|
Obecny czas: 28 Kwi 2025, 09:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Endrju |
#326458 Wysłany:
15 Sty 2010, 19:44; Temat postu: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Witam.
Od paru dni, gdy silnik jest zimny, przez ok 3, czasami nawet 5 km, gdy chcę przyspieszyć z ok 2000tyś/obr silnik zaczyna szarpać (przerywać) ale powoli przyspiesza dalej, lecz już nie tak jak powinien. Na wyższych obrotach (5-6tyś) mniej szarpie. Przy nagrzanym silniku objaw ten praktycznie nie występuje.
Orientuje się może ktoś, czym może to być spowodowane? Były podobne tematy ale tam szarpanie było niezależne od temperatury silnika.
Dodatkowo gdy silnik osiągnie połową skali na wskaźniku , po chwili potrafi spaść o kilka kresek - po prostu temperatura nie utrzymuje się na środku.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#326460 Wysłany:
15 Sty 2010, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
a pracuje na wszystkie gary?
btw gratulacje za krecenie do 5-6k rpm na zimnym silniku 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#326468 Wysłany:
15 Sty 2010, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Na biegu jałowym wszystko jest ok, a czy w czasie jazdy chodzi na wszystkie gary tego określić nie umiem.
greg505 napisał(a): btw gratulacje za krecenie do 5-6k rpm na zimnym silniku Confused
Po przejechaniu tych 3km już taki zimny nie jest, oczywiste jest przecież, że po odpaleniu zimnego kropka, nie wkręcam go na tak wysokie obroty 
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#326473 Wysłany:
15 Sty 2010, 20:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
po tych 3km temperatura oleju i tak jest zbyt niska zeby dobrze smarowac, wiec lepiej uwazaj z tym kreceniem
kiedy wymieniales swiece & kable?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#326475 Wysłany:
15 Sty 2010, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Może faktycznie kable. Do czasu aż część wilgoci wyparuje są lepsze warunki do przebicia na kablach.
Co do obrotów na zimnym silniku: to się nazywa jego katowanie 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#326476 Wysłany:
15 Sty 2010, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Kabli i świec ja nie wymieniałem, ale z dokumentów które otrzymałem od poprzedniego właściciela wynika , że świece i kable były wymieniane w grudniu 2008, ok 14tyś km temu.
Według mnie jeżeli one byłyby przyczyną to szarpanie nie byłoby uzależnione od temperatury silnika, przynajmniej ja tak myślę.
Dzisiaj przeczyściłem przepustnicą ale to też nie pomogło.
Cytuj: Co do obrotów na zimnym silniku: to się nazywa jego katowanie Shocked
Może z tymi obrotami faktycznie przesadziłem (może było to bardziej ok 4-5tyś). Po prostu chciałem sprawdzić czy ze zwiększaniem obrotów szarpanie nie ustępuje. Oczywiście na co dzień jak silnik zimny to nie przekraczam ok 2,5tyś obrotów.
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#326485 Wysłany:
15 Sty 2010, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Przegościu napisał(a): Kabli i świec ja nie wymieniałem, ale z dokumentów które otrzymałem od poprzedniego właściciela wynika , że świece i kable były wymieniane w grudniu 2008, ok 14tyś km temu.
Według mnie jeżeli one byłyby przyczyną to szarpanie nie byłoby uzależnione od temperatury silnika, przynajmniej ja tak myślę.
u mnie jakis rok temu na zimnym silniku chodzil na 3 gary, szarpal, prychal itp
jak sie silnik rozgrzal to wszystko bylo ok
winne byly kable lub swiece, po wymianie problemy znikly
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#326493 Wysłany:
15 Sty 2010, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
Wszystko wskazuje na to, że wina leży po stronie kabli. Całkiem możliwe, że poprzedni właściciel faktycznie wymieniał je na nowe, jednak, w wypadku gdy kupił je jakieś tanie czyt. tandetne, po 14 tys. km czy upływie 2 lat mogą robić takie numery, także inwestycja w nowe to koszt ok 50zł najlepiej z NKG i problem powinien ustąpić. Żebyś miał 100%-tową pewność możesz zaizolować kable taśmą izolacyjną (dokładnie) i jeśli problem zniknie to faktycznie tylko wymiana pomoże. Całkiem niedawno przerabiałem to samo.
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#326524 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#326538 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Przegościu niestety tak, kable są sporo droższe od tych do 8v
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#326571 Wysłany:
16 Sty 2010, 00:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
Nie zwróciłęm uwagi, że masz 16v... Napisałem, że koszt będzie oscylował w granicach 50zł. Skoro wynosi aż 150, to może najpierw się utwierdź czy to na pewno są kable, bo głowy przecież nikt nie daje, a w poprzednim poście napisałem Ci jak to w prosty domowy sposób sprawdzić.
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#326626 Wysłany:
16 Sty 2010, 14:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Przewody nowe założyłem - teraz czekam aż silnik ostygnie aby sprawdzić czy się poprawiło.
W jednym otworze gdzie jest świeca była woda- jak wyciągłem przewód to zaczęła parować - trochę jej tam było, możliwe, że to było przyczyną...
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#326647 Wysłany:
16 Sty 2010, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
a dlaczego od razu swiec nie zmieniles?
czczegolnie ze jedna byla zalana woda 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#326680 Wysłany:
16 Sty 2010, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Przed chwilą sprawdzałem i jak na razie problem ustąpił, teraz jest wszystko ok.
Świec nie wymieniałem, ponieważ nie widzę takiej potrzeby, mają dopiero ok 14tys km przebiegu, a to byłby kolejny wydatek ok 100zł.
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#326693 Wysłany:
16 Sty 2010, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
Jeśli będzie teraz ok, to rzeczywiście nie ma sensu wymieniać świec  Ale nie chwal dnia przed zachodem słońca. Daj Kropasowi trochę czasu, niech się wykarze haha 
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#326704 Wysłany:
16 Sty 2010, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
to dobrze ze jak na razie problem zniknal, teraz zdiagnozuj skad sie wziela w gniezdzie swiec woda, bo problem moze powrocic
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#326730 Wysłany:
16 Sty 2010, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Trochę pojeżdżę i zobaczę czy znowu nie zbiera się tam woda a jeżeli tam będzie to wtedy będę się zastanawiał skąd się tam bierze - bo na razie nie mam zielonego pojęcia.
Dobrze, że nie oddałem kropka do mechanika...
Dzięki wszystkim za pomoc.
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#326745 Wysłany:
16 Sty 2010, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sprawdz czy nad tym gniazdem nie sa bezposrednio dysze od spryskiwaczy
u mnie jak puszczaly, to plyn sie zbieral na obudowie filtra powietrza, w 16stce jest pewnie inaczej 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#335262 Wysłany:
14 Lut 2010, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Problem się powtórzył. Okazało się, że jednak łącznik 3 przewodów od spryskiwaczy był pęknięty.
[ Dodano: 14 Lut 2010 14:55 ] Tym razem wysuszenie chyba nie pomogło... Teraz nawet na wolnych obrotach przerywa... Jutro wymienię tą świecę i zobaczę czy pomogło.
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
Grzelus88 |
#530115 Wysłany:
18 Gru 2011, 19:29; Temat postu: Re: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Sie 2011, Posty: 35
|
Witam.
Dołączę się do tematu. Także mam ten sam problem w 1.2 16V po całej nocy gdy rano odpale silnik chodzi jakby na 3 gary (jak traktor) po nagrzaniu niedługim silnika wszystko ustępuje i jest okey. Czy przeważnie są winne kable czy np. świece ?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
nomac |
#530116 Wysłany:
18 Gru 2011, 19:37; Temat postu: Re: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Szymon
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 1319 Pomógł: 2
|
Grzelus88, ja bym na twoim miescu wymienił jedno i drugie, koszty nie są jakieś duże natomiast to może pomóc. Ewentualnie przyczyną może być zawilgocona cewka
_________________
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#530123 Wysłany:
18 Gru 2011, 19:58; Temat postu: Re: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
dokładnie jak nomac, piszę wymień kable i świece.
|
|
Góra |
|
 |
leonsr60 |
#530136 Wysłany:
18 Gru 2011, 20:46; Temat postu: Re: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 18 Gru 2011, Posty: 2
|
to moze i ja opisze swoj problem zeby nie zakladac nowego tematu. Zatem posiadam punto II 12 16v w gazie, problem zaczol pojawiac sie od nie dawna, mianowicie na zimnym silniku na benzynie za pali i od razu gasnie  po ponownym odpaleniu trzeba trzymac na obrotach zeby nie zgasl ale i tak przerywa i pracuje nie rowno wiec nie mam wyjscia i musze przelaczyc go od razu na gaz  zas na gazie jest problem tego typu ze jak jest zimny silnik to po przejechaniu 2km tez zaczyna przerywac i zamarza caly parownik wraz z wezem do przepustnicy  , i tak tym sposobem musze meczyc go szarpaniem na benzynie zeby parownik odtajal i silnik sie na grzal zeby moc jechac na gazie, dodam ze strasznie faluje wskaznik temperatury cieczy lecz nie przekracza 90 stopni, poprostu raz jest 80 za chwile 40, znowu 90 i mniej a nawiew dmucha zimnem  dopiero w pewnym momencie zaczyna grzac od razu, panowie pomozcie bo zima idzie i na mrozach to moze byc bardzo duzy problem, dodam ze swiece i kable byly wymieniane jakies 6tys km temu
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#530144 Wysłany:
18 Gru 2011, 21:01; Temat postu: Re: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
odpowietrz dobrze układ chłodzenia z reguły to jest przyczyną wahania się temperatury.
|
|
Góra |
|
 |
superfejmus |
#692250 Wysłany:
23 Wrz 2013, 13:50; Temat postu: Re: Punto szarpie na zimnym silniku. |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 16 Lut 2013, Posty: 51
|
koledzy moim kropkiem też szarpie, wymieniłem już świece i przewody, dynamika jazdy wzrosła ale szarpanie występuje nadal, silnik krokowy i przepustnica będą tutaj winne?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|