|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Krauziak |
#589600 Wysłany:
13 Cze 2012, 00:53; Temat postu: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michal
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Maj 2012, Posty: 30
|
Witam.Dzis w trakcie jazdy po miescie moje Punto wylapalo dziwny problem. Otoz na biegu jalowym nie trzyma rownych wartosci (wacha sie w granicach 700-1200)i telepie calym autem,dwa podczas przegazowki na biegu lub luzie przy 4-5 tys obrotow nie schodzi z nich (lub bardzo powoli) ,chyba ze wbije kolejny bieg i wtedy jest ok.Sprawdzilem i wiem napewno ze jeden kabel lub swieca odmawia posluszenstwa bo po wypieciu kabla silnik chodzi tak samo i kopie pradem(wypinalem od strony "rozdzielacza",kabel drugi od dolu).Auto potrafi zgasnac np na dojezdzaniu lub hamowaniu.Jednak co mnie zastanawia to to ze normalnie przyspiesza bez zadnego szarpania.Poszarpuje dopiero po spuszczeniu nogi z gazu. Dodam jeszcze tylko ze nie mam rury dolotu powietrza ktora idzie od lampy do puszki.Jezeli auto nie chodzilo by na jeden cylinder braklo by mu przeciez mocy,a jak juz pisalem auto zbiera sie normalnie,telepie tylko na jalowym.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
_marcin00_ |
#589646 Wysłany:
13 Cze 2012, 09:34; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Wymień przewody WN skoro kopie i nie ma różnicy po odłączeniu, sprawdź świece, a przyczyną wieszających się obrotów może być TPS (czujnik położenia przepustnicy). Tylko przewody jak będziesz zmieniał, to nie na jakieś janmory i inne badziewie, tylko najlepiej oryginalne. No i na koniec jeszcze dobrze byłoby zrobić adaptację przepustnicy.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
Ostatnio edytowany przez _marcin00_, 13 Cze 2012, 14:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Kicia i Mysz |
#589730 Wysłany:
13 Cze 2012, 14:48; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Ewelina i Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 176
|
_marcin00_ napisał(a): Wymień przewody WN skoro kopie i nie ma różnicy po odłączeniu, sprawdź świece, a przyczyną wieszających się obrotów może być TPS (czujnik położenia przepustnicy). Tylko przewody jak będziesz zmieniał, to nie na jakieś janmory i inne badziewie, tylko najlepiej oryginalne. Nic dodać nic ująć 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#589770 Wysłany:
13 Cze 2012, 18:58; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
_marcin00_ napisał(a): to nie na jakieś janmory i inne badziewie O przepraszam bardzo  jesli chodzi o Janmora to bardzo porządne przewody i w niczym nie ustępują np. NGK, powiem więcej NGK potrafi zrobić niezłego syfa ( co prawda to przypadek nie z punta ) który wytrzymuje 6tys i ito dwa komplety pod rząd Osobiście mam Janmora, nie kupiłem go dlatego, że tańszy od np. NGK tylko żeby sprawdzić i nie widzę żadnych minusów, w dodatku opór zmierzony na starych GK wynosił w przeliczeniu na metr 5,4kOhm a w nowym Janmorze 4,2kOhm. A więc nie zgadzam sie kompletnie z tym, że Janmory to syf, ot po prostu niektóre firmy są "wychwalone" podobnie jak piłkarze  jak Szczęsny np. 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#589917 Wysłany:
14 Cze 2012, 07:18; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Kicia i Mysz |
#589935 Wysłany:
14 Cze 2012, 09:57; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Ewelina i Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 176
|
lioton napisał(a): _marcin00_ napisał(a): to nie na jakieś janmory i inne badziewie O przepraszam bardzo  jesli chodzi o Janmora to bardzo porządne przewody i w niczym nie ustępują np. NGK, powiem więcej NGK potrafi zrobić niezłego syfa ( co prawda to przypadek nie z punta ) który wytrzymuje 6tys i ito dwa komplety pod rząd Osobiście mam Janmora, nie kupiłem go dlatego, że tańszy od np. NGK tylko żeby sprawdzić i nie widzę żadnych minusów, w dodatku opór zmierzony na starych GK wynosił w przeliczeniu na metr 5,4kOhm a w nowym Janmorze 4,2kOhm. A więc nie zgadzam sie kompletnie z tym, że Janmory to syf, ot po prostu niektóre firmy są "wychwalone" podobnie jak piłkarze  jak Szczęsny np.  Jarmor  wytrzymał 45km na gazie i zaczął strzelać nigdy w życiu tego g..... nie kupie.Kupiłem orginalne kable i już 4.ooo km nie było żadnego strzału .
_________________
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#589939 Wysłany:
14 Cze 2012, 10:05; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Kicia i Mysz napisał(a): A ja się z Tobą nie zgodzę. Mam Janmory już ponad 30kkm i nic się nie dzieje.
|
|
Góra |
|
 |
Krauziak |
#589966 Wysłany:
14 Cze 2012, 11:53; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michal
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Maj 2012, Posty: 30
|
Swiece wymenione.Dwie byly przepalone ,jedna zalana benzyna.Teraz silnik duzo ciszej pracuje,lepiej sie zbiera,no nie to auto.Po wymianie swiec zgasla kontrolka check engine,ale od czasu do czasu dalej zwiesza sie obroty,szczegolnie na 5tys(wyglada to mi jakby sie wieszala linka od gazu) i raz na jakis czas "przytelepie" go na wolnych.Odme przeczyscilem,aku odpialem na 15 min ,po czym odpalilem samochod na 10min bez dotykania gazu,wlasnie w trakcie tych 10min check engine zgasla sama od siebie. Czy na takie zachowanie moze miec wplyw np brudny filtr paliwa?
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#589970 Wysłany:
14 Cze 2012, 12:07; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
W 8v nie ma filtra paliwa jako takiego  jest tylko takie niby coś przy pompie ale filtrem bym tego nie nazwał No to sprawdź linkę gazu, czy gdzieś nie zahacza, jak nie to mozliwe, ze TPS ...
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#589975 Wysłany:
14 Cze 2012, 12:30; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Tak jak wcześniej pisałem zawieszanie na obrotach to może być przyczyna źle działającego TPS, dobrze byłoby podpiąć komputer z FESem i zrobić wykres działania TPS w funkcji obrotów silnika i byłoby wiadomo na 100%. Sprawdź też czy gumowe zakończenie pancerza linki gazu, zaraz przy przepustnicy się nie wkręciło w linkę bo takie rzeczy też się dzieją i może ona się blokować na określonych obrotach.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
Krauziak |
#590561 Wysłany:
16 Cze 2012, 03:44; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michal
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Maj 2012, Posty: 30
|
Sprobuje przeczyscic najpierw przepustnice,taka porade dostalem od mechanika 
|
|
Góra |
|
 |
Black Pearl |
#591548 Wysłany:
19 Cze 2012, 21:37; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 14 Kwi 2012, Posty: 87
|
Mi się każde obroty wieszają na jakąś sekundę jak puszczę nogę z gazu. Myślałem że po pięknym wyczyszczeniu przepustnicy coś to da, lecz zbytnio nie pomogło.
|
|
Góra |
|
 |
Krauziak |
#591569 Wysłany:
19 Cze 2012, 21:57; Temat postu: Re: Wieszajace sie obroty w okolicach 4-5tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michal
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Maj 2012, Posty: 30
|
Przepustnica wyczyszczona ,adaptacja zrobiona.Samochod byl na diagnostyce komp. ,zadnych bledow nie wylapalo.Smiga tak jak powinien,nie ten samochod 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|