|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 11:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Mat_CBR |
#535587 Wysłany:
08 Sty 2012, 12:41; Temat postu: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
dziś jest +5, samochod stał na dworzu, odpalił normalnie. Podjechałem 1km do marketu, 10 min. zakupy no i klops. Odpalam i rozrusznik kreci z 10 sec i nic. Za chwile to samo.. oczywiscie czekam aż kontrolki zgasną itp. Za 3 razem odpalił po okolo 5 sec.
Drugi raz mi się to zdarzyło, ostatnio ze 2 mc temu. Co to może być?
_________________ Będzie - ? Jest - BMW E90 318i Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport
|
|
Góra |
|
|
|
|
kox |
#535588 Wysłany:
08 Sty 2012, 12:45; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
zapowietrza się może? A może świece nie grzeją chociaż to pewnie by sygnalizował komputer
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#535609 Wysłany:
08 Sty 2012, 13:19; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
a filtr paliwa kiedy wymieniales ostatnio; multijety sa wrazliwe na jakosc paliwka , a co do świec to mechanik mi powiedział że przeważnie komputer sygnalizuje jak już wogóle jest przepalona i jest przerwa a w tym wypadku może byc że grzeje słabiej ale wymagało by to wymontowania każdej świecy osobno i podłączeniu bezpośrednio pod akmulator i sprawdzeniu jak sie nagrzewa czy cala czy tylko jakas częsć ,trudności z uruchomieniem powoduje tez zasyfiony zawór egr
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
Mat_CBR |
#535614 Wysłany:
08 Sty 2012, 13:35; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
Co do filtrów to były wymieniane 20tyś temu i teraz jakoś w marcu chciałem wszystko wymieniać łącznie z rozrządem,tak samo EGR były wymieniony 20tyś km temu. być może to filtry - ale nawet nic nie sprawdzałem bo niedawno co wróciłem. Bo jeśli chodzi o jazdę to wszystko Ok, podczas jazdy nic się nie dzieje.
_________________ Będzie - ? Jest - BMW E90 318i Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#535618 Wysłany:
08 Sty 2012, 13:41; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
pod filtrem jest srubka z kranikiem podlóż plastikowa butelke poluzuj srubke-kranik i przekrec kluczyk jak bedzie syf to powinien wyleciec ale podłóż cos bo cały silnik zasyfisz ropą
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#535669 Wysłany:
08 Sty 2012, 15:34; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
Nie masz problemu ze świecami żarowymi ? Jeśli centralka i świece sprawne to stawiam na niskie ciśnienie na szynie CR, stąd problemy z odpaleniem
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#535671 Wysłany:
08 Sty 2012, 15:36; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
fullxda napisał(a): multijety sa wrazliwe na jakosc paliwka Czy ja wiem, wg mnie dobrze znoszą nawet gorsze paliwko, szczególnie porównując do silników VW...
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#535688 Wysłany:
08 Sty 2012, 16:49; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
Hubik napisał(a): fullxda napisał(a): multijety sa wrazliwe na jakosc paliwka Czy ja wiem, wg mnie dobrze znoszą nawet gorsze paliwko, szczególnie porównując do silników VW... masz racje szczególnie w porównaniu z najgorszymi w tym względzie 1.5 dci renault,ale wiecie jaka ropa moze byc zasyfiała w zależnosci od stacji,czujnik położenia wału chyba też nie bo rozrusznik kreci chyba ze jakiś czujnik temperatury wariuje jesli odpala a po jezdzie jest juz troszeczke zagrzany i po 10 minutach juz nie a czujnik podaje temperature do kompa i ten dobiera dawke no samemu niewiem co ci doradzić
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
Adam3206 |
#538624 Wysłany:
18 Sty 2012, 17:29; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 20 Paź 2007, Posty: 100
|
W moim GP 1,9 M-jet występuje taki sam problem jak u kolegi Mat_CBR. Problem polega na tym, że pierwszy raz samochód odpala bez zarzutu za pierwszym razem. Po przejechaniu 3-5 km trzeba kręcić z 4-5 razy zanim zapali...wymieniłem w zeszłym tygodniu akumulator na nowy i problem ciągle pozostał. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?? Czy jest możliwość, żeby paliwo się cofało z całego układu?? Biorę pod uwagę coraz to różne teorie...
_________________ Było: GP 5d 1,4 8v Active + pakiet Comfort, czarny Crossover
Jest: GP 3d SPORT 1,9 MultiJet, czerwony
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#538728 Wysłany:
18 Sty 2012, 22:42; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Słyszałem, że w TDI takie problemy wynikają ze złej dawki startowej. Nawet na stronie Cinka jest o tym mowa: Kod: Jeśli Państwa auto prawidłowo odpala na silniku zimnym zaś na silniku zagrzanym rozruch trwa znacząco dłużej należy skorygować dawkę rozruchową dla zagrzanego silnika. Modyfikacja ta odbywa się poprzez zmianę seryjnego programu sterującego pracą silnika. http://cinsoft.pl/index.php?strona_www=info&kat=warsztatPozostaje pytanie, czy tego typu usterka występuje również w silnikach JTD?
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
Adam3206 |
#538830 Wysłany:
19 Sty 2012, 13:37; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 20 Paź 2007, Posty: 100
|
kolego Hubik może coś w tym jest co napisałeś. Teraz tak się zastanawiam czy podpinając samochód pod Fiat Ecu Scan będzie możliwość odczytania tej dawki startowej paliwa. i czy można by to było jakoś samemu zmienić.
podejrzewam, że skoro silnik jest zagrzany i nie odpala to dostaje za mało tej dawki startowej. dobrze dedukuje??
_________________ Było: GP 5d 1,4 8v Active + pakiet Comfort, czarny Crossover
Jest: GP 3d SPORT 1,9 MultiJet, czerwony
|
|
Góra |
|
|
Mat_CBR |
#539010 Wysłany:
19 Sty 2012, 23:45; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
Do wczoraj był spokój aż wieczorem nie chciał znów odpalić, 15 sec, kręcenia i zaskoczył. dziś ze 3 razy miałem taką sytuacje i to w przeciągu 1godz. no cholera mnie bierze.Nie ma reguły czy zimny czy ciepły w moim przypadku.
Problem z grande występuje tylko i wyłącznie przy odpaleniu. Podczas jazdy żadnych problemów - nie kopci, zbiera się normalnie.
Ja obstawiam na pompę paliwa ,ale to się okaże. Wstępnie jestem umówiony do Bosch Diesel Center w Bydgoszczy( ktoś jakieś opinie ma na temat tego warsztatu??) na sobotę rano, mam nadzieje ze pod ich programami, sprawdzeniem wtrysków i ciśnienia na szynie etc. coś się okaże.
Adam3206 Ojciec w Golfie TDI też miał taki problem ale także dodatkowo na niskich obrotach mu szarpało, tyle ze to jest na pompie wtryskowej VP 44, i tam coś z nastawnikiem było ( spec rozebrał nastawnik przeczyscił i minęło z 50 tys km i spokoj). czyli coś z tym dawkowaniem było...
_________________ Będzie - ? Jest - BMW E90 318i Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#539034 Wysłany:
20 Sty 2012, 02:20; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Z opisu na stronie Cinka, wynika, że problem z TDI to przede wszystkim błąd w programie sterującym.
Co do ew. zmiany przez FESa - nie widziałem w nim takiej opcji. Domyślam się, że aby zmienić dawkę, trzeba zmodyfikować soft w ECU.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
Adam3206 |
#539046 Wysłany:
20 Sty 2012, 09:01; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 20 Paź 2007, Posty: 100
|
Mat_CBR daj potem znań czy wizyta w tym Bosh center pomogła. Być może i ja będę zmuszony iść w tym kierunku.
_________________ Było: GP 5d 1,4 8v Active + pakiet Comfort, czarny Crossover
Jest: GP 3d SPORT 1,9 MultiJet, czerwony
|
|
Góra |
|
|
Mat_CBR |
#539079 Wysłany:
20 Sty 2012, 12:37; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
Być może to kwestia dawki, no ale co nagle się rozregulowało?
Wizytę w Boschu muszę przełożyć bo "wazony" tylko do 13 pracują a auta nie mogę im zostawić na kilka dni;/ także przełożone na inny termin.
Poza tym trochę ich chyba z ceną pogięło:
diag. komputerowa - 100zł -> standard = OK, jakby to wystarczyło do pokazania wyników to biorę,
ale ew. sprawdzenie wtrysków z demontażem 450zł sprawdzenie pompy CR z demontażem - 650 zł
_________________ Będzie - ? Jest - BMW E90 318i Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport
|
|
Góra |
|
|
Adam3206 |
#539974 Wysłany:
23 Sty 2012, 14:23; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 20 Paź 2007, Posty: 100
|
koledzy z racji tego, że mam problemy z odpalaniem GP po przejechaniu kilku kilometrów postanowiłem podpiąć go pod komputer i sprawdzić co w trawie piszczy. Poniżej wstawiam screena z Fiat Ecu Scan i zwracam się do was z zapytaniem czy normalną rzeczą jest to, że korekta paliwa jest aż tak bardzo zróżnicowana?? Dlaczego wartości dla cylindrów 3 i 4 są ujemne i czy to jest normalne?? http://zapodaj.net/cbc97331c058.bmp.html
_________________ Było: GP 5d 1,4 8v Active + pakiet Comfort, czarny Crossover
Jest: GP 3d SPORT 1,9 MultiJet, czerwony
|
|
Góra |
|
|
Mat_CBR |
#540038 Wysłany:
23 Sty 2012, 18:25; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
Z tego co się orientuje to na każdy cylinder wtrysk powinien podawać taką samą dawkę paliwa.
_________________ Będzie - ? Jest - BMW E90 318i Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#540171 Wysłany:
23 Sty 2012, 23:00; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Korekta występuje raczej w sytuacji gdy wtryski są zużyte/uszkodzone. U mnie na każdym pokazuje 0.
Wartość na minusie może oznaczać, że po prostu przelewają.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
Mat_CBR |
#541202 Wysłany:
27 Sty 2012, 11:51; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
|
Góra |
|
|
Adam3206 |
#541298 Wysłany:
27 Sty 2012, 17:20; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 20 Paź 2007, Posty: 100
|
Mat_CBR dokładnie taki sam błąd wywala u mnie zawsze wtedy gdy nie można odpalić samochodu Tak więc jesteśmy już prawie w domu... tylko teraz pytanie się pojawia co nie tak jest z tym alternatorem Znalazłem łopatologiczne wytłumaczenie tego błędu: P0621 - Sygnal D+ alternatora - nieprawidłowy sygnał wzbudzenia alternatora, generalnie zwiastuje koniec alternatora, regulatory raczej się w GP nie psują. Mat_CBR chyba już wiemy na 100% co jest przyczyną:D
_________________ Było: GP 5d 1,4 8v Active + pakiet Comfort, czarny Crossover
Jest: GP 3d SPORT 1,9 MultiJet, czerwony
|
|
Góra |
|
|
Mat_CBR |
#541301 Wysłany:
27 Sty 2012, 17:21; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011, Posty: 215
|
Ma ktoś może jakiś wyciąg z KTS-a co do prawidłowych wartości na silniku? (tj kąty wtrysku, ciśnienie doładowania itp)?
_________________ Będzie - ? Jest - BMW E90 318i Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#541492 Wysłany:
28 Sty 2012, 00:53; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
warto sprawdzic czujnik cisnienia paliwa na listwie wtryskowej kumpel mial zasyfiony i tez on robil problem z rozruchem dawka cisnienia paliwa byla za mala
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
MalyGzres |
#542060 Wysłany:
29 Sty 2012, 21:52; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Forumowicz |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Sty 2012, Posty: 2
|
Witam serdecznie wszystkich. Chciałem się podłączyć do tematu. Mam identyczny problem. Nawet jak jest mega zimno, to ten pierwszy raz zapali od razu. Ale wystarczy że przejadę parę km, dosłownie parę minut jazdy, jak zgaszę i chcę znów uruchomić to straszny jest problem. Kręci,kręci niby chce załapać ale ale nie łapie. Jak akuś wytrzyma to czasem po wielkich mękach złapie a jak ma gorszy dzień to akumulator do zera wyżre i wtedy pozostaje tylko "słoik łez cygana". Jest to tak denerwujące że żona powiedziała że nie będzie jeździć tym autem i zabrała moją cromę. Kodów brak. Pozdrawiam Grzegorz
|
|
Góra |
|
|
kox |
#542065 Wysłany:
29 Sty 2012, 22:06; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Świece jeśli pali po nocy odpadają. Zapowietrzanie się układu odpada. Ciśnienie CR na listwie sprawdzał ktos?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
emil |
#542291 Wysłany:
30 Sty 2012, 15:03; Temat postu: Re: Problem z odpaleniem |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 366
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|