|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SiD89 |
#585338 Wysłany:
29 Maj 2012, 23:47; Temat postu: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
Stuknęło mojemu bolidowi 200 000, pisałem w temacie, że nic się nie zejsrało, a jednak nieważne, czy jest 20 stopni na dworze, czy minus 10, jak odpalam, zawsze ryknie i wjeżdża na 2000 z kawałkiem, chwile postoi i spadnie normalnie na 1000. Ale. Jak się pojeździ, to nieraz ma taki obczaj, że na jałowym zamiast 800 - jest 2000 i stoję na światłach, a on piłuje te 2000, ludzie się patrzą a ja udaję głupiego  nieraz po chwili się obniży schodkowo 1500 - 1200 - 900, a nieraz cały czas jest te 2000  Jest tak i na gazie i na pb Moje pytanie brzmi - od czego zacząć sprawdzanie I kilka moich typów - przepustnica, krokowiec, komp
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
|
|
arszen |
#585339 Wysłany:
29 Maj 2012, 23:53; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Dorian
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Paź 2010, Posty: 98 Pomógł: 1
|
Sprawdź może jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej. U mnie w poprzednim kropku miałem taki problem że jak sie rozgrzał to falowały mu obroty na jałowym w granicach 2000-4000 (było tak czasami), standardowo obroty na jałowym wynosiły 1500. Po wymianie czujnika wszystko ustąpiło.
_________________

Moja czarnulka.
Sprzedaję.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#585340 Wysłany:
29 Maj 2012, 23:54; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#585399 Wysłany:
30 Maj 2012, 09:42; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
Czujnik temperatury wymieniałem, bo mi się w ogóle ułamał kołnierzyk, i chodził właśnie na wysokich obrotach, ale zupełnie inaczej - bo miał cały czas wysokie obroty, a jak nie miał to falował wtedy
Chyba właśnie na początku zacznę sprawdzanie szczelności...
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#585422 Wysłany:
30 Maj 2012, 12:04; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
silniczek krokowy sie zawiesza,lub ja tak miałem iż sonda lambda tez robiła taki objaw
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#585482 Wysłany:
30 Maj 2012, 15:19; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
sprawdź korkowca tak jak mówi fullxda i może szwankuje czujnik temperatury (ten niebieski w kolektorze ssącym bo on podaje info do ECU) bo ten w głowicy z tyłu koło paska rozrządu tylko podaje temperaturę na wskazówkę do środka samochodu 
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#585488 Wysłany:
30 Maj 2012, 15:41; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
właśnie wymieniałem czujnik ten z niebieskim kołnierzem na kolektorze, tego w głowicy nie ruszałem.
krokowiec, to będzie trochę zadanie, bo mi się obkręciły główki na tych torxowych śrubkach i są okrągłe. Do tego trzeba będzie raczej demontować przepustnicę
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
nionio944912 |
#585491 Wysłany:
30 Maj 2012, 15:48; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
oj sorki nie doczytałem że wymieniałeś, teraz widzę jeszcze można sprawdzić sonde lambda i może szwankuje czujnik położenia wału korbowego, więcej opcji elektrycznych nie ma, później trzeba będzie szukać usterek mechanicznych(jakaś nieszczelność itp) świeci się marchewka w budziku(check engine) 
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#585969 Wysłany:
12 Cze 2012, 16:35; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
na sam początek próba ze zresetowaniem komputera. Odłączyłem akumulator na godzinę i jeździło się spoko, od dzisiaj do środy auto będzie stało w garażu więc odłączyłem go na dłużej. W środę pojeździmy, zobaczymy [ Dodano: 12 Cze 2012 13:04 ]podmieniłem map sensor - bez zmian teraz podmieniłem czujnik temperatury - i muszę powiedzieć, że auto zupełnie inaczej jedzie - jest żwawsze, lepiej sie zbiera - czy to możliwe przez czujnik? Przy odpalaniu na zimnym, nie daje 2000 obrotów, tylko jest 1500-1400 i od razu spada do 1100, żeby po chwili czasu dostać normalne obroty. Narazie nie zauważyłem jakichś wyższych obrotów podczas jazdy, ale to dopiero początek testowania [ Dodano: 12 Cze 2012 15:35 ]pojeździłęm po mieście, problem obrotów wrócił, co nie zmienia, że dalej jest żwawszy, a więc czujnik temperatury i map sensor wykluczone. w najbliższych dniach będziemy się zabierać za czyszczenie silniczka krokowego
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#589717 Wysłany:
13 Cze 2012, 13:41; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
to lambda ci szwankuje jak cos to mam orginal ntk za dobra kase jak cos to pisz pw
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
ERDE |
#591389 Wysłany:
19 Cze 2012, 10:32; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 19 Cze 2012, Posty: 6
|
To mój pierwszy post, dlatego witam serdecznie kropkowców.
Mój problem wygląda podobnie, po odpaleniu silnika obroty są zbyt niskie ma się wrażenie, że silnik zaraz zgaśnie. Po rozgrzaniu obroty oscylują w okolicach 1500-2500 (na ucho, nie mam obrotomierza). Wyczyściłem silniczek krokowy.
Dodam jeszcze, że obroty zaczęły wariować po wymianie wentylatora i czujnika temp. który podaje sygnał na kontrolkę (tego w głowiccy).
_________________ Pozdrawiam!
Kropek Flintstonowóz.
|
|
Góra |
|
 |
Mar90 |
#591391 Wysłany:
19 Cze 2012, 10:38; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 08 Maj 2011, Posty: 274 Pomógł: 8
|
ERDE, Wymień czujnik temperatury.
Pewnie kupiłeś części używane? ;>
_________________
Lubię przy nim grzebać, niezależnie od tego, co się zepsuło 
|
|
Góra |
|
 |
ERDE |
#591404 Wysłany:
19 Cze 2012, 10:57; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 19 Cze 2012, Posty: 6
|
Wszystko nowe, mam wymienić czujnik w kolektorze? Wydaje mi się, że ten w głowicy nie ma żadnego znaczenia bo to tylko sygnał dla diody, ale Kropka mam od niedawna i nie znam tego autka. Dzięki za szybką reakcję.
_________________ Pozdrawiam!
Kropek Flintstonowóz.
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#591683 Wysłany:
20 Cze 2012, 10:56; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
u mnie jakby się uspokoiło, coraz rzadziej się pojawia zakupiona już jest nowa lambda bosch, jak przyjdzie, to będę wymieniał. Zostaje jeszcze wyczyszczenie krokowca
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
ERDE |
#591795 Wysłany:
20 Cze 2012, 17:19; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 19 Cze 2012, Posty: 6
|
SiD89, po czym się Kropek w końcu uspokoił? Coś wymieniałeś od ostatniego postu?
_________________ Pozdrawiam!
Kropek Flintstonowóz.
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#592741 Wysłany:
23 Cze 2012, 22:52; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
dzisiaj wyczyściłem czujnik położenia wału korbowego, założyłem nową lambdę i zostawiłem auto na noc odłączone od akumulatora - także jutro będzie jazda próbna i zobaczymy co będzie. Od krokowca śruby mi zrobiły psikusa i zjechały się łebki. Także z czyszczeniem krokowca poczekam do momentu uszczelniania połączeń na przepustnicy, czyli do tygodnia max. I moje pomysły na tym się kończą - komputera ani krokowca na podmianę nie posiadam 
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#593375 Wysłany:
25 Cze 2012, 21:18; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
poprawiło się?
jak nie moim zdaniem jest komputer. miałem tak u siebie. ale silnik chodził dobrze do 60 stopni. po przekroczeniu tej granicy wyrzucało obroty 2k i niczym sie nie dało tego zbić. okazał sie rypnięty komp.
wiec kupiłem drugi. o dziwo taki sam shit.
do 3 x sztuka. i na ostatnim śmiga aż miło. obroty 800rpm.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
SiD89 |
#594569 Wysłany:
29 Cze 2012, 16:30; Temat postu: Re: 2000 na jałowym i stoi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Cinquecento
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 05 Mar 2011, Posty: 265 Pomógł: 3
|
Uwaga uwaga 3 dni temu wyciąłem z polonitu wszystkie nowe uszczelki na przepustnicy - między kolektorem a podstawką, między podstawką a dolną częścią przepustnicy, między dolną częścią przepustnicy a mikserem i między mikserem a górną częścią przepustnicy na każdym etapie zamiast uszczelek nasmarkane było silikonu - i zaczął on już chyba przepuszczać powietrze...  dokręciłem też krokowy, bo miał lekki luz jak narazie jest bardzo kulturalnie, jutro wyruszam w trasę i wszystko się dokładnie okaże 
_________________

w uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
|
|
Góra |
|
 |
|