|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
smuk |
#563478 Wysłany:
25 Mar 2012, 20:47; Temat postu: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Witam. Miałem w swoim punto olej lotos city mineralny 15W/40. Wszystko było ok. Kontrolka oleju gasła od razu po odpaleniu. Wczoraj wymieniłem filtr + olej i zalałem "LOTOS MINERALNY z Formułą Thermal Control 15W/40". Dzisiaj po nocnym postoju odpaliłem samochód i kontrolka świeciła się przez 2-3 sekundy po odpaleniu, i w tym czasie silnik jakby troszkę klekotał. Wiem, że oleje lotos nie mają najlepszych opinii, ale dotychczas na lotosie jeździłem i problemów nie było. Czy taki objaw jak u mnie, jest niepokojący ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
cascasca |
#563481 Wysłany:
25 Mar 2012, 20:49; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kaśka i Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 15 Mar 2010, Posty: 202 Pomógł: 1
|
w sumie to dosc gesty olej i moze pompa oleju niedomaga odrazu doprowadzic oleju wszedzie, jak sie troche nagrzeje to sie zadszy robi i normalnie pracuje silnik
_________________ punto 1.4 GT palio weekend 1.4 EL mitsubishi galant 2.5 V6
topic21333.html
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#563483 Wysłany:
25 Mar 2012, 20:55; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Silnik zaczyna normalnie pracować po około 3 sekundach od odpalenia, czyli w momencie jak gaśnie kontrolka. Na poprzednim oleju tego nie było, mimo że też lotos, też mineralny 15W/40, tylko z dopiskiem "City". Czy to źle służy mojemu silnikowi ?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#563497 Wysłany:
25 Mar 2012, 21:20; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Miałem kiedyś to samo po wymianie oleju. Również kontrolka gasła po chwili. Winny był filtr. Po wymianie filtra wszystko wróciło do normy.Możesz spróbować kupić filtr z innej firmy. Jeżeli nie nastąpi poprawa, to zostawisz go sobie na następną wymianę i wtedy bedziesz wiedział, że przyczyna leży po stronie oleju. Na pewno opóżnione gaśnięcie kontrolki, a tym bardziej zimą nie służy silnikowi.
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#563506 Wysłany:
25 Mar 2012, 21:39; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Faktycznie, filtr mam innej firmy niż ostatnio. A pamiętasz może, jakiej firmy filtr miałeś ?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#563614 Wysłany:
26 Mar 2012, 09:19; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Niestety nie pamiętam. Jak wymienisz napisz czy jest poprawa.
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#568313 Wysłany:
07 Kwi 2012, 12:59; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
smuk napisał(a): Faktycznie, filtr mam innej firmy niż ostatnio. A pamiętasz może, jakiej firmy filtr miałeś ? do Punto w zupełnosci wystarcza FILTRON. Najczęsciej OP545 do silników 1.1 i 1.2
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#568321 Wysłany:
07 Kwi 2012, 13:33; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Ostatnio miałem FILTRONa, teraz założyłem Champion. Ujdzie ? Nie miałem nigdy do czynienia z filtrami tej firmy.
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#568322 Wysłany:
07 Kwi 2012, 13:38; Temat postu: Re: Kontrolka oleju |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
Pompa oleju, filtr albo czujnik...
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#573477 Wysłany:
21 Kwi 2012, 01:09; Temat postu: Kontrolka oleju = 99,9% czujnik padł. |
|
|
raxor19 napisał(a): Pompa oleju, filtr albo czujnik... Jasne, nie ma to jak powtarzanie banałów przy problemach z ciśnieniem, jak "pompa oleju". Pompy NIE tworzą ciśnienia, tylko przepływ. Ciśnienie jest tylko skutkiem ubocznym oporów na drodze przepływu (jak nic nie stawia oporu = nie zobaczysz/nie zmierzysz żadnego ciśnienia). http://fiatpunto.com.pl/post564294.htmlZacząć należy od czujnika (typowa usterka we Fiatach, i nie tylko), później sprawdzić elementy na drodze przepływu oleju (jak filtr), kanały wewnątrz silnika (sam stan silnika, np. panewki) i smok pompy (przytkany). Sama pompa zostaje na koniec. Lotos napisał(a): do Punto w zupełnosci wystarcza FILTRON. Najczęsciej OP545 do silników 1.1 i 1.2 Filtron jest OK. Do 1,1 jest OP545, a do 1,2 inny, OP545/2, trzeba uważać przy zakupie (gwint ten sam, ale średnice inne). http://www.filtron.pl/pl/index.php?Typ_Pojazdu=21&idp=18&fd=&IDGrupa=OP&IDFiltr=5655&IDMarka=8014&IDModel=10222 ------------------------------------------------------------------------------------------- Poza tym w Punto wypada mieć (zwłaszcza zimą) przynajmniej olej 10W/40, a nie zarzynać go mineralnym syfem 15W/xx. To najgłupszy i najbardziej szkodliwy motoryzacyjny mit wszechczasów, że starsze samochody "muszą" jeździć na gęstych (szkoda, że są gęstsze tylko na zimno!) olejach mineralnych, bo "doszczelnią" silnik. Trzeba to frajerstwo konsekwentnie tępić, po dobroci albo siłą, bo większość jest oporna na wiedzę (nie uczą się niczego nowego przez całe dorosłe życie, a przy problemach np. z wyciekami oleju, wyciągają błędne wnioski co do przyczyn, więc winny jest zawsze świeży olej, a nie 15-letni sparciały uszczelniacz na wałku).
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|