|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
staH |
#572913 Wysłany:
19 Kwi 2012, 12:58; Temat postu: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Jakiś czas temu zapaliła mi się parę razy kontrolka od wtrysku (tylko w jednym dniu, 3-4razy) później był spokój. Auto jeździło dobrze. Zrobiłem od tego czasu jakieś 300km. Wczoraj odpalam, na gazie gasł na luzie, na pb gasł przy odpalaniu i w trakcie jazdy brak mocy. Wciskałem gaz do oporu, a ten buczał i zwalniał. Tak jakby go zalewało. Na jałowym po depnięciu gazu u puszczeniu nie trzymał obrotów. Podłączyłem się pod kompa od gazu (bo mogę sprawdzić działanie sondy na PB) i nie ma oscylacji, tak jakby sonda była uszkodzona. Najpierw pokazuje 0,48 i spada do 0,38v na ubogą dawkę (im cieplej tym bardziej na dół ale niżej już nie schodziło) Co prawda już nie gaśnie (wczoraj profilaktycznie reset kompa) auto ale widać, że na PB ma muła, na gazie też nie jest jak powinno. Jeździć się da ale nie chcę być niemiło zaskoczony w jakiejś długiej trasie.
Co dziwne! Zatkałem wlot powietrza - zdjąłem rurkę i przecisnąłem do otworu dłoń (na PB), a silnik nie zgasł. Wydaje mi się, że powinien. Na mój rozum łapie lewe powietrze. Może przez nie sonda świruje i daje ubogą dawkę (czyli dużo powietrza, mało paliwa)?
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#572915 Wysłany:
19 Kwi 2012, 13:14; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
staH, odepnij wtyczkę sondy i zobacz jak się auto zachowuje.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#572917 Wysłany:
19 Kwi 2012, 13:19; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
staH napisał(a): Co dziwne! Zatkałem wlot powietrza - zdjąłem rurkę i przecisnąłem do otworu dłoń (na PB), a silnik nie zgasł. Nie zgaśnie  Pomijając wszystkie szczegóły, to przede wszystkim zapomniałeś, że dilnik bierze też powietrze od dołu obudowy filtra, znad kolektora  U mnie sonda robi tak => http://www.youtube.com/watch?v=36KtEnEY-jgPonoć tak jest ok, więc jak u ciebie nie oscyluje to faktycznie może być ona. Na początek zrób tak jak wojtass18 napisał.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#572918 Wysłany:
19 Kwi 2012, 13:31; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#572921 Wysłany:
19 Kwi 2012, 13:47; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Myślałem, że jeśli gaśnie na LPG przy zatkanym wlocie powietrza to przy PB też bo na LPG jak nie gaśnie, to jest coś nie tak  Także nie tyle zapomniałem, co w ogóle o tym nie wiedziałem.  Chociaż nie wiem STax, o którym miejscu mówisz. Obudowa dziury nie ma. Myślałem, że do przepustnicy idzie tylko powietrze, które leci przez filtr. No i mały otwór na przepustnicy ale wydawało mi się, że ten otwór jest i tak zbyt mały, żeby "utrzymać" pracujący silnik. Jednak wierzę Ci na słowo  Jeśli to jest normalne, że nie gaśnie, to sonda padła. Trzeba skombinować lapka i jechać na szrot z kimś kto mi to wymieni... Jednoręki bandyta (tj. ja) sobie sam nie poradzi...  Jak ma się zachowywać po odpięciu sondy? Sprawdzę to później. Kiedyś ładnie na PB oscylowała, teraz jest "martwa", widać tylko, że z czasem (po kilkunastu minutach) jej wartość spada z powiedzmy neutralnego pola (0,45-0,50v) do 0,38v czyli ubogiej dawki. Trzecia albo czwarta sonda od marca 2010r (data zakupu auta)... Jak kupiłem auto to się okazało, że jest zepsuta, wymieniłem na nową przy zakładaniu LPG, później znowu - po ok roku (na niesprawną od gościa z mojego opisu), później kolejna używka, ze szrotu ale sprawna (na miejscu ją zbadałem) i jeździło... Teraz znowu. LOL.
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#572924 Wysłany:
19 Kwi 2012, 13:56; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
staH napisał(a): Obudowa dziury nie ma Od dołu...  Jedna rura idzie w bok, a druga w dół i bierze ciepłe powietrze znad kolektora. No i troszkę powietrza też przez odmę też silnik łapie. LPG jest bardziej wymagające jeśli chodzi o stosunek paliwo/powietrze, dlatego łatwiej gaśnie. [ Dodano: 19 Kwi 2012 13:56 ]staH napisał(a): Jak ma się zachowywać po odpięciu sondy? Sprawdzę to później. Powinien więcej palić, ale poza tym negatywne objawy powinny ustąpić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#572926 Wysłany:
19 Kwi 2012, 13:57; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
ide po aparat  zakładam, że ta dziura jest w 1.1 i 1.2 60, ewentualnie tylko w 1.1  
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
Ostatnio edytowany przez staH, 19 Kwi 2012, 14:05, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#572927 Wysłany:
19 Kwi 2012, 14:02; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
staH napisał(a): ide po aparat  nie musisz  Już widzę, że w 75 jakoś inaczej to rozwiązali i nie ma otworu od spodu, ale tak jak mówię, ręką w 100% szczelnie nie zatkasz a i przez odmę troszkę powietrza idzie
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#572929 Wysłany:
02 Maj 2012, 12:19; Temat postu: Re: sonda, czy nie sonda - oto jest pytanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
najlepiej jakby mi to sprawdził ktoś mający 75 - jeśli nie zgaśnie to czas szukać sondy
[ Dodano: 02 Maj 2012 12:19 ]
wymieniłem sondę ciekawie się zachowywała ta "nowa" (używana), na pb zaczynała pracować jak się przytkało na chwilę dolot można było dosłownie na 2s zatkać ręką i po tym "zabiegu" zaczynała swoją pracę - czyli poprawną oscylację
tak czy inaczej jeździ się już dobrze, przy okazji jeszcze trochę LPG mi wyregulowano chociaż spalanie było zadowalające to gazownik stwierdził, że górą dałem mu trochę za dużo (za duże maksymalne otwarcie silniczka krokowego instalacji)
dzięki do zamknięcia
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|