You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 

Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość

Post #584890 Wysłany: 28 Maj 2012, 17:07; 
 Temat postu: brak reakcji na pedał gazu, komputer?
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Witam serdecznie forumowiczów.
Jestem tu nowy więc bardzo proszę o wyrozumiałość.Posiadam Punto 2001r. 1,2 16V i ostatnio auto odpaliło silnik pracuje równo, ale nie reaguje na pedał gazu. Podejrzewałem potencjometr , auto oddałem do diagnozy i mechanik stwierdził,że do wymiany jest komputer (sterownik). Potrzebuje porady czy problem rozwiąże kupno używanego na serwisie aukcyjnym samego komputera i wymiana? Nie znam się na elektronice wcale więc liczę na Waszą pomoc z góry serdecznie dziękuję

Post #585327 Wysłany: 29 Maj 2012, 23:30; 
 Temat postu: Re: brak reakcji na pedał gazu, komputer?
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Wymiana komputera nei rozwiąże problemu.

Z resztą problem na 90% jest albo w pedale, albo w przepustnicy. Najlepiej by było, gdybyś dogadał się z kimś z forum , kto ma kabelek diagnostyczny i pełną wersję FES. Wtedy sprawdzacie, czy komputer reaguje na zmiany położenia pedału (jest pole bezpośrednio opisujące położenie pedału gazu). Jeżeli nie, to wtedy warto podmienić na chwilę czujnik przy pedale (albo cały pedał).

Mechanik zwietrzył interes: podliczy tysiąc za sterownik, kilka stówek za przeprogramowanie, a może być tak, że wymieni czujnik na używany za 100zł.

Jeżeli nawet po podmianie pedału dalej komp nie widzi zmian położenia pedału to szukałbym uszkodzenia w wiązce.

Post #585959 Wysłany: 31 Maj 2012, 22:18; 
Forumowicz