You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 00:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #600784 Wysłany: 28 Lip 2012, 14:41; 
 Temat postu: tarcie przy gaszeniu silnika
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 16 Lut 2011,
Posty: 6
Dzisiaj zauważyłem ten dziwny odgłos przy gaszeniu silnika po krótkiej trasie z włączoną klimatyzacją. Czy ktoś miał podobny problem, czym to może być spowodowane? Trudno opisać ten dźwięk coś jakby zatarte łożysko...
Z komory silnika dochodzą też dziwne odgłosy przy jeździe z włączoną klimatyzacją na niskich biegach (1 i 2), takie jakby zamulenie.
Evo ma przejechane dopiero 8000km.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #600806 Wysłany: 28 Lip 2012, 16:32; 
 Temat postu: Re: tarcie przy gaszeniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Po prostu słychać sprężarkę klimy ;) Jeśli te dźwięki są głośniejsze niż wcześniej, warto sprawdzić czy wentylator chłodnicy chodzi na 1 i 2 biegu. Dość częstą usterką w GP jest uszkodzenie opornika pierwszego biegu. Powoduje to, że wentylator załącza się od razu na drugim, nadmiernie zbijająć ciśnienie wytworzone przez sprężarkę. Powstaje wtedy błędne koło: wentylator zbija ciśnienie a sprężarka chodzi na maxa żeby je utrzymać (szczególnie jak ustawisz temp. na mininimum). Skutkuje to jej głośną pracą i dość dobrze wyczuwalnymi wibracjami. No i na jak jedziesz na niskich biegach to czuć że dużo mocniej obciąża silnik.

U mnie to już padło 2 razy w odstępie roku, teraz elektryk ma mi dobrać jakiś nieoryginalny opornik o większej mocy bo ten fabryczny jest ewidentnie troszkę za słaby.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO