You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 19:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #547112 Wysłany: 10 Lut 2012, 19:53; 
 Temat postu: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Witam!!!

Świece zapłonowe wymienione we wrześniu 2011.

Mam problem z wypadającymi zapłonami ogólnie oraz wypadające zapłony cylinder 2. Takie informacje zwraca ECU. Zaczęło się jesienią kiedy nastały pierwsze chłodniejsze dni.

Wymieniłem przewody wysokiego napięcia - problem zniknął. Do czasu, aż nastała zima. Na zimnym silniku miga kontrolka silnika żółta, parę razy nawet zgasł. ECU odczytał błędy podgrzewacza sondy lambda, wypadanie zapłonów ogólne, wypadanie zapłonów cylinder 2, awaryjne odcięcie.

Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - ten zielony do ECU. Subiektywnie lepiej "chodzi". Wlałem STP do czyszczenia wtrysków - pognałem puntolota po A4 na 4.000-4.500 obrotów i ciągnąc 150-170km/h. Tak ok. 2h jazdy na 2 etapy. Myślę, że wtryski przeczyściło ;)

Czy wypadanie zapłonów może mieć wpływ:
- woda w zbiorniku paliwa
- złe świece
- uszkodzona grzałka sondy lambda
- gęsty olej na zmrożonym silniku

Dodam, iż mam PUNTO 1.2 16V data produkcji: 04-2002. I tu jest ZAGADKA!!! Mam wkręcone świece zapłonowe NGK DCPR7E-N takie jak na stronie http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplo ... -4795.html ale również do mojego samochodu pasują świece zapłonowe NGK DCPR8E-N jak na stronie http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplo ... -5692.html

Pierwszy model świecy NGK DCPR7E-N jest przeznaczony dla PUNTO 1.2 16V prod. od 2002-12 do 2005-02
Drugi model świecy NGK DCPR8E-N jest przeznaczony dla PUNTO 1.2 16V prod. od 2000-09 do 2002-11 - czyli pasuje data do mojej daty produkcji.

Czy to może być powodem że zapłony ogólnie wypadają? Czy FIAT przez 2 lata wprowadził do produkcji inny układ zapłonowy, że ten sam rocznik 2002 - PUNTO 1.2 16V ma inne świece zapłonowe? Czy mając niededykowane świece zapłonowe mogę tak jeździć? Zaczęło się to dziać w chłodne i mroźne dni. Ryzykuję uszkodzeniem silnika czy innych części?

Czy mam wymienić świece na dedykowane dla mojego daty produkcji? Czyli na NGK DCPR8E-N. Jest to moje pierwsze autko, pech chciał, że akurat 2002 rocznik ma 2 rodzaje świec zapłonowych NGK..... W sklepie dali takie jakie mieli pewnie...

Proszę o porady co robić z wypadającymi zapłonami? Jest to uciążliwe na zimnym silniku, który szarpie, nie ma przyspieszenia, jest mułowaty... Jak zdiagnozować problem raz a dobrze tak aby nie pojawił się ponownie?

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #547211 Wysłany: 10 Lut 2012, 22:09; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Świece, jeśli same w sobie są sprawne to nie mogą mieć wpływu na wypadanie zapłonów, ta różnica w kodach to chyba jakaś kosmetyka, nie słyszałem żeby Fiat zmieniał układ zapłonowy w tym silniku, i jedne i drugie pasują do tego silnika który posiadasz.
Woda w zbiorniku nie ma wpływu na wypadanie zapłonów, uszkodzona grzałka też nie i gęsty olej też nie.
Przy sprawnym układzie zapłon powinien być zawsze, niezależnie od tych czynników które wymieniłeś.
Jeśli po wymianie kabli było ok, to może ten komplet który masz znów padł :?
Błąd lambdy może też świadczyć o jej bliskim końcu, niesprawność lambdy nie ma jednak wpływu na zapłony.
Jaki jest kod błędu przy awaryjnym odcięciu :?: P1691 :?:
Sprawdzałeś cewkę :?:
Zmierz w ECUscanie czas ich ładowania, a jeśli masz możliwość to -> http://www.fiatpunto.com.pl/post392054.html

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #547232 Wysłany: 10 Lut 2012, 22:51; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Bardzo dziękuję Ci za informacje i rozwianie moich wątpliwości. Wydaje mi się, że to może być cewka jednak. Opiszę dlaczego podtrzymuję Twoje przypuszczenia:

Autko stało 3 dni ma mrozie ponad -20 st. kiedy elektryk zajmował się nim. Wracając do domku auto "wyzionęło ducha".... Na wolnych obrotach zgasł, nastąpiło odcięcie awaryjne, szarpało i wszystko co najgorsze. Rzuciłem okiem na temat który podałeś linka i tam wszędzie piszą o pomiarach przy temp. 20st. Daje mi to domyślenia, że cewka "lubi ciepło". Będąc 3 dni na mrozie dostała w d... Tak samo silnik rano jak jest zmrożony, cewka też dostaje w d.... i na kilka chwil zamruga kontrolka silnika, ECU rejestruje wypadanie zapłonów itp.

Autko było użytkowane przez osobę która nie dbała o niego, więc wszystko możliwe... Załączam zrzut z FES'a gdzie widać błąd P1691 kiedy autko było brane po 3 dniowym postoju na mrozie.... Kolejnego dnia autko przegoniłem z wlanym STP do czyszczenia wtrysków i problem ustąpił.

Image
Podsumowując, muszę wjechać na halę lub gdzieś gdzie jest ciepło i dokonać pomiarów cewki.

Moje pytanie czy warto kupować używaną cewkę czy lepiej kupić nówkę jak ta BOSCH'a za 199 zł http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplon ... 03407.html

Czy wymiana jest trudna? Jestem laikiem tym bardziej nie jestem elektrykiem, więc pomiary dokona mój znajomy elektryk. Rozumiem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby podpiąć FES'a, zrobić rundkę z rejestrowaniem parametrów pracy silnika. Napisz proszę jakie parametry musiałbym monitorować podczas jazdy, aby móc później dokonać analizy.

Czy cewka zapłonowa może powodować zakłócenia? Tzn. radio zakłóca, pracę czujników itp. Czy poprzez źle działąjącą cewkę mogą pojawiać się inne błędy "wyciągnięte z sufitu"?

Dobrze że z uszkodzoną lambdą mogę jeździć bo cena tych sond jest znaczna ;(

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #547248 Wysłany: 10 Lut 2012, 23:10; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Nie musisz szukać ciepłego kanału, wyjmij cewkę i pomierz w domu :D tak jak w linku który zapodałem.
Co do cewki to myślę lepiej kupić nówkę, ale magneti-marelli, są bardzo dobre a kosztują w granicach 130-150 za sztukę.
Chyba, że nie chcesz tyle inwestować, ale wiesz zakup używki to loteria :?
Wymiana jest bardzo łatwa, odpinasz przewody WN, wtyczkę, wykręcasz 4 śrubki, wyjmujesz, wkładasz nową i tyle :D
Cewka nie powoduje zakłóceń, błędów innych niż "swoje" też nie powoduje.
Co do lambdy to wiesz, niby możesz jeździć ale silnik ( ciepły ) będzie pracował niestabilnie, no i spalanie Ci się zwiększy, nawet i o 100%, po prostu silnik będzie dostawał cały czas dawkę jak by był zimny i uśrednione wartości powietrze-paliwo.
Jak już będziesz robił rundkę to zaznacz czas ładowania cewki 1 i 2, napięcie lambda przed i za katem, obroty silnika, kąt otwarcia przepustnicy .. myślę że to wystarczy aczkolwiek nie pamiętam co tam jeszcze było :? ale z tego co pamiętam to te wystarczą.
Nie musisz jeździć długo, aż się zagrzeje i tyle wystarczy.
Aha, no i jeszcze temperaturę cieczy, żeby wiedzieć kiedy ciepły był :D

[ Dodano: 10 Lut 2012 22:10 ]

Skasuj te błędy i zobacz po przejażdżce się powtórzą.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #547261 Wysłany: 10 Lut 2012, 23:23; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Sprawdź dokładnie świece (najlepsza by była podmiana na inne) bo często się trafiają wadliwe.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #547328 Wysłany: 11 Lut 2012, 10:01; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Do LIOTON: problem się powtarza, skasowałem błędy wcześniej zanim rozpocząłem ten wątek, błędy się powtarzają nie wiem dokładnie jakie gdyż nie podpiąłem komputerka. Postaram się możliwie prędko "nagrać" charakterystykę pracy silnika. Cieszy mnie, że mogę samodzielnie zdiagnozować cewkę w warunkach domowych. Mój elektromechanik bierze 150 za usługę + koszty części. A jeżeli cewka jednoznacznie "powie prawdę" o sobie to warto ją sprawdzić. Co do spalania to mam na poziomie 7-8l/100km. Teraz może być większa gdyż jak pisałem jadąc 150-170 km/h autostradą A4 brał paliwko jak smok wawelski ;)))))

Jeżdżę głównie po mieście, stosuję hamowanie silnikiem, wybiegi itp. aby możliwie prędko rozpędzić autko i ciągnąć go na wysokim biegu i niskich obrotach. Bo najgorzej to wlec się, powoli rozpędzać, czyli czas kiedy jedziemy na niskim biegu jest stosunkowo długi i spalanie wysokie. A że silniczek 16V dobrze czuje się na 3000-4000 obrotach to już wiem, wtedy ma max. moment obrotowy. Oczywiście wysoki bieg, niskie obroty kiedy jadę, bo kiedy wyprzedzam to redukcja.... Mimo to spalanie nie przekracza 8l/100km po mieście. Myślę, że sonda lambda jeszcze nie jest do wymiany bo by spalanie już było bardzo wysokie. Chyba, że komputer "nauczył" się mojego stylu jazdy ;)

Nie żałuję kasy na części i wybieram te z górnej półki, gdyż uważam, że lepiej dać trochę więcej i mieć pewność że za jakiś czas problem nie wróci. I chcę mieć autko na długie lata, więc musi być niezawodne. Jak "nagram" wykres pracy silnika, zmierzę cewkę napiszę swój raport.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548027 Wysłany: 12 Lut 2012, 20:19; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Nom jeśli w zimie i w dodatku po mieście masz 7-8l to ogólnie wygląda, że z lambdą jest Ok, w sumie ten błąd świadczy tylko o jakieś niesprawności grzałki a nie samej lambdy, po prostu dłużej będzie trwać zanim osiągnie temp. roboczą :D
Ale sprawdź tak optycznie czy jakiś kabelek gdzieś się przy lambdzie nie przetarł i nie robi spięcia i sprawdź bezpiecznik od sondy, może go wywaliło, choć wtedy w sumie byłby brak sygnału ale sprawdź na wszelki wypadek.

Znalazłem takie coś na innym forum:
Cytuj:
Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika podciśnienia. Ale zakup poszedł na marne bo to zupełnie nic nie dało. Postanowiłem więc wymienić świece zapłonowe bo stare miały duży przebieg. Kupiłem świece NGK DCPR8E-N i szarpanie zniknęło jak ręką odjął. Teraz ciągnie do przodu jak dawniej. Jednak w dalszym ciągu pozostał problem spadających obrotów i gaśnięcia silnika. Pojechałem do warsztatu i poprosiłem o wyczyszczenie silnika krokowego i przepustnicy. Po tym zabiegu obroty ładnie schodzą, silnik nie gaśnie i kontrolka check engine już się nie zapala. Więc to, co pokazuje komputer nie zawsze oznacza, że to jest przyczyną.


Możliwe że przyczyna wszystkich błędów tkwi z zapłonie, sprawdź po pierwsze te cewki, jeśli będą ok to trzeba będzie się zająć kablami i świecami.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #548038 Wysłany: 12 Lut 2012, 20:52; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Dziękuję za dalsze podpowiedzi, zrobiłem kilka rundek po mieście, lecz wypadanie zapłonów nie wystąpiło. Silnik odpalany jest na -18st. za pierwszym razem. Piszesz w cytacie o świecach DCPR8E-N, być może to właśnie problem świec. Na pewno cewkę pomierzę, postaram się "nagrać" parametry podczas powrotu z pracy, kiedy silnik jest zimny. Jak na razie problem nie występuje, wiem że kiedyś był czyszczony czujnik temperatury powietrza kolektora ssącego, co do czyszczenia silniczka krokowego też spotkałem się z tym, czyli jak na razie muszę zaprzęgnąć siebie do pracy i testów. Jak będzie dalej napiszę jeżeli będę mieć nowe informacje.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549002 Wysłany: 15 Lut 2012, 16:21; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
różnica w świecach NGK DCPR7E-N / NGK DCPR8E-N jest w ciepłocie o 1 (wartości 7,8) ale to nie będzię wpływać na wypadanie zapłonu

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #549012 Wysłany: 15 Lut 2012, 17:09; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Widzę, że masz taki sam problem, jak ja miałem 1 raz przy -22*C, też mi awaryjnie odcięło silnik i miałem zapisany tylko błąd P1691. Błąd ten wystąpił u mnie tylko raz i jak na razie się nie powtórzył, ale jestem ciekawy jego przyczyny. W Twoim przypadku, pozostaje sprawdzić kompresję na 2-gim cylindrze bo może coś się dzieje z UPG. Jeżeli masz jeszcze stare kable, sprawdź jak wymienisz ten na 2-gim cylindrze czy będą wypadały zapłony.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551007 Wysłany: 21 Lut 2012, 13:45; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Diagnostyka cewki wykazała, że cewka na uzwojeniu wtórnym jest do bani...

post550984.html#p550984

- uzwojenie pierwotne U1 - 0,6 ohm
- uzwojenie wtórne U2 - 13,7 k ohm (poza zakresem)

Cytuj:
Wartości jakie powinna mieć poprawnie działająca cewka prze 20*C to:
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,8 omha
- rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 K omha

jak wymienię cewkę na Magneti Marelli zobaczę czy problem ustąpił.

Cewkę nową Magneti Marelli już mam. Zmierzyłem rezystancję uzwojenia wtórnego jest ok. 12 K ohm, może dlatego, że cewkę dopiero przyniosłem z dworu i musi "dojść do siebie" czyli do temperatury pokojowej. Założę i mam nadzieję, że problemy się skończą. Wykluczam w ten sposób cewkę zapłonową.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551046 Wysłany: 21 Lut 2012, 13:52; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
No to czekamy na info :D
Oby to już koniec :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551079 Wysłany: 21 Lut 2012, 20:37; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Tak na marginesie, kupowanie czegoś "na telefon" to zabawa w totolotek.... Kupiłem w zaprzyjaźnionej hurtowni cewkę MAGNETI MARELLI BAEQ037 taki jak tutaj np. http://www.czesci24.pl/szczegoly/956440 ... t-punto-ii, a gdy szukam "zamiennika" mojego BOSCH 0 221 503 407 wujek google podpowiada inny model MAGNETI MARELLI BI0022MM np. to http://www.aklep.arwit.pl/TDzamow.aspx? ... kod=&tab=1. Podobno jedno i drugie można stosować. Pytanie czy jak powyżej świece są "zamienne" czy też tutaj nie będę mieć pewności że to rozwiąże problem...

Wiadomo w ASO władowali by fabryczny, żaden zamiennik i mieliby "czyste sumienie" a tak polegam na sprzedawcy i na tym co znajdę w internecie... Założę, zobaczę co będzie dalej, jeżeli problem nie ustąpi, to diagnostyka przewodów i świec, które już zmieniałem na nowe - jedno i drugie NGK a więc powinno być OK, a jak piszecie na forum to nie ma znaczenia, że "numerek się nie zgadza" bo będzie współpracować, tyle, że lepiej lub właśnie gorzej... ? Chyba, że jak inni moi znajomi "jedź dopóki możesz i nie panikuj, jak staniesz to naprawiaj wtedy" tyle, że nie chcę przeżyć dramatu jaki miałem, czyli "punto wyzionął ducha na skrzyżowaniu".

Moje pierwsze autko, gdybym wiedział może i bym dalej jeździł komunikacją miejską he... ale człowiek już się przyzwyczaił i zakochał w punciaku, a miłość Ci wiele wybaczy he... 3mam kciuki za siebie i moją kropkę!

Świece, kable i teraz cewkę kupiłem w tej samej zaprzyjaźnionej hurtowni. Czy to znaczy, że lepiej kupić SAMEMU wyszukany produkt o konkretnym numerze OE? I nie dać się zbyć, że to pasuje, że to może być? Nie chciałbym aby mieli mnie za durnia, powtarzam to pierwsze auto, specjalistą jestem od komputerów od 20 lat, a w samochodzie od pół roku he...

AKTUALIZACJA: Cewka zapłonowa wymieniona na MAGNETI MARELLI i "rakieta odpalona" ;) Super jest znowu poczuć przyspieszenie, radość z widoku kiedy inni zostają na światłach - bezcenna! Jak na razie (odpukać!) problemu nie ma. Muszę podpiąć kompa, skasować błędy, i mam nadzieję, że problem raz na zawsze został rozwiązany! Nie szarpie, drgania nie przenoszą się na kierownicę, moc odzyskana i przyspieszenie. Wszystko co najlepsze w 16V.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691064 Wysłany: 16 Wrz 2013, 09:39; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Mar 2013,
Posty: 19
witajcie
jaki powinien byc czas ładowania cewki zapłonowej,
u mnie wyszło ja jednej 2,120ms,, ana drugiej 2,080 ms.?

Pytam gdyz czasem wybija mi bład cewki 2 czuc lekkie szarpniecie ale auto i tak pali normalnie.
Z multiscana był taki komunikat ,iz komputer otrzymał zbyt niski poziom sygnału z czujnika, problem dalej nie wystepuje jednak został zapisany w pamieci komputera.
Znajomy mechanik powiedział mi ze to moze byc z powodu uszkodzonego jednego wtrysku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO