You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #542392 Wysłany: 30 Sty 2012, 19:28; 
 Temat postu: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
jak zachowuje się waszych Punto2 1.2 8V parametr wyprzedzenia zapłonu? na poniższym zdjęciu widać dokładnie gdy jak rozpędziłem fiata i puściłem gaz wyprzedzenie zapłonu się zmienia jak głupie mimo że obroty normalnie maleją a gaz jest puszczony do zera. co to jest? wnerwia mnie to bo lekko poszarpuje i jestem pewien że to przez te zmiany kąta spada komfort jazdy i pracy silnika. co za to jest odpowiedzialne?


Załączniki:

Góra
 Profil  
 

 
 Post #543993 Wysłany: 03 Lut 2012, 15:13; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Z tego wykresu nic nie wynika. Zbyt krótki pomiar i podejście złe.

Albo trzymasz stałe obroty silnika przy stałym bucie w pewnym dt, potem wiekszy but itd. (hamulcem utrzymując je) n=const, but=var. albo but i przyspieszanie w całym zakresie rpm.

A nie but na 2sek i potem samo hamowanie silnikiem :>

Kąt wyprzedzenia zapłonu zależy m. in. od:

- afr,
- obrotów silnika,
- obciążenia silnika.

Im wyższe obroty tym kąt większy, im niższe afr (bogatsza mieszanka) kąt mniejszy, silnik bardziej obciążony = kat mniejszy.... nawet dochodzi do 45*.
Wynika to z tego, że uboższa mieszanka dłużej się zapala.


Przy hamowaniu silnikiem nie ma co sie kątem przejmować, bo i tak nic nie spala. Wtryski się nie otwierają.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #544961 Wysłany: 05 Lut 2012, 22:53; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
faktycznie pomiar zbyt krótki mało z niego wynika.

skoro wtryski nie działają przy hamowaniu silnikiem czemu auto poszarpuje? hamowanie nie jest jednolite tylko raz hamuje mocniej raz słabiej. może jakiś wtrysk przeciekać mimowolnie??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545014 Wysłany: 06 Lut 2012, 00:08; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Piszesz o jeździe na lpg czy na benzynie?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #545340 Wysłany: 06 Lut 2012, 19:21; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
jedno i drugie. na obu paliwach tak jest i było tak jeszcze przed założeniem LPG. teraz mam instalację STAG 200 (IV generacja).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #588971 Wysłany: 10 Cze 2012, 21:40; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 25 Maj 2011,
Posty: 21
Witam!
Mam pytanie czy problem rozwiązany, bo u mnie też zaczęło poszarpywać i pokazuje wyprzedzenie zapłonu w minusie a wydaje mi się, że tak nie powinno być, prawdopodobnie jest to wina uwalonego komputera a jak dzwoniłem do firmy która zajmuje się naprawą to powiedzieli żeby tylko wgrać na nowo mapy zapłonu i dzwoniłem w okolicy do kilku serwisów fiata to za bardzo nie kumali o co chodzi.

_________________
PUNTO II FL


Góra
 Profil  
 
 
 Post #589008 Wysłany: 10 Cze 2012, 23:03; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Jeśli sądzisz, że to wina map, to zrób autoadaptację, może pomoże.
Kable, świece i cewki są ok?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #589023 Wysłany: 10 Cze 2012, 23:43; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 25 Maj 2011,
Posty: 21
Autoadaptacja, reset nic nie pomogły wymiana świec i kabli też nic, a ciężko znaleźć jakiegoś magika co to by zrobił.

_________________
PUNTO II FL


Góra
 Profil  
 
 
 Post #589083 Wysłany: 11 Cze 2012, 11:52; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
A może przeskoczył rozrząd?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #589114 Wysłany: 18 Cze 2012, 09:34; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 25 Maj 2011,
Posty: 21
rozrząd sprawdzony, zawory ustawione, w sobotę będę podmieniał od kolegi map sensor oraz czujnik położenia wału niestety ma inny komp więc nie sprawdzę :(
A zna może ktoś namiary na serwis w Rydułtowach gdzie naprawiają centralki?

[ Dodano: 18 Cze 2012 09:34 ]

Map sensor i czujnik położenia wału dobry to chyba został komp.

_________________
PUNTO II FL


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591102 Wysłany: 18 Cze 2012, 10:14; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Na moje to zostały jeszcze 2 rzeczy, po pierwsze sprawdź TPS, może daje niestabilne wskazania położenia przepustnicy, a po drugie pomiar kompresji na wszystkich cylindrach będzie wskazaniem czy gdzieś nie puszcza upg, albo wypalony zawór.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #593011 Wysłany: 24 Cze 2012, 21:04; 
 Temat postu: Re: kąt wyprzedzenia zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 30 Sty 2012,
Posty: 30
sory że dopiero teraz ale miałem małą reorganizacje ;) u siebie sprawdzałem już wszystko co możliwe za wyjątkiem kompa. u mnie TPS jest nowy wraz z całą przepustnicą. nowy bo stary "zawieszał" mi obroty a cała przepustnica bo nigdzie nie mogłem dostać samego czujnika. kupiłem więc cały oryginalny zestaw z silnikiem krokowym i korpusem. nadal jeżdżę z tym szarpaniem i tylko czekam aż coś padnie może akurat będzie to co tak mnie denerwuje i problem sam się rozwiąże ;)
co do kompresji to 2 lata temu miałem robione pierścienie i uszczelniacze zaworowe przez nadmierne spalanie oleju. wszystko było rozebrane i dokładnie sprawdzone. mechanicznie silnik jest BDB. szarpanie było już przed tą robotą i jest nadal po robocie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO