|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TheStig |
#569127 Wysłany:
09 Kwi 2012, 16:11; Temat postu: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
Witam wszystkich, tak jak napisałem w temacie mam parę problemów z moją kropencją. 1. Długo trzeba kręcić by odpalić (czasami, to nawet 3 sekundy), wtedy gdy jest ciepły. Gdy jest zimny problem znika i pali "od pyknięcia" 2. Falujące obroty 850-1000 po rozgrzaniu silnika (Świece oraz kable wymienione 500km temu) Czy te oba problemy mogą mieć gdzieś wspólną przyczynę? Z sondą lambda jest wszystko w porządku? Dla ułatwienia podaje screeny z IawEcuScan po podłączeniu na ciepłym silniku:   Z góry dziękuje za pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Zyguś |
#569136 Wysłany:
09 Kwi 2012, 17:15; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :) Rejestracja: 06 Sie 2011, Posty: 1757 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569149 Wysłany:
09 Kwi 2012, 18:04; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału, to jest brudny od oleju (mały wyciek), ale nie brałem go nawet pod uwagę, bo jak wcześniej wspomniałem wszystko zależy od temperatury silnika.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#569151 Wysłany:
09 Kwi 2012, 18:21; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569152 Wysłany:
09 Kwi 2012, 18:22; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
piter123321 napisał(a): pierwsze pytanie - masz gaz? Nie mam, PB only.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#569157 Wysłany:
09 Kwi 2012, 18:26; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a do świec patrzyłes? przeczyść świece.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569159 Wysłany:
09 Kwi 2012, 18:30; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
piter123321 napisał(a): a do świec patrzyłes? przeczyść świece. Jak napisałem wcześniej, to 500km sam je wymieniałem i były suche o brązowym kolorze czyli tak jak powinno być, po wymianie świec i przewodów nic się nie zmieniło.
|
|
Góra |
|
 |
arszen |
#569220 Wysłany:
09 Kwi 2012, 20:45; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dorian
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Paź 2010, Posty: 98 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569228 Wysłany:
09 Kwi 2012, 21:06; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
arszen napisał(a): Moim zdaniem padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski). W którym miejscu on się znajduje oraz mógłbyś podać przykładową aukcję allegro? Rozumiem, że nie jest to ten koło bagnetu.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#569230 Wysłany:
09 Kwi 2012, 21:10; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569234 Wysłany:
09 Kwi 2012, 21:24; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
nickoo napisał(a): Dzięki wielkie, zlokalizowany. Trochę kiepskie dojście, pewnie coś będę musiał wykręcić, ale dam radę 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#569237 Wysłany:
09 Kwi 2012, 21:30; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Darencki |
#569281 Wysłany:
09 Kwi 2012, 23:33; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Globetrotter |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 11 Sie 2010, Posty: 1391 Pomógł: 1
|
TheStig Ja miałem taki motyw, że jak silnik osiągał 40 stopni, to się wyłączał. Okazało się że to przez czujnik położenia wału, który przez ogrzewający się na nim stary olej przestawał dobrze pracować. Wyciągnąłem, przeczyściłem i gitara.
_________________
 Click 2 Check!
|
|
Góra |
|
 |
raxor19 |
#569284 Wysłany:
09 Kwi 2012, 23:36; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Łańcut Rejestracja: 11 Wrz 2011, Posty: 271 Pomógł: 2
|
Rafau napisał(a): TheStig, mi też na ciepłym ciężko odpala, prawdopodobnie jest to czujnik położenia wału... Ale wymienię jak całkiem przestanie odpalać.  To musisz przy sobie wozić zapasowy 
_________________ Krótka historia mojej małej motoryzacji Było: Fiat Cinqecento 704 cm³ , 23 kW/31 KM Było: Ford Fiesta MKIII 1.1cm³ 50KM Było: Honda Civic V D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM Było: Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm ----------------------------------------------------------- Obecnie jest! : Fiat Punto 1108 cm³ Fire, SPI, 8v - 54 KM, 86 Nm + PODTLENEK LPG ------------------------------> topic40652.html <-------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569287 Wysłany:
09 Kwi 2012, 23:40; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
Darencki napisał(a): TheStig Ja miałem taki motyw, że jak silnik osiągał 40 stopni, to się wyłączał. Okazało się że to przez czujnik położenia wału, który przez ogrzewający się na nim stary olej przestawał dobrze pracować. Wyciągnąłem, przeczyściłem i gitara. To fakt, trochę jest na nim oleju bo z simmeringu wałka cieknie, ale przeczyściłem go dokładnie szmatką, benzyną ekstrakcyjną i nic nie pomogło. Boje się go ściągać bo jak coś przypadkiem uszkodzę, to już w ogóle nie odpali 
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569305 Wysłany:
10 Kwi 2012, 00:05; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
Rafau napisał(a): Tam raczej nie masz co uszkodzić przy wyciąganiu czujnika. A kto wie, kilkunastoletni przewód nękany olejem może się łatwo zniszczyć ;p
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#569320 Wysłany:
10 Kwi 2012, 00:41; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
Rafau napisał(a): Ale może się okazać, że przewód jest gdzieś przetarty i dlatego tak się dzieje. Mi szarpał strasznie samochód, a okazało się, że się jeden od wtrysku przetarł Przejrzałem cały przewód od czujnika do wtyczki i żadnego przetarcia nie znalazłem
|
|
Góra |
|
 |
arszen |
#569874 Wysłany:
11 Kwi 2012, 01:03; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dorian
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Paź 2010, Posty: 98 Pomógł: 1
|
TheStig napisał(a): nickoo napisał(a): Dzięki wielkie, zlokalizowany. Trochę kiepskie dojście, pewnie coś będę musiał wykręcić, ale dam radę  Nie jest tak źle. Wystarczy nasadowa 15 (tak mi się przynajmniej wydaje). Jak ja go wykręcałem to nic z otworu po nim nie leciało więc wymiana bardzo czysta i przyjemna. U mnie to pomogło...na ciepłym też miałem problem z odpaleniem oraz marchewka się co jakiś czas zapalała.
_________________

Moja czarnulka.
Sprzedaję.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#581207 Wysłany:
17 Maj 2012, 12:22; Temat postu: TDC crank position sensor - czujnik położenia wału korbowego |
|
|
TheStig napisał(a): 1. Długo trzeba kręcić by odpalić (czasami, to nawet 3 sekundy), wtedy gdy jest ciepły. Gdy jest zimny problem znika i pali "od pyknięcia" 2. Falujące obroty 850-1000 po rozgrzaniu silnika (Świece oraz kable wymienione 500km temu) Typowe niedomaganie Fiatów (Uno/Punto): - długo (bardzo długo) trzeba kręcić, aby odpalił na ciepło (zimny pali "na dotyk"), - jak już odpali, to ma braki mocy w okolicach 1500-3000 RPM, dusi go jak się rusza z miejsca i rozpędza na biegach 1 i 2, - przy szybkiej jeździe autostradą, np. powyżej 120 km/h, też potrafi szarpnąć i pojawia się kontrolka silnika ("wtrysku"). Miałem to u siebie i bez sprawdzania innych rzeczy (cewki, świece, sonda) "w ciemno" wymieniłem czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Pomogło! Odpala zawsze i nie szarpie. Chociaż poruszanie przewodami starego czujnika i złączem na komputerze wydawało się pomagać, jak nie zapalał. Więc na początek (zanim się kupi nowy czujnik) można rozłączyć i zakonserwować wtyczkę wiązki czujnika (na obudowie rozrządu) i duży wtyk komputera. Czujnik ma magnes i zbierają się na nim (i na mocowaniu przy silniku) opiłki. To też trzeba oczyścić (zdjąć czujnik - jest na jedną śrubkę na klucz 10). To są zwykłe czujniki indukcyjne (nie Hall-a jak ktoś na tym forum twierdził - te dostają z wiązki z instalacji zasilanie typu 5, 9 lub 12 V, indukcyjny nie). Czyli cewka na magnesie. Polecam zapoznać się z tematem trochę od strony teorii (krótko i na temat): http://pmx_xyz3.w.interii.pl/TDC/Czujniki_predkosci_obrotowej_silnika.pdf Rezystancja według książek do Punto I, ma mieć 650-720 omów, mój miał już zwarcia międzyzwojowe cewki (degradacja izolacji) i wyraźnie niższą rezystancję, 551 omów. UWAGA! Nowy czujnik (jakaś nowa konstrukcja, poprawiony projekt) ma inną cewkę o oporze 1125 omów, czyli wartość bliższa temu co podają w książkach do Punto II (1134-1386 omów). To w niczym nie przeszkadza (ważny jest typ czujnika i czy fizycznie pasuje do samochodu). Żeby ktoś się nie przestraszył, że mu sprzedali "zły" czujnik... Porównałem czujniki (stary z nowym) i jedyne co dało się ustalić, to niższe (stary daje około 75% tego co nowy) napięcie generowane. Filmik pokazujący całą operację: http://www.youtube.com/watch?v=apX-BC3lBCwWpływu temperatury nie udało się udowodnić (naturalnie rezystancja cewki po podgrzaniu rośnie, ale generowane napięcie się nie zmieniło). Czyli przyczyna problemów z odpalaniem na ciepło musi być bardziej złożona (sam czujnik nie jest winien, mimo, że daje mniejsze napięcie). Na ciepło coś jeszcze się zmienia w silniku i jego osprzęcie (i niekorzystne efekty się sumują)... 
|
|
Góra |
|
 |
arcz |
#584150 Wysłany:
25 Maj 2012, 20:03; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: artur
Samochód: Inny
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Maj 2012, Posty: 19
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#584321 Wysłany:
26 Maj 2012, 18:48; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
ja stawiam na czujnik położenia wału (coś o tym wiem) i sprawdź przerwy na świecach 
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
amp4 |
#621331 Wysłany:
22 Paź 2012, 17:54; Temat postu: Re: 1.2 8v MPI 75 - parę problemów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: arek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 27 Maj 2012, Posty: 18
|
Panowie a jak się ma odległość czujnika położenia wału od koła chodzi o wpływ na pracę silnika?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|