You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #552762 Wysłany: 26 Lut 2012, 18:32; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012,
Posty: 493
Pomógł: 12
Moim zdaniem chodzi o wysokość w pionie :)

_________________
W czarnej Kropie jest MOC ! :D około 59KM 5,5-6L - 100km
topic34110.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #553529 Wysłany: 04 Mar 2012, 12:27; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Team
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Gru 2011,
Posty: 20
A ile wynosi masamasa koła napędowego z (piasta, tarcza, obręcz, ogumienie, bęben) dla fiata 125p 25kg ?

[ Dodano: 28 Lut 2012 16:00 ]

ile od ziemi wynosi ta wysokosc środka msy?

[ Dodano: 04 Mar 2012 11:27 ]

pwiedzcie chociaz gdzie moge znalesc takie informacje ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #555283 Wysłany: 04 Mar 2012, 12:48; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
tomasznowak20, jakbyśmy wiedzieli, to byśmy ci powiedzieli, przecież nikt specjalnie ich przed tobą nie ukrywa.
Po prostu dane o które pytasz to nie są dane techniczne które się ogólnie wszedzie podaje.
Spróbuj napisać do fiat auto poland, może oni pomogą.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #555993 Wysłany: 06 Mar 2012, 10:34; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Team
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Gru 2011,
Posty: 20
Odpisali ze nie maja takich danych :(

[ Dodano: 06 Mar 2012 09:34 ]

A jaka jest srednica polosi napedowych w punto I?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #555996 Wysłany: 06 Mar 2012, 10:35; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
W książce z WKŁ jest to chyba podane, ale jak na złość, nie mam jej teraz, dopiero w sobote będę w domu to sprawdzę, chyba że ktoś ci wcześniej poda.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #556399 Wysłany: 07 Mar 2012, 01:51; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Forumowicz

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 07 Mar 2012,
Posty: 1
co kolego widzę że chyba projekt robisz u dr MM seniora - powodzenia życzę - przyda ci się,
co do rozkładu nacisków na osie to jeśli nie masz i nie możesz znaleźć danych dla wybranego auta to niestety musisz jechać na wagę i samochód przeważyć, coś tam policzyć i masz ten punkt w układzie płaskim - z liczeniem to jako tegoroczny przyszły mgr powinieneś sobie poradzić, przy ważeniu istotne jest jak ma być obciążony samochód (pusty, tylko kierowca czy inne możliwości) powinieneś to ustalić przed próbą, obliczenia są elementarne, robiłem je w technikum, nawet jak teraz pomyślę to bez problemu ułożę równania - to nic trudnego
co położenia w przestrzeni to twoim miejscu założyłbym że to 0,35-0,43 wysokości pojazdu, w 126 jest to 0,44 - ale mamy trochę inną konstrukcję,
co do wymiarów, wag i innych podobnych to niestety pozostaje metoda pomiaru własnego bo takie dane to ma chyba tylko producent i za PRC ci ich nie udostępni - najlepiej jakbyś pojechał do jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu, może w jakimś sklepie by pomogli
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565745 Wysłany: 31 Mar 2012, 18:42; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Team
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Gru 2011,
Posty: 20
A ktos ma albo wie gdzie znalesc tylny most samochodu z tylnym napedem chodzi o przekroj potrzebuje z takiego czegos zrobic rysunek.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565748 Wysłany: 31 Mar 2012, 18:44; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Coś takiego?
Image

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565759 Wysłany: 31 Mar 2012, 19:03; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
mam też takie, w tym 1 z ursusa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565761 Wysłany: 04 Maj 2012, 09:24; 
 Temat postu: Re: Maksymalne obciazenie tylu i przodu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: tomek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Team
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 19 Gru 2011,
Posty: 20
nie bardzo chodzi o przekroj zeby lozyska bylo widac mechanizm roznicowy nie w 3D

[ Dodano: 04 Maj 2012 08:22 ]

Bardzo pilne! jak jest srednica polosi w punto I?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #581962 Wysłany: 19 Maj 2012, 14:29; 
 Temat postu: PÓŁOŚ MA KILKA ŚREDNIC NA SWEJ DŁUGOŚCI !
Ale KTÓRA średnica? :lol: Jest ich kilka...
Na fotce masz przykład półosi z Uno 1,4 (w Punto są podobne, ale ogólnie grubsze - jeden z wymiarów jest podany, resztę wymiarów można by założyć, że są w podobnych proporcjach i sobie przeliczyć, albo ktoś łaskawie pójdzie i pomierzy Ci półośkę w swoim Punto).
Image
Teraz ciekawe którą wartość podstawia się do obliczeń wytrzymałościowych? :roll:
Projekt na pierwszy rzut oka wygląda, jakby konstruktor nie miał podstawowej wiedzy z mechaniki - skokowe zmiany średnicy ("karby") powodują osłabienie, w takim miejscu aż prosi się o pęknięcie, bo moment skręcający przekazywany jest głównie po powierzchni (po przekazaniu momentu ze skrzyni na krzyżak, następuje nacięcie, na fotce niewidoczne, redukcja średnicy do 20 mm, rowek szerokości 1-2 mm). Ale pewnie półoś (sam "pręt") jest "przewymiarowana", bo raczej nie pękają (mają się psuć elementy wymienne - przeguby na obu końcach).


Góra
  
 
 
 Post #581970 Wysłany: 19 Maj 2012, 14:49; 
 Temat postu: Re: PÓŁOŚ MA KILKA ŚREDNIC NA SWEJ DŁUGOŚCI !
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
kiedyś coś tam mierzyłem ale mod stwierdził że to nadaje się do kosza


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO