|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marcinkk |
#586371 Wysłany:
02 Cze 2012, 15:02; Temat postu: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2010, Posty: 29
|
Witam Mam fiata punto II, 60KM, 3drzwi, rocznik 2000 Porównałem z innym fiatem punto II z tego samego rocznika napięcia na akumulatorze i mam je znacznie niższe. Problem jest w tym, że jakieś 2 miesiące temu wymieniłem akumulator na nowy Boscha i nie chciałbym, żeby mi zaraz padł. Chciałbym zapytać czy poniższe napięcia są poprawne, w normie, poniżej normy - doświadczonych użytkowników-elektryków. Jeśli nie, to gdzie szukać przyczyny takich napięć i co mogę zrobić na własną rękę? Problem jest na pewno z alternatorem, czy mogą być inne przyczyny? Obrazek w większym rozmiarzeTabela ma następującą postać - każde następne światło (szyba) jest DODAWANE - czyli pali się ich coraz więcej. Poza stopem i wstecznym na włączonym silniku - najpierw stop, potem wsteczny, a na końcu obydwa Na włączonym silniku to napięcie też spadało - im dłużej silnik włączony tym niższe napięcie. Nie wiem także czy jest to poprawne zachowanie Jeśli mam też podać jakieś prądy, to proszę o radę. Jeśli temat już był, to proszę o linka, niestety ja się nie doszukałem, a ten podklejony to chyba nie traktuje dokładnie o tym, tamten akumulator bardzo szybko padał, tutaj chcę uniknąć rozładowywania Z góry dziękuję, Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fullxda |
#586375 Wysłany:
02 Cze 2012, 16:04; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
przeczysc glowny kabel masowy idący z karoseri do silnika albo dołóż nową lub dodatkową plecionke ,plecionka kosztuje pare groszy 
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#586380 Wysłany:
02 Cze 2012, 17:13; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Zmierz sobie multimetrem napięcie ładowania: - przełącznik trybu wyboru pomiaru w mierniku przestawiamy w pozycję 20V DC. Wyłącz zapłon, na kilka sekund włącz światła auta. Przyłóż końcówki przewodów pomiarowych do biegunów akumulatora – wynik na poziomie 12,6V świadczy o tym, że bateria jest w pełni naładowana, 12,3V to wartość dla baterii w połowie rozładowanej. Uruchom silnik, a następnie ponownie zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. Powinno ono wynosić między 13,6V a 14,4V. Zarówno wartość wyższa, jak i niższa świadczy o niesprawności układu. Warto też zmierzyć napięcie bezpośrednio na zaciskach alternatora – powinno być możliwie zbliżone do wartości uzyskanych na biegunach akumulatora.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
marcinkk |
#586634 Wysłany:
03 Cze 2012, 19:49; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2010, Posty: 29
|
BogdanK, wyżej są dokładnie napięcia o których napisałeś: na wyłączonym silniku = 12.56 V na włączonym = 14.27 V
nie zrobiłem tylko manewru ze światłami
gdzie znajduje się alternator (bądź jego zaciski) ?
fullxda, który to kabel ? i jak ewentualnie dołożyć do niego plecionkę ? czy może chodzi o zamianę ? z czego w ogóle go wyczyścić - z jakiejś śniedzi?
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#586641 Wysłany:
03 Cze 2012, 20:07; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
napięcia masz idealne ,alternator obraca pasek klinowy w 1.2 moze byc na dole lub u góry w 16 v byl na gorze ale w 1,2 60 km jest chyba na dole ,popatrz na allegro jak wyglada alternator i poszukaj w swoim i od niego powinien isc gruby miedziany przewód do karoserii odkręć i przeczysć miejsca styków papierem ściernym lub zmień ten kabel na nowy bo moze być ułamany;ale widzę że napięcia masz dobre ;możesz tylko profilaktycznie przeczyścić styki papierem zawsze to o,1-0,2 ,volta napięcia ładowania więcej ;możesz też klemy i bieguny akmulatora wyczyścić szczotką drucianą ale akmulator masz nowy więc bieguny czyste  i nasmaruj wazeliną techniczną nie bedą sie utleniały 
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
marcinkk |
#586707 Wysłany:
03 Cze 2012, 21:31; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2010, Posty: 29
|
dzięki Ci za odpowiedź. popatrzę za tym alternatorem. przed odpięciem tego kabla mam coś odłączyć? nie wiem, może się coś stać jak odepnę ten alternator a potem normalnie go podepnę?
skąd w takim razie spore różnice w napięciach między moim samochodem a innym? może być różnica między fiatem punto ii 16V a moim 8V ?
wazeliną techniczną posmarować klemy, czy bieguny akumulatora? czy oba?
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#586818 Wysłany:
04 Cze 2012, 00:13; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
marcinkk napisał(a): wazeliną techniczną posmarować klemy, czy bieguny akumulatora? czy oba? Wystarczy lekko przesmarować bieguny akumulatora.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
marcinkk |
#590762 Wysłany:
17 Cze 2012, 01:20; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2010, Posty: 29
|
czy napięcie ładowania nie powinno być większe od napięcia na włączonym silniku ? tak mi powiedział jeden znajomy, który interesuje się fiatami. napiszcie proszę jak to naprawdę jest. martwią mnie te napięcia, bo nie chciałbym aby akumulator skończył swą żywotność
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#590798 Wysłany:
17 Cze 2012, 11:18; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
[quote="marcinkk"]BogdanK, wyżej są dokładnie napięcia o których napisałeś: na wyłączonym silniku = 12.56 V na włączonym = 14.27 V
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
wanap |
#591595 Wysłany:
19 Cze 2012, 22:51; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 30 Cze 2011, Posty: 3
|
Naciągnij pasek alternatora. Wyniki wskazują, że ze wzrostem obciążenia " łapie poślizgi"  .
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#595576 Wysłany:
03 Lip 2012, 20:29; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jak masz 12.44v na akumulatorze to rozładowany. Prawidłowe napięcie 12.6-13v w zależności od temperatury. Naładuj !
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
marcinkk |
#595583 Wysłany:
03 Lip 2012, 20:41; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2010, Posty: 29
|
dzięki za opinię
akumulator jest nowy, ładowanie nic nie da - chcę wyeliminować problem wyładowywania się akumulatora
a jeszcze pytanie - skąd rozbieżności w tym co piszecie? jeden z Was pisze, że napięcia są idealne, drugi, że akumulator jest rozładowany...
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#595607 Wysłany:
03 Lip 2012, 22:35; Temat postu: Re: Napięcia na akumulatorze |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
ewidentnie masz rozładowany akumulator. Wnioskuje to z tabelki - obciążenie ok 9A a spadek napięcia 12.17v. Naładowany sprawny akumulator około rozmiaru 50Ah-60Ah miałby tutaj ok 12.5-12.6v. Jeśli nie wierzysz mi to sprawdź gęstość elektrolitu, czy jest około 1.27 1.28, na pewno nie jest. Na codzień obsługuje akumulatory rozruchowe w wózkach w. i innych większych środkach transportu. więc mam jakieś doświadczenie z tym. Akumulator przed 1 użyciem należy naładować, w sklepach stoją stare akumulatory, które po 1-2 latach stania są rozłądowane i dużo osób się dziwi skąd jest problem z akumulatorem. Jak Ci się rozładowuja akumulator to 1 sprawa sprawdzenie prądu upływu - 0-10-20mA jest ok. Napięcie ładowania przy włączonych światłach masz prawidłowe. 13.6-13.8v to minimum żeby akumulator się doładował. A ty na swiatłach masz 14.18 a jaki bosch ? [ Dodano: 03 Lip 2012 21:35 ]Jeśli akumulator się rozładowuje przez prąd upływu, można zamontować hebelek 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|