Po prostu słychać sprężarkę klimy

Jeśli te dźwięki są głośniejsze niż wcześniej, warto sprawdzić czy wentylator chłodnicy chodzi na 1 i 2 biegu. Dość częstą usterką w GP jest uszkodzenie opornika pierwszego biegu. Powoduje to, że wentylator załącza się od razu na drugim, nadmiernie zbijająć ciśnienie wytworzone przez sprężarkę. Powstaje wtedy błędne koło: wentylator zbija ciśnienie a sprężarka chodzi na maxa żeby je utrzymać (szczególnie jak ustawisz temp. na mininimum). Skutkuje to jej głośną pracą i dość dobrze wyczuwalnymi wibracjami. No i na jak jedziesz na niskich biegach to czuć że dużo mocniej obciąża silnik.
U mnie to już padło 2 razy w odstępie roku, teraz elektryk ma mi dobrać jakiś nieoryginalny opornik o większej mocy bo ten fabryczny jest ewidentnie troszkę za słaby.