylko czyszczenie immo i finito, to byłby całkiem fajny interes
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#688622 Wysłany:
01 Wrz 2013, 17:37; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3629 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
Matek |
#688625 Wysłany:
01 Wrz 2013, 17:50; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 03 Paź 2011, Posty: 788 Pomógł: 5
|
Też mi się wydaje, że wszystko powinno być ok, ale pewności nie ma, a nigdzie nie można uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Prawda jest taka, że te 1.4 16v też dupska nie urywa niezależnie w jakiej wersji (95hp ,98hp ,100hp) i wielkiej różnicy w przyspieszeniu nie robi (jeżeli chodzi o punto) natomiast zawsze to jakiś wzrost mocy no i właściwie chyba jedyny taki mniej problemowy motor do swapu (przynajmniej tak się wydaje) bo w sumie to powiększony o 0,2 litra dobrze znany 1.2 16v.
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic35885.html Był żółty Sound (II) http://fiatpunto.com.pl/topic57112.html Jest czarny Sporting (IIFL)
|
|
Góra |
|
|
STax |
#688634 Wysłany:
01 Wrz 2013, 18:08; Temat postu: Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ? |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Matek napisał(a): Prawda jest taka, że te 1.4 16v też dupska nie urywa niezależnie w jakiej wersji (95hp ,98hp ,100hp) i wielkiej różnicy w przyspieszeniu nie robi (jeżeli chodzi o punto) W GP rewelacji nie ma, ale w mk II FL różnica między 1.2 16v (11,4s do 100km/h) a 1.4 16v (9,9s) jest dość zauważalna. No i moment też większy, a masa praktycznie ta sama. Oczywiście o urywaniu dupy mowy nie ma, ale chyba nikt się tego nie spodziewa
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|