You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 01:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #550329 Wysłany: 19 Lut 2012, 15:16; 
 Temat postu: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
Witam
Dlaczego w PII 1.2 8V jak dodaje minimalnie gazu najmniej jak się da w FES pokazuje otwarcie przepustnicy 2% to obroty silnika rosną od razu do 1500rpm? nie mogę dać tak gazu żeby było np 1000rpm. jest 750 jałowych albo minimum 1500 gdy obrotami steruję gazem. też tak macie czy to tylko choroba mojej kropy? przepustnica (nowa z TPS i krokowym na starej było tak samo) domyka się całkowicie, linka napięta prawidłowo. co to może być?
a jeszcze jeden dziwny objaw. trzymam gaz na 2500rpm ale po chwili obroty powoli rosną same z siebie do 4... ? WTF?!?!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #550444 Wysłany: 19 Lut 2012, 19:46; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oborniki wlkp
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 38
Dziwna sprawa;)sprawdziłeś czujniki mialem kiedyś takie akcje.

_________________
fan fiata Punto:))))) znaczy kropeczki:)))))))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550449 Wysłany: 19 Lut 2012, 19:59; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
- mam nowy czujnik wału poprzedni padł w lato że silnika nie szło odpalić
- podmieniałem czujnik MAP sensor i temp powietrza zasysanego
- mam nowy czujnik temp. cieczy chłodzącej
- nowa przepustnica z TPS i krokowym
- nowa sonda lambda przed katalizatorem
- nowe świece, nowe kable a nawet cewki
- sprawdzałem szczelność dolotu nie ma lewego powietrza
i to wszystko nic nie pomogło
nie ma żadnych błędów w ECU


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550659 Wysłany: 20 Lut 2012, 15:09; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oborniki wlkp
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 38
OOO dziwma spprawa ale ja miałem tak jak mi dobrze jeden czujnik nie przylegał haha,chyba to był ten od rozrządu i miałem ot samo;)popatrz moze jak ktos robił rozrząd to go dotknol i nei styka.

_________________
fan fiata Punto:))))) znaczy kropeczki:)))))))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551200 Wysłany: 21 Lut 2012, 21:55; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
dziś pojeździłem chwile z odpiętym krokowym myślałem ze to może on coś wariuje i chrzani ale nie. nawet obroty minimalnie falowały na jałowym a przecież krokowy odpięty.... jak to możliwe?
czujnik wałka rozrządu jest podejrzany bo czy jest podłączony czy go odepnę to wpływa to na pracę silnika jak otwarcie schowka na prędkość maksymalną [czyt. nie ma znaczenia]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551287 Wysłany: 22 Lut 2012, 10:27; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Z odpiętym krokowym obroty na jałowym falowały, bo był on stale otwarty w jednym położeniu, i ecu dostawało wariacji sterowało obrotami czasem wtrysku.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551301 Wysłany: 22 Lut 2012, 11:00; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
mad_luk napisał(a):
- mam nowy czujnik wału poprzedni padł w lato że silnika nie szło odpalić
- podmieniałem czujnik MAP sensor i temp powietrza zasysanego
- mam nowy czujnik temp. cieczy chłodzącej
- nowa przepustnica z TPS i krokowym
- nowa sonda lambda przed katalizatorem
- nowe świece, nowe kable a nawet cewki
- sprawdzałem szczelność dolotu nie ma lewego powietrza
i to wszystko nic nie pomogło
nie ma żadnych błędów w ECU


A po wymianie tego wszystkiego robiłeś adaptację przepustnicy? Może pomoże, a w FES jest taka opcja dla 1,2 8V.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551418 Wysłany: 22 Lut 2012, 19:34; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
oczywiście robiłem reset, chyba już z 10 razy, zero zmian


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552039 Wysłany: 24 Lut 2012, 14:40; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
mad_luk napisał(a):
oczywiście robiłem reset, chyba już z 10 razy, zero zmian


A powiedz jak :D znaczy się po kliknięciu tej opcji w FES'ie co się dzieje :?:
Chciałem raz zrobić ale się bałem ( boję ) że jak to nacisnę to mi silnik wybuchnie albo coś innego nieprzewidzianego się stanie :lol:

A tak odpowiadając na Twój problem nie napisałeś czy masz gaz w kropie :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552056 Wysłany: 24 Lut 2012, 15:19; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
lioton napisał(a):
A powiedz jak :D znaczy się po kliknięciu tej opcji w FES'ie co się dzieje :?:

Na uruchomionym zapłonie (zatrzymany silnik) uruchamiasz auto adaptację w FEs'ie pokażą się ostrzeżenia, każesz mu kontynuować i po chwili masz wyczyszczoną adaptację.
Odpalasz silnik i zaczyna mrugać kontrolka silnika. Dodajesz gaz do ok 4500obr. i przytrzymujesz przez 3 sekundy. Kontrolka gaśnie i masz zrobioną adaptację. Czasami trzeba dodać więcej gazu, do około 6000obr. bo nie gaśnie kontrolka.

Dodam tylko że adaptację robi się na rozgrzanym silniku.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552062 Wysłany: 24 Lut 2012, 15:31; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
_marcin00_ napisał(a):
Dodam tylko że adaptację robi się na rozgrzanym silniku.

No tak :D 6000tys na zimnym to :mrgreen:

Czyli np. po wymianie TPS czy krokowego warto to robić, jeśli jest wszystko ok :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552072 Wysłany: 24 Lut 2012, 15:53; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
lioton napisał(a):
Czyli np. po wymianie TPS czy krokowego warto to robić, jeśli jest wszystko ok :?:

Po wymianie TPS i krokowego warto zrobić, silnik musi się nauczyć reakcji przepustnicy.

lioton napisał(a):
No tak :D 6000tys na zimnym to :mrgreen:

Dla laudzi którzy by wpadli na taki pomysł, tu jest dobry poradnik :E
http://www.teksty.jeja.pl/615,co-robic-by-zniszczyc-samochod.html
Taki mały offtop :>

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552111 Wysłany: 24 Lut 2012, 17:50; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
mam gaz (jest w moim opisie). gazu pali średnio 7,3L na 100km. nieprawidłowości mam na obu paliwach i były jeszcze przed założeniem LPG sekwencja STAG 200.

nie boję się robić autoadaptacji bo to nic nie daje :P znaczy pierwsze odpalenie po tym silnik pracuje jakoś inaczej utrzymuje obroty (takie miałem wrażenie), ale gazujesz 3x tak jak opisano powyżej i już. autoadaptację robiłem na benzynie jak i również na gazie, zawsze na ciepłym silniku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552132 Wysłany: 24 Lut 2012, 18:29; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Możliwe, że to był błąd - zakładanie gazu to nie do końca sprawnego silnika, choć jeśli problem jest i tu i tu to w sumie teraz bez znaczenia.
Wg. mnie to musi być coś z dolotem, jesli wykluczamy komputer sam w sobie :?
Jak zakładałeś nową przepustnice to dałeś pod nią nową uszczelkę :?:
Jak podłączysz pod FES, to w chwili gdy obroty będą rosły zobacz jaki pokazuje kąt otwarcia przepustnicy ( nie % otwarcia ).

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #552195 Wysłany: 28 Lut 2012, 14:52; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
uszczelki nowej nie dałem bo nie moglem jej nigdzie kupić. nałożyłem za to trochę czerwonego silikonu + stara uszczelka powinno trzymać ok. jak ręką zatykam przepustnicę to nigdzie bokiem nie syczy tylko łamie mi dłoń podciśnieniem i silnik od razu gaśnie

przepustnica trzyma równo stopień otwarcia. jednak "nie działa" mi parametr otwarcia przepustnicy w % cały czas jest 0 (?)

[ Dodano: 27 Lut 2012 15:18 ]

uporałem się chyba już z dziwnym przeskakiwaniem obrotów z 750 od razu na 1500. mogę już dodawać gaz delikatnie i utrzymywać np 900rpm 8)
jak tego dokonałem? prościzna :E (kur... prawie 2 lata z tym walczyłem) nie było co fakt żadnego lewego powietrza ale całe to falowanie obrotów i problemy z utrzymaniem gazu były spowodowane przez cienki wężyk odmy. nie był uszkodzony ani nic ale przez niego ssało tyle powietrza że destabilizowało to wolne obroty. na ten mały króciec od wężyka wsadziłem kawałek foli i natknąłem z powrotem wężyk żeby nic tamtędy nie ssało. grubą rurkę zostawiłem bez zmian więc silnik się "odpowietrza". jeszcze będę musiał sprawdzić to w trasie jak na razie badałem sprawę tylko na postoju. zrobiłem też reset kompa dla pewności.
po co jest ten mały wężyk od odmy? normalne auta mają tylko jeden gruby wąż do puchy z filtrem i to wystarcza... z drugiej strony dlaczego u mnie ten wężyk sprawia takie problemy a u innych jest spoko?

[ Dodano: 28 Lut 2012 13:52 ]

no i są pierwsze wrażenia z jazdy z zatkana małą odmą. na postoju jest super ale jedzie się jeszcze gorzej niż wcześniej na niskich obrotach. szarpie bardziej. w dodatku zauważyłem większe brudzenie się przepustnicy i to po przejechaniu tylko 50km... tak więc wiem już po co jest mała odma. to ona ciągnie syf a gruba do filtra służy odwrotnie niż myślałem czyli zasysanie powietrza z puchy do kolektora przez mała odmę omijając przepustnice. po co? może żeby mała odma nie zassała silnika za bardzo w dodatku ciągnie świeże powietrze które miesza się z syfem z odmy zapobiegając zapchanie przewodu jak i łatwiejsze spalenie takiej mieszanki.
ogólnie wróciłem do punktu wyjścia :|


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559080 Wysłany: 14 Mar 2012, 15:11; 
 Temat postu: Re: problem z wolnymi obrotami PII 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 23
Witam mam jedno pytanko do was. Zrobiłem auto adaptację w FEs'ie i po uruchomieniu silnika nie mruga kontrolka silnika


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO