You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #599936 Wysłany: 24 Lip 2012, 15:22; 
 Temat postu: Immobiliser czy body comp?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Przemek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 10 Lip 2012,
Posty: 5
Witam,
Wiem wiem wątków o immo było sporo ale czytając wczoraj 21 tematów nadal nie wiem na czym stoję.
Punciak teściowej był u mechanika i podobno został zdiagnozowany ale jak usłyszałem że to centralka to mi ręce opadły i właścicielce też. Diagnoza jest taka sterownik silnika do naprawy lub regeneracji.
Zrobiłem zatem dzisiaj oględziny i mam takie dziwne podejrzenia że za wszystkim stoi to piep....e immo.Może od początku procedura odpalania wygląda normalnie do momentu kiedy gaśnie część wskaźników a zostaje kontrolka aku, temperatura i code. Po przekręceniu kluczyka dalej nic się nie dzieje oprócz zgaśnięcia wszystkiego co możliwe na zegarach.Wracam kluczykiem w położenie 2 i zapalają się powtórnie. Nie wiem czy to normalne zachowanie ponieważ to nie moja bryka więc jak napisałem coś oczywistego to przepraszam za zbędne rozwlekanie.
Dziwne jest to że jak nacisnę pedał stop to wskaźniki gasną jak puszczę palą się a jak włączę radio to te które zostały i się palą migają w równych odstępach czasu.
Co to sie dzieje? pomóżcie bo jak nie to czeka mnie chyba eksmisja :)))


Góra
 Profil  
 

 
 Post #599944 Wysłany: 24 Lip 2012, 15:49; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
A byles u innego elektryka, zajrzal Ci do stacyjki? Rozebral ja?! Gdzies wyczytalem, ze problemy moga byc, jezeli styki sa skopane w stacyjce. Z tego potrafia robic sie rozne cuda.... Bo jak wiadomo, kluczyk caly czas jest w stacyjce, i tam musi wszystko OK kontaktowac. Proponuje zajrzec do innego elektryka. Napisales MECHANIKA a ja proponuje Ci udac sie do ELEKTRYKA SAMOCHODOWEGO. Jeszcze moze byc cos banalnego, akumulator "umiera", moze byc gdzies zwarcie, itp. Powodow moga byc tysiace, sprawa dla elektryka. Zacznij od podstawowych spraw, akumulator naladuj sobie na prostowniku, i do porzadnego elektryka samochodowego.

audiomaniak1 napisał(a):
Dziwne jest to że jak nacisnę pedał stop to wskaźniki gasną jak puszczę palą się a jak włączę radio to te które zostały i się palą migają w równych odstępach czasu.
O tu, pisza o hamulcu, podobnie do Ciebie, moze to wskazywac na to samo.... - post443730.html#p443730 Poszukaj tematow, zwiazanych z haslem "kostka stacyjki"

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599949 Wysłany: 24 Lip 2012, 17:06; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Przemek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 10 Lip 2012,
Posty: 5
Zapomniałem dodać jeszcze jednego objawu do całej kolekcji - cykanie spod maski. Cyka natomiast jeden z przekaźników tam przy bezpiecznikach po prawej stronie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599986 Wysłany: 24 Lip 2012, 20:28; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Potrafisz wskazac ktory to przekaznik? Rozumiem, ze chodzi o skrzynke bezpiecznikow w komorze silnika. Na czarnej obudowie od wewnatrz, powinny byc opisane, co jest za co odpowiedzialne. Na stronie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#8885953 znajdziesz obrazki z opisem skrzynki bezpiecznikow. Moim zdaniem temat dla dobrego elektryka, i zwiazany z kostka stacyjki.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600121 Wysłany: 25 Lip 2012, 18:52; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Przemek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 10 Lip 2012,
Posty: 5
napiszę niebawem ponieważ idę właśnie do niego ale z tego co pamiętam to cyka jeden z dwóch czerwonych przekaźników ale to potwierdzę jeszcze

[ Dodano: 25 Lip 2012 18:52 ]

Po wyjęciu kostki ze stacyjki i zbadaniu jej stanu stwierdziłem że to chodzi dość ciężko mimo że stan kostki z zewnątrz jak nowa. Zmontowałem i chciałem uruchomić samochód ale teraz przekaźnik nie cyka, kontrolki wszystkie gasną oprócz pasów a Punciak jak nie żyje tak nie żyje.
Aku miało 11,8 V po wyjęciu. Czujnik położenia zgodnie z informacją w Autodacie ma mieć wartość 1240 Omów mój ma 1218 więc jest chyba ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600180 Wysłany: 25 Lip 2012, 20:15; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
audiomaniak1 napisał(a):
AKu miało 11,8 V po wyjęciu.
To bardzo malo, jak podaje ksiazka "SAM NAPRAWIAM FIAT PUNTO", akumulator z napieciem 12,5 lub wiecej - akumulator w dobrym stanie; napiecie 12,4 lub mniej - akumulator w zlym stanie, nalezy go naladowac lub wymienic. Jezeli masz od kogos pozyczyc akumulator, podmien na inny sprawdzony, naladowany i ponow proby. Kontrolki Ci juz gasna, wiec zrobiles krok do przodu. Moze nie odpalic teraz, z racji rozladowanego/"usmierconego" akumulatora. Sprawdz akumulator.

Byc moze rozrusznik robi Ci zwarcie, lub cos innego, co "kradnie" prad w momencie rozruchu.

Tutaj post458767.html#p458767 masz rozpiske przekaznikow, w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika, jest tez przekaznik pompy paliwa, a jak wiadomo bez paliwa nie zaskoczy. Ale nic nie piszesz, czy nawet rozrusznik kreci... Pompe paliwa sprawdzisz na sluch, jak przekrecasz kluczyk, przez sekunde slychac jak pompa nabija cisnienie, nie wiem czy fachowo to opisuje, ale to slychac, ze cos sie dzieje.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600338 Wysłany: 26 Lip 2012, 09:55; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Przemek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 10 Lip 2012,
Posty: 5
Wiem mario o co ci chodzi z tą pompą:) Aku już naładowane do pełna ale jest pytanie na ile czasu.
Po przekręceniu kluczyka nie strzelają iskry albo cokolwiek pod maską oprócz wspomnianego przekaźnika. Może jak zamontuje podładowaną baterię to znowu się odezwie. Aku do zmiany ponieważ FeuVert to raczej niższa półka w moim odczuciu. Zobaczymy co dzień dzisiejszy przyniesie.

[ Dodano: 26 Lip 2012 09:55 ]

Rozrusznik stoi w miejscu niestety. Sprawdzę czy mu nic nie ucieka na masę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600340 Wysłany: 26 Lip 2012, 09:59; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
audiomaniak1 napisał(a):
Wiem mario o co ci chodzi z tą pompą:) Aku już naładowane do pełna ale jest pytanie na ile czasu."
Polecam lekture "Jak ładować akumulator? Czyli uwaga nie zrób wybuchu!" - http://www.auto-swiat.pl/1-jak-ladowac- ... ob-wybuchu
audiomaniak1 napisał(a):
Rozrusznik stoi w miejscu niestety. Sprawdzę czy mu nic nie ucieka na masę.
Rozrusznik do diagnozy. Jak to powiedzial znajomy mechanik, trzeba po kolei sprawdzic, i eliminowac kolejno mozliwe problemy. Jak rozrusznik nie kreci, to dalej nie ma sensu niczego sprawdzac.... "METODY DIAGNOZOWANIA ROZRUSZNIKÓW SAMOCHODOWYCH" http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... izga_1.pdf
Zycze przyjemnej lektury.

Zacznij od akumulatora, potem bezpieczniki, przekazniki, rozrusznik. Jak zacznie krecic rozrusznik, juz bedzie nad czym myslec...

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600399 Wysłany: 27 Lip 2012, 00:27; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Przemek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 10 Lip 2012,
Posty: 5
mario ja ładuję aku ładowarką impulsową z automatyką więc mam spokojną głowę :))) ogólnie polecam takie narzędzie - w zasadzie niezbędne w domowym warsztaciku.

[ Dodano: 27 Lip 2012 00:27 ]

Akumulator udało się uratować na jakiś czas jednak po zapięciu w instalację zrobiłem pomiary upływności no i niestety jest jakieś zwarcie. Prąd ma wartość 0.84 ampera. Jakoś dużo strasznie.
Teraz zostaje mi już "tylko" dochodzenie co zawiniło ale mam przeczucie że to nie będzie koniec problemów.

Napiszcie czy elm327 w wersji 1.4 + Fiat Ecuscan lub PCMscan da radę odczytać błędy i ogólną sytuację Punciaka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600539 Wysłany: 27 Lip 2012, 08:01; 
 Temat postu: Re: Immobiliser czy body comp?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
audiomaniak1 napisał(a):
(...)no i niestety jest jakieś zwarcie
A nie pisalem wyzej, abys zmienil mechanika? Duzo jest NIEwyksztalconych mechanikow, ktorym jak komputer nie odpowie, wszystko zwalaja na bodycomputer najczesciej. Mialem przeczucie, ze sprawa dla elektryka i sie nie mylilem.
audiomaniak1 napisał(a):
Napiszcie czy elm327 w wersji 1.4 + Fiat Ecuscan lub PCMscan da radę odczytać błędy i ogólną sytuację Punciaka?
Jako ze sa "jaja" z ELM'em, nie wszystkie kabelki poprawnie dzialaja bez przerobek, proponuje na poczatek zaopatrzyc sie w kabel KKLVAG http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html. Kabel jest sprawdzony w 100%. Dzieki temu podlaczysz sie pod ECU, oraz bedziesz miec 100% pewnosci, ze gniazdo diagnostyczne dziala. Ja bym tak postapil. ECU rowniez zwraca, roznego rodzaju informacje o napieciach (akumulator, sondy lambda i cos tam jeszcze). Mialbys pewnosc, ze bodycomputer i gniazdo diagnostyczne dzialaja.

W watku "Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów." post599069.html#p599069, domin45670 pisze o problemach, w zwiazku z roznymi wersjami ELM'a, dostepnymi na rynku:
domin45670 napisał(a):
Pic na wodę, fotomontaż. I tak wszystko przychodzi z Chin i ciężko określić co jest w środku. Jak nie kupisz i nie podłączysz (ewentualnie umiejętnie - grozi utratą gwarancji - nie rozkręcisz), to się nie dowiesz.
Ja bym na Twoim miejscu brał wszystko od Viakena.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO