|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tomik83 |
#553548 Wysłany:
28 Lut 2012, 17:36; Temat postu: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Gru 2011, Posty: 12
|
witam jaki olej leje się do skrzyni i w jakiej ilości 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#553552 Wysłany:
28 Lut 2012, 17:41; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie tak dawno było wszystko opisane. Poszukaj. Poza tym olej tutela zc75, fotki również znajdziesz.
|
|
Góra |
|
 |
tomik83 |
#553665 Wysłany:
28 Lut 2012, 20:47; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Gru 2011, Posty: 12
|
a jaką ilość trzeba wlać?? starczy 2 litry??
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#553683 Wysłany:
28 Lut 2012, 21:01; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
tomik83 |
#554001 Wysłany:
29 Lut 2012, 21:21; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Gru 2011, Posty: 12
|
TUTULAzc75 to jest olej syntetyczny a można wlać jakiś inny syntetyczny np.MOBIL
|
|
Góra |
|
 |
LordVan |
#554128 Wysłany:
01 Mar 2012, 06:55; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 186
|
ja ostatnio lałem tutele zc75 40 zł/litr, wchodzi tyle co mówi nickoo...chociaż mi pan mechanik na początku wmawiał, że wejdzie 3 litry, oczywiście ich oleju 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#554477 Wysłany:
02 Mar 2012, 07:50; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
tomik83, nie wlewaj żadnego mobila, tylko tutela.
|
|
Góra |
|
 |
domin86 |
#585192 Wysłany:
29 Maj 2012, 19:42; Temat postu: Re: wymiana oleju w skrzyni biegów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dominik
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 44
|
dlaczego piszecie żeby lać olej syntetyczny ZC75 jak producent zaleca ZC80 80W-90 który jest olejem mineralnym i takim olejem była fabrycznie zalana skrzynia
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#585228 Wysłany:
29 Maj 2012, 21:11; Temat postu: SYNTETYK GĘSTSZY OD MINERALNEGO ????????!!!!!!????? |
|
|
Z tego samego powodu "specu" dla którego starsze silniki, do których polecano mineralne oleje 15W/xx, mogą pracować (i robią to lepiej) na pół/syntetykach 10W lub nawet 5W/xx. To samo w skrzyni biegów, zalecenia producenta nie są "jedyne słuszne", to nie religia. To polecane minimum (gorszego niż podany w instrukcji stosować nie wolno, lepsze tak!). Jest pole do zmian i eksperymentów - do czasu aż zdobędziesz trochę praktycznej wiedzy i doświadczenia (przestaniesz ślepo wierzyć w dane z instrukcji obsługi i w to, czym fabryka zalewa samochód - najgorszymi i najtańszymi płynami, bo tylko kasa się liczy przy masowej produkcji), powstrzymaj się może przed odświeżaniem starych tematów na forum (wstawiłeś ten sam tekst w przynajmniej 3 tematach).
|
|
Góra |
|
 |
domin86 |
#585881 Wysłany:
31 Maj 2012, 17:02; Temat postu: Re: SYNTETYK GĘSTSZY OD MINERALNEGO ????????!!!!!!????? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dominik
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 44
|
pmx007pl napisał(a): Z tego samego powodu "specu" dla którego starsze silniki, do których polecano mineralne oleje 15W/xx, mogą pracować (i robią to lepiej) na pół/syntetykach 10W lub nawet 5W/xx. To samo w skrzyni biegów, zalecenia producenta nie są "jedyne słuszne", to nie religia. To polecane minimum (gorszego niż podany w instrukcji stosować nie wolno, lepsze tak!). Jest pole do zmian i eksperymentów - do czasu aż zdobędziesz trochę praktycznej wiedzy i doświadczenia (przestaniesz ślepo wierzyć w dane z instrukcji obsługi i w to, czym fabryka zalewa samochód - najgorszymi i najtańszymi płynami, bo tylko kasa się liczy przy masowej produkcji), powstrzymaj się może przed odświeżaniem starych tematów na forum (wstawiłeś ten sam tekst w przynajmniej 3 tematach). To nie jest minimum! producent nie zalewa z góry najgorszych olejów, wręcz najbardziej optymalne. Inżynierowie-konstruktorzy mają nie takie głowy jak twoja i wiedzą lepiej niż ty w jakich warunkach będzie najlepiej działała skrzynia. Nie wypowiadaj się na temat mojego doświadczenia bo ja nie wypowiadam się na temat twojego, a z tego co napisałeś wynika że jest ono naprawdę marne. W kwestii tematów jeśli uważasz je za stare to po co je czytasz?? "przestaniesz ślepo wierzyć w dane z instrukcji obsługi" gdyby wszyscy ich przestrzegali auta robiłyby większe przebiegi i później trafiały na szrot. Nie będę z tobą polemizował bo to bez sensu EXPERCIE! Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi 
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#585920 Wysłany:
31 Maj 2012, 21:10; Temat postu: Dziecko, nie bluźnij proszę więcej ;-) |
|
|
Wybaczam Ci synu, choć bluźnisz (ale potwierdzasz moją poprzednią wypowiedź w 100%, dziękuję). Jesteś przedstawicielem jakiejś nowej sekty pod tytułem "instrukcja obsługi, to moja Biblia", a "inżynier-konstruktor z fabryki, to nieomylny kapłan, guru". Wiem jak wygląda typowy dzień z pracy takiego światowej klasy eksperta - większość rzeczy jest dobierana bezmyślnie, według "wewnętrznych standardów", brana z tabelki w książce. Później fakt, że wiele części między modelami danej grupy (jak samochody VW - VW, Skoda, Seat, czy Fiata - Fiat, Alfa, Lancia) jest wymienna, np. elementy instalacji elektrycznej, zawieszenia, czy układu hamulcowego, to nie zamierzony efekt (aby użytkownik miał ułatwienie przy naprawach), tylko pójście na łatwiznę (nie ma dobierania na siłę każdej części indywidualnie do danego modelu, "bo taka będzie najlepsza"). M.in. stąd się biorą "typowe usterki" w obrębie danego modelu (dany podzespół wcale nie był "uszyty na miarę"). Gdybyś miał bardziej realne spojrzenie na świat, to zauważyłbyś taki "szczegół", że w fabrykach nie rządzi żaden projektant, tylko prezes i dyrektor do spółki z głównym księgowym! Centrala chce wyników (finansowych - po to się zakłada firmę). Rozwiązania fabryczne są optymalne...w pierwszej kolejności ekonomicznie (nie technicznie)! Zapamiętaj to sobie. Wiara w tzw. "autorytety" z góry zakłada brak samodzielnego myślenia, co prowadzi do wielu nieszczęść i rozczarowań w życiu (nie tylko jeśli chodzi o technikę, motoryzację). Proponuję trochę dystansu. Jesteś jeszcze uczniem/studentem? Zalecenia w instrukcjach są minimalne, można stosować lepsze (syntetyk jest bardziej stabilny fizycznie/chemicznie niż mineralny olej) płyny eksploatacyjne, można wstawić większy akumulator, można poprawić hamulce wstawiając większe tarcze, pasują z innych samochodów grupy Fiat-Alfa-Lancia (Uno/Punto fabrycznie mają za małe tarcze, sprawne auto w 5 osób na pokładzie na prawdę słabo hamuje - to trzeba przeżyć, w instrukcji o tym nie napiszą, że wstawili byle co, byle hamowało).
|
|
Góra |
|
 |
domin86 |
#586263 Wysłany:
01 Cze 2012, 21:16; Temat postu: Re: Dziecko, nie bluźnij proszę więcej ;-) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dominik
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 44
|
pmx007pl napisał(a): Wybaczam Ci synu, choć bluźnisz (ale potwierdzasz moją poprzednią wypowiedź w 100%, dziękuję). Jesteś przedstawicielem jakiejś nowej sekty pod tytułem "instrukcja obsługi, to moja Biblia", a "inżynier-konstruktor z fabryki, to nieomylny kapłan, guru". Wiem jak wygląda typowy dzień z pracy takiego światowej klasy eksperta - większość rzeczy jest dobierana bezmyślnie, według "wewnętrznych standardów", brana z tabelki w książce. Później fakt, że wiele części między modelami danej grupy (jak samochody VW - VW, Skoda, Seat, czy Fiata - Fiat, Alfa, Lancia) jest wymienna, np. elementy instalacji elektrycznej, zawieszenia, czy układu hamulcowego, to nie zamierzony efekt (aby użytkownik miał ułatwienie przy naprawach), tylko pójście na łatwiznę (nie ma dobierania na siłę każdej części indywidualnie do danego modelu, "bo taka będzie najlepsza"). M.in. stąd się biorą "typowe usterki" w obrębie danego modelu (dany podzespół wcale nie był "uszyty na miarę"). Gdybyś miał bardziej realne spojrzenie na świat, to zauważyłbyś taki "szczegół", że w fabrykach nie rządzi żaden projektant, tylko prezes i dyrektor do spółki z głównym księgowym! Centrala chce wyników (finansowych - po to się zakłada firmę). Rozwiązania fabryczne są optymalne...w pierwszej kolejności ekonomicznie (nie technicznie)! Zapamiętaj to sobie. Wiara w tzw. "autorytety" z góry zakłada brak samodzielnego myślenia, co prowadzi do wielu nieszczęść i rozczarowań w życiu (nie tylko jeśli chodzi o technikę, motoryzację). Proponuję trochę dystansu. Jesteś jeszcze uczniem/studentem? Zalecenia w instrukcjach są minimalne, można stosować lepsze (syntetyk jest bardziej stabilny fizycznie/chemicznie niż mineralny olej) płyny eksploatacyjne, można wstawić większy akumulator, można poprawić hamulce wstawiając większe tarcze, pasują z innych samochodów grupy Fiat-Alfa-Lancia (Uno/Punto fabrycznie mają za małe tarcze, sprawne auto w 5 osób na pokładzie na prawdę słabo hamuje - to trzeba przeżyć, w instrukcji o tym nie napiszą, że wstawili byle co, byle hamowało). Po raz kolejny Expert od produkcji ma coś do powiedzenia i oczywiście stek bzdur od których aż puchną uszy i boki bolą od śmiechu. Widzę że lubisz się rozpisywać i na siłę udowodnić swoją niby wiedzę oderwaną od rzeczywistości, chyba masz jakieś kompleksy że daleko w życiu nie zaszedłeś i dodajesz sobie animuszu poprzez forum próbując mnie uświadamiać i wciskać ludziom ciemnotę zasięgniętą w podwórkowym gronie. Ja niestety niedoczytałem do końca twej wypowiedzi bo jest śmieszna już na początku. Temat dotyczył oleju a ty piszesz o czymś innym, chyba nikt cię biedaku nie chce słuchać i wylewasz na forum swoje frustracje, ale zapewniam cię że nie jest to odpowienie miejsce. Powtarzam ci ostatni raz. Inżynier dobiera optymalne rozwiązania do swoich konstrukcji, a nie jakieś na wyrost które niczego nie polepszają a powodują topienie pieniędzy w błoto. Ty z kolei chcąc pokazać że ze swoją wiedzą i doświadczeniem zostawiłeś ich daleko w tyle proponujesz własne rozwiązania dzięki czemu twoje punto 1.1 54KM ma osiągi na poziomie Bugatti Veyrona tudzież innego sportowego samochodu o mocy 1000KM. ŻEGNAM EXPERCIE
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#586479 Wysłany:
03 Cze 2012, 06:16; Temat postu: ZOSTANIESZ W ŻYCIU SPROWADZONY DO GLEBY DZIECIAKU. |
|
|
Szkoda, że nie doczytałeś całości i ze zrozumieniem (to umiejętność w zaniku, czego jesteś książkowym przykładem). Twoja cwaniacka postawa jest typowa dla wieku 13-25 lat. Spoko, przejdzie Ci (miejmy nadzieję)... Życie brutalnie zweryfikuje Twoją wiarę (bo to nie rzetelna wiedza, tylko ślepa sekciarska wiara w boskość inżynierów z fabryk).  Trzymaj się. Powodzenia.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|