|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
devion134 |
#545425 Wysłany:
06 Lut 2012, 21:02; Temat postu: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto Bertone
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Lut 2012, Posty: 1
|
Witam! Posiadam fiata punto bertone I ( 1.2 s 60km). Niestety silnik ten nie spełnia moich oczekiwań. Chciałbym się dowiedzieć czy opłacalna jest zamiana ów silnika na wersje 16V oraz co muszę kupić, zrobić żeby zamontować owa wersje.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rzel |
#545436 Wysłany:
06 Lut 2012, 21:16; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
zadowolenie jest bezcenne czyli się opłaca silnik z osprzętem tj. kompletnym dolotem i kolektorem wydechowym, sprzęgło z 16v bo mocniejsze ale od bidy twoje może zostać, pewnie pompę paliwa 3 bar, kompa 16v ze zdjętym immo, alternator twój i rozrusznik od bidy mogą zostać, wiązkę silnika trochę przerobić trzeba
|
|
Góra |
|
 |
bunczu |
#545440 Wysłany:
06 Lut 2012, 21:23; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
Sam przerabiałem nieco inną niedawno wymianę. Taniej będzie jak kupisz inne auto  Ryzyko, że utopisz kasę na silniku o niewiadomym pochodzeniu, ale i samym stanie, jest po prostu bardzo duże - możesz kupić trupa...łącznie z padającą skrzynią. Albo masz 100% źródło, albo olewasz temat.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#545445 Wysłany:
06 Lut 2012, 21:27; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
bunczu napisał(a): ..łącznie z padającą skrzynią. skrzynia może zostać stara a silnik sobie zrobi przed założeniem
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#545453 Wysłany:
06 Lut 2012, 21:40; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
temat wałkowany nie raz  szukamy
|
|
Góra |
|
 |
bunczu |
#545540 Wysłany:
06 Lut 2012, 23:23; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
rzel napisał(a): bunczu napisał(a): ..łącznie z padającą skrzynią. skrzynia może zostać stara a silnik sobie zrobi przed założeniem Zdajesz sobie sprawę z kosztu remontu silnika, który np. został zatarty, albo w którym poszły pierścienie i porysowały gładź cylindrową? Kupi drugie auto, z pełnym "wypasem" w przypadku Punto I.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#545600 Wysłany:
07 Lut 2012, 08:40; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
wyluzuj, jaki remont generalny? na jakiej podstawie tak twierdzisz; jak sam trafiłeś na minę to nie uogólniaj, a zakup używanego silnika zostaw innym
|
|
Góra |
|
 |
bunczu |
#545642 Wysłany:
07 Lut 2012, 11:12; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
rzel napisał(a): wyluzuj, jaki remont generalny? na jakiej podstawie tak twierdzisz; jak sam trafiłeś na minę to nie uogólniaj, a zakup używanego silnika zostaw innym Nie bądź zabawny. Skąd masz ten silnik? Albo z auta powypadkowego, które jeździło, albo z autoszrotu po demontażu, a więc jego stan jest całkowicie niepewny. To na tym forum czytałem, że chłopak kupił silnik, wyniosło go to ponad 1000 zł (nie pamiętam czy nie zamknął się w kwocie 1500) i pojeździł trochę po czym pękł wał korbowy, szukał następnego silnika. Na jakiej podstawie? Na takiej, że żaden cudny sprzedawca z Allegro, z autoszrotów i stacji demontażu nie kwapi się by dać na taki silnik w stanie "igiełka" gwarancję choć na miesiąc, nie mówiąc o gwarancji na pół roku - sam znalazłem jedną taką firmę pod Wawą, jedną wśród setek stacji demontażu i autoszrotów. Większość daje gwarancję na tydzień, albo uruchomieniową co jest tak zwanym śmiechem na sali. Przekładka silnika z niewiadomego źródła też kosztuje, w zależności od miejsca zamieszkania będzie to kwota od 150 zł nawet do 1000, u mnie biorą od 1000. Jeśli znajdziesz kogoś z forum to przełożysz go w 2 osoby za 300. Tylko co z tego skoro ten silnik nie ma ani sprawdzonej kompresji na cylindrach, ani nie wiadomo czy nie pobiera oleju, w ogóle jeździ... Skoro bawi Cię to - wolna droga, jednak uświadom innym z czym to się wiąże bo ludzka uczciwość jest pojęciem względnym, zwłaszcza w przypadku motoryzacji i stacji zajmujących się demontażem, lub firm będącymi autoszrotami. Sam kiedyś pojechałem po silnik do firmy, która opisała go jako stan "bardzo dobry" - po przyjeździe na miejsce okazało się, że silnik był uwalony olejem z każdej strony, a cała góra bloku silnika była przeżarta rdzą. Takich perełek jest masa, a auto na wodę nie jeździ by się bawić w eksperymenty. Mnie wymieniono ostatnio silnik, ale pomógł mi forumowicz, sprzedał mi swój silnik, sprawdzony i po wcześniejszym remoncie. Remont silnika, który przepala olej będzie kosztować - samo wyjęcie i wsadzenie w komorę. Remont silnika, który ma zarysowaną gładź? Zapomnij - na starcie 3000, w ASO 5000.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#545645 Wysłany:
07 Lut 2012, 11:24; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Hmm, tak się zastanawiam - pewnie było by to troszkę bardziej skomplikowane, ale może prostsze, gdyby nie przekładać całego silnika, a jedynie przerobić 8v na 16v? Zmienić trzeba by było głowicę (i chyba tłoki...) i chyba tyle. Tzn trzeba by kupić cały osprzęt od 16v, ale przy zakupie silnika też trzeba by to zrobić. Koszty pewnie by wyszły podobne, a pewność, że będzie działać chyba większa?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#545646 Wysłany:
07 Lut 2012, 11:26; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
do bloku 8v nie założysz czapki z 16v - nie pokryją się kanały olejowe ale takie silniki są robione np. 1.1 16v więc jakoś to idzie obejść
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#545647 Wysłany:
07 Lut 2012, 11:29; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
rzel napisał(a): ale takie silniki są robione np. 1.1 16v więc jakoś to idzie obejść No właśnie, bo też słyszałem o takich konstrukcjach, więc jakoś się to da zrobić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#546312 Wysłany:
08 Lut 2012, 20:56; Temat postu: Re: Zmiana silnika 1.2 8v na 1.2 16 v |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
devion134, wszystko się da kwestia kasy... wiesz co sprawa jest prosta jesli chcesz auto zostawić na długo to baw się w przekładkę ale jak rok czy 2 to olej kwestię bo żeby to zrobić dobrze to trza kupić silnik nie wiadomego pochodzenia ok 1000-1800 przed założeniem żeby się nie wpieprzyć w g...o trzeba ten silnik rozebrać na części pierwsze poza tłokami i sprawdzić jak wyglądają panewki jak wyglądają gładzie cylindryczne bo z głowicą to się nie ma co zastanawiać tylko oddać do kompleksowej regeneracji to już masz 350zł nowy rozrząd 250zł filtry i olej 100zł.Teraz wracamy do tłoków i gładzi cylindrycznych, a więc jeśli gładzie mają jeszcze wyraźne ślady po honowaniu to wg mnie nie ma co tego ruszać tylko dla pewności lejemy jeszcze nafty i sprawdzamy jak szybko spłynie pomiędzy pierścieniami.Jeśli dość długo się trzyma to pierścienie ok jeśli spłynie raz dwa to masz kolejne koszta typu (o ile tłoki są w naprawdę fajnym stanie) honowanie gładzi cylindrycznych to kwestia indywidualna ale jeden w forumowiczów zrobił po na prawdę fajnej cenie no i do tego nowe pierścienie (oczywiscie dopadowane do tłoka i tulei cylindrycznej)200zł na 4 tloki W zależności od przebiegu może sprzęgło się kwalifikować do wymiany 300zł no i może się okazać że świece i przewody też mogą być do wymiany ok 250zł, a zapomniałem o UPG 100zł:) Zdjęcie immo z kompa 100zł chyba że kupisz silnik z centralką i kluczykiem A teraz najfajniejsze -zestawienie kosztów: silnik kompletny policzę już po taniości 1200zł -głowica 350zł -rozrząd 250zł -olej i filtry 100zł + płyn do chłodnicy 70zł -pierscienie 200zł sprzęgło 300zł przewody 250zł upg 100zl immo 100zł co nam daje kwotę 2920zł pod warunkiem że wszytko robisz sobie sam(poza remontem głowicy) Więc teraz się zastanów się czy warto Tak dla porównania ja miałem komplet silnik ze skrzynią i obudową filtra na sprzedanie za 2000zł nikt nie chciał to poszedł w końcu za 1600zł a silnik był pewny:)
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|