You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #542048 Wysłany: 29 Sty 2012, 21:26; 
 Temat postu: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Witam.

Panowie, mam problem, który nie daje mi spokoju i proszę Was o radę. Opiszę może jak wygląda sprawa.


Jakiś czas temu miałem przekładany silnik (Piotrek, dzięki!) dzięki czemu mój Punciak nie poszedł na żyletki. Prawdopodobnie na starym silniku nigdy nie miałem podpiętego czujnika temperatury cieczy chłodzącej bowiem silnik ten nie pracował poprawnie (od kupna auta - przerobili mnie) i w najgorsze upały, gdy z silnika wręcz leciał dym (brak kompresji, plucie benzyną, praca na 2 cylindry - później dzięki Piotrkowi okazało się czemu ten silnik tak chodził - poszły pierścienie, porysowały gładź cylindrową, resztki poszły do komory spalania i tam narobiły bajzlu, a finalnie głowica nawet śrub nie miała...rozleciały się) kontrolka ta nie świeciła się.

Po przełożeniu silnika i paru minutach pracy kontrolka ta zapala się. Jednak nie pali się ona światłem takim jakie widzimy przy:

-kontrolce od akumulatora/alternatora;
-hamulca ręcznego, gdy jest zaciągnięty;
-kontrolki od ciśnienia oleju, gdy go brakuje;
-kontrolki od wtrysków, która zapala się wraz z akumulatorem i ciśnieniem oleju na chwilę po przekręceniu kluczyka, i gaśnie po odpaleniu silnika.

Wyżej wymienione kontrolki palą się mocnym, bardzo czerwonym kolorem. Tutaj leży pies pogrzebany, wracamy do kontrolki temperatury cieczy chłodzącej. Jak wspomniałem, po kilku kilometrach zapala się, jednak nie jest to tak mocno czerwony kolor jak przy wymienionych wyżej kontrolkach. Świeci się ona bardzo delikatnym światłem, wręcz lekko widocznym po około 3 kilometrach jazdy.

Nie ubywa mi płynu chłodniczego, termostat mam wymieniony na nowy (nie mogę jednak wykluczyć, że nie padł jednak mam ogrzewanie w kabinie, leci ciepłe powietrze, a więc rozumiem, że termostat działa), z rury wydechowej nie pojawia się nic niepokojącego, w kabinie nie czuć płynu chłodniczego, dywaniki nie są mokre, a jednocześnie w trakcie jazdy nie wywala mi korkiem wody, pary - woda nie bulgocze itd.


Pytam się Was - czy ta kontrolka świeci "dwuetapowo"? Gdy silnik osiągnie poprawną temperaturę pracy to zapala się światłem wręcz lekko widocznym, a gdy przegrzewa to zapala się światłem mocnym jak np. wciśnięty hamulec ręczny czy kontrolka od wtrysków, akumulatora, ciśnienia oleju?

Martwi mnie to bowiem od lipca szukałem sprawnego silnika, gdy znalazłem wreszcie (Piotrek miał silnik po remoncie generalnym) i auto wreszcie jeździ, ma moc, można jeździć bez obawy, że zdechnie mi na środku, bez obawy, że przepala olej i nie marnuje benzyny (mój palił po 13 litrów...) tak wyskakuje mi ten "dwukolorowy" motyw i po prostu martwię się, że coś jest nie tak.

Na forum ktoś pisał, że można łatwo sprawdzić czujnik wyciągając go z silnika, odpalając silnik i robiąc zwarcie do masy. Robiłem coś podobnego u elektryka, ale na wyłączonym silniku - zwarł go do masy i wówczas (CO WAŻNE) kontrolka ta zaczęła się świecić tak jak kontrolka hamulca ręcznego, wtrysków, akumulatora i ciśnienia oleju czyli BARDZO MOCNYM, rażącym kolorem czerwonym, w przeciwieństwie do lekkiego, ledwo widocznego światła w trakcie jazdy.


Czy moje przypuszczenia są poprawne? Ma ona jakby dwa tryby pracy? Słabe, po odpowiednim nagrzaniu silnika do temperatury pracy, gdy ledwo ją widzimy i bardzo mocne, jak wspomniane wyżej kontrolki, gdy dzieje się niedobrze? Jeśli nie to czy ten czujnik jest walnięty - zgodnie z radą kogoś z forum, że jak po zwarciu zapali się to jest zepsuty (ale u mnie nie robiliśmy tego na odpalonym silniku u elektryka, a na wyłączonym)?

Jak mówiłem, moc auta nie spada, wody nie ubywa, ogrzewanie jest (nie wiem jak sprawdzić tylko czy termostat otwiera się poprawnie po nagrzaniu silnika), wentylator chłodnicy też czasem się włączy - gdy piłuję silnik na luzie stojąc - i nie chce po prostu stracić drugiego, dobrego silnika przez taką pierdołę.


Pomóżcie.

Ps - wersja Punto S, czyli najbiedniejsza, nie ma obrotomierza, nie ma wskazówki od temperatury silnika, a jedynie lampkę.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #542052 Wysłany: 29 Sty 2012, 21:36; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
masz coś nie tak bo kontrolka nie działa dwuetapowo lecz zaświeca się jak jest nie tak z temp.silnika. Proponuje sprawdzić czy nie masz jakiegoś lekkiego zwarcia co powoduje "błyszczenie" kontrolki.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542064 Wysłany: 29 Sty 2012, 22:10; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
nickoo napisał(a):
masz coś nie tak bo kontrolka nie działa dwuetapowo lecz zaświeca się jak jest nie tak z temp.silnika. Proponuje sprawdzić czy nie masz jakiegoś lekkiego zwarcia co powoduje "błyszczenie" kontrolki.


Nie sprawdzę sam tego, a fachowcy to temat rzeka. Pojechałem już w tej sprawie - musiałem facetowi pokazywać w ogóle gdzie są kontrolki! Zwarcie może i być, ale boje się, że tutaj silnik się może przegrzewać - opisałem wyżej jak to wygląda (kable stare, mają już sporo za sobą, no i wiadomo - izolowane już taśmą), jednak znalezienie dobrego fachowca - elektryka - to jak wygranie w totka. Bezsensem jest też jechać i płacić duże pieniądze za wymianę części, gdy problemem będzie co innego.


Może ktoś odpowiedzieć jak wygląda sprawa z zablokowanym termostatem w pozycji zamkniętej - nie ma ciepła w ogrzewaniu?

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542078 Wysłany: 29 Sty 2012, 22:21; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
wymień czujnik wody on raczej szwankuje i robi lekkie przejście masy

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542079 Wysłany: 29 Sty 2012, 22:29; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
punto 1.6 napisał(a):
wymień czujnik wody on raczej szwankuje i robi lekkie przejście masy


To jest ten koło alternatora, przy komputerze - czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ewentualnie silnika bo on wkręcony jest w blok)?


Na marginesie - jeśli on miałby lekkie zwarcie/szwankowałby to chyba paliłby się od przekręcenia kluczyka, a nie po paru kilometrach. Pozostawione auto na godzinę wraca do stanu pierwotnego - kontrolka nie świeci się nawet słabym, ledwo widocznym światłem, a wraca to po paru kilometrach.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542083 Wysłany: 29 Sty 2012, 22:44; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
http://zapodaj.net/bba214945e33.jpg.html
może być tak ze po osiągnięciu 40stopni zaczyna załączać masę , jest 3 możliwości albo czujnik coś nie halo albo wysoka temperatura silnika albo gdzieś na kablu masz zdarta izolacje i dotyka masy ale to raczej zapalało by światłem mocnym , wąż idący od chłodnicy do silnika dolny i górny jest ciepły /gorący?

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542087 Wysłany: 29 Sty 2012, 22:49; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
punto 1.6 napisał(a):
http://zapodaj.net/bba214945e33.jpg.html
może być tak ze po osiągnięciu 40stopni zaczyna załączać masę , jest 3 możliwości albo czujnik coś nie halo albo wysoka temperatura silnika albo gdzieś na kablu masz zdarta izolacje i dotyka masy ale to raczej zapalało by światłem mocnym , wąż idący od chłodnicy do silnika dolny i górny jest ciepły /gorący?


Dziękuję za odpowiedź - screena. Tak, o tym czujniku myślałem - to jest temperatura silnika/wody chłodzącej, jak rozumiem?

Po jakimś czasie jazdy oba węże od chłodnicy mam ciepłe - czemu pytasz o nie? Co z nimi? Nie wiem ile mają stopni, są po prostu ciepłe, ale nie parzą tak, że nie idzie ich utrzymać w ręce - tak długo ich nie trzymałem :D .

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542100 Wysłany: 29 Sty 2012, 23:09; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
Cytuj:
to jest temperatura silnika/wody chłodzącej, jak rozumiem?
tak to jest czujnik wody (lampka ),
jak węże nie parzą to raczej wszystko ok podmień czujnik powinno pomóc :),

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542104 Wysłany: 30 Sty 2012, 07:43; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Dzięki. Zmienię, zobaczymy.


BTW - skleroza. De facto nie wiem czy przy zmianie silnika trzeba szukać jakiegoś "celowanego" czujnika, czy taki jaki miałem - czerwony kaptur, jak na zdjęciu.

Przy okazji - jeśli termostat byłby walnięty to te węże - ten górny - chyba w ogóle nie będą ciepłe bo woda nie chodzi w nim? Nie będą ciepłe jednak przez mały obieg?

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542184 Wysłany: 30 Sty 2012, 09:58; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
są 2 rodzaje czujników na wskaznik i na lampkę (ty masz kupić na lampkę), może zamontuj swój ze starego silnika, bo ten mógł być ze wskaźnika dlatego może się zapalać lampka lekko

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542202 Wysłany: 30 Sty 2012, 11:49; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
punto 1.6 napisał(a):
są 2 rodzaje czujników na wskaznik i na lampkę (ty masz kupić na lampkę), może zamontuj swój ze starego silnika, bo ten mógł być ze wskaźnika dlatego może się zapalać lampka lekko


Myślałem o tym, ale ten czujnik jest z mojej wiązki zespolonej, więc pomijam ewentualne błędy. Albo jest walnięty, albo u mnie w starym silniku w ogóle nie był podłączony. Dziś jechałem na krótkiej trasie - może 3km - i zaczął się świecić. Wracałem 4h później na tej samej trasie - nie świeci się...

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542215 Wysłany: 30 Sty 2012, 12:40; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
mam taki czujnik chyba na lampkę muszę poszukać był z una, jak chcesz mogę ci wysłać

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542216 Wysłany: 30 Sty 2012, 12:42; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
bunczu, kup od poldoneza i będzie ok ;)

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542221 Wysłany: 30 Sty 2012, 12:46; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
punto 1.6 napisał(a):
mam taki czujnik chyba na lampkę muszę poszukać był z una, jak chcesz mogę ci wysłać


Serdecznie dziękuję - właśnie idę do sklepu zapytać o to. Choć pamiętam raz kupno filtra oleju - sprawdzony z katalogiem, a i tak nie pasował.

[ Dodano: 30 Sty 2012 12:46 ]

nickoo napisał(a):
bunczu, kup od poldoneza i będzie ok ;)


Czemu od Poloneza?

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542224 Wysłany: 30 Sty 2012, 12:49; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
polonez miał na wskaznik chyba? a tobie trza na lampkę

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542227 Wysłany: 30 Sty 2012, 12:50; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
a fakt bo bunczu, ma tylko diodke

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542754 Wysłany: 13 Lut 2012, 20:19; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Wymieniłem czujnik temperatury silnika i jest dokładnie to samo. Utwierdzam się w tym, że tak ma być - czujnik pokazuje po prostu osiągnięcie temperatury pracy.

Zobaczcie na screeny. Pierwsze zdjęcie, gdzie są całe zegary - jak wygląda rezerwa paliwa, a jak wygląda kontrolka od temperatury silnika względem święcącego hamulca ręcznego po lewej. Na kolejnych zdjęciach zrobiłem zbliżenia.

Rezerwa nie świeci się w ogóle, nawet bladym światłem, kontrolka temperatury silnika świeci się bladym światłem - w ogóle dość trudno to zobaczyć w trakcie jazdy, zwłaszcza przy słońcu - a kontrolka ręcznego świeci się bardzo mocnym światłem.

Zwarć nie mam, elektryk niby sprawdzał.


Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us


Zwarcie tego czujnika do masy powoduje, że kontrolka ta świeci jak kontrolka ręcznego, a więc też działa.

[ Dodano: 01 Lut 2012 14:50 ]

Wykręciłem nowy termostat - kontrolka nie pali się bladym światłem. Oczywiście, z ogrzewaniem jest gorzej.


Tak z ciekawości rozgrzałem termostat wodą (nad ogniem) i ten wydłużył się, ale od paru godzin jakoś nie chce wrócić do położenia zamkniętego - może to robi akurat sprężyna z obudowy termostatu, kij go wie.

[ Dodano: 13 Lut 2012 20:19 ]

Wracając dziś z pracy, droga może 3 km, kontrolka ponownie zapaliła się lekkim, wręcz niewidocznym światłem przy braku termostatu - węże były lekko ciepłe, chłodnica nagrzała się, a ogólnie na dworze było ciut cieplej. Dziwne.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548522 Wysłany: 14 Lut 2012, 00:58; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
dam Ci rade kup licznik ze wskaźnikiem temp i po problemie.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548545 Wysłany: 14 Lut 2012, 10:01; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Są 2 rodzaje czujników, zewnętrznie praktycznie takie same, ale konstrukcyjnie całkowicie różne.
1. Czujnik do wersji z lampką to zwierak bimetaliczy, działający 0/1, czyli styki zwarte/rozwarte, identycznie jak włącznik wentylatora chłodnicy.
Zwarcie styków powoduje zaświecenie lampki pełnym światłem, nie ma żadnych "stanów pośrednich".
2. Czujnik do sterowania wskazówkowym wskaźnikiem temperatury to termistor, czyli element zmieniający swoją oporność w zależności od temperatury.
Masz czujnik wersja 2, a powinien być wersja 1.
Rośnie temp., czujnik zmniejsza oporność, przez kontrolkę płynie prąd, więc się żarzy.
Powinieneś mieć taki czujnik:
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17786.html

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548684 Wysłany: 14 Lut 2012, 18:52; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 27 Sty 2012,
Posty: 7
Kolega powyżej może mieć rację. Dla pewności spróbuj jeszcze odpiąć przewód od czujnika temp. cieczy i przejedź się, jak się nie będzie żarzyć kontrolka to będzie wiadomo, że nie masz żadnych zwarć i będzie to na 100% wina czujnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548705 Wysłany: 14 Lut 2012, 20:06; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
AF napisał(a):
Są 2 rodzaje czujników, zewnętrznie praktycznie takie same, ale konstrukcyjnie całkowicie różne.
1. Czujnik do wersji z lampką to zwierak bimetaliczy, działający 0/1, czyli styki zwarte/rozwarte, identycznie jak włącznik wentylatora chłodnicy.
Zwarcie styków powoduje zaświecenie lampki pełnym światłem, nie ma żadnych "stanów pośrednich".
2. Czujnik do sterowania wskazówkowym wskaźnikiem temperatury to termistor, czyli element zmieniający swoją oporność w zależności od temperatury.
Masz czujnik wersja 2, a powinien być wersja 1.
Rośnie temp., czujnik zmniejsza oporność, przez kontrolkę płynie prąd, więc się żarzy.
Powinieneś mieć taki czujnik:
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17786.html


I właśnie taki czujnik mam...

Na pudełku jest:

219 174

Czujnik temperatury wody

FIAT

odpowiednik 4108672

Hart Sp. Z o.o


Czujnik ten ma czerwony kolor plastiku na końcu.



Edit:

ja mam tak wyglądający czujnik:

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17470.html

ma ten plastik na końcu, kolor czerwony.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548741 Wysłany: 14 Lut 2012, 21:50; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
bunczu napisał(a):
AF napisał(a):

ja mam tak wyglądający czujnik:

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17470.html

ma ten plastik na końcu, kolor czerwony.


No właśnie, masz zły.
Wkręć prawidłowy i będzie OK.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548821 Wysłany: 14 Lut 2012, 23:25; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
AF napisał(a):
bunczu napisał(a):
AF napisał(a):

ja mam tak wyglądający czujnik:

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17470.html

ma ten plastik na końcu, kolor czerwony.


No właśnie, masz zły.
Wkręć prawidłowy i będzie OK.


Dzięki. Eh...znowu kasa wydana nie na to co trzeba...

[ Dodano: 14 Lut 2012 23:25 ]

urbens napisał(a):
Kolega powyżej może mieć rację. Dla pewności spróbuj jeszcze odpiąć przewód od czujnika temp. cieczy i przejedź się, jak się nie będzie żarzyć kontrolka to będzie wiadomo, że nie masz żadnych zwarć i będzie to na 100% wina czujnika.


Dzięki za odpowiedź - robiłem tak, nie żażyła się po odpięciu kabla, za to po zwarciu (masą) czujnika świeciła się mocnym światłem.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548933 Wysłany: 15 Lut 2012, 13:18; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 27 Sty 2012,
Posty: 7
No to masz kolego przyczynę (zły czujnik). Jak masz paragon i nie montowałeś czujnika do samochodu, a nawet jak montowałeś i nie widać na nim śladów ingerencji to powinni Ci w sklepie wymienić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549073 Wysłany: 15 Lut 2012, 19:11; 
 Temat postu: Re: Kontrolka temperatury płynu chłodniczego - dwa stany?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
urbens napisał(a):
No to masz kolego przyczynę (zły czujnik). Jak masz paragon i nie montowałeś czujnika do samochodu, a nawet jak montowałeś i nie widać na nim śladów ingerencji to powinni Ci w sklepie wymienić.


Niestety, nie mam, a dodatkowo te gwinty są delikatne właśnie po to by widać było ślady. Cóż, planowałem wymienić liczniki na te z obrotomierzem...kiedyś tam...czujnik już mam.

Dziękuję.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO