You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Maj 2025, 07:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #530016 Wysłany: 18 Gru 2011, 12:36; 
 Temat postu: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8V
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Gru 2011,
Posty: 4
Witam wszystkich :D Jak dotąd tylko przeglądałem forum, ale jak w końcu zaczęło coś dolegać mojej kropce jestem "zmuszony" napisać :oops:

Punto II 1.2 8V, 2001r, około 100 000 przebiegu (prawdziwego).

Może będzie długo, ale postaram się wszystko dokładnie opisać. Od razu zaznaczam, że przewertowałem wszystkie powiązane tematy i nie znalazłem odpowiedzi.

Pewnego pięknego dnia..
...mając na wskaźniku paliwa zapełnienie w 1/4 (właśnie zapaliła się lampka rezerwy) podczas jazdy silnik zaczął się dusić, przerywał. Na szczęście po około kilometrze dojechałem do celu. Po próbie włączenia chodził na 500 obrotach i się dusił, przy ruszaniu gasł. Po kilku odpaleniach zdechł na amen.
Dopiero po nocy spędzonej z forum doszedłem do wniosku, że winny może był pływak w pompie. Dolałem 5litrów, poziom paliwa podniósł się zaledwie o jedną kreseczkę, więc zapewne to było problemem - po prostu zabrakło paliwa :evil: .

I tu dochodzimy do sedna.
Autko po zatankowaniu z karnistra nie chciało zapalić. Po rozładowaniu aku i odpalaniu z kabli dało radę odpalić, ale od razu gasł na jałowym, udało się bez jałowego dojechać do mechanika (wiecie jakie to trudne?!), komp pokazał silnik krokowy (również w przeszłości sonda lambda się odzywała czasami ale to raczej wina pewnej dziurki w wydechu - piszę, bo może to będzie miało jakieś znaczenie w diagnozie).


Silnik krokowy został wymieniony (choć ciężko było wymienić "niewymienialny" silniczek krokowy).Przepustnica przy okazji przeczyszczona.
Efekt: po odpaleniu (trudnym odpaleniu, czasami za 2 razem) obroty ustawiają się na 1100, po pewnym czasie jazdy falują sobie między 1500-2000.
Jazda jest tragiczna: ciągle szarpie, jakby dostawał na ułamki sekund powietrze, może jakieś gary nie chodzą (ale to strzelam, nie mam pojęcia jak poznać fizycznie, tudzież na ucho, czy gar nie chodzi :roll: ) tak czy siak szarpie, niezależnie od obrotów, biegu czy prędkości.
Z wydechu dochodzi "pyrkanie" o częstotliwości z 20-30 na minutę.
Odłączałem aku, żeby "przyzwyczaić" krokowca. Mechanik podobno komputerem "wysterował" krokowca, ale nie wiem jak to było zrobione.

Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie: rozrząd był wymieniany z 15kkm temu.

Obie rzeczy (brak paliwa i obroty z szarpaniem) są ze sobą ściśle powiązane bo wystąpiły bezpośrednio po sobie.

1) Czy brak paliwa i próba odpalania autka przy braku paliwa może uśmiercić krokowca ?
2) Może da się jakoś inaczej wysterować krokowca niż przez odpięcie aku lub majsterkowanie przez kompa ?
3) Może to w ogóle nie krokowiec ?
4) Może to lewe powietrze w kolektorze (ale czemu do diaska pokazało się to dokładnie w czasie gdy brakło paliwa, wcześniej chodził po prostu IDEALNIE) ?
5) Czy świecom mogło coś się stać przy braku paliwa (nie wiem czy kiedykolwiek były wymieniane) ?
6) Czy wtryskiwaczom mogło coś się stać przy braku paliwa (może wodę dostały) ?

Bardzo proszę o pomoc :(


Ostatnio edytowany przez LDR13, 18 Gru 2011, 13:51, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #530021 Wysłany: 18 Gru 2011, 12:52; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: [SRB] / [SK]
Rejestracja: 03 Paź 2009,
Posty: 801
Pomógł: 2
Może porostu zatarłeś pompę paliwową :?: albo łapie silnik lewe powietrze :?:

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

Obecne -Fiat Coupe 1.8 16v & 2.0 20V
Byłe -Punto MK II 1.2 8v 3D
Kolejne -Punto MK IIFL 1.2 8V 3D
Rodzinne -Grande Punto 1.4 8v 5D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530033 Wysłany: 18 Gru 2011, 13:31; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
1. nie
2. gdzieś na forum był aby zostawić silnik na jałowym biegu aż do załączenia się wentylatora (chyba jakoś tak)
4. Pod puchą filtra powietrza powinna być uszczelka, może źle jest umiejscowiona
5. święcą nic się nie stanie, ale jak nie wiesz kiedy były wymieniane to było by wskazane
6. nic im się nie stało, jedynie mógł się zapowietrzyć układ, przy listwie wtryskowej jest taki zaworek który chyba się wciska jak dobrze pamiętam.
jak włączasz zapłon słyszysz pompę ? normalne dźwięki wydaje ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530036 Wysłany: 18 Gru 2011, 14:34; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Gru 2011,
Posty: 4
Gorol napisał(a):
Może porostu zatarłeś pompę paliwową :?: albo łapie silnik lewe powietrze :?:


Aż bałem się o pompie pomyśleć. Jak sprawdzić czy działa ? Domyślam się, że komp niczego nie pokaże.


wojtass18 napisał(a):
2. gdzieś na forum był aby zostawić silnik na jałowym biegu aż do załączenia się wentylatora (chyba jakoś tak)

Rzeczywiście był. Zapomniałem, mea culpa. Przetestuję.


wojtass18 napisał(a):
4. Pod puchą filtra powietrza powinna być uszczelka, może źle jest umiejscowiona


Tutaj jest ok.

wojtass18 napisał(a):
jak włączasz zapłon słyszysz pompę ? normalne dźwięki wydaje ?


Słychać. Dokładnie tak samo brzmi jak przed problemami.
Jak można tą pompę sprawdzić? Mam w planach na najbliższe dni wyjęcie jej w celu przeczyszczenia siateczki zwanej filtrem i baku ze szlamu i wody, które to zapewne tam się znajdują.
Ale chyba to, że będę miał ją w ręku mi nie powie czy silniczek nie jest sfajczony :E

Czy w przypadku pompy nie byłoby sytuacji takiej, że po prostu silnik padł i nie da się go odpalić ?
Ja "normalnie" samochodem wczoraj jeździłem (kilkanaście km) i oprócz ciągłego szarpania - jechałem jakoś(takiego względnie lekkiego oczywiście, przy silnym to bym 100 metrów bał się zrobić).

Wpadłem właśnie na pomysł by odłączyć zasilanie krokowca i zobaczyć czy szarpanie ustąpiło. Czy to dobry pomysł ?
Wiecie może, czy jak odłącze krokowca to zostanie on w pozycji zamykającej powietrze dla biegu jałowego ? :?




EDIT:
Próbowałem "odpowietrzyć" układ za pomocą tego zaworka na listwie i oprócz ufajdolenia się benzyną nic nie dało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530051 Wysłany: 18 Gru 2011, 14:38; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jak poleciała wacha to znaczy że układ jest ok. czyli nie jest zapowietrzony, ja bym na sam pierw te świece wymienił


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530081 Wysłany: 18 Gru 2011, 16:41; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: [SRB] / [SK]
Rejestracja: 03 Paź 2009,
Posty: 801
Pomógł: 2
LDR13 napisał(a):
Czy w przypadku pompy nie byłoby sytuacji takiej, że po prostu silnik padł i nie da się go odpalić ?
Ja "normalnie" samochodem wczoraj jeździłem (kilkanaście km) i oprócz ciągłego szarpania - jechałem jakoś(takiego względnie lekkiego oczywiście, przy silnym to bym 100 metrów bał się zrobić).



Pompa może pracować a auto nie będzie jeżdziło jak trzeba i bedzie ciężko dało się uruchomić bo ciśnienia nie będzie dawać takiego jak trzeba

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

Obecne -Fiat Coupe 1.8 16v & 2.0 20V
Byłe -Punto MK II 1.2 8v 3D
Kolejne -Punto MK IIFL 1.2 8V 3D
Rodzinne -Grande Punto 1.4 8v 5D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530535 Wysłany: 19 Gru 2011, 21:25; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Puntomaniak

Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB
Rejestracja: 07 Gru 2011,
Posty: 78
Pomógł: 1
w poprzednim kropasie(lpg) mialem podobne objawy i koniec koncow okazalo sie, ze gniazda zaworow byly wypalone.

_________________
czarna strzala-------------------------->

pozdrawiam,
kszyh

---------------------------------------------
jest: punto II Czarna Kropka
bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530541 Wysłany: 19 Gru 2011, 21:43; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Gru 2011,
Posty: 4
Tutaj nigdy lpg nie było, więc szansa na to chyba nieco mniejsza. Ale dzięki za info. Sprawdzę w następnej kolejności bo więcej rozbierania ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530545 Wysłany: 19 Gru 2011, 21:55; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Puntomaniak

Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB
Rejestracja: 07 Gru 2011,
Posty: 78
Pomógł: 1
skoro lpg nie bylo to jezeli nie masz jakiegos przebiegu 300kk czy wiecej to chyba faktycznie nie ma tematu;) jak dojdziesz do ladu z kropkiem to daj znac co to bylo

_________________
czarna strzala-------------------------->

pozdrawiam,
kszyh

---------------------------------------------
jest: punto II Czarna Kropka
bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532276 Wysłany: 28 Sty 2012, 13:31; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Gru 2011,
Posty: 4
Aktualizacja zmagań.

Zacząłem od przeczyszczenia pompy, "filtra", baku.

Oczywiście stanąłem na Dużej Białej Nakrętce, wypróbowałem chyba wszystkie metody z forum i nic. Mechanicy do których dzwoniłem takiego klucza do niej nie mają i każą napindalać przecinakiem.

Wymyśliłem własną metodę: polewanie wrzątkiem. Duża rozszerzalność cieplna plastiku powinna spowodować że nakrętka łatwo zejdzie. Po 10 litrach wrzątku nakrętka dalej się nie dała.

Ostatnia deska ratunku to zmontowanie własnego klucza. Mam znajomego z dużym zapleczem warsztatowym i zrobienie takiego klucza nie powinno stanowić żadnego problemu.

Znalazłem coś takiego:
Image

Jak zrobię dam znać. Na serwisach aukcyjnych abstrakcyjne ceny od 150 do 400 zł żądają :hahaha: :cyclopsani:

[ Dodano: 28 Sty 2012 12:11 ]

28.01.2012 KOLEJNA AKTUALIZACJA:


Zrobiłem taki klucz, aczkolwiek wymagał pewnych poprawek. Tak czy siak bak wyczyszczony tylko, że i tak bardzo czysto tam było. Nic nie dało.


W między czasie palił tylko 2-3 gary.


Oddałem do mechanika. Diagnoza: KOMPUTER O_o

Pokazał mi go i rzeczywiście praktycznie wszystkie piny pourywane (przepalone?). Czy tak objawia się zniszczony komputer ? Co może doprowadzić do takiego stanu ?

Kolejne pytanie: skąd wziąć używany komputer (oczywiście jak najtaniej)? Serwisy aukcyjne ? Może ma ktoś zapasowy ^^ ?

Podobno z używanego komputera trzeba zdjąć immobilizer. Czy to trudna sztuka ? Dużo kosztuje ?

Wymieniał ktoś z forum kompa w ogóle ? ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544946 Wysłany: 05 Lut 2012, 22:35; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty jałowego i szarpanie podczas jazdy 1.2 8
Offline
Forumowicz

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Lut 2012,
Posty: 2
Witam,może najpierw krótko przedstawię samochodzik (1.2 8V 103.000 km 2000r.) mam problem z szarpaniem podczas jazdy,mianowicie gdy puszczam gaz zaczynam hamować silnikiem autkiem zaczyna niemiłosiernie szarpać jest to dosyć dokuczliwe,jakiś czas temu zaczęła walić poduszka pod skrzynią,daje o sobie znać na wstecznym biegu czy te szarpanie ma związek z tą poduszką?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO