|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Rajdowy |
#530426 Wysłany:
19 Gru 2011, 16:56; Temat postu: Wałki rozrządu Punto GT |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Przyznam, że słabo stoję z wiedzą o wałkach, prędzej czy później będę musiał zainwestować w wałek, napisz proszę do jakiego projektu będzie pasował ten wałek lub też jaka jest różnica już w praktyce od fabrycznego wałka. Fajnie by było łopatologicznie Będę wdzięczny.
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
|
|
|
goofer007 |
#531384 Wysłany:
22 Gru 2011, 14:18; Temat postu: Re: [S] Wałek rozrządu 282°/258° |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
Różnica nawet w seryjnym GT znacząca, ale wkładanie go do serii (jak to często ludzie robią bo się napatrzeli na ładne cyferki) mija się z celem. Górne partie obrotów to jego żywioł. Dół jest delikatnie mówiąc biedny. Akurat ten konkretny wałek będzie pasował do bardziej podłubanego, wyżej kręconego silnika. Mile widziana obróbka głowicy. Zakres użytecznych obrotów to mniej więcej 3000-8000 i pewnie więcej. Niżej nawet jeżeli turbo zacznie dmuchać nic się nie będzie działo Niestety kupiłem go razem a autem i nie znam dokładnych parametrów. Drogowy wałek to nie jest w każdym razie, trzeba wysoko kręcić inaczej tracisz przy każdym shifcie. Słabe podciśnienie (hamulce) na jałowym, jakby sobie ktoś np. wrzucił na luz przed skrzyżowaniem i się zapomniał to mógłby pojechać prosto Użytek znajdzie w wyścigach na 1/4mili, na torze i ewentualnie jak ktoś robi auto "for fun" na weekendowe upalanie i sprinty spod świateł. Na jakieś konkretniejsze rajdy też by się nadał, ale np. do zawijasów typu KJS już moim zdaniem nie bardzo, do normalnej ulicznej jazdy też nie. Do takich celów proponował bym coś o mniej radykalnych parametrach.
_________________ 176B6.000 1372 Gran Turismo 146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica
|
|
Góra |
|
|
Rajdowy |
#531626 Wysłany:
23 Gru 2011, 02:00; Temat postu: Re: [S] Wałek rozrządu 282°/258° |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Dzięki Ci bardzo za wyczerpującą odpowiedź hm przyznam szczerze, że wybór padł na punto do rajdów tylko z sentymentów i może dlatego, że prowadzi się lepiej niż corsa i astra. Ale lubię jeździć dołem, co bardziej przypomina wurce niż szlifierki typu S1600 i S2000, nie lubię kręcić auta wysoko :s dlatego póki co zostanę przy serii. Póki co mam : - pompa 20VT - T28 - wtryski 386ccm - 2x większy icek niż z mastera, plus dolot 2.5 cala - wydech 2.5 cala Do zrobienia : - kolektor - wałek - strojenie Ps. wiem, że T28 dołem nie będzie dmuchało i raczej późno wstanie, ale było w "promocji" Ps.2 jaki wałek można by było wrzucić żeby auto jechało trochę bardziej dołem? Szyt, sry za offtop.
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
|
BladeRunner |
#531645 Wysłany:
23 Gru 2011, 09:11; Temat postu: Re: [S] Wałek rozrządu 282°/258° |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Mar 2011, Posty: 416 Pomógł: 1
|
Szukaj wałków "street" - CatCams Albo Kent'a W UK trochę tego jest Ewentualnie daj swój wałek do napawania i utwardzania (wraz ze zmianami) do REWARu. Panowie tam już kilka sztuk do PGT robili
_________________ Pozdrawiam
Marcin - "BladeRunner" Było Punto GT Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi
Ostatnio edytowany przez BladeRunner, 23 Gru 2011, 10:37, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#531651 Wysłany:
23 Gru 2011, 10:04; Temat postu: Re: [S] Wałek rozrządu 282°/258° |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
Rajdowy napisał(a): - kolektor - wałek - strojenie Kolektor tzn. ? Wałka na bardziej "delikatny" już bym nie zmieniał, co prawda nie problem taki znaleźć (np. Uno 1.3T albo niektóre fiatowskie N/A) ale to już wg mnie przegina. Seryjny jest dobrym kompromisem jeżeli chodzi o dobry dół i przyzwoitą górę, przynajmniej na dzień dzisiejszy biorąc pod uwagę twoje oczekiwania. Będziesz kiedyś chciał więcej to zawsze można zmienić. A ten seryjny jak wygląda ? Nie zeżarło go jeszcze ? BladeRunner napisał(a): Szukaj wałków "street" - CatCams Albo Kent'a Zawsze jest coś za coś, co prawda te lajtowe typu "Fast Road" itp. są całkiem przyjemne ale mimo wszystko, Rajdowy chce żeby szedł jeszcze bardziej dołem. BladeRunner napisał(a): Ewentualnie daj swój wałek do napawania i utwardzania Napawanych wałków się nie utwardza bo i nie ma po co. Ten o który wystawiłem na sprzedaż również tam był zrobiony. BladeRunner napisał(a): Panowie tam już kilka sztuk do PGT robili Żeby kilka, od cholery tego zrobili Robimy tutaj mały OT, ale może jakiś mod się zlituje i przeniesie gdzie trzeba, ogłoszenie już i tak nieaktualne.
_________________ 176B6.000 1372 Gran Turismo 146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica
|
|
Góra |
|
|
STax |
#531652 Wysłany:
23 Gru 2011, 10:16; Temat postu: Re: Wałki rozrządu Punto GT |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Rajdowy |
#531680 Wysłany:
23 Gru 2011, 12:29; Temat postu: Re: Wałki rozrządu Punto GT |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Cytuj: Szukaj wałków "street" - CatCams Albo Kent'a Dzięki, chodź ze znalezieniem nie będzie większego problemu pytanie tylko jakie parametry powinien mieć właśnie taki wałek. Cytuj: Kolektor tzn. ? Obecny jest pęknięty, będzie robiony nowy customowy baranek. Fabryczny wałek wygląda jak świeżynka w porównaniu do tego co wyciągnąłem z PGT3 99' Co jeszcze można zrobić żeby poprawić dół, prócz podtrzymania, chodź po tym sezonie 2012 mam w planie potrzymanie turbo zrobić. Za dół odpowiada : - dolot powietrza - wałek - koło zamachowe - co by się szybciej wkręcał i były mniejsze siły żyroskopowe. - ? Dobrze prawie, czy głupoty gadam :S
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
|
BladeRunner |
#531682 Wysłany:
23 Gru 2011, 12:33; Temat postu: Re: Wałki rozrządu Punto GT |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Mar 2011, Posty: 416 Pomógł: 1
|
Zamach rób u Otoczaka z Radomska Ja właśnie będę go testował, ale wiele osób poleca
_________________ Pozdrawiam
Marcin - "BladeRunner" Było Punto GT Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#531724 Wysłany:
23 Gru 2011, 14:41; Temat postu: Re: Wałki rozrządu Punto GT |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
Rajdowy napisał(a): pytanie tylko jakie parametry powinien mieć właśnie taki wałek. Z tego pisałeś, potrzebujesz wałka który będzie najefektywniej wykorzystywał niski-średni zakres obrotów. I taki jest seryjny z silnika 176A4.000 czyli 9,56mm/8,8mm 238°/220° 14-44/36-6 (przy luzie pomiarowym 0,8mm). Zwiększanie parametrów wałka będzie przenosić moc w wyższe partie, "uszczuplając" dół. Nie ma magicznych wałków które dają przyrosty w pełnym zakresie. No chyba, że jednak zmieniłeś zdanie to napisz jakimi obrotami chcesz jeździć, coś się dobierze, ja mimo wszystko w coś mocniejszego bym poszedł m.in. ze względu na T28 które jakby nie było laga ma, a jak nie ma boostu to użytek z seryjnego wałka może być ale w jeździe miejskiej a nie w rajdach
_________________ 176B6.000 1372 Gran Turismo 146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|